Lotraamisesta

scale__

Tuli tuosta eilisestä Ziiselin kanssa juttelusta mieleen, että mä olen joskus ollut pari vuotta täysin absolutisti, eli en lätrännyt alkoholin kanssa lainkaan. Se oli joskus 18-20v. Mä vaan yksinkertaisesti kyrpiinnyin siihen, kun tuli aina vedettyä ihan äly mäelle ja hölmöiltyä kännissä.

Elikkä sellainen kyssäri, että mikä on pisin aika, kun olet ollut kuivista suin ja miksi, oliko kyseessä veto, vai ihan oma halu olla sekoittamatta nuppia?

20

204

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuukautta.

Jos ei nyt sitten lasketa sitä, että viimeseen kolmeen vuoteen en ole ottanut kuin joku 5-6 känniä. Muuten olen pitäytynyt 1-2:ssa oluessa viikottain.

• scale__

Krapula, ei vaan maistu, ei huvita tulla känniin?

• edellinen
        scale__ kirjoitti:

Krapula, ei vaan maistu, ei huvita tulla känniin?

Ei ahdista, ei vituta, eikä mitään muutakaan. Kaikki asiat on niin hyvin, etten edes tajua alkoholin olemassaoloa. Ne kännit mitä on tullut viime vuosina vedettyä johtuu pääosin sosiaalisista syistä, koska en viitti olla porukan ilonpilaaja.

• scale__
        edellinen kirjoitti:

Ei ahdista, ei vituta, eikä mitään muutakaan. Kaikki asiat on niin hyvin, etten edes tajua alkoholin olemassaoloa. Ne kännit mitä on tullut viime vuosina vedettyä johtuu pääosin sosiaalisista syistä, koska en viitti olla porukan ilonpilaaja.

Jos on autolla liikkeellä, ei tartte selitellä. Se on muuten kumma, että juomattomuutta pitää selitellä kavereille, mutta ei ryyppäämistä.

• persona-non-grata

18 -vuotiaana laivalla, kun oltiin lukion porukan kanssa risteilyllä. Se jäi myös viimeiseksi kerraksi ... maistelin tyhmyyttäni erilaisia drinksuja illan aikana ja krapula oli kaamea :). Kolme päivää olin ihan älyttömän kipeä. Monta vuotta sen jälkeen olin ihan kuivin suin, enkä maistanut pisaraakaan alkoholia, mutta nyt otan jo toisinaan lasillisen kuohuvaa (pari-kolme kertaa vuodessa).

• scale__

tekemälläkään :) Mun oma alkoholiton kauteni oli myös seurausta viskistä ja kaikkien krapuloiden äidistä.

• Ensimmäisen kerran, kun olin intissä kuukauden kiinni. Toisen kerran viisi vuotta sitten, kun olin kuukauden keikkahommissa, jossa tein 12-16 tunnin yövuoroa. Palkanlaskija mutisi jotain pitämättömistä vapaapäivistä ja työsuojelupiiristä. No, kynäillä voi isossakin firmassa. ;-)

Arkena en juo mitään, mutta minusta on mukavaa olla kännissä, joten illalla tulee otettua, jos seuraavana päivänä on vapaapäivä. Olen perinyt faijani geenit, kun ei tule kankkustakaan. Mogailusta puhumattakaan tai ainakaan kukaan ei koskaan ole moisesta moittinut. Ei edes absolutisti Rouva Ratikka.

• vuotta (ei peräkkäistä) täysin ilman alkoholia. Ja lisäksi pari-kolme vuotta tyyliin :joskus ruuan kanssa viiniä lasillinen. Kyseessä ei ollut veto.

• .
      Silloin kun tyttöjä tein 2,5v välin tipaton tauko. Se siis oli oma halu, koska raskaana ja imettävänä ei alkoholia juoda!! Nyt olen ollut jo ihan karvaa vaille 3vuotta ilman alkoholia. Tämä jakso nyt on ihan kokonaan omaa halua/valintaa johtuen rahanvähyydestä/piheydestä/varojen järkevästä kohdentamisesta. Alkoholi ja juominen on turhaa, ja jos rahat vähenee pitää ensimmäisenä poistaa kaikki turha rahanmeno. Sillä tuo nyt sitten loppui kokonaan heti. Mikään kauhea läträäjä en kyllä ole ikinä ollutkaan.
      .

• zisel

puolivuotta pisin aika.

• zisel
        zisel kirjoitti:

puolivuotta pisin aika.

piti kyllä tulla tohon avaukseen eikä nimenomaan Papulle :)

• dayum

Jokunen kuukausi, olisiko ehken 3-4 kuukauttakin. Ei ollut mitään "syytä", kuten ei juomiseenkaan ole ollut. No, paitsi ne sosiaaliset halut ja "syyt". Muistelen että töitä taisi olla kohtuu paljon ja ei vaan kiinnostanut käydä baarissa vähinä vapaa-aikoinaan. Ja kun kalsareita tai "yks ennen nukkumaan menoa" en harrasta, niin...

• 17-19-vuotiaana. Syy oli juuri se, että olin kyllästynyt puskissa juomiseen, kun baariinkaan ei päässyt, tai ainakaan edes kehdannut koittaa sisään. Sitten aloin hiljalleen käymään baareissa ja välillä tuli juotua aika useinkin. Nykyään juon kerran kuussa.

• 2½ vuotta kokonaan ilman alkoholia.

• D:D
        dazu kirjoitti:

2½ vuotta kokonaan ilman alkoholia.

Äitisi on sinusta varmasti ylpeä!

• MMies

No jos ei lasketa ikävuosia 13-17 (ekat kännikokeilut, joiden jälkeen en nauttinut lainkaan), niin sen jälkeen on on 2 n. vuoden pituista täysselvää kautta ollut. Syy: pää ei olisi kestänyt yhtään mitään stimulanttia.

• ...olin noin 6-7 viikkoa tipattomalla. Mikäli muutamaa saunakaljaa ei lasketa niin sitten oon ollut läträämättä useamman kerran 2-3 kuukautta. Mitään vetoja en ole harrastanut. Lähinnä hyvän ryyppyseuran tai motivaation puute on ollut kyseessä...

• Pitääkö korostaa että olen askeetti myös tällä alueella.

Ja sitten alkoholisoituneiden kiusaksi: minulla on vielä jossain kuutisen litraa pirtua jota käytettiin erään laitteen pesemiseen. Ihan puhdasta pirtua siis. Oli pakko piilottaa kanisteri ettei se olisi hävinnyt.
      80%prosenttinen eestiläinen on muuten näppärää tiskipöydä puhdistukseen, sillä tenua käyttäessä on vaara että siitä tulee makuja ruokiin.

• maniamania

myrkkyä. Sen lisäks se on nautintoaine. Pullossa ei oo käyttöohjetta. Mun mielestä siihen pätee sama, kuin röökiin, seksiin, urheiluun, vittuiluun yms. Jollet itse tiedä, mikä on sun kohtuus.. Niin ei sitä tiedä kukaan muukaan.

• sleepy_moo

Jos ei lasketa satunnaista lasillista viiniä tai shampanjaa jossain juhlissa, niin yli kymmenen vuotta. Minusta se on vain yksinkertaisesti niin lapsellista touhua. Tajuan kyllä miksi teinit juo ja join paljon itsekin, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi aikuiset juo. Suurin osa ihmisistä muuttuu täysiksi idiooteiksi kännissä, tekevät tyhmyyksiä ja saavat vielä huonon olon kaupan päälle. En ymmärrä mikä järki siinä on...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      610
      3136
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      96
      2611
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1661
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1572
    5. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1490
    6. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      45
      1466
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1424
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      314
      1332
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1318
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1213
    Aihe