Merituuli

Merituuli
suolaista tuoksua
pisaroina huulillani

sydämeni Taivaanväreissä
mieleni keinuen aaltojen
kuohuissa

siintävä avaruus
siirtyy minuun

koskettaen kämmenellään minuun
ulapoilla seilaa sisäinen kehtoni

hellyys
hurjuus
tunteiden kyyneleet
satuttaa
järkyttää

pauhaten velloo mereni
suonistojeni virroilla
huuleni hamuten tuultaan

tyrskeet
sinfonioi sävelillään

rakkauden laivaamme
maailmaame rauhaa

Satamaamme -

löydämmekö
sielujemme
tyyssijaamme

välillämme
merituulemme.

10

222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      runossasi on paljon hienoja elementtejä merestä,
      avaruudesta, ulapoista ja ihmisen tunnetiloista.
      Mutta minun mielestäni hyvä alku rispaantuu kyllä
      jossain kohtaa, herpaantuu. Ehkä ' sydämeni taivaanväreissä '
      vaikea oikeastaan sanoa, onko se juuri siinä.

      Pituus tekee myös runosta hiukan levottoman
      ja kenties tässä olisi taas ollut aihetta kahteen runoon.
      Siitä on luettavissa eksyneisyys ja yksinäisyys,
      onnen löytämisen odotuskin.

      Paras osuus siitä on
      ' hellyys
      hurjuus
      tunteiden kyyneleet
      satuttaa
      järkyttää ' ja niin totta jokainen sana.

      Kokonaisvaltaisesti pidin runostasi,
      vaikkakin löysin siitä miinusmerkkiä jonka tiedän Sinun
      kyllä ottavan avoimin mielin vastaan, niin luulen ja
      toivon ainakin.

      • dolan

        Rakkauteen - liittyy monenlaisia elementtejä,
        joista luonnon rikkaus ei ole niistä vähin vaan
        ehkä suurin elementti,joka elää livenä meissä.

        Yhdistän - tarkoituksella värejä - runoihini ja
        vihkiytymättömälle lukijalle ne eivät välttämättä
        avaudu lainkaan mikä minulle on selvää niin
        toiselle tuottaa jopa ihmetystä.

        Pituus - on tarkoitettua - mutta myös siinä on
        omat kielteiset puolensa jos puhutaan teknisestä
        toteuttamisesta että ryhdikkyydestä.

        Arvostan kommentteja jotka perustuu rakentaviin
        elementteihin eikä ainoastaan - typeriin oman maun
        heittoihin - joille en koskaan anna mitään painoarvoa.

        Yhdyn tietyiltä osin kommenttisi sisältöön että
        niistä Sinua - Kiittäen.


    • *MURUKULTA*
      • Hei - ja kirjoita vain mitä tunnet kuin koet
        ilman välispiikkejä mutta jotka tavallaan
        myös värittävät hyvällä tavalla tunnelmaa,
        jos haluaa korostaa "arkisia sanoja".

        Kiitos - kun hetken viivähdit ja hyvältä
        tuntuu jos näin hyvänä tunteena
        runoani pidit.


    • zakus

      Siis mä en niin kuin ole koskaan käsittänyt sitä miksi joku MIES saa aikaa jotain tällaista. Jos esim. tällaisen berliininmunkin tuominen nenäni eteen saa hampaat vihlomaan jo ilman kosketusta, niin mitä tapahtuisi sitten jos ottaisin koko paketin suuhuni ja imisin?

      Siis jotain rotia, voi helvetti!

      Mulla on mennyt usko miehiin, tähtiin ja taivaisiin. Ja pahoin pelkään että he itse eivät tätä edes käsitä, vaan heijastelevat kuvajaisiaan pitkin seiniä.

      • Pahoittelen persoonasi vajavuuttasi kuin oman napasi
        tuijottelusta tuolla ahdaskatseisuudellasi,sillä minä en
        tälläisiin aikaani tuhlaisi,vaan katsoisin parempia mestoja.

        Kuitenkin yritän ymmärtää vajavaista sielun kuin elämäsi
        käyttöä mutta ilmeisesti jokaisella palstalla pitää olla omat
        hörhöt omilla pikkusieluisuuden omaavia henkilöitä

        ja näyttää omat
        typeryytensä - Näytille.

        Runoissasi joskus olen viivähtänyt
        mutta - mitään niistä sanomatta
        kuin tuntematta...olkoon nyt oma
        vastineeni kuin - Palkinnoksi Sinulle
        ja hymyllä varustettuna.


        Yritetään tulla toimeen tai sivistyneesti
        kiertäen kuin kissa kuumaa puuroa.

        Kiitän omasta naurettavuudestasi
        jota itselläsi osoitat - minua nyt
        todella naurattaa ja saat hyvälle
        mielelle...että kehittymisellesi on
        tovi matkaa - Hymyillen !


      • zakus
        dolan kirjoitti:

        Pahoittelen persoonasi vajavuuttasi kuin oman napasi
        tuijottelusta tuolla ahdaskatseisuudellasi,sillä minä en
        tälläisiin aikaani tuhlaisi,vaan katsoisin parempia mestoja.

        Kuitenkin yritän ymmärtää vajavaista sielun kuin elämäsi
        käyttöä mutta ilmeisesti jokaisella palstalla pitää olla omat
        hörhöt omilla pikkusieluisuuden omaavia henkilöitä

        ja näyttää omat
        typeryytensä - Näytille.

        Runoissasi joskus olen viivähtänyt
        mutta - mitään niistä sanomatta
        kuin tuntematta...olkoon nyt oma
        vastineeni kuin - Palkinnoksi Sinulle
        ja hymyllä varustettuna.


        Yritetään tulla toimeen tai sivistyneesti
        kiertäen kuin kissa kuumaa puuroa.

        Kiitän omasta naurettavuudestasi
        jota itselläsi osoitat - minua nyt
        todella naurattaa ja saat hyvälle
        mielelle...että kehittymisellesi on
        tovi matkaa - Hymyillen !

        Mä tunnen suunnatonta riemua ruottaessani iloa ihmisten elämään. Olen sellainen ilolintu, joka laulaa kauniisti kun sitä huvittaa, mutta loppujen lopuksi se on vain lintu joka nokkii silmät raatojen päästä ja kaivaa maasta ötököitä, keppejä ja rakentaa pesäänsä.

        Musta on tullut niin kuin dinojen jälkeläinen, sillä täytin eilen täysiä kymppejä (ei vielä kovin montaa, joten mulla on skarppaamisen mahis, babyboy).

        (suudelma nenääsi)


      • zakus
        zakus kirjoitti:

        Mä tunnen suunnatonta riemua ruottaessani iloa ihmisten elämään. Olen sellainen ilolintu, joka laulaa kauniisti kun sitä huvittaa, mutta loppujen lopuksi se on vain lintu joka nokkii silmät raatojen päästä ja kaivaa maasta ötököitä, keppejä ja rakentaa pesäänsä.

        Musta on tullut niin kuin dinojen jälkeläinen, sillä täytin eilen täysiä kymppejä (ei vielä kovin montaa, joten mulla on skarppaamisen mahis, babyboy).

        (suudelma nenääsi)

        "tuottaessani"... ei ruottaessani tai juottaessani.


      • zakus kirjoitti:

        Mä tunnen suunnatonta riemua ruottaessani iloa ihmisten elämään. Olen sellainen ilolintu, joka laulaa kauniisti kun sitä huvittaa, mutta loppujen lopuksi se on vain lintu joka nokkii silmät raatojen päästä ja kaivaa maasta ötököitä, keppejä ja rakentaa pesäänsä.

        Musta on tullut niin kuin dinojen jälkeläinen, sillä täytin eilen täysiä kymppejä (ei vielä kovin montaa, joten mulla on skarppaamisen mahis, babyboy).

        (suudelma nenääsi)

        Hei - joo...ei oteta herneitä nenään ja paistatellaan
        tätä pyhäpv.vaikka runojemme sekamelskassa,sillä
        varmaan tässä sukupolvetkin lähenevät toisiaan.

        Hyvää pyhäpv.Sinulle toivotan.


      • zakus kirjoitti:

        Mä tunnen suunnatonta riemua ruottaessani iloa ihmisten elämään. Olen sellainen ilolintu, joka laulaa kauniisti kun sitä huvittaa, mutta loppujen lopuksi se on vain lintu joka nokkii silmät raatojen päästä ja kaivaa maasta ötököitä, keppejä ja rakentaa pesäänsä.

        Musta on tullut niin kuin dinojen jälkeläinen, sillä täytin eilen täysiä kymppejä (ei vielä kovin montaa, joten mulla on skarppaamisen mahis, babyboy).

        (suudelma nenääsi)

        Täyttäkäämme tämäkin suvipäivämme
        hyvällä yhteismaulla että saatteeksi
        yli ensi viikonkin.

        Runoilemisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe