Hyvää ruokaa?

kesäjuhlissa

Vietän synttäreitä elokuussa, noin 20 henkeä kutsuttu ja ruokaa olisi tarkoitus tarjota. Grillijuhlia ajattelin ensin, mutta jos sattuukin olemaan huono sää, niin toisentyyppinen ruoka saattaisi olla varmempi vaihtoehto. Tuleeko mieleen hyviä ruokavinkkejä? Jotain suht helposti valmistettavaa saisi olla, en aio koko päivää viettää keittiössä. Kustannuksetkaan ei saisi karata kohtuuttomasti. Niin ja rennot kekkerit olisi tarkoitus viettää. Kiitti etukäteen vinkeistä!

4

441

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyviä

      salaattipöytä on aivan ihana...katkarapuja,fetaa,mozzarellaa,krutonkeja niin siitä tulee riittoisampi.sitten siihen vaikka patonkia...jälkiruuaksi piirakka ja vaniljakastike...

    • ehdotus

      Tarjoa sellaista että voit tehdä kaiken etukäteen valmiiksi, osin jo edellisenä päivänä ja sitten lämmittää.

      Edellisenä päivänä jo voi valmistaa vaikkapa broiler-aurajuusto tortillat tai savukalatäytteiset ohukaiset (mikron tai uunin kautta pöytään). Feta-pinaattipiirakka on hyvä. Lihapullia?

      Salaatit voisi tehdä niin että laittaa eri kippoihin halkaistuja kirsikkatomaatteha, kurkun paloja, peria eri vihreää salaattia, ananasta, oliiveja, eri värisiä paprikasuikaileita, maustekurkkua, meloninlohkoja, fetaa ..... ym. ja jokainen kokoaa itselleen salaatin. Kun joku ei tykkää oliiveista ja joku ei voi syödä paprikaa...

    • dasdfasdfasdf

      olen tarjonnut voileipäkakkua. Kakun koon voi tehdä tarpeitten mukaiseksi kun perusineksena on paahtoleipäviipaleet, tumma ja vaalea. Täyte: tuorejuustoa, kermaa, juustoa, katkarapuja, savukalatahnaa ym iso kippo ja siitä vain sivelemään kun muistaa ostuttaa leipäviipaleet kalaliemellä. Voi tehdä illalla melkein valmiiksi ja aamulla vain kuorruttaa samaisella tahnalla ja koritstella vihanneksilla.

      Jos haluaa tarjota ruokaa pata on hyvä. Minulla on isopata, johon heitän lihat, porkkanat, sipulit ym ja kermaa päälle ja hautumaan. Siitä tulee saavillinen todella herkullista ruokaa. Lisukkeeksi saavillinen kuskus-salaattia ja Pirkan pakasteperunamuusia.
      Paistikin on hyvä. pari kolme paistia, salaatti ja perunat. Samoin grilliribbsit uunissalaitettuna.
      Salaattipöytä, jossa pari kolme erilaista salaattia: kanasalaatti, kalasalaatti ja pastasalaatti. Kastike ratkaisee. Yksi sinappikastikkeella toinen kermaviilillä ja yksi pestokastikkeella. Siinä kaikkiin makuihin ja muitakin voi tehdä. lisukkeeksi paljon patonkia.

      • vaan...

        Perunamuussi ja lihakastike ei ole oikein juhlaruokaa minusta.... ja aika raskasta jos vielä alkoholiakin otetaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4649
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4260
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2790
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1670
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1625
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe