Sain sikaflunssan SB:ltä

Petipotilas

Olin 14.7. - 21.7. SB:llä. Huomasin jo heti hotellin aamiaishuoneessa et on paljon ihmisiä jotka yskivät ja aivastelivat. Samoin oli kaduilla, ravintoloissa joka paikassa olivat sitten paikallisia tai turisteja. En ole koskaan kiinnittänyt että olisi ollu missään tällaista määrää yskijöitä kuin nyt oli (seuramatkailen 2-3 x vuodessa).

Sit sunnuntai iltapäivänä tauti iski minuunkin: olo oli vetämätön, alkoi yskittää (lievästi kutiavaa yskää), illalla kuume nousi ja palelin ja valvoin koko yön. Seur. päivänä ma oli vielä lievästi kuumetta ja yskää. Eilen ti ei ollut kuumetta ja tulin yökoneella takaisin HKI:iin. Mun viereisillä riveillä laskin ainakin 5-7 muuta yskijää: muutkin olivat näemme saaneet osansa. Koneessa pelästyin kuin oli vähän hengitysvaikeuksia, kun kurkkua ja rintakehää kuumotti. Menin äkkiä wc:hen ja pesin kasvot kylvällä vedellä. Otin mukaan pari märkää käsipyyhepaperia ja ostin vesipullon. Näillä jäähdyttelin kurkun alaosaa ja rintakehän yläosaa ja kainaloita matkan ajan: se toimi, olo oli ihan siedettävä. Eilen ke: ei kuumetta, mutta aikamoista yskimistä, lisäksi kaulan alapäätä ja ylärintakehää on kuumottanut koko päivän kuin olis palanut auringossa (olin su iltapäivällä altaalla viimeksi).

Nyt torstaina tulee siis 5. päivä taudin alusta, ainakin eilen ke olo oli erittäin vetämätön ja sairaan flunssainen. Hgin kaupunki näköjään on lopettanut diagnosoinnit tänään paitsi riskiryhmien osalta. Tää on 100% varmasti influenssaa, joko sikasellaista tai jotain perinteistä koska 'normaaliflunssasta selviän AINA 1 - max. 2 päivässä, sit olen kunnossa.

Ohje nyt ilmeisesti on olla kotona 1-2 viikkoa. Joo, loma jatkuu viel 3 vkoa mut en olis uskonut et tähän joutuu.

Tosi ikävä yllätys oli lukea jostain et jos sairastuu lomamatkalla, joutuu itse maksamaan lisävuorokaudet hotellissa/sairaalassa paluulipun ! Miten lienee onko näin ?

Pienenä vinkkinä jotka menette SB:lle:

- tämä tarina on tosi, mut ei pelottelua
- ostakaa sitä käsidesiä jolla voi desinformoida käsiä koko ajan
- käsiä ei saa laittaa nenään, suuhun tai silmään (lapset)
- miettikää kannattaako mennää ahtaisiin baareihin jossa paljon väkeä pienellä alueella yskimässä, tosin yskijöitä on kyl kadullakin
- nyt ottaisin paluulennolle sellaisen kuonokopan mitä näkyny tv:ssä, kyl yskijöitä oli paluulennolla paljon, tuliaisen ehtii siis saada viel paluulennolla

P.S. Mun osalta talvilomamatka 2010 saattaa jäädä jos tää pandemia viel jyllää, nyt ei oo kivaa kun ei tiedä milloin tervehtyy.

9

1400

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vierailijatar

      Jos on matkavakuutus niin se kyllä korvaa yöpymisen ja lennon yms. Tosin voi joutua ensin maksamaan itse ja sitten saa vakuutuskorvauksen.

    • Voi olla muutakin

      Onko kuumetta?

      Influenssaan ominaispiirre on kova kuume. Jos ei ole kuumetta niin todennäköisesti kysymyksessä on tavallinen flunssa tai muuten vaan vilustuminen.

      Ja jos nyt on käynyt niin, että kysymyksessä on todellakin tämä sikainfluenssa niin tulet sairastamaan taudin vain kerran, jonka jälkeen omaat vastustuskyvyn. Tämän jälkeen voit matkustella huoletta, tätä influenssaa et enää saa toista kertaa.

      Ameriikoissa on jopa tehty niin, että on porukka järjestänyt sikainfluenssa-partyt. Pari taudinkantajaa ja joukko vielä terveitä kerääntyvät yhteen viettämään yhetistä aikaa. Tarkoitus on saada tartutettua tauti kaikille. Näin taudin voi sairastaa heti pois, eikä se haittaa enää esim. tulevia lomasuunnitelmia.

      • kyssää

        oletko terv.huoltoalan ihmisiä? oletko varma, että sairastettu tauti antaa ikuisen immuniteetin?


    • jubbbe

      Joo, sikainffulenssaa ei kai voi saada mistään muualta kuin Sunny Beachilta!!!??
      Mitä sä täällä tolla jeesustelet, mun mielestä aika tyhmää.
      Oot vaan saanut flunssan kun oot kännissä laittanut ilmastoinnin liian kylmälle.

    • röhröhflunssa
    • bulgariaaaa

      itsekin olin samaan aikaan sunny beachilla ja nyt olen vähän flunssassa ja eilen oli kuumettakin, mutta en kyllä sikainfluenssaa epäile.. matkallahan tulee usein kipeäksi, itse ainakin. ja jos kuume ei nouse yli 38 asteeseen en viitsisi huolestua vielä kovasti.. bulgariassahan on vähemmän sikainfluenssaa kuin suomessa!

    • 090

      on niin paljon virheitä ja disinformaatiota, että epäilen sen olevan provo.
      Jos ei ole: ota nyt herran tähden selvää asioista ja hakeudu lääkäriin, niin ei mene loppuloma pilalle

      • palannut sieltä

        1.Laitat hotellin ilmastoinnin niin viileälle,alle 22 astetta että olo tuntuu hyvältä kuumana päivänä mutta seurauksena viiveellä "sikaflunssa".

        2.Pyydät/huudat linja-autokuskille että laittaa ilmastoinnin täysille esim.retkien aikana.Ensin olet kuumassa ulkoilmassa ja sitten istut viileässä linja-autossa,taas "sikaflunssa"

        3.Teet ensin kohdat 1. ja 2. ja sitten lähtöselvitys lentoasemalla jossa hikoilet terminaalin penkillä ja sen jälkeen lentokoneessa tuuletus koko matkan ajan suoraan kasvoille...

        Ja ekstrana sinulla on auto kuumalla lentoaseman parkkipaikalla ja laitat kotiin ajaessa ilmastoinnin,,,no tietty täysille.........

        Oltiin viikko perheen kanssa eikä tullut flunssa.Ja nämä tosiasiat kertoi ammatti-linja-autoilija joka oli lomamatkalla siellä...


    • Alkuper. lähettäjä

      Olen siis alkuper. viestin lähettäjä. Menin Suomessa lääkäriin kun terveyskeskuksen puhelinneuvonta kiinnitti huomiota hengitysvaikeuksiini joita oli mm. lentokoneessa. Lääkäri kuunteli keuhkot ja totesi saman kuin minä korvakuulolta kuulin: melkoinen rahina kuului uloshengittäessä ja yskä oli kova. Arvio oli keuhkokuume ja se varmistui seuraavana päivänä keuhkortg-kuvasta ja labrakokeista. Niin että ei ollu influenssa mut kiva tauti ei tuokaan ollut (10pv antibioottikuuri)

      Tiedoksi että mun hotellihuoneessa ei ollut ilmastointia joten siitä en tauti tullut. En myöskään juo ollenkaan alkoholia joten kännissa en oo kurvaillu missään. Vaikka Bulgariassa olisi vain vähän sikainfluessaa, jos jossain baarissa 20 brittiä yskii koko ajan, saatta siinä joukossa olla joku tauti on oikeasti ja näin se leviää. Sinällään en sano että SB olisi jotenkin erityisen 'huono paikka' tämän taudin suhteen, eihän minullakaan ollut se lopulta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe