Tuo sana kohtalo,---on asia, johon en ole ennen ottanut kantaa. Johdatus ,sitävastoin on enemmänkin ollut ymmärrettävissä.
Kuitenkin ne tavallaan ovat saman asian eri sanoja. Se saa ajattelemaan,elämän eri vaiheita,jolloin on tajunnut,että tähän minut johdatettiin.Kun kaikki täsmäsi--- ennakkounetkin.
Voisiko meidän elämme olla ennalta määrätty? Mitä ajattelette?
Kohtalo/johdatus
25
414
Vastaukset
Kun ihminen syntyy maailmaan, on hänellä mukanaan kuin Elämän käsikirjoitus.
Olen usein miettinyt omaa ja muidenkin elämää.
Olisinko minä, tai joku muu, voinut välttää niitä vaikeita hetkiä tai ajanjaksoja, joissa on joutunut kompastelemaan. Ilon ja onnen hetkiä ei kukaan liene pakoon yrittänyt tai vältellyt.
Joku, aika monikin, sanoo olevansa "oman onnensa seppä".
Onko tällainen henkilö itse takonut älykkyytensä, lahjakkuutensa, fyysisen voimansa ym.
Ei varmasti ole!
Ei ole myöskään pystynyt valitsemaaan sukusolujensa geenejä, jotka tulevat sukupolvienkin takaa.
Yli 90-vuotiaaaksi elänyt tätini sanoi vanhoilla päivillään usein: "Ihmisen pitää kypsyä ennen kuolemaansa".
Tätini kypsyi pitkään, joku vain vähän aikaa, on lyhyempi "käsikirjoitus"
Äitini ja mummoni ovat kertoneet sairaaloisesta vauvaiästäni. Korvatulehdusen seurauksena menetin kuulonikin toisesta korvasta. Hiinkuyskän kourissa rupesin kertoman mukaan jo kylmenemään.
Kesken tuon kaiken olin avannut silmäni ja toivuin elämään.
Meniköhän käsikirjoitus uusiksi? Ajattelikohan Joku, että säästetään tuo kuitenkin Palstaharmiksi suomi 24:lle.- pilvi*
Minulla taas on kokemus,joka pani ajattelemaan, soittaessani urkuharmonilla virsiä
vanhalle anopilleni,joka lepäili vuoteellaan. Oli kesäsunnuntai ja uunin ventttiintiilin kautta soi lintujen innokas liverrys. Siinä soittaessani tulvi muistoistani esiin uni, tästä hetkestä
olin unta nähnyt. " Keltainen talo kummulla,minä soittamassa ja talossa oli lisärakennus,"
jota unessani en ymmärtänyt. Nyt oli lisärakennus, uusi kodinhoito---suihku---ja saniteettitila. Tunne oli niin selvä,kaikki täsmäsi----enkä voinut kuin tyytyä--tänne minut ohjattiin. Miten voisin kieltää uneni ja havahtumiseni, tässä se nyt on? - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
Minulla taas on kokemus,joka pani ajattelemaan, soittaessani urkuharmonilla virsiä
vanhalle anopilleni,joka lepäili vuoteellaan. Oli kesäsunnuntai ja uunin ventttiintiilin kautta soi lintujen innokas liverrys. Siinä soittaessani tulvi muistoistani esiin uni, tästä hetkestä
olin unta nähnyt. " Keltainen talo kummulla,minä soittamassa ja talossa oli lisärakennus,"
jota unessani en ymmärtänyt. Nyt oli lisärakennus, uusi kodinhoito---suihku---ja saniteettitila. Tunne oli niin selvä,kaikki täsmäsi----enkä voinut kuin tyytyä--tänne minut ohjattiin. Miten voisin kieltää uneni ja havahtumiseni, tässä se nyt on?Tuo uni,jonka näin tapahtui jo lapsuudenkodissani teini-iässä.
- Hintriika*
Jos elämä olisi ennalta määrätty, niin ei kannattaisi tehdä mitään asioiden muuttamiseksi parempaan suuntaan. Kohtalonsa kullakin, mutta siihen voi vaikuttaa itse. Loppuosa "kohtalon määräyksistä" riippuu olosuhteista, kanssaihmisisistä, varallisuudesta jne.
- ajattelen
minkäkin.
Miksi ihmiselle olisi suotu järki, harkintakyky, valinnanvapaus, jos niitä ei tarvitsisi käyttää, vaan odotella vaan ennakolta määrätyn kohtalon toteutumista? - pilvi*
Se ei noin voisi ollakaan ,tulee vaan mieleen,voisiko joku meitä suurempi äly--rakkaus
puuttua elämäämme---ohjata meitä. Siihen voisin uskoa. Ne on kyllä niin suuria asioita, etten halua tehdä omia johtopäätöksiä. Mutta hyvältä se ajatus tuntuu. Ei kukaan elä elämäänsä mitään yrittämättä, tumput suorina.
En lähde inttämään, mutta ihmettelen miten vaikkapa joku silmänräpäys, joka muuttaa elämässä kaiken, on itse aikaansaatua.- pilvi*
Ruuneperi kirjoitti:
Ei kukaan elä elämäänsä mitään yrittämättä, tumput suorina.
En lähde inttämään, mutta ihmettelen miten vaikkapa joku silmänräpäys, joka muuttaa elämässä kaiken, on itse aikaansaatua.Ukko ja akka keskustelivat uskon asoista, kinastelivatkin hieman, no akka sano,että kun tarpeeksi uskoo, voi kävellä vaikka veden päällä.
Jaha, sano ukko lähti alas rantaan mutisten koko ajan: minä- uskon- minä uskon- asteteli
mutisten--- minä uskon--- laiturilta veteen, ja ylös tulleessaan sanoi. Se oli just mitä uskoin! - Hintriika*
Ruuneperi kirjoitti:
Ei kukaan elä elämäänsä mitään yrittämättä, tumput suorina.
En lähde inttämään, mutta ihmettelen miten vaikkapa joku silmänräpäys, joka muuttaa elämässä kaiken, on itse aikaansaatua.En kai minä väittänyt, että kaikki on itse aikaansaatua. Jos joutuu keskelle maanjäristystä, niin ei se maanjäristys itsestä johdu. Kaikki vaikuttaa kaikkeen, mutta en usko kohtaloon enkä muuhunkaan näkymättömän käteen, joka ohjailee meitä jostakin.
Uskonasiat ovat minulle uskomattomia, minua ei voi käännyttää. En silti kiellä muita uskomasta enkä halua pilkata kenenkään vakaumusta.
- ajastin
Ennalta tiätty se on määrätty. Niin ellei ite katkase lankaa. Enneunet, miten muuten niitä tulis.
Sen minkä kohtalo on meille määräämä, lauloi Veikko Lavikin. Niiettä, seo tää elämä korkeimman käressä. Sen tiäs jo vanha kansaki.
Elämä täälä on hetki ja luojan antama.
Ihminen ku ei usko enneku näkkee, vaa mite muuten kaike selittäiskää. Sitä ei oikeesti osata selittää. Arvaillaa kyl hyvin, niin se on.- Atolfia
kohtalo ohjailee. Ajastimen kanssa olen samaa mieltä, että korkeimman kädessä on elämämme.
Olin suunnitellut nuorna elämääni aivan toisenlaisen suunnan, mutta toisin meni ja hyvä niin kuin meni.
Näin ollen katson, että kaikki pahatkin kokemukset, jotka vastaan tulevat, ovat kohtalon sanelemia juttuja opiksi ja ojennukseksi.
Voihan sitä elämäänsä eteenpäin suunnitella ja joskus jutut menevätkin sen mukaan. Enneuniakin nään. Mieheni aina nauraa minulle, kun kerron uneni, mutta on kyllä hänkin huomannut, että niissä on vinha perä.
Sananlasku sanoo, että joka uniinsa uskoo, se varjoaan pelkää, mutta en kyllä pelkää. Enkä minä niitä uniani sen enempää ajattele, mutta toteutuessaan muistan, että niinhän se oli. - erilaisiin tilanteisiin
Atolfia kirjoitti:
kohtalo ohjailee. Ajastimen kanssa olen samaa mieltä, että korkeimman kädessä on elämämme.
Olin suunnitellut nuorna elämääni aivan toisenlaisen suunnan, mutta toisin meni ja hyvä niin kuin meni.
Näin ollen katson, että kaikki pahatkin kokemukset, jotka vastaan tulevat, ovat kohtalon sanelemia juttuja opiksi ja ojennukseksi.
Voihan sitä elämäänsä eteenpäin suunnitella ja joskus jutut menevätkin sen mukaan. Enneuniakin nään. Mieheni aina nauraa minulle, kun kerron uneni, mutta on kyllä hänkin huomannut, että niissä on vinha perä.
Sananlasku sanoo, että joka uniinsa uskoo, se varjoaan pelkää, mutta en kyllä pelkää. Enkä minä niitä uniani sen enempää ajattele, mutta toteutuessaan muistan, että niinhän se oli.Onhan ihmisiä, jotka mitään ajattelematta vaan ajautuvat erilaisiin tilanteisiin. Ja ikäänkuin toistavat 'samaa kohtaloa'. Heillä on ikäänkuin 'johdatuksena' muuttumaton teema, jota he useimmiten surkuttelevat ja itkevät kohtalonaan.
- pilvi*
erilaisiin tilanteisiin kirjoitti:
Onhan ihmisiä, jotka mitään ajattelematta vaan ajautuvat erilaisiin tilanteisiin. Ja ikäänkuin toistavat 'samaa kohtaloa'. Heillä on ikäänkuin 'johdatuksena' muuttumaton teema, jota he useimmiten surkuttelevat ja itkevät kohtalonaan.
joka nukutti iltapäivällä niin että heräsin vasta lähellä klo17 ja nyt ei nukuta millään.
Pyörin ja kierin sängyssäni, ja kömmin alakertaan. Aika tuntuu niin pitkältä kun ei ole ketään ,kaikki vaan nukkuu.
Hyvähän se on, rauhallista yötähän sitä kanssaihmisilleen toivoo. Taidan keittää aikaiset aamukahvit niin on mukava hetki. - pilvi*
pilvi* kirjoitti:
joka nukutti iltapäivällä niin että heräsin vasta lähellä klo17 ja nyt ei nukuta millään.
Pyörin ja kierin sängyssäni, ja kömmin alakertaan. Aika tuntuu niin pitkältä kun ei ole ketään ,kaikki vaan nukkuu.
Hyvähän se on, rauhallista yötähän sitä kanssaihmisilleen toivoo. Taidan keittää aikaiset aamukahvit niin on mukava hetki.Kahvit ja patonginpala, ai niin ja juustorinkelikin samantien meni alas. Vilkaisin vaalenevaa taivasta, ja siellä loisti aamutähti, Venus uskoisin. Ainoana taivaankannella.
Nyt ei tunnu niin yksinäiseltä enään,voin jo kiivetä takaisin sänkyyni. Hyvää yötä.
- Ramoona*
Millaisiin oloihin ja keiden lapsena synnymme, määrää jo paljon elämänkulusta. Missään tapauksessa en ole yhtään fatalisti, vaikka uskonkin korkeampaan voimaan, Jumalaan ja siihen, että voimme pyytää ja saada Hänen johdatustaan. Käytän myös sanaa sallimus, uskon ettei minulle käy huonommin kuin on sallittu. Jossain määrin olen vielä lapsenuskossa. Raamatunkin mukaan ihmisellä on vapaa tahto tehdä valintoja. Lapsen valmentaminen valintojen tekemiseen on suuri haaste kasvatukselle, millaisille asioille on opittava sanomaan ei, mille oltava avoin.
Olen nähnyt nuorena unen talosta kuten Pilvi, ja se toteutui kymmeniä vuosia myöhemmin, verantakin on juuri samanlainen. Olen nähnyt itseni nuorena unessa myös suuren suvun kantaäitinä, ja sekin on hyvää vauhtia toteutumassa. Olen tehnyt elämässäni välitilinpäätöksiä, ihan konkreettisesti listannut , piirtänyt karttoja ja tehnyt 5-vuotissuunnitelmia, asettanut päämääriä. Niillä on ollut taipumus toteutua, ne ovat ohjanneet valintojani, mutta kaikkeenhan ei voi itse vaikuttaa. Ehkä vaikeinta on ollut opetella luopumaan, mutta silloin on yleensä avautunut uusia ovia.- Maalaismies*
Ei saa astua väärään lentokoneeseen, junaan tai laivaan. Siinä tarvitaan tuuria. Olen Hintriikan lailla vähän epäuskoinen siitä että joku tökkisi minua selkäni takana näissä tai muissakaan asioissa. Mulla vielä tolkuton lukeminen on aiheuttanut täydellisen tietämättömyyden ja epäilyn kaikkea kohtaan - sikainfluenssaankin.
Maalaismies* kirjoitti:
Ei saa astua väärään lentokoneeseen, junaan tai laivaan. Siinä tarvitaan tuuria. Olen Hintriikan lailla vähän epäuskoinen siitä että joku tökkisi minua selkäni takana näissä tai muissakaan asioissa. Mulla vielä tolkuton lukeminen on aiheuttanut täydellisen tietämättömyyden ja epäilyn kaikkea kohtaan - sikainfluenssaankin.
harmonisesti virsiä soitteli...enpä oppinut minä...tai oikeastaan en tahtonut,Siinäkin näkyvissä oman tahdon voima,oma persoona,oma valinta. Samoin kun koulussa "päätin" että matematiikka on vaikeaa,niin en itepäisyyksissäni siihen syventynyt. Sitten vanhempana olinkin siihen valmis,ja kas kummaa,osasinhan minä...ainakin yks plus yks.
Valinnat...kyllä me teemme itse teemme ne.Mutta mikä meidät näihin valintoihin johtaa,johdattaa.
Perimämme tietysti yksi,mutta sanoisin,että ympäristöllä vielä suurempi vaikutus,olosuhteet,mihin tahtomattamme (-ko) joudumme tai tahtomme mukaan.
Jos ja jos...turha negatiivisesti jossitella,mutta siis ,jos olisin elänyt erilaisen elämän,toisessa ympäristössä,niin....
Lasteni kanssa on juteltu,että millaisia lapsia he olisivatkaan,,,tai...jos ei olisi lapsia lainkaan. Millainen olisin itse silloin jos olisin päätynyt toisenlaisen elämänkumppanin kanssa yhteiseloon niinkin pitkäksi aikaa.
No,en jaksa enää tällaisia pohtia enää nykyisin,onhan niitä pohdittu kylliksikin.Ollaan nyt vaan tässä tällaisina.
Unista taas--no niistä olenkin paasannut ihan tarpeeksi täälläkin.Sen verran vain,että unissahan asiat näyttäytyvät symbolien muodossa,useimmiten.
Tuollaisen keltaisen talounen selittäisin itselleni;minä olen se talo,keltainen loistavan hyvä väri tulevaisuutta ajatellen ja talosta löytyvät ovet ja lisärakennukset äärimmäisen hyviä asioita;minusta löytyy uusia ulottuvuuksia ja kykyjä,jos osaan ne löytää.- pilvi*
susmorsian kirjoitti:
harmonisesti virsiä soitteli...enpä oppinut minä...tai oikeastaan en tahtonut,Siinäkin näkyvissä oman tahdon voima,oma persoona,oma valinta. Samoin kun koulussa "päätin" että matematiikka on vaikeaa,niin en itepäisyyksissäni siihen syventynyt. Sitten vanhempana olinkin siihen valmis,ja kas kummaa,osasinhan minä...ainakin yks plus yks.
Valinnat...kyllä me teemme itse teemme ne.Mutta mikä meidät näihin valintoihin johtaa,johdattaa.
Perimämme tietysti yksi,mutta sanoisin,että ympäristöllä vielä suurempi vaikutus,olosuhteet,mihin tahtomattamme (-ko) joudumme tai tahtomme mukaan.
Jos ja jos...turha negatiivisesti jossitella,mutta siis ,jos olisin elänyt erilaisen elämän,toisessa ympäristössä,niin....
Lasteni kanssa on juteltu,että millaisia lapsia he olisivatkaan,,,tai...jos ei olisi lapsia lainkaan. Millainen olisin itse silloin jos olisin päätynyt toisenlaisen elämänkumppanin kanssa yhteiseloon niinkin pitkäksi aikaa.
No,en jaksa enää tällaisia pohtia enää nykyisin,onhan niitä pohdittu kylliksikin.Ollaan nyt vaan tässä tällaisina.
Unista taas--no niistä olenkin paasannut ihan tarpeeksi täälläkin.Sen verran vain,että unissahan asiat näyttäytyvät symbolien muodossa,useimmiten.
Tuollaisen keltaisen talounen selittäisin itselleni;minä olen se talo,keltainen loistavan hyvä väri tulevaisuutta ajatellen ja talosta löytyvät ovet ja lisärakennukset äärimmäisen hyviä asioita;minusta löytyy uusia ulottuvuuksia ja kykyjä,jos osaan ne löytää.Olipa tuo unenselitys paikallaan,kun tässä syvennyin kahvittelun jälkeen lukemaan.
Kun ottaa tieten tahtoen esille muistikuviaan, jotka jokin tietenkin aiheuttaa,tai ajatus alkaa askarrella, niiden parissa,-- alkaa tapahtua.
Tuossapa Sus sait minut aavistamaan, mikä sen lisärakennuksen symbolinen merkitys saattaa olla. Selveni jotakin, aavistus vasta,unesta herännyt kun olen.
Oudon jännittynyt olen kuin jousi, minne lie singahdan...No, päädyn taas siihen turvaan,
korkeimman kädessä ovat nämä asiat.
p.s. Vadelmien poiminta on nyt ajankohtaista,tuleekin lämmin päivä,saa olla helleasussa.
- sattumaa koko
elämä, mikään ei ole ennakolta määrätty, eikä kohtalon tuomaa.
Toiset vain sattuvat saamaan paremman lähdön elämäänsä.
Maailman kaikkeus on niin valtava, ettei ihminen siellä näy edes suurennuslasilla,, on vain hitusen hitune ja siitäki vielä pienempi.
Kaikki on siis VAIN sattumaa.Elämä on kummalista,eikä itse todellakaan voi valita,mihin oloihin syntyy..
Ihmisen luonne myös johdattelee meitä..ja senhän saamme jo perimässämme..Eivät huonot koti-olotkaan meitä muuta,päinvastoin vahvistavat..
Joskus mietin,olisikohan ollut erilainen elämä,jos en olisi menettänyt vanhempiani heti varhaislapsuudessani.Ehkä en olisikaan näin sisukkaana elänyt..No,ei voi tietää..
Kun joutuu elämään epäystävällisten,ilkeiden ihmisten kanssa,oppii arvostamaan ystävällisyytä ja toisten huomioonottamista..Jos kokee väkivaltaista käytöstä,niin
ainakin minä,päätin,etten lyö koskaan lapsiani,jos niitä saan..Monet muut asiat,
vaikuttavat siihen,miten suhtautuu elämään ja ihmisiin ja oppii ,heti pienestä,että itse on vastuussa tekemisistään,eikä kukaan muu.Olen miettinyt,onko se kohtaloa,vai johdatusta..Minusta usein tuntui,että minut oli jo valmistettu kohtaamaan erilaisia vaikeuksia ja olen kaikesta selvinnyt..Nythän tässä voi jo tehdä,jonkinlaista arviota menneistä..Mielenkiintoista,joka tavalla! t.Irkku- *Kukkahame*
irkku-37 kirjoitti:
Elämä on kummalista,eikä itse todellakaan voi valita,mihin oloihin syntyy..
Ihmisen luonne myös johdattelee meitä..ja senhän saamme jo perimässämme..Eivät huonot koti-olotkaan meitä muuta,päinvastoin vahvistavat..
Joskus mietin,olisikohan ollut erilainen elämä,jos en olisi menettänyt vanhempiani heti varhaislapsuudessani.Ehkä en olisikaan näin sisukkaana elänyt..No,ei voi tietää..
Kun joutuu elämään epäystävällisten,ilkeiden ihmisten kanssa,oppii arvostamaan ystävällisyytä ja toisten huomioonottamista..Jos kokee väkivaltaista käytöstä,niin
ainakin minä,päätin,etten lyö koskaan lapsiani,jos niitä saan..Monet muut asiat,
vaikuttavat siihen,miten suhtautuu elämään ja ihmisiin ja oppii ,heti pienestä,että itse on vastuussa tekemisistään,eikä kukaan muu.Olen miettinyt,onko se kohtaloa,vai johdatusta..Minusta usein tuntui,että minut oli jo valmistettu kohtaamaan erilaisia vaikeuksia ja olen kaikesta selvinnyt..Nythän tässä voi jo tehdä,jonkinlaista arviota menneistä..Mielenkiintoista,joka tavalla! t.Irkkuon korkeimman käsi joka ohjaa, olen kasvanut kristillisessä kodissa ja suvussani useita henkilöitä joiden kanssa joskus keskusteltu syvällisiä tuntoja ja kokemuksia.
Olen menettänyt tajuntani veden alla, selvinnyt siitä kohtalaisen hyvin, vaikka lähtö oli kaunis ja lämmin oli herääminen takaisin tähän 'maailmaan' kivulias ja tuskainen, syytin usein vanhempiani siitä että he halusivat pelastaa ja minä jouduin kärsimään.
Olen muutama vuosi sitten ollut hyvin lähellä kuolemaa vaikeiden komplikaatioiden takia ja selvinnyt siitäkin.
En tunne mitään pelkoa sairauksista enkä mistään muustakaan, minulla on oma ihana suojelusenkeli mukana iloissa ja suruissa.
Jokainen saa uskoa vaikka vanhaan kauppakuittiin, se kun on vapautta.
Niinpä uskonkin että minulla on vielä tehtäviä tai tehtävä joka pitää joskus vielä suorittaa. - pilvi*
*Kukkahame* kirjoitti:
on korkeimman käsi joka ohjaa, olen kasvanut kristillisessä kodissa ja suvussani useita henkilöitä joiden kanssa joskus keskusteltu syvällisiä tuntoja ja kokemuksia.
Olen menettänyt tajuntani veden alla, selvinnyt siitä kohtalaisen hyvin, vaikka lähtö oli kaunis ja lämmin oli herääminen takaisin tähän 'maailmaan' kivulias ja tuskainen, syytin usein vanhempiani siitä että he halusivat pelastaa ja minä jouduin kärsimään.
Olen muutama vuosi sitten ollut hyvin lähellä kuolemaa vaikeiden komplikaatioiden takia ja selvinnyt siitäkin.
En tunne mitään pelkoa sairauksista enkä mistään muustakaan, minulla on oma ihana suojelusenkeli mukana iloissa ja suruissa.
Jokainen saa uskoa vaikka vanhaan kauppakuittiin, se kun on vapautta.
Niinpä uskonkin että minulla on vielä tehtäviä tai tehtävä joka pitää joskus vielä suorittaa.tuo ajattelusi ihan hyvää tekevää. Tuokin, vaikka "vanhaa kauppakuittia "uskoa,saa nauramaan. Onhan merkityksensä kasvuympäristollämme, silloin ne perustetaan ne arvot
joihin turvaudumme kun on tarve suurimmillaan.
Sitä en kiellä, etteikö meissä asu myös epäilijä, se kuuluu inhimillisyyteen, mutta ne ajat ovat ohi kohdaltani. - *Kukkahame*
pilvi* kirjoitti:
tuo ajattelusi ihan hyvää tekevää. Tuokin, vaikka "vanhaa kauppakuittia "uskoa,saa nauramaan. Onhan merkityksensä kasvuympäristollämme, silloin ne perustetaan ne arvot
joihin turvaudumme kun on tarve suurimmillaan.
Sitä en kiellä, etteikö meissä asu myös epäilijä, se kuuluu inhimillisyyteen, mutta ne ajat ovat ohi kohdaltani.Luonteeni on voimakas ja räiskähtelevä, ihan hyvä laittaa jotain kevennystä, koska tämä aihe on todella syvältä ja niin monella tavalla ihmiset kokee ja kaikki ovat oikeassa.
Perimä, kasvatus ja koulutuskin vaikuttaa. - minun kokemusteni
*Kukkahame* kirjoitti:
Luonteeni on voimakas ja räiskähtelevä, ihan hyvä laittaa jotain kevennystä, koska tämä aihe on todella syvältä ja niin monella tavalla ihmiset kokee ja kaikki ovat oikeassa.
Perimä, kasvatus ja koulutuskin vaikuttaa.kanssa, persoonasi kiinnostaa.
Kuoleman läheisyys usein elämässäni ja tilanteista pelastautuminen elämälle on saman tyyppisiä kokemuksia.
Samoin minulla on luoja AINA mukana menin minne tahansa.
Elämä on lahjoittanut kaiken, mitä ihminen vain voi toivoa, en tiedä koetko samoin.
Nyt olen vanha. - *Kukkahame*
minun kokemusteni kirjoitti:
kanssa, persoonasi kiinnostaa.
Kuoleman läheisyys usein elämässäni ja tilanteista pelastautuminen elämälle on saman tyyppisiä kokemuksia.
Samoin minulla on luoja AINA mukana menin minne tahansa.
Elämä on lahjoittanut kaiken, mitä ihminen vain voi toivoa, en tiedä koetko samoin.
Nyt olen vanha.Ikää tulee lisää, mutta sehän on aivan luonnollista.
Tunnen eläväni siunattua elämää, monessa mukana, ja hyväntekeväisyys ollut aina lähellä sydäntä, etenkin nuoreten ja lasten suhteen.
Tunnen siinä kiittäväni saamastani osasta, en voi sanoa olevani mitenkään etuoikeutetussa asemassa, sillä vastoinkäymisiä kyllä tulee, mutta ne on otettava vastaan, ja sitten taas osaa antaa niille hyville asioille se arvo mikä niille kuuluu.
Ainakin vertailun kannalta sanon, että jokaisen ikävän vastoinkäymisen selvittämisen jälkeen elämä tuntuu ihanalta, hengittäminenkin on helpompaa.
Jaksamista kaikille kaikkina päivinä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?
Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä2702115Kansa on on puhunut.
Ja pulinat pois. Amerikan kansa kyllästyi edelliseen 4 vuoteen. Demokratia toteutuu. Vaalivilppiä salaliittoteoriaksi ha2511485- 411239
- 571144
Millaista on elää masentuneen rinnalla? Annen pikkuveli teki itsemurhan: "Viimeisenä päivänä..."
Anne kertoo koulukiusatusta ja lopulta itsemurhan tehneestä pikkuveljestään Akuutti: Masentuneen rinnalla -ohjelmassa.6887Se tuntuu niin väärältä
Mutta kaipaan sinua, mies. Eli tarvitsen sua. Olisit järkyttynyt, jos tietäisit, että ajattelen sinua joka päivä.32860Ohhoh! Maajussi-Pekka avautuu fyysisestä läheisyydestä Reetta-morsion kanssa: "Ja sitten..."
Oi, onnea matkaan Pekka ja Reetta! Maajussi-Pekka teki lopullisen valintansa ja hänelle sopiva morsio on punatukkainen R6815- 43796
etkö osaa jättää rauhaan?
Et halua mitään, silti stalkkaat ja vainoat! jätä rauhaan niin voin jatkaa elämää!47670Kuljen usein mielessäni niissä maisemissa
missä sinä nainen asut, ja usein on vahva tunne, että kuulut minulle. Tunnut tosi läheiseltä ja tutulta, juuri oikealta.28662