mistä tietää onko koliikki..?

m,m,mm

meillä 3 viikkoinen vauva joka on nyt alkanut itkemään enempi ja ähisemään syönnin jälkeen. onko koliikki itku enemmän aamulla,päivällä,illalla vai yöllä?vai onko vuorokauden ajalla mitään merkitystä..?onko niin että se koliikki itku on parin tunnin yhtäjaksoista itkua mihin ei mikään auta..?

2

1281

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilemalla

Sitä ei voi tietää, ennen kuin kaikki muiden kivun aiheuttajien syyt on pois suljettu, ni vasta sitten. Koliikki ei ole kuitenkaan syy vaan oire ( vauvan katkeamaton yhtäjaksoinen itku väh. tunti/pv useamman viikon ajalta, jolle ei ole löytynyt selitystä). Yleisin kivun aiheuttaja on allergiat (maitoproteiini, viljat, kala, kananmuna) tai mikä tahansa tai kaikki yhdessä. Karsi ruokavaliota ja kokeile helpottaako mikään vauvan oloa, niin jos imetät. Jos annat korviketta, ni pyydä resepti vaikka Profylaciin ( paremmin siedetty kuin maissi pohjainen Almiro) ja anna sitä. Pikku hiljaa lisäät annosta, koska äkkiseltää maistuu kaamealta vauvasta, ekä varmasti kelpaa.
      Sitten kipua voi aiheuttaa refluxia- maidon takaisin virtaus? Tai Joku infektio?

Tärkeintä on se, että jos neuvolassa tai lääkärissä sinulle ensimmäisenä tyrkytetään koliikkia, ni älä luovuta, vaan vaadi asian selvittämistä. Se on sinun ja vauvan etuoikeus!!!! Toivottavasti oireet helpottavat pian, eikä kiusaa teitä pitkään. Voimia äiskälle :)

• miettiessä

Itse olen miettinyt samaa... 7vko ikäinen neiti aloittaa aina klo 19 ähinän ja kitinän, joka päättyy hysteeriseen huutoon. Nukahtaa siihen klo 23 mennessä. Pahinta huutoa kestää n. ½ h, pienempi kitinä helpottaa kantamalla ja juttelemalla. Tätä on jatkunut jo toista viikkoa. Se "hysteriakohtaus" on mielestäni aika pelottava, kun vauva huutaa niin kovasti. Periaatteessa, kun koliikin oireita lukee niin ei tämä selittyisi sillä, koska kestoltaan on niin lyhyt ja "ähinävaiheeseen" helpottaa syöminen/vaipanvaihto/kanniskelu ja on pitkiä aikoja rauhallinen. Ensin luulin, että neiti on vain yliväsynyt, mutta eilen nukkui illallakin paljon, mutta ei auttanut. Ajattelin jo soittaa neuvolaan ja kysyä, että onko tämä jokin "pieni koliikki" :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2300
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      26
      954
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      902
    4. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    5. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      845
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      568
      830
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      82
      728
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      670
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      25
      624
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      64
      606
    Aihe