Pysähtynyt seinäkello
niin kuin sydän vaarinkin,
vanhuuttaan jo sydän väsyi
niin kai kävi kellonkin?
Eipä tuvan lämpimässä
kuulu tutut askeleet,
pois on tästä elämästä
taivastielle lähteneet.
Seinäkello vuosiansa
aikaa vaarin raksutti,
vaari pirtin hämärässä
vihon kulmaan piirusti.
Monet värssyt lapsillensa
jätti vaari tietäen,
runon kautta sydämessä
aukee muisto kultainen.
Seinäkello paikallansa
muistaa tuvan kulkijaa,
kaikki poistuu ajallansa
iäisyys ei milloinkaan.
Taivastiellä kulkee vaari
soittaa iki sävelmää,
seinälle vaik`viulu jäikin
täällä sävel helkähtää.
Kello joskus seinällänsä
uutta katsoo kulkijaa,
vaari myöskin taivastiellä
kohtaa varmaan tuttujaan?
Nurmettunut saunapolku
vaarin kalapaikan luo,
kiviin eivät airot kolku
Herra hälle armon suo.
Vaari ja seinäkello
4
538
Vastaukset
- lindalinda1
nostalginen ja yhtä aikaa haikea runo.
Siitä välittyy pienen pirtin tunnelma,
jossa seinäkello raksuttaa lyöntejään hirsiseen
seinään. Villasukilla töpsöttävä vaari ja muori,
joka nyt ei kyllä runossa ollut, mutta sinne aikanaan
hänkin kuului.
Aika kulkee ja Luoja korjaa satoaan,
tulee hetki, jolloin poistutaan maalliselta
taivallukselta taivaan ikivihreille niityille.
Niin jäljelle jää vain muistot ja nurmettunut
polku.
Runosi helkähti ja nostatti itselläkin muistoja
mieleen - kiitos tunnelmapalasta.Aika tekee työtään meidän
jokaisen kohdalla.
Silti se jättää kultaiset muistot
jotka ovat koetun elämän
aarreaittana.
Kiitos Sinulle! J
- LuciaMaria
Hymyillen, kyynelsilmin
näin lapsuudesta filmin
- kun runoasi luin
Kuvat omikseni puin
Ei enää ole vaaria ei mummua
tuota köyryselkäistä ihanaa tummua
jonka raskas työ oli kumaraksi vienyt
Ei hän elämästä helposta tiennyt...
Kiitos, ystäväni, taas kerran hienosta lukuhetkestä!
Toivottavasti tämä vastaus tulee oikealle kohdalle :))kauniista vastarunostasi.
Muistot veivät kauas vuosien taa
niillä on kantava voima elämän
pitkospuita kulkiessa.
Kiitos Sinulle ystävä. J
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522
