Synnytystapa-arvio

......

Se olis vielä edessä päin ja olen kuullut IHAN KAUHU JUTTUJA et sattuuu ihan sikana ja tuntuu tosi pahalta:-(
Nyt haluaisinkin vähän kuulla kokemuksia, onko se nyt niin paha mitä annetaan ymmärtää, pelkäänkö ihan turhaan vai onko pelkoni aiheellinen??

Ja jos on kokemuksia Joensuussa tehdyistä arvioinneista, niin mielelläni kuulisin myös niistä:-)
Sinne nimittäin ollaan menossa:-D Millasia lääkäreitä siellä mahtaa olla jne.....

Huiiih!!

17

2314

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti_82

Onhan se ikävää kun ronkitaan ja venytellään. Rentona kannattaa olla. Täällä lääkäri tunkee monille sormet myös peräaukkoon häntäluuta tutkiessaan. Muualla ei kuulemma yleensä ronkita sinne asti. Oli pieni ylläri kun niin perusteellinen homma. Mutta synnytyshän se paljon pahempi on... pikkujuttu sen rinnalla.

Lääkärille voi sanoa jos sattuu!

• synnytystapa-arviossa

pari päivää sitten Naistenklinikalla. No satuuhan se kun lääkäri työnsi sormensa niin syvälle kun sai, mutta niin se vaan on lääkärin tehtävä. Ja se nyt vaan oli hetkellinen kipu. Synnytys sattuu 100 kertaa enemmän. Ei sitä arviota kannata pelätä, se on tehtävä joka tapauksessa.

• satu yhtään

Älä usko noita, se ei satu yhtään, eikä takapuoleen työnnetä sormia. Ole ihan rauhassa asian suhteen.

Mikä teitä vaivaa ihmiset. Miksi kerrotte että sattuu ihan kauheasti kun se on paskapuhetta. Hävetkää. Olette keskenkasvuisia ääliöitä kun pelotella tahdotte.

• ......

Kyllä aiemmin tutkittiin paljonkin molempien röörien kautta. Nykyään harvinaisempaa mutta kyllä mulle on tehty (vanhempi lääkäri n. 4 v. sitten). Ja jos se sattuu niin turha siitä valehdella. Riippuu ihmisen kipuherkkyydestä ja jännityksestä. Kannattaa olla rentona ja sanoa sille lekurille jos sattuu. Ei ne tahallaan ketään satuta.

• kävin myös
        ...... kirjoitti:

Kyllä aiemmin tutkittiin paljonkin molempien röörien kautta. Nykyään harvinaisempaa mutta kyllä mulle on tehty (vanhempi lääkäri n. 4 v. sitten). Ja jos se sattuu niin turha siitä valehdella. Riippuu ihmisen kipuherkkyydestä ja jännityksestä. Kannattaa olla rentona ja sanoa sille lekurille jos sattuu. Ei ne tahallaan ketään satuta.

olen nyt käynyt 2 arvioinnissa..ensimmäinen arviointi ei sattunut yhtään...menin iloisin mielin uuteen jossa eri lääkäri...ja voin kertoa että se sattui. En pystynyt olemaan ollenkaan rentona ku niin kipeää teki kun se venytti tota välilihaa ym ym.. :S Verta tuli pikkuisen tottakai kun kohtu oli S:lle auki niin ärtyihän se siitä ronkkimisesta.Se voi olla niin eri asioista kiinni...minun kohdalleni vain sattui niin että ensimmäinen lääkäri oli hieman hellempi.

• saatana!!!!

Mitä sä selität ettei satu yhtään??!! Jos jotain sattuu kun sormet työnnetään kohdun suulle asti, niin tuskin se paskaa täällä viittii kirjottaa, ettei muka satu. Ehkä sulla ei sitten sattunut, ole iloinen siitä! Jotain sattuu, jotain ei, kaikki ihmiset on erilaisia, jos et sitä ääliö ole vielä tajunnut !

• kävin juuri

Mä kävin juuri synnytystapa-arvioinnissa ja KYLLÄ: SORMET TYÖNNETTIIN MOLEMPIIN REIKIIN. Lääkäri vaan huikkasi että kokeilen vielä peräaukon kautta. Itse kakkosesta kokeilu ei niin sattunut vaan se kun ronkkivat sitä lantion sisämittaa emättimestä. Huusin tuskasta pariinkin otteeseen. Eipä se lääkärin menoa hidastanut. Ovat ilmeisesti niin tottuneet. Sanoi vaan että no tämä nyt tuntuu vähän ikävältä. Ja lääkärinä oli nuori nainen.

• satu sitten
        saatana!!!! kirjoitti:

Mitä sä selität ettei satu yhtään??!! Jos jotain sattuu kun sormet työnnetään kohdun suulle asti, niin tuskin se paskaa täällä viittii kirjottaa, ettei muka satu. Ehkä sulla ei sitten sattunut, ole iloinen siitä! Jotain sattuu, jotain ei, kaikki ihmiset on erilaisia, jos et sitä ääliö ole vielä tajunnut !

yhtään :))

• Ramala

Kävin esikoiselta Joensuussa synnytystapa-arviossa äippäpolilla keväällä -06, eikä mulla ainakaan tarvinnu ronkkia mitään "väärää reikää", koska ilmeisesti lantion koko on sellainen, että vauva sopi tulemaan ihan ilman ongelmia ulos.
      Nyt olis uusi arvio edessä, enkä osaa sitäkään jännittää, vauvan ei uskota olevan mikään iso, joten eiköhän tuo mee yhtä helposti arviointi tälläkin kertaa.

Eikä sitä kannata jännittää, niinkuin tuossa on muutkin kirjoittanut, nopeesti se on ohi ja hyvähän se vaan on että tutkitaan ettei tuu synnytyksen edetessä ilmi ettei vauva mahdukaan tulemaan normaalisti ulos.

Tsemppiä vaan, niin arvioon kuin loppuraskauteenkin! :)

• synnytystapa-arviossa

spekulaa apunaan nämä lääkärit? Tuon vehkeen käyttö on minulle ainakin aina todella kivuliasta ja vastenmielistä..vai tutkivatko vain käsin?

• tai ei ainakaan
        synnytystapa-arviossa kirjoitti:

spekulaa apunaan nämä lääkärit? Tuon vehkeen käyttö on minulle ainakin aina todella kivuliasta ja vastenmielistä..vai tutkivatko vain käsin?

Miellä täällä TYKSissä... Ainoastaan siinä ekassa tutkimuksessa joka oli np-ultran kanssa käytettiin...Sen jälkeen olen itsekkin pelännyt sitä.Kysyin myös itseota synnytystapa-arvioinnissa että ei kai sitä kaytetä. Verta tuli 2pvä niinkuin olisi runsaat menkat. Se sai jotenkin olon tuntumaan että jotain olisi tapahtunut vauvalle..vaikka vaan kosketusvuotoa se oli kun hieman raapaisi kalvoille..ne kun on niin herkät.

• ....

joensuun sairaalassa kävin esikoista odottaessa synnytystapa arvionnissa ja kyllä ne molemmat reijät siellä multa ainakin kokeili sormella.ei se kauheasti kyllä sattunut.nyt toisessa raskaudessa ei tarvii käydä kait ees sairaalassa synnytystapa arvionnissa..

• juuri käynyt

Kävin juuri reilu viikko sitten synnytystapa-arviossa, joka tehtiin, koska edellinen synnytys päättyi hätäsektioon. Turha kuunnella mitään kauhujuttuja, jos yhtä sujuvasti hoituu, kuin itselläni - ja minulla vielä todettiin ahdas lantio!

• nuupetinumppaa

eipä mua sattunut yhtään, mut riippuu kai pitkälti kipukynnyksestä ja itse lääkäristäkin. Eikä mulle mitään sormia persauksiin tungettu!

• ei tehty

naistenklinikalla vk:lla 36 synnytystapatutkimusta vaikka sitä vaadin. Eikä tarvitse enää mennä kun on jo niin pitkällä. Odotellaan vaan kotona että synnytys käynnistyy, matkaa sairaalaan on 52km. Edellinen raskaus päättyi sektioon. Silloin en tuntenut supistuksia lainkaan, toivottavasti tällä kertaa tunnen etten lähde liian myöhään.. Ja neuvolassa sanottiin että naistenklinikalla saa parhaan hoidon mutta eivätpä sano enää.

• kävin

syksyllä 2008 joensuun äitipolilla synnytystapa arviossa. ja kyllä kirosin pitkään ja hartaasti. (todellakin sattui) vaan totta kai se vaikuttaa että pystyykö olemaan rentona (mikä on kyllä vaikeaa siinä tilanteessa) ja minkälainen kipukynnys. ja tunsin saaneeni tylyä kohtelua muutenkin. mutta useat ystäväni ovat sanoneet ettei heitä ole sattunut kyseinen homma. itsestäni tuntui synnytyskin vähemmän kivuliaalta kuin se.

• lainkaan....

Mulla ei sattunut lainkaan, inhottavaltahan tuo tuntui muttei sattunut.

Melko helpolla totesivat että normi synnytys olisi mietteissä, ja näin se menikin =)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      121
      2266
    2. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      424
      2153
    3. Sinun ja kaipaamasi törmääminen

Missä sinä haluaisit sen satunnaisen kohtaamisen mieluiten tapahtuvan?
      Ikävä
      97
      1176
    4. Ammuskelua Eliaksenkadulla

Mikä homma? Hirven metsästykseen vielä lähemäs 3kk. Oliko lie puuman metsästystä..?
      Tornio ja Haaparanta
      13
      968
    5. Olen pahoillani jos kärsit.

Mutta meidän välejä ei voi korjata. Rakastin sua tiedoksi. Älä tee itelles mitään vaan hae apua.
      Ikävä
      34
      790
    6. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      44
      784
    7. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      109
      766
    8. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      15
      754
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      166
      706
    10. Luvattiin työpaikka, mutta mitään ei kuulukaan

Kuinka yleistä tällainen on? Ehdin jo iloita työpaikasta, turhaan, kun mitään ei kuulukaan työnantajasta, joka ilmoitti
      Työn hakeminen
      32
      679
    Aihe