eipä löydy erakkopaikkaa

asuttavaksi

Päätöksenä on lähivuosina muuttaa maalle. Nytkin asun Uudellamaalla omakotitalossa hyvin rauhassa, mutta halu olisi muuttaa ihan metsän keskelle.
Mielenkiintoista vaan, että sellaisia taloja ei näytä olevan myynnissä!
Huvikseen kun surffailee esim. etuovi.comissa, niin kaikki talot on jonkun isomman tien varressa. Näköjään kukaan erakkopaikalla asuva ei ole halukas myymään..
No, en siis ole nyt ostamassakaan, mutta olen vuoden päivät silloin tällöin taloja surffaillut, eikä koskaan ole mitään omassa rauhassa olevaa taloa löytynyt. Kaikki talot on joko siten, että lähellä muita tai jonkin tien varressa. Eikö Suomessa ole pikkuteiden päässä olevia taloja enää lainkaan?? Niin ja kun ahneeksi heittäydyn, haluaisin toki lammen tai pikkujärven rantaan sen taloni ;)

7

810

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se on sellaista löytää

nykyajan Suomesta, joillakuilla joskus tärppää. Tämä esim. kuulostaa ainakin paperilla kivalta (selasin vain nettiä, en tiedä enempää, onko edes myynnissä enää):

http://tori.suomi24.fi/myydään/asunnot ja kiinteistöt/loma-asunnot/mummonmökki/24025

• -itäraja-

Katso ilomantsi.fi/kiinteistöpörssi/omakotitalot . Vaatimuksiasi talon kunnolle en tiedä mutta varmasti löytyy rauhalliselta paikalta.

• sen tarvitse

kuin kerran tärpätä. Onkohan muuten monikin tehnyt niin, että on katsastanut lähinnä tontteja ja ostanut sinne sitten valmiin pikku talopaketin?

• jotain juttuakin

• kotipalsta.

asutaan siis rintamamies talossa alak.60m2,yläk.20m2 lämmintätilaa kylmientilojen kanssa 93m2.pikitieltä yli 5km ja yleiseltä soratieltä 600m.kiva kun on rauhaa.karhut on kierelleet metsien ja peltojen reunalla.3vuotta sitten ammuttu N:30m päästä talosta karhu.jot kyl luonnossa ollaan.voitas myydä parin vuoden päästä.sähköt ja yllätys kunnallisvesi.oma kaivokin on.sisä wc,suihku jota ei kyl oo käytelty,mut ulkosaunaa lämmitetään joka päivä.kauppoihin ja palveluihin 17km.miltä kuulostaa unohdin kosket ja vaellusreittejä on ja lohta tulee.myös helkatin hyvä uimalampi täysin kirkasvesi paikka on muuten pohjoiskarjala.itse asuimme 4v sitten sipoossa eikyl hirvee ikävä jäänny.miltäs kuulosti siis on olemassa sellanen paikka.unohdin mainita vesistöihin oikeudet.itse elämme nyt parhaillaan unelmaa.ei näitä oikeesti paljon ole muutoin kuin yleisen soratien varsilla.tämä tie on hyvä voi vaikka linja autolla ajella pihaa.auraus kulutkin oli vain 45e vuosi viimme vuonna.muutenkin edullinen pitää.odotellaan kommenttii.

• kotipalsta

miten sinuun saa yhteyttä.

• pohjoiskarjalainen.

karhun ammunta on nyt kiivaimillaan nytkin ovat passissa N.100m päässä yhden laukauksen kuulin ja mökki tärähti. joku vuosi sitten saivat karhun aivan tontin laitamilta.tänään kävin sienessä samoilla paikoilla nyt onkin vähän eri kuviot meneillään.en koskaan ennen ole nähnyt vastaavaa kun asuimme muualla.kyllä tuntee että on oikeassa luonossa.kirjoitin joku aika sitten että voisimme luopua 2-3v päästä tästä paikasta.tilanne on muuttunut emmekä ole näillä näkymin luopumassa koska menettäisimme jotain ainut laatuista mielenrauhan.siis onnea tulevaisuudessa erakkopaikan etsintään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      84
      4562
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      85
      4411
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3759
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3483
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2977
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2764
    7. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2701
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2083
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1748
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      103
      1291
    Aihe