Olenko raskaana?

tyttö16

Raskaustesti nega...

Mietin tässä vain, että olenko raskaana koska :

- Rintani ovat arat
- Ruoka ällöttää
- Menkat myöhässä
- Pahoinvointia aamupäivällä
- Tunteet pinnassa
- Mahaa vihloo

Jos olisin raskaana niin olisin toisella viikolla. Niin että, onko sillon jo merkkejä raskaudesta?

Olisin kiitollinen jos vastaisitte :)
t. 16-vuotias tyttö

33

4747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitenkä

      olis testi?

      • lexlexlex

        Kirjoittaja ensimmäisellä rivillä kirjoitti että nega..


    • kuullut

      sellaisesta kuin apteekki? hae sieltä testi, tai sitten kuukautis vaivojakin noi voi olla.

      • dfdghdh

        Jos pelkäät olevasi raskaana, saatat kuvitella että sinulla on kaikki raskauteen liittyvät oireet. Olet siinä ikävaiheessakin että rinnat on arat koska ne kasvavat..


    • tuossa vaiheessa

      oikein!!!!!!!!!!!!

      Jos olisin raskaana niin olisin toisella viikolla. Niin että, onko sillon jo merkkejä raskaudesta?" TEE testi, myöhemmin!!

    • Juup1111

      Suomi24 ei ole raskaustesti.

    • äipppä

      Jos oisit toisella viikolla raskaana ni sulla ei vielä ois ees menkat myöhässä... Ellei sulla sitten tuu menkat joka toinen viikko.
      Raskausviikot lasketaan alkaen viimeisten kuukautisten ensimmäisestä vuotopäivästä...
      Että monennellako viikolla sää nyt sitte oisit?

    • taru19

      taitaapi olla asian laita niin että olet... sillo ku teit testin niin kai teit sen kahdesti.. eli teit samanpäivän aikana toisen testin... oireet ainaki vaikuttaa että olet... jos testien jälkeen tulokset on negatiivisia... mene lääkäriin....

    • juuuuuuuuu

      Hei, olin noin 2viikkoa sitten ilman ehkäisyä yhdynnässä. viime kuukautiseni alkoivat viime kuussa joskus 21 päivä. en tiedä oliko minulla ovulaatio silloin. Nyt kuitenkin on paha olo, alavatsa kipeä ja pyörryttää hirveästi. Olen vasta 16 vuotias, enkä haluaisi lasta vielä. mitä pitäisi tehdä? En voi mennä lääkäriin tai neuvolaan koska vanhempani eivät saa tietää. Onko mitään paikkaa jossa voi tehdä abortin ettei vanhemmat saa tietää? Tai voinko itse tehdä keskenmenon?

      • (jälleen kerran)

        onko sulle puhuttu koskaan ehkäisystä, jos on, niin mikset käytä sitä?
        jos käytit ehkäisyä, voit käydä ihan tekemässä kunnon raskaustestit lääkärissä, ottavat pissanäytteen ja verinäytteen jos tarvii varmuutta..myös ehkäisyneuvolassa tehdään raskaustestejä maksutta(ainakin meillä päin).
        noi sun oireet voivat myös viitata kuukautisiin, mulla oli silloin tällöin hiukka voimakkaampaa oireilua kuin yleensä, justiinsa tuota oksettavaa oloa jopa kun yritin juoda teetä, meinasi oksennus samantien lentää!
        joskus saatoinkin ihan pyörtyä(taju lähti ja mutsi säikähti toden teolla), alavatsa ja alaselkä samanaikaisesti kipeät joten oli ihan helvetillinen olotila. rinnatkin olivat joskus ihan kosketusarat.

        mutta kehoitan tekemään testin ihan neuvolassa, sen sijaan että täällä pähkäilet.
        toivotaan että selvisit säikähdyksellä. muista ensi kerralla se ehkäisy jookos?


      • ...

        voit mennä lääkäriin, ei ne sielä vanhemmille soita, ellet sitten ole kuolemassa.
        niillä on vaitiolovelvollisuus, ja jos sulle abortti tehtäis niin siitä ne ei vanhemmille ilmoita.
        tietysti jos vanhempasi jostain kumman syystä soittaisivat sairaalaan ja sinua kysyisivät, nii valehtelemaan ne ei ala, mutta ei niille sieltä ilmoitettaisi jos itse niin pyydät. ja teille ketkä ehkäisystä valitatte, niin ihan kuin tälläsiä vahinkoja ei muille olisi sattunut, vaikka ehkäisy olisikin ollut käytössä.
        myös vanhemmille ihmisille.


      • äiti92
        ... kirjoitti:

        voit mennä lääkäriin, ei ne sielä vanhemmille soita, ellet sitten ole kuolemassa.
        niillä on vaitiolovelvollisuus, ja jos sulle abortti tehtäis niin siitä ne ei vanhemmille ilmoita.
        tietysti jos vanhempasi jostain kumman syystä soittaisivat sairaalaan ja sinua kysyisivät, nii valehtelemaan ne ei ala, mutta ei niille sieltä ilmoitettaisi jos itse niin pyydät. ja teille ketkä ehkäisystä valitatte, niin ihan kuin tälläsiä vahinkoja ei muille olisi sattunut, vaikka ehkäisy olisikin ollut käytössä.
        myös vanhemmille ihmisille.

        Itse sain esikoisen 2008, vaikka ehkäsy oli kunnossa. Mutta kuten mulle todettiinki neuvolasta, että jonkun on siihen muutamaan prosenttiin kuuluttava, ku ehkäsyst huolimatta pamahtaa paksuiks. Tullu sen jälkee naurettuu jätkän kanssa, ettei mun tarvii ku nähä se vähemmis kuteis ja oon paksuna.


    • äiti92

      ... mut en voinu olla hymyilemättä. :D anteeks :D

      Et ole raskaana (mutta nyt varmasti tiedät jo). :D Hedelmöitys tapahtuu rv. 3

      Rv. 1 alkaa edellisten menkkojen alkamispäivästä ...

    • 40-vuotias koelainen

      luulenpa että olet.. minulla oli noita samoja oijreita kun sain ensimmäisen lapsen 19 vuotiaana.
      olet kylläkin todella nuori lapsen saajaksi.. mutta kehotan sinua tekemään raskaustestin. (=

    • :sss

      Elikkä.. kondomi ilmeisesti hajosi. Menkat alkoivat melkein heti yhdynnän jälkeen eli seuraavana aamuna. Otin jälkiehkäisyn 32 tunnin sisällä yhdynnästä. Tällä hetkellä yhdynnästä on nyt noin neljä viikkoa ja kuukautisten olisi pitänyt alkaa muutama päivä sitten.. Onko mahdollista että olen kaikesta huolimatta raskaana? vai voiko jälkiehkäisytabletti vaikuttaa kuukautiskiertoon jotenkin?? olen vasta 17..

    • mimmi17

      mä sain tytön 20.2.2011. se oli uskomatonta kun tajusin että oon paksuna se oli kun painajaista.äiti sano että mee terkkarille mun isä tuli mukaan ja sit lääkäri sano et se arvelis et mä oon paksuna isä sai raivokohtauksen ja äiti oli innoissaan mun poika ystävä tuli heti meille ja alko kuuntelee mun mahaa.mä oon nyt 17 kun synnytin olin 16 mun tytön nimeks tuli jonna-juulia.sillä mun isomummin nimi oli jonna-juulia.mun poikaystävä on tällä hetkellä nukuttamassa jonna-juuliaa kehtoon mun on vaikee huolehtii mun perheest koska muutin kaksioon mun poikakaverinkaa ja mun täytyy olla koton ja mummot sanoo mulle aina et onpas siinä kiltti isosisko kun vie pikkusisarustaan lenkille.mun poikaystävä on töissä joka päivä.ja me harrastetaan seksiä 5-6 kertaa viikos.mun poikaystävä on 18.mä haluun kuulla teijän mielipiteitä.

    • .

      Mielipiteitä? Hölmö provo.

    • panikointia?

      harrastin poikaystäväni kanssa seksiä joskus 1,5 viikkoa sittenm poikaystäväni tuli sisääni. Harrastimme seksiä vielä sen jälkeen (nykyhetkestä n. 5 päivää sitten) ja poikaystäväni ei tullut sisääni. viimeisimmät kuukautiset loppuivat 2-3 päivää ennen tuota edellämainittua yhdyntää. Seuraavien pitäisi alkaa 11-16 päviän päästä. Molemmissa yhdynnöissä käytimme kondomia, ja ainakaan poikaystäväni mukaan se ei ollut hajonnut kummallakaan kerralla. Mitään varsinaisia oireita ei ole, mutta pientä tukkoisuutta olen havainnut (voi olla ihan vain flunssaakin koska kurkku on ollut kiepeä ja useamman päivän ajan) alavatsaa ei vihlo eikä rinnat ole herkkinä. Pelkään kuitenkin ihan hirveästi että kaikesta huolimatta olen raskaana.. onko edes mahdollista?

    • joku vain

      jos poika-ystäväs tuli sisääs nii kuinka sit käytitte kondomia:D?

    • miina92

      Kannattaa varmaan odottaa vielä seuraaviin kuukautisiin ja tehdä sitten testi uudestaan. Neuvolat ja sairaalat on hyvin paikkoja, sieltä saa apua ja he suojelevat yksityisyyttäsi kyllä varsinkin kun pyydät alaikäisenä.

      Abortista kannattaa kysyä ammattilaisilta, eikä missään nimessä kokeilla mitään kotona.

      Näitä kyseenalaisia oireita saattaa huomata senkin takia että niitä stressaa ja pyskii tarkkailemaan. Kuitenkin nämä voivat olla hyvinkin ennakko kutinoita raskauden alkamisesta joten kannattaa, jos nämä jatkuvat ja tunne yltyy, niin odotella seuraavia kuukautisia ja tehdä testi.

      Muutoin en osaa neuvoa, toivottavsti autoin edes vähäisen:)

      • -_-

        "Kannattaa varmaan odottaa vielä seuraaviin kuukautisiin ja tehdä sitten testi uudestaan."

        Kannattaa varmaan lukea aloitusviestin päivämäärä ja harkita sen jälkeen oikeanlaisen vastauksen kirjoittamista uudestaan.

        Aloitusviesti kun on 2 vuoden takaa.


    • tiiän totuuden

      trololol et banaanista paksuks tuu

    • raskaanako?

      Tein testin lähes heti yhdynnän jälkeen joka oli siis nega, mulla on ollu nipistelyä vastassa, huonoa oloa, rintojen kutinaa, huimausta, kokoajan on ravattava pissalla, ilmavaivoja, aivan tajutonta väsymystä, turvotusta.. ja lista jatkuu ja jatkuu..
      Sekä olen tupakoinut jo monta vuotta mutta nyt rupee jo oksettaa pelkkä tupakan haju.
      Jos olisin raskaana niin olisin 10 4.. Mutta kuitenkin menkat on tullut normaalisti, tosin kestäneet aina about 3 päivää..
      Olen tällä hetkellä saksassa enkä voi lääkäriin mennä, oleilemme pienessä kaupungissa (tai kylässä) jossa ei raskaustestejä myydä.. Huomenna olisi ehkä mahd. päästä keskustaan testi ostamaan.. Kertokaa joku mikä minulla on?

    • soontobemomandproud

      Et voi saada positiivista vastausta, jos teet raskaustestin heti harrastettuasi seksiä.. Hedelmöittymiseen menee se kolmisen viikkoa ja harvalla näkyy edes silloin vielä plussa, se on vähän ihmisestä kiinni. Tee testi uudestaan jos kerta nyt olis jo rv 11 meneillään. Eli siis 10 4 meinaa, että olet jo sillä seuraavalla viikolla.
      en nyt mitenkään pahalla tarkoita, mutta jos et tiedä milloin raskaustesti pitää tehdä, eli et tiedä milloin voit olla jo hedelmöittynyt, niin olisko järkevää palata ylä-asteen terveystiedon tunnille tai olisko vitosluokan biologiassa se jo opetettu ja jättää se seksin harrastaminen myöhemmälle.. Eli siihen, että olet saanut tarpeeksi seksuaalivalistusta?
      Itse olen 18-vuotias rv 35 6 esikoisen odottaja ja vaikka en nyt kaikkea voi tietää, niin tiedän milloin on sopiva aika aloittaa seksuaalinen kanssakäynti.. Eli kun tietää kaikista riskeistä ja vastaavista. :) Toivottavasti et nyt kuitenkaan ole raskaana, sillä mielestäni et siihen kovin valmis ole, kun et edes tiedä milloin on aika tehdä testi.

      • Ane

        Pakko tullla kyselemään muelipiteitä ennen kuin voin tehdä testin! Elikkä siis olen 18-vuotias ja 13-vuotiaasta asti syönyt e-pillereitä (yasmin). Syön lääkärin suosituksesta aina kaksi levyä putkeen. Nyt on toinen levy menossa ja olen nämä kaksi viimeistä viikkoa syönyt pillereitä todella epäsäännöllisesti; otan pillerin klo 17 ja seuraavana päivänä en ollenkaan, ja sitä seuraavana 2kpl. Näin on mennyt tuo muutama viikko ja nyt viikko sitten alkoi raskausoireita, enkai vaan kuvittele?!
        -n. viikko sitten kamala väsymys, nukahdan iltaisin kerken alokuvan jota ei yleensä ikinä tapahdu
        -vilunväreitä ja kuumia aaltoja vuoronperään
        -hikoilen, etenkin kämmenet
        -levottomat jalat ja kädet
        -aftat suussa
        -menkkamainen alavatsakipu, repäisykivut ja juilinta
        -lisääntynyt virtsaamistarve
        -jano kokoajan!
        -voisin syödä kuin hevonen
        -lisääntynyt valkovuoto

        Voi olla että unohdin jotain, mutta jotenkin on vaan sellanen tunne että nyt osu ja uppos .... Pillerien loppumiseen/menkkojen alkamiseen on vajaa viikko. Ajattelin sen ajan koittaa kestää ennen kuin teen testin mutta mitä mieltä olette, voinko kuvitella kaiken?


      • Ane
        Ane kirjoitti:

        Pakko tullla kyselemään muelipiteitä ennen kuin voin tehdä testin! Elikkä siis olen 18-vuotias ja 13-vuotiaasta asti syönyt e-pillereitä (yasmin). Syön lääkärin suosituksesta aina kaksi levyä putkeen. Nyt on toinen levy menossa ja olen nämä kaksi viimeistä viikkoa syönyt pillereitä todella epäsäännöllisesti; otan pillerin klo 17 ja seuraavana päivänä en ollenkaan, ja sitä seuraavana 2kpl. Näin on mennyt tuo muutama viikko ja nyt viikko sitten alkoi raskausoireita, enkai vaan kuvittele?!
        -n. viikko sitten kamala väsymys, nukahdan iltaisin kerken alokuvan jota ei yleensä ikinä tapahdu
        -vilunväreitä ja kuumia aaltoja vuoronperään
        -hikoilen, etenkin kämmenet
        -levottomat jalat ja kädet
        -aftat suussa
        -menkkamainen alavatsakipu, repäisykivut ja juilinta
        -lisääntynyt virtsaamistarve
        -jano kokoajan!
        -voisin syödä kuin hevonen
        -lisääntynyt valkovuoto

        Voi olla että unohdin jotain, mutta jotenkin on vaan sellanen tunne että nyt osu ja uppos .... Pillerien loppumiseen/menkkojen alkamiseen on vajaa viikko. Ajattelin sen ajan koittaa kestää ennen kuin teen testin mutta mitä mieltä olette, voinko kuvitella kaiken?

        Pakko vielä lisätä kamala hikotus noustessa ylös ja jotenkin krapulainen oli aina muulloin!

        Anteeksi kirjoitusvirheet ylemmässä puhelimen takia :D


      • Ane
        Ane kirjoitti:

        Pakko vielä lisätä kamala hikotus noustessa ylös ja jotenkin krapulainen oli aina muulloin!

        Anteeksi kirjoitusvirheet ylemmässä puhelimen takia :D

        Taas virheitä :'D Meinasin heikotusta ... Ja lisäksi muistui vielä tietenkin tuo rintojen arkuus!!


    • Kohtatrio

      Ane: itse olen sinun ikäisesi ja olen kahden lapsen äiti ja olen rv:28 4 .Ensimmäisessä raskaudessa (kun tulin raskaaksi olin 14 lapsen synnyttyä 15) oireet olivat aika samat , jos olet jättänyt e-pillereitä väliin/ottanut niitä epäsäännöllisesti niin raskaudenmahdollisuus on olemassa, jos lasta et tahdo niin suosittelisin vielä varmuuden vuoksi käyttämään jotain muutakin ehkäisyä :) itse myös söin tuolloin pillereitä mutta silti raskaaksi tulin kun olin muutaman päivän mahataudissa ja oksensin sitten pillerit ulos . Toisessa raskaudessa (raskaaksi tulin kun olin 16 synnytin 17 ) oireet olivat erilaisia , toinen lapsemme oli myös edellisestä poiketen suunniteltu. Nyt tämä kolmas raskaus on ollut erittäin helppo alussa pientä pahoinvointia ei muuta. Kolmas lapsemme oli myöskin suunniteltu :) vahvasti luulen että olet raskaana , oireesi ovat paljon raskauteen liittyviä :) jos olet raskaana mieti tarkkaan haluatko lapsen pitää, se on suuri vastuu, mutta vaikka minäkin nuorena olen tyttöni saanut niin silti Valeri ja Denise ovat terveitä pieniä tyttöjä :) tsemppiä :)

      • Ane

        Kiitos vastauksestasi! Lapsen kyllä aika varmasti pitäisin, en jotenkin pystyisi kuvittelemaan että tekisin abortin, katuisin sitä varmasti! Nyt illalla on vielä ilmennyt huonoa oloa/yökötystä, sekä metalin makua suussa. Odotan vain että pääsen testin tekemään! Rahatilanne vaan huolettaa, koska aloitan syksyllä opiskelut välivuoden jälkeen. En ollut töissä eikä ammattia ole, joten tuilla mentäisiin .... Vähän kyllä jännittää jos plussa tulis ... Pientä sulateltavaa olisi! Tsemppiä sinne.


    • alppipoppa

      on juu vanha ketju mut ajattelin itsekkin vuodattaa tähän vanhan jatkeeks ...siis noin 7 viikkoa aikaa yhdynnästä jossa mies ei lauennu sisälle harrastime seksiä joka päivä noin viiden päivän ajan(ei lauennu siis kertakaan sisälle) kunnes menkat alkoivat.olivat siis ihan normaalit menkat ja kestivät sen 5päivää.menkkojen jälkeen tein kahtena päivä yhen raskaustestin ja kummatkin näytti negaa.sen jälkeen ollu noin 2-3 viikkoo sit niukemmat menkat(mulla siis ei oo kovin säännöliset menkat,välil on hyvinkin runsaat ja välil niukemmat)ja nyt tän viikon aikana epäilen että on ollu ovulaatio(venyvää limaa).alavatsas ollu menkkamaista tunnetta.nännit kipeet(muistaakseni joskus ennenkin ollu ennen menkkoja).mulla siis on jo kolme vuotias poika ja koko sen kolmen vuoden aikana erittyny puristamal nestettä rinnoista.siis suora kysymymys kuuluu et onko mitenkää mahdollist et olisin noitten menkkojen( ja ovulaation?) ja negatiivisten testien jälkeen raskaana?siis raskaus ei ole toivottua

    • Anonyymi

      Heips! Mul vääns mahaa eile ja tänää yhtäkkiä tossa aamulla oli tosi outo olo ja sit aamupäivällä tuli pientä vuotoa!… ja yhdynnästä on just 8pv et voiko olla että on kiinnittymisvuotoa ja et oisin raskaaana?

    • Anonyymi

      oletko ollut koiran kanssa yhdynnässä

    • Anonyymi

      jalat pitäisi näkyä jo pimpissä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe