Pysähtynyt seinäkello
niin kuin sydän vaarinkin,
vanhuuttaan jo sydän väsyi
niin kai kävi kellonkin?
Eipä tuvan lämpimässä
kuulu tutut askeleet,
pois on tästä elämästä
taivastielle lähteneet.
Seinäkello vuosiansa
aikaa vaarin raksutti,
vaari pirtin hämärässä
vihon kulmaan piirusti.
Monet värssyt lapsillensa
jätti vaari tietäen,
runon kautta sydämessä
aukee muisto kultainen.
Seinäkello paikallansa
muistaa tuvan kulkijaa,
kaikki poistuu ajallansa
iäisyys ei milloinkaan.
Taivastiellä kulkee vaari
soittaa iki sävelmää,
seinälle vaik`viulu jäikin
täällä sävel helkähtää.
Kello joskus seinällänsä
uutta katsoo kulkijaa,
vaari myöskin taivastiellä
kohtaa varmaan tuttujaan?
Nurmettunut saunapolku
vaarin kalapaikan luo,
kiviin eivät airot kolku
Herra hälle armon suo.
Vaari ja seinäkello
4
538
Vastaukset
- lindalinda1
nostalginen ja yhtä aikaa haikea runo.
Siitä välittyy pienen pirtin tunnelma,
jossa seinäkello raksuttaa lyöntejään hirsiseen
seinään. Villasukilla töpsöttävä vaari ja muori,
joka nyt ei kyllä runossa ollut, mutta sinne aikanaan
hänkin kuului.
Aika kulkee ja Luoja korjaa satoaan,
tulee hetki, jolloin poistutaan maalliselta
taivallukselta taivaan ikivihreille niityille.
Niin jäljelle jää vain muistot ja nurmettunut
polku.
Runosi helkähti ja nostatti itselläkin muistoja
mieleen - kiitos tunnelmapalasta.Aika tekee työtään meidän
jokaisen kohdalla.
Silti se jättää kultaiset muistot
jotka ovat koetun elämän
aarreaittana.
Kiitos Sinulle! J
- LuciaMaria
Hymyillen, kyynelsilmin
näin lapsuudesta filmin
- kun runoasi luin
Kuvat omikseni puin
Ei enää ole vaaria ei mummua
tuota köyryselkäistä ihanaa tummua
jonka raskas työ oli kumaraksi vienyt
Ei hän elämästä helposta tiennyt...
Kiitos, ystäväni, taas kerran hienosta lukuhetkestä!
Toivottavasti tämä vastaus tulee oikealle kohdalle :))kauniista vastarunostasi.
Muistot veivät kauas vuosien taa
niillä on kantava voima elämän
pitkospuita kulkiessa.
Kiitos Sinulle ystävä. J
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1361240
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34791Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..46577- 14570
Miksi Lapset kiusaa yöllä
Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä23512Ajatteletko ollenkaan minua
Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott29506Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad21465Viimeinen lankafest
Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .14462Sama ransetti taas!
Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver14461- 21447
