huumorintaju. Mistä se johtuu? Muualla päin nälvimistä pidetään lapsellisena, mutta Savossa kilpaa nälviminen näyttää olevan ainoa olemassa oleva huuumorin muoto.
Savolaisten nälvivä
12
574
Vastaukset
- vaikuttaisi
olevan. Silkkaa tyhmyyttä.
- sinä
Teräväpäenen.
- itse?
Miksi sinä nälvit meitä savolaisia?
- kun relaa
Älä mitään. Sitä on kestettävä täällä joka päivä. Aina sopivaan kohtaan osataan silpasta ja sitten leviää tyytyväinen hymy. Monesti nälväsyn älyää vasta seuraavana päivänä, että perhana, sehän v**ili mulle. Alkuun olin pöyristynyt, että kaikkea sitä iljetäänkin. Nyt tiedän jo ettei ainakaan töissä kannata kertoa omista asioistaan halaistua sanaa, sillä siitä sitä vasta osataankin tarinan suonta iskeä ja lätyyttää.
Mutta minä, ei-savolainen, olen tähän jo orientoitunut. Sitä kun on niin tiuhaan, niin enää ei jaksa korvaansakaan väräyttää, ajattelee vaan, että ahaa, taas tuli sellanen kielikukkanen jotta..., mutta pitäähän se ainakin kertojan hetken maireana, antaapa hänelle sitten sen ilon. Kunhan tapa ei vaan tarttuisi...- arvelen minä
Ovatko savolaiset jotenkin sisäsiittoisia, kun tuollainen mentaliteetti pysyy yllä. Tai onhan se varmaan niinkin, että hankala tuollaisella perusluonteella on muiden ihmisten kanssa alkaa esim.seurustelemaan.
Kun on aina pakko ottaa puolisoksi toinen savolainen, niin nälvimisketju siirtyy jouhevasti sukupolvesta toiseen. - hplkj
arvelen minä kirjoitti:
Ovatko savolaiset jotenkin sisäsiittoisia, kun tuollainen mentaliteetti pysyy yllä. Tai onhan se varmaan niinkin, että hankala tuollaisella perusluonteella on muiden ihmisten kanssa alkaa esim.seurustelemaan.
Kun on aina pakko ottaa puolisoksi toinen savolainen, niin nälvimisketju siirtyy jouhevasti sukupolvesta toiseen.ottakaas hei ihan huumorilla.... pientä tiukkapipoisuutta ilmassa! khehih
- onononon,,
hplkj kirjoitti:
ottakaas hei ihan huumorilla.... pientä tiukkapipoisuutta ilmassa! khehih
Savolaisuus on parantumaton sairaus!
- PE
onononon,, kirjoitti:
Savolaisuus on parantumaton sairaus!
Väki senku vähenee ja pidot paranee.
- Karttula
PE kirjoitti:
Väki senku vähenee ja pidot paranee.
ainakin on hiipunut näin kesäasukkaan näkökulmasta. Eipä siinä kyläkeskuksessa ole enää juuri mitään. Odottelevat kuulemma yhdistymistä Kuopioon. Laitankin mökin myyntiin.
- sitä sattuu
Savolaisen kanssa pariutunut tuttava kertoi vieraisille mennessään jo valmiiksi pyytävänsä anteeksi puolisonsa outoa kielenkäyttöä.
- huilus
eli viulus (riippuen sukupuolestas) kun ei säpätä niin ei säpätä...
- joku,,
Kirjoittaisi joku aivan vallan savon murteella, siinä on murteessa sanontoja, että kyllä nauraattaa lukiessa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315376- 363711
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833273- 112525
- 292112
- 122047
- 1631876
- 1051352
- 141338
- 1371154