hei, onko kukaan lukenut yleistä kielitiedettä sivuaineena?
alotan nyt enkun opiskelut ja haen kyllä saksaa sivuaineeksi, mutta jos en pääse niin sitten ajattelin lukea kielitiedettä.
onko siitä vain mitään hyötyä? se kyllä kiinnostaa mua kovasti.
yleinen kielitiede
4
735
Vastaukset
- fm-englanti
On kyllä hyötyä, antaa tietysti erinomaisen vankan pohjan kielentutkimuksesta.
Tosin sitten suora käytännön hyötä on vähäisempi.- kohta FM
Minuakin fuksina kiinnosti yleinen kielitiede sivuaineena (luen siis erästä filologiaa pääaineena). Onhan se kiinnostavaa, mutta ei sillä töitä saa. Paitsi jos haluaa kielentutkijaksi yliopistolle... Eikä niitäkään paikkoja kaikille riitä.
Suosittelisin sinua valitsemaan muita sivuaineita. Esim. valtsikasta valtio-oppia, hallintotiedettä, kv oikeutta tms. Voithan sinä niiden lisäksi lukea yleistä kielitiedettäkin, jos haluat. Vähän niin kuin ylimääräisenä. Mutta pelkät kielet ja yleinen kielitiede ei kyllä juuri työelämässä ovia avaa. - fm-englanti
kohta FM kirjoitti:
Minuakin fuksina kiinnosti yleinen kielitiede sivuaineena (luen siis erästä filologiaa pääaineena). Onhan se kiinnostavaa, mutta ei sillä töitä saa. Paitsi jos haluaa kielentutkijaksi yliopistolle... Eikä niitäkään paikkoja kaikille riitä.
Suosittelisin sinua valitsemaan muita sivuaineita. Esim. valtsikasta valtio-oppia, hallintotiedettä, kv oikeutta tms. Voithan sinä niiden lisäksi lukea yleistä kielitiedettäkin, jos haluat. Vähän niin kuin ylimääräisenä. Mutta pelkät kielet ja yleinen kielitiede ei kyllä juuri työelämässä ovia avaa.Jep, tuollaista oli minullakin mielessä.
Tosin perusopinnot eivät kovin rankka paketti ole, joten kyllä ne ehkä kannattaa ainakin tehdä, jos innostusta on.
Mutta työllistymisen kannalta ilman muuta sitten jotain muuta laajana sivuaineena.
- Helsingissää
Ainakin Helsingissä jos opiskelee kieltä pääaineena niin pitää tiedekunnan yhteisissä opinnoissa käydä pakollisena se kielitieteen peruskurssi. Siitä voi sitten vähän tunnustella miltä se tuntuu. Omasta mielestäni kurssi oli kyllä mielenkiintoinen vaikkakin aika työläs. Ja kaikenmaailman termit tulee kyllä tutuiksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1274295
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233032Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132554- 462121
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2561709Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt461636- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201446- 281430
- 951211