Kiinanharjakoira

Sweet_powderpuff

Olen kiinostunut Kiinanharjakoirista, ja mietityttää, että pärjääkö pitkäkarvainen eli puuterihuisku, ilman vaatetta talvella ulkona? Karvaton malli ei pärjää, sen tiedän. Onko puuterihuiskun turkinhoito vaikeaa?

vastauksia muilta omistajilta odottelen :)

12

716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Crystal

      kyllä ne jonkuverran pärjää talvella ilmanki vaateita mutta kovilla pakasilla kannattaa kuitenki jotain päälle laittaa koska niiten turkki on jonku verran "untuvainen" ettei se niin pasku ja lämmin ole.

      No ei sen turkinhoito vaikeaa ole mutta vaativaa kylläkin!
      joka viikko se pitää pestä ja föönin ja harjan kans kuivata ja sit viikon mittää harjailla. tai no eihän tuo niin vaativaa ole mut on siinä hommansa viikotain se laittaa mutta mukavaahan hommaa se on! :)

      Nuo hoito-ohjeet olen kasvatajalta itse saanu mutta pystyy varmaan pesuväliä pitkitää jos ei koko ajan laukkaa näyttelyssä! kattoo sit itse et miltä näyttää mut helposti niitten turkki kyl takuuntuu jos semmoinen koira sattuu koska niissäkin on vähän eroa, joillekin harjiksille tullee hyvä ja helppohoitoinen turkki ja jotku ovat vaan takkupesiä :D

      • lueskelemassa

        http://kiinanharjakoirat.fi/

        ja kirjaudu myös keskustelupalstalle, sieltä löytyy sekä ohjeita että kokemuksia puuterin hoidosta . Käy myös eri kenneleiden ja koirien kotisivuilla.

        Ihana rotu, muttei missään tapauksessa sellainen koira - kumpikaan versio - että kannattaisi ottaa ilman erittäin perusteellista etukäteistutustumista ihon ja turkin hoitoon ja sen vaatimuksiin.


      • kanikoirafani

        Sopisiko kiinanharjakoira elämään meillä, vaikka omistammekin 2 jättikania.


      • harjis
        lueskelemassa kirjoitti:

        http://kiinanharjakoirat.fi/

        ja kirjaudu myös keskustelupalstalle, sieltä löytyy sekä ohjeita että kokemuksia puuterin hoidosta . Käy myös eri kenneleiden ja koirien kotisivuilla.

        Ihana rotu, muttei missään tapauksessa sellainen koira - kumpikaan versio - että kannattaisi ottaa ilman erittäin perusteellista etukäteistutustumista ihon ja turkin hoitoon ja sen vaatimuksiin.

        Hei
        Onko täällä harjakoirafoorumiin rekisteröityneitä. Ihmettelen kun kävin jo pari päivää sitten rekisteröitymässä sinne mutta vieläkään ei ole tullut vahvistusta sähköpostiin? Ensimmäinen vahvistus tuli heti mutta vaatii toisen vahvistuksen pitäjiltä ennen kuin foorumiin pääsee ja sitä ei ole tullut?


      • ...
        kanikoirafani kirjoitti:

        Sopisiko kiinanharjakoira elämään meillä, vaikka omistammekin 2 jättikania.

        Kyllä, miksei pystyisi?
        eihän se mikään este ole? :D


      • kanikoirafani
        ... kirjoitti:

        Kyllä, miksei pystyisi?
        eihän se mikään este ole? :D

        Mietin vain että syökö kiinanharjakoira kaneja välipalaksi.. =D Mutta hyvä että siinä ei ole ongelmaa. Mitäköhän kiinanharjakoiran pennut maksavat noin..?


      • ...
        kanikoirafani kirjoitti:

        Mietin vain että syökö kiinanharjakoira kaneja välipalaksi.. =D Mutta hyvä että siinä ei ole ongelmaa. Mitäköhän kiinanharjakoiran pennut maksavat noin..?

        omat kinkit eivät kyllä ole syöneet kaneja eikä marsuja vaikka ovat niitä nähneetki, mutta tapauskohtanenhan se on. Mikä koira vaan voi samanlailla syyä oli kyseessä kiinanharjakoira taiko joku muuu! :)
        hinnat vaihtelee noin. 700-1500 euroon toki voi halvempia ja kalliimpiakin olla mut noin.


      • kanikoirafani
        ... kirjoitti:

        omat kinkit eivät kyllä ole syöneet kaneja eikä marsuja vaikka ovat niitä nähneetki, mutta tapauskohtanenhan se on. Mikä koira vaan voi samanlailla syyä oli kyseessä kiinanharjakoira taiko joku muuu! :)
        hinnat vaihtelee noin. 700-1500 euroon toki voi halvempia ja kalliimpiakin olla mut noin.

        Kiitti tiedoista. Vielä pitää vaan toivoa että vanhemmat suostuu koiraan, mutta toivottavasti meillä on vielä joskus sellanen kiva vipeltäjä tutustumassa kaneihin. =)


      • kingi-fani
        ... kirjoitti:

        Kyllä, miksei pystyisi?
        eihän se mikään este ole? :D

        Onko karvaton kiinanharjakoira holppohoitoinen ja käykö sen seuraksi: 2kisua, 2 hiirtä ja 4 kalaa plus mä?


      • kingi-fani
        kingi-fani kirjoitti:

        Onko karvaton kiinanharjakoira holppohoitoinen ja käykö sen seuraksi: 2kisua, 2 hiirtä ja 4 kalaa plus mä?

        riittääkö harjikselle aamulla ja illalla reilut 15min. Ja päivisin reilut 40min. (johon kuuluu noin 20 min. Agilityä tai muuten vain leikkiä koiran kanssa)?


    • Anonyymi

      ei kannata ainakaan jammingsistä ostaa valenakuja, ja se ämmä on ihan sekaisin

    • Anonyymi

      Tori.fi ssä ainakin myydään pentuja monessa eri hintaluokassa, eri ikäisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1696
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1401
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1096
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      859
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      93
      737
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe