Olin kaasona ja en saanut mitään kiitoksena hääparilta. Ei ole halpaa lystiä. Meni monia satoja euroja. Aikaa häistä on jo parisen vuotta. Oikeasti luulin saavani kiitoslahjan, mutta ilman jäin.
Muistelen hieman..
Kaason puku 230e
Kengät 40e
Kaason meikki kampaus 80e
Morsiusparille lahja 50e
Matkakulut 100e
Puhelinkulut 50e
Plus suuri määrä työtä. Ennen häitä, häissä ja häitten jälkeen. Tuntimäärä varmaan kipuaa helposti 250 tuntiin. Siis kaikkea mahdollista työtä, mitä kuului häihin. Itselläni oli häitten aikaan kova stressi, jotta kaikki menisi hyvin, kun vastuulla oli kaikenlaista järkättävää. Olin ainoa kaaso.
Jälkeenpäin en saanut edes videota häistä kiitoksena. Olisi kuitenkin kaunis tapa morsiamelta tai sulhaselta edes kustantaa esim. kaasolle kampaus/meikki. Osoittaisi huomaavaisuutta, ettei kaikki menisi vaan yksipuoliseksi antamiseksi kaason puolelta, mutta nykypäivänä hyvin harva morsian ilmeisesti huomaa tällaisia. Ihmiset haluavat useimmiten ottaa kaiken vastaan antamatta itse mitään toiselle.
Kaasoksi en enää ryhdy. Tein hyväähyvyttäni tosi paljon ja minua ei huomattu millään tavalla jälkeenpäin. Ei ole kutsuttu mihinkään. Ei esim. saunailtaa kiitoksena.
Muistoja kaasona
7
2404
Vastaukset
- ja mitä vaadit
Vaatiko morsian sinua pukeutumaan tiettyyn pukuun? Kaaso tai ei, ystävän häihin pukeudutaan nätisti.
Vaatiko morsian sinua hankkimaan tietyt kengät vai päätitkö kenkäostoksen ihan itse?
Meikki ja kampaus samaten, vaatiko morsian sinua hankkimaan ne? Olisitko itse ollut tyytyväinen itse tekemääsi ehostukseen ja kampaukseen?
Etkö olisi ostanut ystävällesi lainkaan lahjaa, jos et olisi ollut kaaso?
Mitä siis morsiuspari vaati sinua hankkimaan ja mitä pähkäilit omassa kaason päässäsi?
Mitä tehtäviä sovit kaasona hoitavasi? Yleensä tehtävään lupautuessaan kannattaa selvittää, mitä odotuksia ja ajatuksia on puolin ja toisin. Ei kaaso mikään orja ole. - häissä
Olin itse siskoni kaaso. Ja vastuun kantajana kannoin myös kaiken järkkäilyn yöhön asti, muiden kaasojen keskittyessä jo bilettämiseen.
Siskoni tietää hyvin miten tälläisistä tehtävistä stressaan ja silti pyysi minut kaasokseen.
Kallistakin kaasoilu oli, koska jouduin ostamaan väriteeman mukaiset vaatteet, vanhat koltut ei kelvannut. Toisaalta siko oli niin reilu että kustansi majoituksen paikan päällä. Kampausta en ehtinyt tekemään kun oli vielä paljon asioita hoidossa muiden kaasojen puunatessa itseään ja siemaillessa drinksuja.
Itse hääjuhlasta en muista paljoakaan. Olin koko ajan jossain varmistelemassa että kaikki toimii. En nähnyt edes häävalssia. Ja nyt kun katsomme häitä videolta tajusin ettei minua näkynyt missään juhlinnassa mukana, ja kaikki tilanteet ja sattumukset tuntui aivan vieraalta.
Jos jotain opin niin se, etten koskaan tee siskolleni samaa, vaan haluan että hän juhlii kanssani. Järjestelyn kun voi aina antaa aina ammattilaiselle. Raha kun ei koskaan korvaa läheisten seuraa juhlapäivänä. - kokemattomuutta...
Tostahan puuttuu polttarikulut, hyvä että säästyit niiltä. Kuluissa ei mielestäni ole mitään kaasoudesta johtuvaa. Jos olisit mennyt häihin tavan vieraana, about samat kulut. Vai vaatiko morsian tietyn värisen puvun ja kengät ?
Suuri määrä työtä on varmasti totta. Aikamoista moukkamaisuutta morsiusparilta ettei mitenkään kiittänyt. Kiitosmahdollisuuksia tosiaan on: kampaus, meikki, yöpymiskulut, lahja, lahjakortti, karonkkailta, valokuvia, tähderuuista nyytti ja varsinkin juomista, kukka-asetelma, vastapalveluksia... Mikään noista (tai vaikka kaikki) ei kamalasti hääbudjettia keikuta- aloittaja vastaa
Pääsin nopeasti kurkkaan tätä palstaa ja onhan tänne tullut vastauksia.
Puku asiaan sen verran, että minun piti tulla vanhalla puvullani, mutta morsiamelle se ei käynyt. Hän halusi tietyn värin ja siihen sopivat kengät, joten jouduin hankkimaan uudet vaatteet juhlaa varten.
Morsian myös halusi, että hiukseni laitetaan tietyllä tavalla. Niinpä ammattilainen teki minulle meikit kampauksen. Kaikki maksoin itse. Luulin tosiaan, että häiden jälkeen saisin jotenkin kiitoksen tai että maksamiini kuluihin otettaisiin osaa, mutta ei.. On ollut vaan omaa sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.
Niin ja siihen lahja-asiaan. Toki olisin vieraanakin ostanut lahjan. Listasin vaan, mitä kaikkia kuluja häistä tulee. - näin....
aloittaja vastaa kirjoitti:
Pääsin nopeasti kurkkaan tätä palstaa ja onhan tänne tullut vastauksia.
Puku asiaan sen verran, että minun piti tulla vanhalla puvullani, mutta morsiamelle se ei käynyt. Hän halusi tietyn värin ja siihen sopivat kengät, joten jouduin hankkimaan uudet vaatteet juhlaa varten.
Morsian myös halusi, että hiukseni laitetaan tietyllä tavalla. Niinpä ammattilainen teki minulle meikit kampauksen. Kaikki maksoin itse. Luulin tosiaan, että häiden jälkeen saisin jotenkin kiitoksen tai että maksamiini kuluihin otettaisiin osaa, mutta ei.. On ollut vaan omaa sinisilmäisyyttä ja tyhmyyttä.
Niin ja siihen lahja-asiaan. Toki olisin vieraanakin ostanut lahjan. Listasin vaan, mitä kaikkia kuluja häistä tulee.minä maksan kaasoni meikin ja kampauksen ja tarjouduin myös maksamaan vaatteet, mutta hän sanoi maksavansa ne itse, koska tarvitsee jokatapauksessa uudet juhlavaatteet.polttareihin häneltä upposi varmaan 100-150 e .apua en häneltä ole juurikaan esim. koristeiden tekemiseen saanut, mutta aioin kyllä muistaa kaasoa ja bestmania jotenkin häiden jälkeen.tiesin kaasoa valitessa että apua en tule saamaan enkä sitä ole odottanutkaan, joten en valita. tärkeintä on että hän on minun tukenani tärkeänä päivänä. oletko ap tullut pyytäneeksi morsiammelta rahallista apua hankintoihin tai sanonut että vanha mekko saa kelvata ellei hän kustanna uutta, koska sinä et sitä halua/pysty maksamaan????hyvä että kirjoitit tänne jotta muut morsiammet tulevat ajatelleeksi asiaa, mutta sinua tänne kirjoittaminen tuskin paljon auttaa, toisin kun olisi auttanut asiasta keskustelu morsiammen kanssa jonka kaasona olit....
- yx
Olin muutama vuosi sitten ystäväni kaasona, kustansin asuni itse ja morsian maksoi kampauksen ja meikin. Enemmän kuin rahallista puolta painottaisin kuitenkin sitä tekemisen määrää joka kaason harteille lankeaa hääpäivänä. Itseäni jäi eniten harmittamaan se etten kerinnyt oikeasti juhlia ja iloita hääparin ( tai muidenkaan) kanssa. Olin kokoajan lennossa varmistamassa sitä ja tätä, häävalssin sentään kerkesin näkemään. Nyt olen itse morsian ja pyrkinyt häävalmistelujen alkumetreistä lähtien varmistamaan että oma kaasoni pystyy myös nauttimaan päivästä. Kustannuksista olemme sopineet niin että kaaso maksaa ja valitsee itse pukunsa ( sillä luotan hänen makuunsa) ja kampauksen ja meikin maksan minä. Järjestän myös paikalle lastenhoidon, ettei kaason tarvitse juoksennella jälkikasvun perässä ( meillä molemmilla on 3 lasta). Kaiken mahdollisen minkä hääjuhlassa voi teettää ammattilaisilla tulen myös teetättämään, koska haluan nauttia päivästä sekä tulevan puolisoni että hyvän ystäväni ( kaaso) kanssa.
- ninni111
Olin kaaso morsiammelle, joka ei tiennyt mitä haluaa. Yritin kaikkeni ehdotella ja ideoida. Yritin pitää jonkunlaista aikataulua kasassa siinä samalla, kun morsian keskittyi kaikkeen epäoleelliseen: minkä värinen sukkanauha jne. Puoli vuotta mietin pelkkiä häitä ja kaiken vapaa-aikani uhrasin ystäväni häiden eteen. Kaikki askartelut, koristeet ja suunnittelut jäivät viimeisillä viikoilla minun harteilleni. Mitään aikatauluun ja ohjelmaan, pitopalveluun ja bändiin liittyviä ehdotuksiani ei otettu kuuleviin korviin. Yritin parhaani mukaan järjestää mahdollisimman mukavat polttarit morsiamen ehdoilla. Niin, morsian itse kertoi millaiset polttarit sopii ja millaiset ei.
Lopulta olin niin stressaantunut, että luulin sekoavani. En pystynyt nukkumaan ja sain pahoja astmakohtauksia. Häiden jälkeen sain kuulla kuinka kakkaa kaikki oli ollut ja polttaritkin oli ihan hanurista. Pitopalvelu ei ollut saanut kunnon ohjeistusta ja tuli joitakin ongelmatilanteita. Bändi oli mitä oli, varmaankin halvimmasta päästä. Booli loppui kesken ja morsian oli häissä, kun perseeseen ammuttu karhu. Mitään kiitosta en koskaan saanut ja häiden jälkeen olin hyvin masentunut.
Jotain hyvää sentään. Kun tuli aika omien häitteni, tiesin hyvin tarkkaan mitä haluan ja mihin asioihin on syytä kiinnittää huomiota. Häät olivatkin oikein nätit, rennot ja onnistuneet, ilman suurempaa stressiä. Kaasoni oli maailman ihanin. Tämä niin sanottu ystäväni, jolle olin itse kaasona, tosin lähti aikaisin kotiin suu mutrussa. Häntä silminnähden harmitti meidän onnistuneet juhlamme. Ikävää sinänsä, kun yritin kaikkeni jotta heidän juhlansa olisi ollut yhtä ikimuistoiset ja mukavat :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882