Oon alkanut vihaamaan kissojamme. Muutin miehen kanssa yhteen, sain "kaupan päälle" 2 kissaa. Toinen on paholainen ja yliutelias, röyhkeä paska ja toinen taas ujo rassukka.
No, olen allerginen kissoille ja nyt on mennyt allergia kokoajan huonompaan suuntaan. Mulle tuli astmakin kissojen takia. Nyt en pysty edes hengittämään kunnolla.
Röyhkeämpi kissa on yks paholainen, se hyppii pöydillä, koukkii astioita lattialle rikki, repii kalliit matot, oksentelee vain matoille ja kissojen makuualustalle ja leikkipaikoille ja sohvalle, ei osaa peittää paskaa/kusta hiekkalaatikolla, kuseskelee vessan lattialle välillä, yhdesti jätin pahvilaatikon olohuoneeseen, oli sinne käyny vääntämässä tortut, ei tehoa kissankarkoitekaan. Meidän keittiön tuolit ja pöytä on ihan naarmuisia kissojen takia ja joka matto täynnä oksennusta ja revitty pilalle.
Kissoilla on kyllä raapimispuu, mut ei siihen teroita kun pienempi ujo kissa harvoin kynsiää, sekin repii mattoa mielummin ja joskus oksentaa ja kusee lattialle.
Ei auta vaikka miten leikin kissojen kanssa, ja miten komennan niitä jos tekee väärin, ja miten paljon kehun niitä kun ne leikkii kiltisti ja osaa tehdä jotain ja innostan niitä, ei ne tajua mitään. Heti taas pahuuksia tekemässä sen jälkeen ja mulla on muutenki paska olo kissojen takia, ihan hirveää kun oma terveys kärsii tuollaisten paholaiskissojen takia.
Kissanminttua oon myös kokeillu et kissat innostuis raapimispuusta, ni ei todellakaan, ei kiinnostanu yhtään.
Mieheni ei edes hoida näitä omia kissojaan, ei leiki niiden kanssa. Mä haluaisin kissat pois, että voisin pitää mattoja lattialla ja verhoissa ei olis karvoja ja pöytä tuolit ja sohvat olis siistejä. Oon alkanu vihaamaan kissoja. Ennen aina tykkäsin mutta ei mulla ole voimia siivota joka päivä täällä kotona, ja ihan sama miten siivoan ni heti on taas karvapalloja pyörimässä lattioilla ja oksennuksia siellä täällä.
Viime yönäkin heräsin 3 aikaan siivoamaan mun uudelta kalliilta matolta oksennuksia!! Kyllä keittää päässä!
vihaan kissojamme
28
2576
Vastaukset
- alkanut vihata
onko muilla näin huonokäytöksisiä kissoja?? Vai onko ne pahimmat vaan täällä meillä?
- Sulla on
mielestäni 2 vaihtoehtoa..
1. pistät miehen ja kissat pihalle
2. pidät miehen, mutta viet kissat löytöeläinhoitolaan jotta ne ehkä saisivat rakastavamman kodin
Tai.. ehkä..
Pistä mies pihalle ja ala viettää laatuaikaa kissojen kanssa!- alkanut vihata
vaikea valinta :/ varmaan heitettävä kaikki pihalle! Olis ainakin siistiä ja rauhallista ja tarvis siivota vaan kerran kk.
- on paras,
alkanut vihata kirjoitti:
vaikea valinta :/ varmaan heitettävä kaikki pihalle! Olis ainakin siistiä ja rauhallista ja tarvis siivota vaan kerran kk.
mutta pidä huoli siitä että kissat pääsevät hyvään paikkaan asustamaan, siitä miehestä nyt viis kun osaahan se itsekkin katon päälleen hankkia.
Yksin on kyllä aika mukava asustella :)) - Anonyymi
Päästä ne kissat vittuun niin alkaa helpottamaan
- -------
Kissojen kanssa se on ikävä kyllä sellaista, että kalliista matoista ja huonekaluista on parempi luopua TAI niiden täytyy olla kestäviä. Kissat ovat kissoja, ne tekevät kaikenlaista. Kissoissa on toki eroja ja niitä voi kouluttaa. Helpointa on sisustaa kämppä kissojen mukaan. Jos kissat oikein riehuu, niin se voi kertoa huomionkipeydestä tai tylsyydestä, mutta ilmeisesti leikitätkin niitä. Miehenkin pitäisi EHDOTTOMASTI kyllä osallistua kissojen hoitoon, kerta ne nimenomaan hänen kissoja ovat! Toivottavasti sopeudut kissojen kanssa eloon tai sitten kissat täytyy antaa pois :/
- äijä vaan
Meillä emäntä halusi väellä voimalla hankkia kissoja ja ennenpitkää se kiikuttikin kaks pentua meille. No siinä on kans kaks tapausta, joissa toinen on helvetin ujo ja arka ja toinen taas tosi tyranni. Tuo tyranni on kussut asuntomme takaoven eteen useat kerrat ja tietysti kusi valui laminaatin alle. Sieltäkös sen puhistat, ¤#kele! Nämä sentään osaavat peittää jälkensä hiekkalaatikolla, mutta välillä tyranni on oksennellut ja tietysti matolle. Mikähän hitto siinä on, että kissan pitää oksentaa matolle tai johoki pehmeälle alustalle eikä millonkaa paljaalle lattialle?!
No karvaahan niistä lähtee ja minähä se joudun ne siivoomaan, kun emäntä tykkää enempi siitä sohvaperunaolotilasta. %¤tuttaa katellakin sitä välillä, ku minä imuroin ja se vaa nostaa jalat sohvapöydälle, ¤#¤kele! Kyllä muuten höösää niitä, mutta unohtaa aina että me maksetaan samasta huushollista ja molempien pitäs panna tikkunsa ristiin sen eteen.
Minulla ei sentäs astmaa tietääkseni ole, mutta pitää myöntää että mukavempaa olis jos ei tartteis kerran päivässä raivostua kissoille saatikka emännän saamattomuuteen.- .....
Huono parisuhde ei ole lemmikin syytä
- Anonyymi
Kissa oksensi tänä aamuna lattialle ja astuin siihen tietysti. Ja matolla. Kissa oksentaa aina matolle. No ei onneks näin käy koko ajan. Oksennus kertoo karvapallousta tai sopimattomasta ruuasta.
Eläinlääkäri on tarpeen, jos tekee asiansa väärään paikkaan, voi olla kipuja ym.
Meillä ei kumpikaan kissa kuse tai oksentele lattioille, hypi pöydille tai terrorisoi huonekaluja, ei edes silloin kun ne olivat nuorempia, oppivat mitä sai tehdä ja mitä ei. Jos jostain syystä vanhempaa kissaa oksettaa, se hyppää äkkiä sohvalta pois ja yrittää päästä ovelle että joku laskisi sen ulos olemaan rauhassa, joskus jopa mouruaa surkeasti ennenkuin alkaa kakomaan joka on selvä merkki että kissa ulos. Nuorempi taas ei ole oksentele, en edes muista milloin se olisi niin tehnyt.
Jos meillä olisi edes yksi kissa joka olisi puolet noin hankala kuin teidän oksenteleva ja tuhoa tekevä kissä on, en uskoisi että meillä olisi kissoja ollenkaan enää koskaan eikä meillä tuollaista käytöstä kauaa katsottaisi. Jos kissoja ei saa mitenkään koulutettua pois huonoista tavoistaan, kannatan että laitat miehen hoitamaan kissansa kuinka parhaaksi näkee (siivoaa itse jäljet tai antaa kissat parempaan kotiin) tai lähtee kissojensa kanssa kokonaan pois.- dazdaz
kissat oksentaa siksi matolle..jne.. et saavat jonkinlaista "tukea" jaloilleen kun se kakoaminen kuitenkin kohdistuu tassuihin ja ei se nyt olisi mukavaa jos alkaa tassut "luistelemaan" alta pois.
Itsella on kaks kissaa ja ukko on aina ollut koirien puolella. En luovuttanut, vaan sanoin et kyl itse ne hoidan..jne.. ja niin olen tehnyt! Ukkoni ei niin tykkaa kissoistani, vaikka joskus niita paijaamaan menee ja ottaa syliin..jne.. mut ikina ei koske esim. hiekkalaatikkoon...
Ihmettelen miksi ei hiekkalaatikko kelpaa kissoillenne, vaan on pakko tehda teot johonkin muualle... hyvia konsteja loytyy kissakirjoista ell:iin kannattaa ottaa yhteytta.
- provo tänne
kirjotat ja itket kohtaloos. Muuta pois!! Enkä usko että on oikee palsta alkaa täällä provoileen! Näyttäähän tuo henki kulkevan kun pystyt tohon malliin vaahtomaan asiasta!
- kasvatuksessa
on vika. Kissoja ei ole pentuina kasvatettu reilulla tavalla vaan ristariitasin metodein ja kissat ovat siksi niin erilaisia ja juuri näitä ääripäitä. Vanhempina kissoja on hankalempi kouluttaa jos niitä ei ole pentuna oikein opetettu mikä oikein mikä väärin. Miehen vika :D. Oma kissani esimerkiksi on todella säikky kun saa syyn säikähtää (esim pudonnutta kattilan kantta tai imuria tai uusia ihmisiä), mutta kissani otinkin tutun tutun vanhemmilta, jotka laiminlöivät tätä lapsuudessa. Eivät leikkineet, huusivat. Koska aikoivat lopettaa otin kissan itselleni. ENkä todellakaan kadu. Eläinlääkärinikin sanoi, että kissallani oli "traumoja". Pissi minne sattuu, ei syönyt jne. Mutta nyt meillä on onneksi kaikki hyvin ja kissakin on hyväksynyt meijät.
Mutta jos ei tule kissojen kanssa toimeen, tai ne eivät tule sinun kanssa, eikä kissojen omistaja (miehesi) halua hoitaa vastuutaan ( joka tulee kyllä kissojen mukana) niin parempi etsiä niille parempi koti. En epäile, että et pidä eläimistä. Nyt vain kävi huonommin. Joillekkin kissoille muutokset ovat kova juttu.
Koska otit kissat (ja miehen) kotiasi, niin kai tiesit, että kissojen tultaessa kotiisi, tulevat irtokarvat, oksennuspallot ym.- Anonyymi
Kissat tuntevat talon säännöt. Ne eivät vain noudata niitä.
Ei minun kissani ainakaan.
- Kissiri
Jos olet allerginen kissoille ja astman saanut, ainoa oikea vaihtoehto on olla asumatta kissojen kanssa, joko sinä lähdet tai kissat lähtevät.
Muuten ajatellen :
Jos kissat ovat miehesi, hänen tulisi ilman muuta ottaa vastuuta kissojen ja kodin hoidosta, myös oksennusten ja karvapallojen siivoamisesta jne.
Kissoja ei voi opettaa komentamalla, voit lukea vaikkapa kirjan "Matka kissan mieleen" , kirjoittanut Helena Telkänranta, löytyy kyllä kirjastosta ja myös muuta kissaan liittyvää kirjallisuutta. Kissa on kissa, ei koira. Tuosta kirjasta saa vinkkiä siihen, miksi kissa tekee niin kuin tekee.Kissa ei ole paha, se ei kosta eikä osaa olla kiero.
Miksi kissa oksentaa koko ajan?Onko ruokavaliossa korjattavaa, harjataanko kissoja jotta nielisi vähemmän karvoja pestessään itseään...kissa on erittäin siisti eläin, jos kuseskelee lattioille se on omituista, onhan kissat leikattu?
Kissojen käytös kuulostaa kamalalta, en jaksaisi kissaa pitää jos tuollainen olisi,
minulla on reilun vuoden ikäinen kissa, tulee jopa ulkoa tekemään tarpeensa sisään laatikolle joskus, tekee tarpeensa vain hiekalle, kaivaa aina kuopan ja peittää sen,ei oksenna koskaan lattioille nyt varsinkaan, raapii sisällä raapimispuuta ja lattialla olevaa siihen tarkoitettu koria...jne.
eli jotain on nyt vialla kissojen elämässä..
äläkä nyt ihmeessä osta kallita tavaroita ennen kuin kiossojen käytös ja teidänkin on saatu muutettua parempaan suuntaan,
mutta kuten sanottu, kissa- allergia ja astma - ei sovi yhteen, luulisi miehesikin sen ymmärtävän. - lääkärille.
Jos kissat oksentavat noin paljon niin jotain on vialla. Suosittelen lääkärissäkäyntiä. Ja nopeasti.
- sassuli85
Normaali kissa ei kuseskele joka paikkaan,onko opetettu yhtään? Kohdellaanko muuten hyvin, ettei ole syytä protestoida? Putsataanko laatikot tarpeeksi usein? Meillä kissat ainakin ovat pissanneet hiekkalaatikon ulkopuolelle vain kerran, kun siivouksen ajaksi pistimme ne makuuhuoneeseen pariksi tunniksi, pois tullessaan poika oli selvästi loukkaantunut tuosta ja pissasi eteiseen... Mutta siistiksi opetettu, hyvinvoiva kissa ei tee niin jatkuvasti.
Entäs oksentelu? Meillä on nykyiset kissat olleet melkein vuoden, kaksi kertaa oksenneltu. Syötetäänkö kunnollista ruokaa? Väärä ruoka saattaa aiheuttaa vatsavaivoja. Meillä vaihtui ruokamerkki heti kun toisella meni maha sekaisin. Lähteekö kissoista paljon karvoja? Kammatkaa kissat, meillä toinen oksenteli karvoja, kun kutittivat sen kurkkua pesun jälkeen, kun aloimme kammata pari kertaa viikossa, tuo loppui.
Päättelin vain omasta suhtautumisestasi kissoihin, että mahtaako kissatkaan olla ihan tyytyväisiä? Myös yleisesti ottaen tyytymätön kissa saattaa oksennella (hermostunut). Mutta normaali, terve kissa ei tuollaista tee. Jos omassa kasvatuksessa ei löydy vikaa, niin sitten eläinlääkäriin, saattaa olla esim. matoja!
- Joo.
.. Ei pahalla, ootko vähän tyhmä? Hirvee purnaus ja maukuminen, kun kaikki on niin paskaa, eikö järki sano, et kissat pihalle kerran kun astmanki oot saannu?
- jotakin..
Pitäisi myös ymmärtää, että lemmikit ovat kuin lapsia... Ne vaatii paljon kärsivällisyyttä, huolenpitoa ja huomiota. Ei ne vaan ole siinä. Meillä on kolme kissaa ja elämä sujuu kyllä varsin mallikkaasti. Harjaamme kissat säännöllisesti (jos tavallinen harja ei riitä niin esim. furminator on todella tehokas) ja tyhjennämme hiekkalaatikot tarpeeksi usein. Kannattaa ottaa huomioon että hiekkiksienkin pitää olla tarpeeksi suuria ja niitä pitää tarvittaessa olla useampi.
Kissat on todella uteliaita, joten niitä täytyy ottaa mukaan juttuihin. Meillä ainakin halutaan katsoa ja haistella aina kun on jotain uutta ja ihmeellistä. Kaikkeahan ne yrittää mutta kyllä ne oppii jos kieltää, mutta kieltäminenkään ei tarkota pää punasena huutamista.
Jos kissat pissailee jonnekkin muualle kun laatikkoon niin ne pissailee yleensä aikalailla samaan paikkaan. Syy on siinä että kissanpissan haju houkuttelee ne takaisin samaan paikkaan. Etikka on hyvä poistamaan hajua, kloriitti taas houkuttelee kissoja, joten sillä kannattaa silloin tällöin pestä hiekkalaatikko. Mutta tietenkään se ei ole normaalia jos ne muualle pissailee...
Mutta jos oikeasti olet allerginenkin ja noin kovasti niitä inhoat niin äkkiä kissat parempaan kotiin, jossa niitä ei inhota ja niitä jaksetaan hoitaa. Siitä hyödyt niin sinä kun kissatkin. KIssat ei kuitenkaan ole kotiaan valinnut ja jos niitä siellä ahdistaa niin jotenkinhan ne sen ilmaisee. - Anonyymi
Ymmärrän täysin. Sama tilanne mutta yksi kissa taloudessa ja minä en sitä tänne halunnut alunperinkään. Kissa vaistoaa inhoni sitä kohtaan. Juoksee heti sohvantaa kun tulen töistä kotia eikä tule sieltä saman iltana enään pois jos olen samassa huoneessa. Kissa on itsepäinen ja mielestäni ruma sekä ärsyttävän näköinenkin. Sen silmistä näkee huokuvan inhon myös minua kohtaan. Yöllä tiputtelee maljakot ja lasit pöydiltä ja yrittää herättää lapsemme yöunilta. Laminaatti on jo yhdeltä kohtaa piloilla kun vesivahinko tästä syystä. Jatkaa vaan temppuiluaan kun käyn ärähtämässä sille, luikkii hetkeksi piiloon. Itse olen jo aivan rikki tähän kissatouhuun. Saas nähdä kuinka kauan tätä viellä jatkuu. täytyy varmaan hommata saksanpaimenkoira taloon vastapainoksi, ja mieluusti sellainen joka ei siedä kissoja. Vanha sanonta pitänee paikkansa, ihmisiä on kahdenlaisia sellaisia jotka pitävät kateista ja sellaisia jotka eivät.
- Anonyymi
Jos kissa tekee oksennuksia/ja tarpeitaan minne sattuu, se ei ole terve, tarttee eläinlääkäriä.
Kissat ovat vähän semmoisia touhupettereitä. Tottakai joku vaasin helähdys rikki, lattiaan kuulostaa niistä kivalle.
Mutta, siis älä vaan tee harkitsemattomia nyt, vaan istu alas. Mieti mitä haluat, ukon, kissat ja ukon, vai haluatkohan ihan oman kodin, jonka voit pitää miten tahdot ja seukkaat vain ukkosi kanssa?
Ja hänen kuuluisi itse vastata kissojensa hoitamisesta!
Kissa ei voi olla röyhkeä paska. Ihan niinkuin ei talitinttikään voi. Kissa on eläin, joka tarvitsee ihmisen hoivaa, koska se ole luonnonvarainen eläin suomessa, ja se ei selviydy talvessa.
Olisiko se miehesi kuitenkin ensimmäinen, jonka kanssa sinun pitäisi puhua tuosta kissahommasta, että veisi minnesattuu-tekijän tohtoriin, ja sitten, hankkisi feliway-haihduttimen, ja alkaisi itse kiinnostua muutenkin olemaan kissojensa kanssa.
Allergiasi takia paras vaihtoehto voisi olla että asut omillasi, ja tapailet miehesi kanssa.
Ei se allergia sinulta häviä sillä, että lisäät allergialääkitystä. - Anonyymi
Kaikki kissat on tapettava Perkele! T. Kauko Pellikka
- Anonyymi
Joka ikisen kissan vois työntää helvettiin!! 27v aikana kertyny semmonen kissa viha että oksat pois
- Anonyymi
Allergia on usein psyykkistä.
Eräs tyttö halusi kissaa, mutta ei uskaltanut, koska oli allerginen ja pelkäsi tukehtuvansa.
Hän kuitenkin tuli kerran meille ja meillä oli silloin eräs kissa hoidossa.
Tyttö oli aluksi kauhuissaan, mutta sitten hän huomasi, ettei saanut mitään allergia reaktiota.
Myöhemmin oman asunnon saatuaan hän sitten hankki kaksi kissaa. - Anonyymi
Jos on pieni asunto, eikä kissat pääse ulos niin tuollaista tapahtuu.
Pentuna meidänkin kolli pudotteli tavaroita ja sai niitä hajalle.
Niin kauan kuin se oli sisäkissa se vaati aina leikkimään ja tutki kaikki paikat. Veteli auki laatikot ja ovet. Oli sitten hetken tyytyväinen, kun oli sisällön nähnyt.
Nyt kun se pääsee ulos se istuu pensaan varjossa ja odottaa, tuleeko siili, harakka, tai muu eläin pihalle. Sisällä se sitten vain nukkuu sängyssä. - Anonyymi
Kyl nää kissat on nähty. Riesaa vain. Yksi yhteinen tekiä yhdistää kissaa ja omistajaansa ja se on itsekkyys. Antaa kissapopulaation kukoistaa sanoi vihreä ja katin ulos päästi. Onneksi näihin tehoaa myrkky ja loukko.
- Anonyymi
Kyllä vieraan kissan saa omalla maallaan loukuttaa ja viedä löytölään, mutta kissaa ei saa vahingoittaa saatikka sitten tappaa. Vain pieniaivoinen ääliö edes kirjoittaa kissojen myrkyttämisestä, sillä eläin on syytön omistajan vastuuttomuuteen.
- Anonyymi
Jo toinen kirjoitan tästä. Kissan saati minkään muunkaan eläimen tappaminen myrkyttämällä on rikos.
Eläinlääkäri saa tappaa nukutusaineella. Kissan saa laillisesti tappaa ampumalla päähän. (kissan, oka on metsästyslain tarkoittama villiintynyt kissa).
Mutta, kenenkään selvää lemmikkikissaa ei saa tappaa noin vain, se on loukutettava ja toimitettava löytölään.
Nopeampi tapa on kilauttaa lemmikinomistajaa hakemaan kissansa ja sassiin, jos tietää omistajan.
Kulut voi pyytää omistajalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1703303
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541869Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1471819Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1591714- 771594
Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall3411520Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m811389The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut201278- 1581142
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek251125