http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1712938
huono päähänpisto pitää koiraa maalla irti!!!
3
475
Vastaukset
- mä ja mun koira
Kun se oma koira on niiiiiin ihana eikä se varmasti tee mitään kun se mullekkin on niiiiiiin ihana. Miks mä en vois pitää sitä irti?
Mun koira ei taatusti ketään pure, se on ihana iso karvaturri!
Se maailman kiltein koira mulle, mä en kyl usko et mun koira tollee hyökkää kenenkää päälle. sehä on mullekki niin ihqu!
Miks mä en jättäs sitä yxi vieraiden tai mun lapsen kaa, ku sehä on ni ihqu ettei se tee kelleen mitään. Toi oli varmaan tos jutus jotenki vähemmän ihqu ku se hyökkäs tollee.
Mä kyl annan mun koiran edelleen olla lenkeil irti ja jätän sen lapsen kaa iha yksi, ko mun koira on siis oikeesti i-h-q-u!
Se on muutes kaukkari ja tosi ihqu.
Mitäköhän oikeasti pyörii sellaisten ihmisten päässä jotka tekevät noin..
Tuo nyt oli pientä vähän ilkeääkin arvailua vain..
Ps: oikeasti omistan kaukkarin ja sillä on aina, ihan aina vahti kun se on lasten kanssa tai vieraiden ihmisten kanssa.- Ymmärrän rotua
No ensinnäkin monilla on varmaan tottumuskysymys, että laumanvartijakoira pidetään vapaana. Sen tehtävä on kierrellä reviiriä ja tähystellä mahdollisia vihollisia. KUITENKIN en ymmärrä, että jos vieraita ihmisiä tulee (tämäkin keinosiementäjä oli varmasti sovittu), niin miksei tällaista koiraa pistetä kiinni? Sehän on ihan selvää, että tuollainen koira puolustaa reviiriään ja varmasti tunsi keinosiementäjän uhaksi, kun oli "kuin kotonaan".
Rodun siis kuuluu olla vartiointiviettinen ja se päättää itse mikä on uhka. Mutta se, että kyllä vierailun ajaksi nämä koirat pitäisi olla kiinni.
- vartija
Yleistähän on pitää maalla koiraa kuin koiraa irti, jos se pysyy pihapiirissä. Vartioiminen on laumisten tehtävä ja sitä tarkoitusta varten hankittu. Ikävä tapaus tottakai, mutta olisi siinä keinosiementäjäkin toimia hieman toisin, kun näki koiran olevan vapaana pihalla. Tarkoitan vapaalla sitä, ettei koira ollut esim. tarhassa. Itse en lähestyisi sellaista koiraa, jonka oletetaan olevan hihnassa kiinni, koskaan ei voi tietää milloin hihna pettää koiran alkaessa riehua ja kiskoa hihnaa vimmatusti koko voimallaan. Omistaja tiesi varmasti koiran käytöksen vieraita kohtaan, eikä tarkoituksella pitänyt koiraa irti. Olisi tietenkin pitänyt huolehtia paremmin vieraan turvallisuudesta tulla pihapiiriin, mutta tehtyä ei saa tekemättömäksi ja tämä olkoon varoittava esimerkki siitä, miten voi käydä. Koiran vika se ei missään tapauksessa ollut, olosuhteet sen tekivät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta354592Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692331Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532197- 1642056
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171653
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601651Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131622M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279