pääsee tunnelmoimaan pimenevissä ja lämpimissä elokuun illoissa,mahtavaa jos sattuu kirkas ilta ja täysikuu.
Sen jälkeen kaunis ruska,kuulaat kirpeät päivät,tummansinisenä kimmeltävä järvenpinta ja taivas.Loskakelit ja ensilumi,joulunodotusta,istumista sisällä lämpimässä katsellen sadetta.Ja sitten kirkkaat hankikelit,lisääntyvä auringonvalo ja kevään merkkien seuraaminen ja kesän odotus.Kesäkuun valoisat yöt ja kirkkaat värit,sitten taas heinäkuu ja kohti syksyä.
Mahtavaa että meillä on ne neljä vuodenaikaa,jokaisen vaihtumista odotan innolla ja jokainen on omalla tavallaan ihanaa aikaa.
Kohta taas
40
201
Vastaukset
- Virtuaalikoneistaja
vuodenajat ovat rikkaus, ja olen samaa mieltä että kaikissa on jotain hienoa.
Olen useinakin vuosina Pohjois-Karjalassa ja Kainuussa ollut puolukka aikaan, aamulla pikku pakkanen, todella kauniit värit luonnossa ja sitten iltanuotion valossa perannut puolukoita.- Ärrieri
kuulosti hyvältä paitsi puolukoiden perkaaminen,jäk :(
- Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
tervaksista, hyvää seuraa, hyvät jutut, ja perkaamisen jälkeen saunaan, niin kyllä sekin meni.
- Myy-Pikkuinen
Ärrieri kirjoitti:
Marjoja vois poimii vaikka kuin paljon jos joku ne perkais. Paitsi yks marja on mitä en lähtis poimiin suolle!
- Ärrieri
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Marjoja vois poimii vaikka kuin paljon jos joku ne perkais. Paitsi yks marja on mitä en lähtis poimiin suolle!
kerääminenki ihan pers&%€stä!
Sieniä on kivempi kerätä,on kori nopsempaan täysi,etenkin jos ei ole turhan tarkka kerättävien sienien suhteen :D - Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
Sieniä on kivempi kerätä,on kori nopsempaan täysi,etenkin jos ei ole turhan tarkka kerättävien sienien suhteen :Dsinä seitikkejä?
- Myy-Pikkuinen
Ärrieri kirjoitti:
Sieniä on kivempi kerätä,on kori nopsempaan täysi,etenkin jos ei ole turhan tarkka kerättävien sienien suhteen :Dkeräät niitä marjoja niin ainahan voit välillä kumota ämpärin ja istahtaa sen päälle miettimään asioita, tai muutes vään höpöttää kavereille luonnon ihmeistä! =)))
- Ärrieri
Virtuaalikoneistaja kirjoitti:
sinä seitikkejä?
on hyviä sellaisenaan sipulin kanssa paistettuna tilkalla smetanaa ;)
- Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
on hyviä sellaisenaan sipulin kanssa paistettuna tilkalla smetanaa ;)
keittelen keittoa niistä joskus vierailleni, niin, koskas olitkaan tulossa käymään täällä Hämeenlinnassa?
- Ärrieri
keittelen keittoa niistä joskus vierailleni, niin, koskas olitkaan tulossa käymään täällä Hämeenlinnassa?
olisi tarkoitus tulla ;)
Toivottavasti siula ei käy talven aikaan kauheasti vieraita että jää miulekin sitä keittoa! - Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
olisi tarkoitus tulla ;)
Toivottavasti siula ei käy talven aikaan kauheasti vieraita että jää miulekin sitä keittoa!minulla ketään täällä käy, ei minulla ole kuin virtuaaliystäviä, joten pakastan kaikki herkullisimmat seitikkini ja sitten ensi kesän tiistaina keitän sinulle keiton.
- Ärrieri
minulla ketään täällä käy, ei minulla ole kuin virtuaaliystäviä, joten pakastan kaikki herkullisimmat seitikkini ja sitten ensi kesän tiistaina keitän sinulle keiton.
olisi ne sienetkin virtuaalisia,et kai kuitenkaan oikeasti liiku missään ulkona,päivystät koneella vaan.
Ärrieri kirjoitti:
Yäks kaikki muut paitsi kesä...
No joo,jos olisi vielä samanlaiset selkeät kunnon vuodenajat,kun silloin nuorena,niin mikä ettei.
Mutta kun täällä ainakin ne kolme muuta kuin kesä alkaa vuosi vuodelta enemmän ja enemmän muistuttaa toisiaan.Pelkkää pimeää,märkää ja kuraa suurin osa ajasta.
No jos olisi edes pitempään valoisaa,niin noikin jotenkuten menis,yäk.
Piti siis mennä aloitusviestiin heti.- Ärrieri
molossi kirjoitti:
Yäks kaikki muut paitsi kesä...
No joo,jos olisi vielä samanlaiset selkeät kunnon vuodenajat,kun silloin nuorena,niin mikä ettei.
Mutta kun täällä ainakin ne kolme muuta kuin kesä alkaa vuosi vuodelta enemmän ja enemmän muistuttaa toisiaan.Pelkkää pimeää,märkää ja kuraa suurin osa ajasta.
No jos olisi edes pitempään valoisaa,niin noikin jotenkuten menis,yäk.
Piti siis mennä aloitusviestiin heti.muutama talvi oli tuossa aika ankeaa kun vettä vaan satoi ja oli pimeää mut viime talvi oli ihan mukava säiden puoleen.Onhan se aina ihanaa kun päivät rupeaa valostumaan mut kyl ainakin tää synkkä pohjoinen mieli kaipaa sitä pimeää aikaakin :)
- Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
olisi ne sienetkin virtuaalisia,et kai kuitenkaan oikeasti liiku missään ulkona,päivystät koneella vaan.
vain kuvitteellisia, minä en tosiaankaan poisttu kotoa mihinkään eikä minulla ole mitäämn muuta elämää kuin tämä palsta.
Äsken muuten juttelin erään virtuaaliystäväni kanssa puhelimessa, virtuaalisellaisessa, eihän minulla ole edes puhelinta. Ärrieri kirjoitti:
muutama talvi oli tuossa aika ankeaa kun vettä vaan satoi ja oli pimeää mut viime talvi oli ihan mukava säiden puoleen.Onhan se aina ihanaa kun päivät rupeaa valostumaan mut kyl ainakin tää synkkä pohjoinen mieli kaipaa sitä pimeää aikaakin :)
No kun minusta täälläpäin on enää kyseessä vain vähemmän ankeita talvia,ja ankeita talvia.Suurin osa kun ajasta piha vihertää ja ruohoakin melkein pukkaa niin,että konetta tarvis,heh.Ja nykytalvisin ainakin meijän pikkutiet on siinä mallissa,että ihan yhtä paljon saa pyykata kuria pois housuista,kuin keväällä ja syksyllä :/
Se kuivan osuus on niiiiiin pieni.
Ja minun mieli sitten kyllä viiraa pelkkään etelään ja valoisaa aikaa :O).Tosin väristä päätellen,tiäs vaikka jostain sieltä on alunperinkin veri näille nurkille tullut.
Toivottavasti mullakin on silloin ohi tää säilöntä vaihe, että pääsee haaveilemaan kuutamoon. Mahtaako tuo ukko suostua istumaan kylki kyljessä partsilla kuutamossa kanssani. . . . .aah;) Mankkari soittaisi hiljaa taustalla http://www.youtube.com/watch?v=l3lI47pEYE4
Nyt mehumaija mehustaa marjoja keittiössä.- Myy-Pikkuinen
että suostuu... =)
- Ärrieri
jättää sellaisena iltana säilöntähommat sivuun :)
Mie istun partsilla ärriköiden kyljessä,kun sitä paljon luvattua pervoa en ole vielä nurkan takaa löytänyt!
Täällä soi sit tämä..
http://www.youtube.com/watch?v=lH6FSL0mavY - Virtuaalikoneistaja
Ärrieri kirjoitti:
jättää sellaisena iltana säilöntähommat sivuun :)
Mie istun partsilla ärriköiden kyljessä,kun sitä paljon luvattua pervoa en ole vielä nurkan takaa löytänyt!
Täällä soi sit tämä..
http://www.youtube.com/watch?v=lH6FSL0mavYkäynyt edes katsomassa siellä nurkalla, ettet vain nyt keksisi koko juttua ja me lähetellään niitä ikäloppuja pankkitilejä sinne ihan turhaan.
- Ärrieri
käynyt edes katsomassa siellä nurkalla, ettet vain nyt keksisi koko juttua ja me lähetellään niitä ikäloppuja pankkitilejä sinne ihan turhaan.
sniisk,olette sitten tosi ystäviä
- Ärrieri
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Nyt kuuntelen tätä!
http://www.youtube.com/watch?v=mpJzNvtFYb8miun lemppareita..
Tulee mieleen maaseudun raadollinen elämä,muija lähtee helpomman elämän perään,maajussi sekoaa ikävään ja piilossa ollut mielisairaus puhkeaa.Sitten naksahtaa ja tuikkaa tuvan ja itsensä tulille. - Myy-Pikkuinen
Ärrieri kirjoitti:
miun lemppareita..
Tulee mieleen maaseudun raadollinen elämä,muija lähtee helpomman elämän perään,maajussi sekoaa ikävään ja piilossa ollut mielisairaus puhkeaa.Sitten naksahtaa ja tuikkaa tuvan ja itsensä tulille.loppu ois ollut jos ois ensin edes käristänyt makkaran.
- Ärrieri
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
loppu ois ollut jos ois ensin edes käristänyt makkaran.
hyvä ruoka parempi mieli ;)
Ja jos sattuu olemaan useampi mieli niin eikös ilokin ole moninkertainen? - ^^^´
Kannattasko kyssyy silt ukolt .
on niin runollista ja totta, että tulee jo ikävä seuraavaa vuodenaikaa :)
- Ärrieri
kaikesta pitää löytää jotain hyvää.Kohta on kylmä mut eipähän ole karhuja,punkkeja eikä itikoita(eikä spurguja)..
Ärrieri kirjoitti:
kaikesta pitää löytää jotain hyvää.Kohta on kylmä mut eipähän ole karhuja,punkkeja eikä itikoita(eikä spurguja)..
katoaa muutenkin haihtuvana luonnonvarana ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NxTNsc3U53c
Tässä jotain fiilistelyyn :)- Myy-Pikkuinen
hinski kirjoitti:
Tässä jotain fiilistelyyn :)Voi viddu sentään, mun täytyy sitten alkaa spurguks, ihan vaan siksi ettei kaikki luonnontieteeliset katoa maanpäältä! Haluun sellasen luonnontieteellisen nenänkin sitten...eli mustikan ja mansikan risteytys...
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Voi viddu sentään, mun täytyy sitten alkaa spurguks, ihan vaan siksi ettei kaikki luonnontieteeliset katoa maanpäältä! Haluun sellasen luonnontieteellisen nenänkin sitten...eli mustikan ja mansikan risteytys...
sinulle potaattinenua :) Ja hiukka paleltuneena
- Ärrieri
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Voi viddu sentään, mun täytyy sitten alkaa spurguks, ihan vaan siksi ettei kaikki luonnontieteeliset katoa maanpäältä! Haluun sellasen luonnontieteellisen nenänkin sitten...eli mustikan ja mansikan risteytys...
ilmastonmuutos vaikuttaa maamme spurgukantaan?
- ´
hinski kirjoitti:
Tässä jotain fiilistelyyn :)Nyt ymmärrän miksi et saanut sitä virkaa.
´ kirjoitti:
Nyt ymmärrän miksi et saanut sitä virkaa.
vaan hyvä ystävä. Johan ehdinkin ihmetellä missä luuraat :)))
- Myy-Pikkuinen
Ärrieri kirjoitti:
ilmastonmuutos vaikuttaa maamme spurgukantaan?
mä otan ammatiksen spurgu, niin sehän voi silloin hyvin aurinkoisesti! =)
hinski kirjoitti:
Tässä jotain fiilistelyyn :)ainakin täällä,että luonto korjaa niitä kausittain..mutta uusia tulee =)
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
Kun laitan seuraavan satsin. Mulla on nokka nyt kiitettävän punainen ja pärskin sellai hienosti vain. Viinimarjamehun teko aiheuttaa mulla jonkintyylistä allergiaa, taitaa olla myrkkyä sille lorvikatarille.
Mehumaija on pesty liesi sammutettu ja se mehu jäähtymässä. Vielä kun niistän nokkaani taitaa alkaa sinertääkin. Eikös se ole se oikea väri;)))- Myy-Pikkuinen
umalehtinen kirjoitti:
Kun laitan seuraavan satsin. Mulla on nokka nyt kiitettävän punainen ja pärskin sellai hienosti vain. Viinimarjamehun teko aiheuttaa mulla jonkintyylistä allergiaa, taitaa olla myrkkyä sille lorvikatarille.
Mehumaija on pesty liesi sammutettu ja se mehu jäähtymässä. Vielä kun niistän nokkaani taitaa alkaa sinertääkin. Eikös se ole se oikea väri;)))ole just sen värinen kolvi...juu on on. =)
Myy-Pikkuinen kirjoitti:
ole just sen värinen kolvi...juu on on. =)
sitten sen sun jobisikin;)) Täytyy varmaan hakee uusi verokortti lisätienesteille. Näyttää pahalta. Mitäs luulet mahtaisiko saada hyväksytyksi vähennyksinä ne serlan nenäliinat siinä tulevassa verotuksessa. Niitähän tarvitaan sekä tuota viinimarjamehua haistamiseen mikäli meinaan sitä lisätyötä kunniakkaasti hoitaa oikeanvärisellä nokalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei122373Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1221237- 891185
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi511013Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli2421010Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk63914Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253806- 84786
- 35719
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?46709