Viime sunnuntaina sattui tuon kummitusjunan kanssa läheltä piti vaara- tilanne. Onneksi ei käynyt kuinkaan. Kun on kävelytiellä kulkien seurannut tuon kaamean junan pyyhällystä ohi pysäkillä pysähtymistä odottavien odottavien ihmisten on ihme ettei jo jotain ole oikeasti sattunut.
Kummitusjuna
8
522
Vastaukset
- Vaaratilanne ?
Ai satuiko ? Kerro tarkemmin millainen ja kuka sen aiheutti ? Sama kaippari joka on repinyt sinne asennetun varoitusmerkin irti tolpasta ? Nerokasta ja aikuismaista toimintaa !
Polkupyörässäkin pitää olla jarrut. Katselin matkustamosta kun ilmeisesti tahallasi revitit mankelillasi tarkoituksena osua junan alle. Jos kuljettaja ei olisi sinua varonut, olisit siinä onnistunutkin.- Pari kysymystä
Kuuluuko traktorivetoinen ihmisjoukkoa kuljettava kummituspeli pyörätielle? Kyseisen ajopelin nopeus suhteessa näkyvyyteen??? Mikä näyttö sinulla on siita että melkein onnettomuuden uhriksi joutunut pyöräilijä olisi ITSE repinyt kyltin? Kyltit muuten ilmestyivät vasta vaaratilanteen jälkeen paikalle. Voiko pahaa-aavistamatön pyöräilijä olettaa että TIEN TÄYTTÄVÄ TRAKTORI tulee vauhdilla kumpareen takaa vastaan?
- Katujunat on ok
Pari kysymystä kirjoitti:
Kuuluuko traktorivetoinen ihmisjoukkoa kuljettava kummituspeli pyörätielle? Kyseisen ajopelin nopeus suhteessa näkyvyyteen??? Mikä näyttö sinulla on siita että melkein onnettomuuden uhriksi joutunut pyöräilijä olisi ITSE repinyt kyltin? Kyltit muuten ilmestyivät vasta vaaratilanteen jälkeen paikalle. Voiko pahaa-aavistamatön pyöräilijä olettaa että TIEN TÄYTTÄVÄ TRAKTORI tulee vauhdilla kumpareen takaa vastaan?
Ottamatta kantaa tähän asiaan muuten niin luultavasti nämä katujunat kaikkialla Suomessa toimivat jonkinasteisilla luvilla. Katsoin Mikkelin kaupungin kotisivuja ja havaitsin että kaupunki on antanut luvan kaupunkijunatoiminnan harjoittamiselle. Luvissa on luultavasti erilaisia edellytyksiä reiteistä, kalustosta ja kaluston liikenteeseen sopivuudesta kuten kuljettajankin ajokorteista yms.
Todennäköisesti traktorivetoinen katujuna on pitänyt katsastaa työkoneeksi, jotta sillä voidaan vetää kuten tässäkin, kahta suurta vaunua. Silloin on todennäköistä, että nopeus ei pysty noudemaan paljon yli 15km/h ja työkoneillehan taitaa olla yleinen rajoitus 25km/h. Koska kyseessä on kohtuullisen raskas laite, se tuskin kovin mittavia harppauksia tekee edes pyörätiellä. Todennäköisesti pyörällä päästään ja ajetaan kovemmin. Ajokortin suhteen voisi olettaa, että laitetta ei saane kuljettaa edes pelkällä rekka- tai linja-autokortillakaan vaikka laite olisi traktrori. Lienee DE eli linja-autokortti joka vaatii lisäksi oikeuden vetää yhdistelmää eli suurta perävaunua.
Mielenkiintoista on se, että joku laittaa julkisuuteen ja saa vielä lehdenkin kirjoittelemaan vaaratilanteesta jossa on ilmeisesti ollut kuolo lähellä. Itse, jos olisin joutunut noin mittavaan vaaraan, tekisin ilman muuta ilmoituksen poliisille ja vaatisin tutkittavaksi onko joku tapahtuman osapuolista syyllistynyt esim. liikenteen vaarantamiseen. Tässä tapauksessa vaaratilanteen ilmoittava osapuoli lienee asemassa, että omassa sisimmässään tietää olevansa kaikkea muuta kuin viaton. Ehken enemmän kuin viaton niin kateellinen ja katkera jostain syystä ?
Tiedä sitten liikennemerkkien repimisistä muuta kuin sen, että nehän yleensä laitetaan juuri siksi, että liikennöivät osapuolet varoisivat vaaratilanteita. Katujunan kuljettaja joutunee sen tekemään korostetulla asenteella kun ajaa vielä kevyen liikenteen väylällä. Hän tuskin tarvitsee erillistä liikennemerkkiä. Olettaisin, että se joka varoitusmerkkejä tahallaan turmelee, toimii kyllä tieliikennelain vastaisesti ja kaiken lisäksi tuottamuksellisen tyhmästi. Ja kuten tässä viestiketjussa joku on jo maininnut, lapsellisesti.
Annetaan katujunien kulkea; ei matkailuelinkeino Mikkelissä niin hyvissä kantimissa ole eikä elinkeinoelämän piristysruiskeista liikatarjontaa ole. Katujunat on ok kirjoitti:
Ottamatta kantaa tähän asiaan muuten niin luultavasti nämä katujunat kaikkialla Suomessa toimivat jonkinasteisilla luvilla. Katsoin Mikkelin kaupungin kotisivuja ja havaitsin että kaupunki on antanut luvan kaupunkijunatoiminnan harjoittamiselle. Luvissa on luultavasti erilaisia edellytyksiä reiteistä, kalustosta ja kaluston liikenteeseen sopivuudesta kuten kuljettajankin ajokorteista yms.
Todennäköisesti traktorivetoinen katujuna on pitänyt katsastaa työkoneeksi, jotta sillä voidaan vetää kuten tässäkin, kahta suurta vaunua. Silloin on todennäköistä, että nopeus ei pysty noudemaan paljon yli 15km/h ja työkoneillehan taitaa olla yleinen rajoitus 25km/h. Koska kyseessä on kohtuullisen raskas laite, se tuskin kovin mittavia harppauksia tekee edes pyörätiellä. Todennäköisesti pyörällä päästään ja ajetaan kovemmin. Ajokortin suhteen voisi olettaa, että laitetta ei saane kuljettaa edes pelkällä rekka- tai linja-autokortillakaan vaikka laite olisi traktrori. Lienee DE eli linja-autokortti joka vaatii lisäksi oikeuden vetää yhdistelmää eli suurta perävaunua.
Mielenkiintoista on se, että joku laittaa julkisuuteen ja saa vielä lehdenkin kirjoittelemaan vaaratilanteesta jossa on ilmeisesti ollut kuolo lähellä. Itse, jos olisin joutunut noin mittavaan vaaraan, tekisin ilman muuta ilmoituksen poliisille ja vaatisin tutkittavaksi onko joku tapahtuman osapuolista syyllistynyt esim. liikenteen vaarantamiseen. Tässä tapauksessa vaaratilanteen ilmoittava osapuoli lienee asemassa, että omassa sisimmässään tietää olevansa kaikkea muuta kuin viaton. Ehken enemmän kuin viaton niin kateellinen ja katkera jostain syystä ?
Tiedä sitten liikennemerkkien repimisistä muuta kuin sen, että nehän yleensä laitetaan juuri siksi, että liikennöivät osapuolet varoisivat vaaratilanteita. Katujunan kuljettaja joutunee sen tekemään korostetulla asenteella kun ajaa vielä kevyen liikenteen väylällä. Hän tuskin tarvitsee erillistä liikennemerkkiä. Olettaisin, että se joka varoitusmerkkejä tahallaan turmelee, toimii kyllä tieliikennelain vastaisesti ja kaiken lisäksi tuottamuksellisen tyhmästi. Ja kuten tässä viestiketjussa joku on jo maininnut, lapsellisesti.
Annetaan katujunien kulkea; ei matkailuelinkeino Mikkelissä niin hyvissä kantimissa ole eikä elinkeinoelämän piristysruiskeista liikatarjontaa ole.Hivenen epäilen tuota kortti hommaa, taitaapi pykälissä olla pieni porsaanreikä ja vehjettä saapi kuljettaa ihan "traktorikortilla", mikä ei kyllä olisi mielestäni ihan oikein.
Ko. "juna" on kuulemma saanut kovastikin kritiikkiä, lähinnä kaiketi vain ihmisten välisissä puheissa kylillä, eikä asioista/epäkohdista ole otettu yhteyttä toimintaa pyörittävään tahoon, joka tässä tapauksessa lienee Mainospuu.
Sinäänsä ihan hyvä idea tuo ihmisten "ajeluttaminen" eripaikkoihin, nähtävyyksiä ynm, näkemään.
Toivottavasti ongelmat selviää ja homma jatkuu, myös ensi kesänä.- Autokoulunope
jussi7106 kirjoitti:
Hivenen epäilen tuota kortti hommaa, taitaapi pykälissä olla pieni porsaanreikä ja vehjettä saapi kuljettaa ihan "traktorikortilla", mikä ei kyllä olisi mielestäni ihan oikein.
Ko. "juna" on kuulemma saanut kovastikin kritiikkiä, lähinnä kaiketi vain ihmisten välisissä puheissa kylillä, eikä asioista/epäkohdista ole otettu yhteyttä toimintaa pyörittävään tahoon, joka tässä tapauksessa lienee Mainospuu.
Sinäänsä ihan hyvä idea tuo ihmisten "ajeluttaminen" eripaikkoihin, nähtävyyksiä ynm, näkemään.
Toivottavasti ongelmat selviää ja homma jatkuu, myös ensi kesänä.Empatiaa änkyröille on oikeassa. Eli;
DE -luokka
Ajokorttivaatimus
Linja-autojen ja muiden ajoneuvojen yhdistelmät
•joissa on tilaa useammalle kuin 16 henkilölle,
•joiden hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylittää 750 kg. - ajokortti
Autokoulunope kirjoitti:
Empatiaa änkyröille on oikeassa. Eli;
DE -luokka
Ajokorttivaatimus
Linja-autojen ja muiden ajoneuvojen yhdistelmät
•joissa on tilaa useammalle kuin 16 henkilölle,
•joiden hinattavan ajoneuvon kokonaismassa ylittää 750 kg.myös pyöräilijöille? Liikennesäännöt tuntuvat olevan pahasti hukassa. Niiden pitäisi olla päässä eikä pöytälaatikossa.
- totisinta totta.....
ajokortti kirjoitti:
myös pyöräilijöille? Liikennesäännöt tuntuvat olevan pahasti hukassa. Niiden pitäisi olla päässä eikä pöytälaatikossa.
Katujunan aiheuttamasta vaaratilanteesta kertoi Länsi-Savo joitakin viikkoja sitten artikkelissaan.
- Vaarassa
totisinta totta..... kirjoitti:
Katujunan aiheuttamasta vaaratilanteesta kertoi Länsi-Savo joitakin viikkoja sitten artikkelissaan.
Ilmeisesti sama tyyppi oli soitellut lehteen joka oli joutunut kuviteltuun vaaratilanteeseen ja kirjoittelee täällä siitä. Kuuskymppinen kiharatukka jolla on sininen vanha mankeli ja paksut pokat päässä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641506Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä281379Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701318Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2201189- 1281105
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3201041Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037- 42959
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että285956- 76954