Mitens

jäkeenpäin ?

Nyt 8v jälkeen on alkanu mietityttään, jos vaikka se avioehto kuiteski kannattais olla. Pari ongelmaa:
a) Vaimo heittäytyy hysteeriseksi jos vihjaankin asiasta.
b) Täs välillä on rakennettu talo MUN rahoilla ja LAINOILLA yms otettu. KAIKISSA papruissa on VAIN mun nimi siis onko tältä osin asia klaari (rakennusluvasta kiinnitystodistuksiin)

Mitään kriisiä ei oo päällä ja kersakin on tulossa - mut kuiteskin
a - kohta rassaa eniten eli miten sen vois puolisolle "myydä"
ilman suurta draamaa.

13

636

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Myöhäistä

      a) Avioehtoa et voi yksinäsi tehdä, joten jos vaimo ei suostu niin sitten ei suostu

      b) Asia on "klaari" siinä mielessä että vaikka kaikki on sinun nimissäsi ja sinun rahoittamasi, niin jos teillä ei ole avioehtoa ja ero tulee, vaimollesi kuuluu puolet omaisuudesta. Siis myös siitä talosta. Jos olisitte olleet lyhyemmän aikaa naimisissa niin voitaisiin ehkä sovitella, mutta kahdeksan vuoden jälkeen katsotaan että vaimosikin on osuutensa tehnyt perheen elatuksen eteen (tuskin hän sentään on sinun siivelläsi elänyt noita vuosia? Käynyt varmaan töissä? Mitä hänen palkalleen on tapahtunut? Ettei sillä vai ole maksettu teidän YHTEISIÄ elinkustannuksia??)

      Edellä olevaan liittyen et kyllä varmaan pysty sitä avioehtoa puolisollesi mitenkään "myymään"; tyhmähän hän olisi jos vapaaehtoisesti luopuisi omaisuudesta!

      Noita avioehtoasioita kannattaa miettiä ennen avioliittoa, muuten on usein myöhäistä (no meillä tosin tehtiin avioehto vasta kuukausia häiden jälkeen, kun ei aiemmin ehditty - mutta jo ennen häitä oli sovittu että sellainen tehdään).

      • hänen

        omaisuudesta tule vaimon omaisuutta, omaisuus on sen kenen nimissä se on, mutta erossa vaimolla on avio-oikes korkeintaan puoleen, koska vaimon netto-omaisuus on nolla, niin ap joutuu maksaan tasinkoa vaimolleen, mutta ei ihan puolia ehkä.


      • alkuperäinen kys
        hänen kirjoitti:

        omaisuudesta tule vaimon omaisuutta, omaisuus on sen kenen nimissä se on, mutta erossa vaimolla on avio-oikes korkeintaan puoleen, koska vaimon netto-omaisuus on nolla, niin ap joutuu maksaan tasinkoa vaimolleen, mutta ei ihan puolia ehkä.

        Että vaimo on ollut vain vuoden ym aikana töissä.
        Muuten vaan kotirouvana, eli olen myös maksanut kaikki yhteiset kulutkin.


      • hävettää!
        alkuperäinen kys kirjoitti:

        Että vaimo on ollut vain vuoden ym aikana töissä.
        Muuten vaan kotirouvana, eli olen myös maksanut kaikki yhteiset kulutkin.

        kyllä vähän tämäntapaiset vuodatukset. Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun? Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona. Miesten palkkataso on yleisesti ottaen korkeampi kuin naisten eli pitäiskö tämäkin jotenkin jyvittää kaikille eroaville niin että vaimo sais lusikoita jaettaessa vähemmän?
        Jos sulla on naimisiin mennessä ollut pätäkkää ja vaimolla ei niin olisit hoitanut homman silloin. Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!


      • tarina ja
        hävettää! kirjoitti:

        kyllä vähän tämäntapaiset vuodatukset. Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun? Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona. Miesten palkkataso on yleisesti ottaen korkeampi kuin naisten eli pitäiskö tämäkin jotenkin jyvittää kaikille eroaville niin että vaimo sais lusikoita jaettaessa vähemmän?
        Jos sulla on naimisiin mennessä ollut pätäkkää ja vaimolla ei niin olisit hoitanut homman silloin. Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!

        tapaus(??)
        Erosimme joku vuosi sitten ja osituksessa huomioitiin vain talo ja varat, ulkopuolelle jäi yrytys, yksi tontti, kaksi mökkiä, auto ja se tontti jolla talo on sekä irtaimisto, meillä ei ollut *avioehtoa. Mies perusteli että hän on perinyt maat ja kaikki on hänen omistuksessaan.
        Yli 30v liitto siitä ajasta kodin ulkopuolella työssä 20v joista 4v elätin meidät, kun mies opiskeli.
        Olin niin heikossa jamassa silloin etten jaksanut kuin kirjoittaa nimen alle ja lähteä. Nyt asun pikku kaksiossa josta hilliton velka ja miehellä uuden puolison kanssa varaa mihin vain.
        Tiedän ettei ositusta voi purkaa, sanokaa joku että voi, ei tosin ole varaa juristiin.
        Opetus teille muille ÄLKÄÄ MENKÖ TÄHÄN HALPAAN, että lähdette vain henk.koht. tavarat mukana, kadutte myöhemmin katkerasti.


      • käy..
        tarina ja kirjoitti:

        tapaus(??)
        Erosimme joku vuosi sitten ja osituksessa huomioitiin vain talo ja varat, ulkopuolelle jäi yrytys, yksi tontti, kaksi mökkiä, auto ja se tontti jolla talo on sekä irtaimisto, meillä ei ollut *avioehtoa. Mies perusteli että hän on perinyt maat ja kaikki on hänen omistuksessaan.
        Yli 30v liitto siitä ajasta kodin ulkopuolella työssä 20v joista 4v elätin meidät, kun mies opiskeli.
        Olin niin heikossa jamassa silloin etten jaksanut kuin kirjoittaa nimen alle ja lähteä. Nyt asun pikku kaksiossa josta hilliton velka ja miehellä uuden puolison kanssa varaa mihin vain.
        Tiedän ettei ositusta voi purkaa, sanokaa joku että voi, ei tosin ole varaa juristiin.
        Opetus teille muille ÄLKÄÄ MENKÖ TÄHÄN HALPAAN, että lähdette vain henk.koht. tavarat mukana, kadutte myöhemmin katkerasti.

        sinnuu, mulla hiukan vastaavanlainen tapaus kaikki miehen nimissä, 18v kun menin avioon en tiennyt mistään mitään. No talo ,autot ,yritys sijoitusasummot miehen nimissä, mutta talon velka molempain nimissä, minä idiootti laitoin nimeni velkakirjaan vaikken edes omistanut talosta mitään, no talosta sain avio-osani ja irtaimisto siis huonekalut sun muu tilpehööri, niin ja oman autoni sain pitää, muut jäi miehelle ja sen rakastajattarelle nyk.puolisolle.
        Oltiin myös 20v aviossa.
        Se on nyt mennyttä ja olen nyt onnellinen ja onneksi velaton pienen rivarin omistaja.


      • taas alkuperäinen
        hävettää! kirjoitti:

        kyllä vähän tämäntapaiset vuodatukset. Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun? Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona. Miesten palkkataso on yleisesti ottaen korkeampi kuin naisten eli pitäiskö tämäkin jotenkin jyvittää kaikille eroaville niin että vaimo sais lusikoita jaettaessa vähemmän?
        Jos sulla on naimisiin mennessä ollut pätäkkää ja vaimolla ei niin olisit hoitanut homman silloin. Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!

        "Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun?"

        Koska ei ole mitään YHTEISESTI hankittua omaisuutta kaikki on hankittu MUN rahoilla - vaimo ostanut itselleen PC:n ja vaatteita omilla rahoillaan - that's it.

        "Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona."
        On vai ... mitähän se vaimo on tehnyt kotona (mitä minä en myös olisi tehnyt)

        "Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!"
        En ruikuta - kuten jo sanoin ero ei ole tapetilla.


      • Oho ?
        taas alkuperäinen kirjoitti:

        "Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun?"

        Koska ei ole mitään YHTEISESTI hankittua omaisuutta kaikki on hankittu MUN rahoilla - vaimo ostanut itselleen PC:n ja vaatteita omilla rahoillaan - that's it.

        "Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona."
        On vai ... mitähän se vaimo on tehnyt kotona (mitä minä en myös olisi tehnyt)

        "Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!"
        En ruikuta - kuten jo sanoin ero ei ole tapetilla.

        Niin no joo onhan vaimo "pitänyt kodin asuttuna" noin niinkuin murtovarkaita ajatellen jos se luetaan työksi.


      • et sitte..
        taas alkuperäinen kirjoitti:

        "Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun?"

        Koska ei ole mitään YHTEISESTI hankittua omaisuutta kaikki on hankittu MUN rahoilla - vaimo ostanut itselleen PC:n ja vaatteita omilla rahoillaan - that's it.

        "Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona."
        On vai ... mitähän se vaimo on tehnyt kotona (mitä minä en myös olisi tehnyt)

        "Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!"
        En ruikuta - kuten jo sanoin ero ei ole tapetilla.

        ottanut sellaasta akkaa jolla maita ja mantuja, ja lisäksi vielä akateeminen ja hyvissä töissä.
        Sellaista sinä nyt näytät kaipaavan, kun nykyinen on laiska, köyhä ja mitätön;D ;D


      • Tarkistus
        taas alkuperäinen kirjoitti:

        "Millä perusteella väität että se teidän YHTEISESTI hankkima omaisuus olis sun?"

        Koska ei ole mitään YHTEISESTI hankittua omaisuutta kaikki on hankittu MUN rahoilla - vaimo ostanut itselleen PC:n ja vaatteita omilla rahoillaan - that's it.

        "Sinä olet tehnyt työsi kodin ulkopuolella ja vaimo kotona."
        On vai ... mitähän se vaimo on tehnyt kotona (mitä minä en myös olisi tehnyt)

        "Jälkikäteen ruikuttaminen on sanoisinko Akkamaista!"
        En ruikuta - kuten jo sanoin ero ei ole tapetilla.

        Siis vaimosi on ollut 7 vuotta kotona, vaikka teillä ei ole ollut lapsia (sanot, että nyt on "kakru tulossa" joten oletan että tämä on ensimmäinen?)

        Hän ei ole tuona aikana esim. opiskellut; on vain ollut kotona?

        Miksi? Miksi olet yleensä hyväksynyt moisen? Onko hän yrittänyt tuona aikana hakea töitä, ja ei ole tärpännyt (vaikea uskoa että kukaan ei 7 vuoteen saa mitään töitä?)


      • johonkin
        Tarkistus kirjoitti:

        Siis vaimosi on ollut 7 vuotta kotona, vaikka teillä ei ole ollut lapsia (sanot, että nyt on "kakru tulossa" joten oletan että tämä on ensimmäinen?)

        Hän ei ole tuona aikana esim. opiskellut; on vain ollut kotona?

        Miksi? Miksi olet yleensä hyväksynyt moisen? Onko hän yrittänyt tuona aikana hakea töitä, ja ei ole tärpännyt (vaikea uskoa että kukaan ei 7 vuoteen saa mitään töitä?)

        työllistämistukitöihin edes joutuvan, tai sitte ei saa edes korvausta, kun ukko tienaa hyvin????????


      • taas alkuperäinen
        johonkin kirjoitti:

        työllistämistukitöihin edes joutuvan, tai sitte ei saa edes korvausta, kun ukko tienaa hyvin????????

        Noi voihan W.
        No jos vaimoni nyt ei kerta kaikkiaan ole pakko käydä töissä kun ei sopivaa tunnu löytyvän niin mikä pakko sen on sitten töihin mennä tai elää valtion avustuksella. Mun puolesta voi vaikka kasvattaa bonzaipuita aikansa kuluksi jos siltä tuntuu.

        Se siitä sitten - kiitos vastauksista vaikka lähtikin vähän väärille urille.


      • ymmärrä ???
        taas alkuperäinen kirjoitti:

        Noi voihan W.
        No jos vaimoni nyt ei kerta kaikkiaan ole pakko käydä töissä kun ei sopivaa tunnu löytyvän niin mikä pakko sen on sitten töihin mennä tai elää valtion avustuksella. Mun puolesta voi vaikka kasvattaa bonzaipuita aikansa kuluksi jos siltä tuntuu.

        Se siitä sitten - kiitos vastauksista vaikka lähtikin vähän väärille urille.

        enään oleskaan, sinä siis elätät laiskaa työkykyistä aikuista ämmää, jolle ei kaikki työt kelpaa. ja veilä et ole tehnyt avioehtoa turvataksesi omaisuutesi joka eron jälkeen puolittuu vaimon kanssa, jos ero tulee., ja varmaan tulee ei tuollaasta kukaan kauvaa katso...
        No omapahan on asiasi, ihmetyttää vaan???
        Eikä se vaimosi saa edes eläkettä vanhana, kunei käy työssä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe