Terveessä kehossa terve mieli ja terve mieli viihtyy terveessä kehossa.
Harrastatteko liikuntaa?
46
258
Vastaukset
mut olen tietoinen että minussa on liikkuvia osia
- liikkuja.
et harrasta? Eikö sulla ole aikaa siihen?
liikkuja. kirjoitti:
et harrasta? Eikö sulla ole aikaa siihen?
on ollut aika jolloin liikuin ilmaiseksi ja se meni jo.
- liikkuja.
monte24 kirjoitti:
on ollut aika jolloin liikuin ilmaiseksi ja se meni jo.
maksaa siitäkin, että saisivat liikkua ohjatusti.
Et siis pidä huolta itsestäsi, jos sulle ei siitä makseta? liikkuja. kirjoitti:
maksaa siitäkin, että saisivat liikkua ohjatusti.
Et siis pidä huolta itsestäsi, jos sulle ei siitä makseta?mut seurassa varsinkin jos siinä on pientä kilpailua niin helppo yllyttää
- liikkuja.
monte24 kirjoitti:
mut seurassa varsinkin jos siinä on pientä kilpailua niin helppo yllyttää
olla vaan laiska.
- liikkuja.
monte24 kirjoitti:
niin kieltämättä
mulla ole enää mitään sanottavaa sinulle.
- persona-non-grata
harrastettua kaikenlaista mukavaa liikkumista ulkosalla. Kesäisin tykkään pelata sulkapalloa ja tennistä, pyöräillä, meloa, kävellä ja retkeillä mm. luonnon keskellä, harrastaa ihan vain hyötyliikuntaa puutarhassa mm. Talvisin taas voi pelata myöskin sulkapalloa ja tennistä, kävellä, hiihtää/lasketella (noita aika harvakseltaan nykyisin) mm.
- liikkuja.
on luotu liikkumaan. Kun ihminen ei liiku, se rapistuu ja ei voi hyvin.
- Medicus...
hoc scio.
ja puntti.
- liikkuja.
on hyvää, ettei olisi liian yksipuolista.
- etupäässä
Työmatkapyöräilyä tulee n. 3500 km /vuosi.
Retkipyöräily on ollut nyt vähän heikossa, vasta 300 km, josta viimesu-ma 120 km. Ensiviikonloppuna tarkoitus ajella taas 100 km, sitä seuraavana 150 km. Viimevuonna tuli tätä n. 3500 km, mutta sitten vastaavasti ei ollut työmatkapyöräilyä paljon mitään. Muutin loppuvuodesta kauemmas.
Kuntosalilla käyn vähintään kerran viikossa, jo kolme vuotta säännöllisesti. Aika ei anna periksi käydä yleensä 2x, joten pidän itsellä tuon 1x/vk normina.
Venyttelyä - muuten menee kroppa lukkoon. Pilates, venyttelyt, joskus kuntojumppa kotona, jos ei pääse kuntosalille (painot ym.).- liikkuja.
Sinähän himoliikkuja olet.
Itsekin pyöräilen kesäisin aika paljon. Noin 30 km on sellainen yleisin pyörälenkin pituus. Viime viikolla sitten innostuin ja tein yhden sellaisen noin 110-115 km lenkin. Aikaa siihen meni, mutta suoriuduin siitä. Tuli aika voittaja fiilis. - tiedän tunteen
liikkuja. kirjoitti:
Sinähän himoliikkuja olet.
Itsekin pyöräilen kesäisin aika paljon. Noin 30 km on sellainen yleisin pyörälenkin pituus. Viime viikolla sitten innostuin ja tein yhden sellaisen noin 110-115 km lenkin. Aikaa siihen meni, mutta suoriuduin siitä. Tuli aika voittaja fiilis.kesällä 2007 pyöräilin ekan kerran Savonlinnaan (menin viimekesänäkin) ... teki tosiaan mieli tuulettaa ja huutaa kaikille lujaa: "mä tein sen!".
Olin toki 2 yötä matkalla mökeissä/laavulla, mutta silti.... joka päivä yli 100 km pyöräilyä ja takaisin sama homma. - liikkuja.
tiedän tunteen kirjoitti:
kesällä 2007 pyöräilin ekan kerran Savonlinnaan (menin viimekesänäkin) ... teki tosiaan mieli tuulettaa ja huutaa kaikille lujaa: "mä tein sen!".
Olin toki 2 yötä matkalla mökeissä/laavulla, mutta silti.... joka päivä yli 100 km pyöräilyä ja takaisin sama homma.Se on aina hieno fiilis kun suoriutuu jostain sellaisesta.
Eilen kävin rullaluistelemassa maratonin verran. Se ei oikein riittänyt ja piti mennä vielä illalla noin 12 km juoksulenkille. Kummasti sitä vaan jaksaa paremmin kaikkea kun liikkuu...
- vuotta
ollut liikuntaharrastuksen vähä vähemmällä kun ei ole kerenny, työt ja muut harrastukset ovat vieneet kaiken ajan. Mut nyt olen alkanut koiranpennun kanssa lenkkeillä, pakostakin ja sysksyllä pitää taas sähly ja sulkki alottaa.
- liikkuja.
fyysistä työtä?
- riippuu viikosta,
liikkuja. kirjoitti:
fyysistä työtä?
että mitä on ohjelmassa ja mitä olen luvannut hoitavani.
- liikkuja.
riippuu viikosta, kirjoitti:
että mitä on ohjelmassa ja mitä olen luvannut hoitavani.
Ei pääse kunto kovin pahasti rapistumaan. Ihmisen on hyvä käyttää omaa kroppaa. Ei ole autollekaan hyväksi seisoa parkissa koko ajan.
- vänksy
Hyötyliikunnan puolellehan tuo kallistuu.
Ja kyllähän sitten tuo yleinen virkeystasokin on aika nollassa. Mutta mun kohdalla se menee niinpäin, että eka pitää olla muuten kaikki asiat kunnossa ja henkinen puoli plussan puolella, niin sitten vasta kiinnostun pitämään fyysisestä kunnostakin huolta. Koskaan mulla ei oo kyllä mitään urheilulajia kohtaan mitään erityistä kiinnostusta ollut. Mutta pakolla oon joskus itseäni liikuttanut. Mutta oon ajatellut, että koska laihdutusmielessä ei oo siihen tarvetta, niin ei se ole sitten pakollista. Vaikka tyhmäähän tuo ajattelutapa tietty on. Laiskuus kuitenkin voittaa.- vänksy
verran, etä kävelen kyllä paljon. Melkein ihan jokapaikkaan. Aina oon työmatkat kulkenut kävelleen, jos suinkin vaan mahdollista ja kauppoihin kävelen ja noin. Joskus käyn uimassa, kesäisin lähinnä, koska uimahalleista en tykkää. Mutta siinäpä nuo sit taitaakin olla, mun liikkumiset.
- liikkuja.
aloittaa fyysisestä kunnosta. Itsepetosta on luulla, että henkinen ja psyykkinen ensiksi. Se ei ole aluksi helppoa. Mikään alku ei ole, mutta siinä se oma tahdonvoima punnitaan.
- höyryt päästä
Muu pitää kutinsa, mutta tällä hetkellä tuo "terve mieli" ei ihan kuvaa tuntemuksia, vaikka kunto onkin hyvä ja keho terve. Pitää pinnalla kuitenkin.
- liikkuja.
Jos juoksee koko ajan, ei kunto loputtomiin parane, mutta happi loppuu jossain vaiheessa varmasti.
Mulle liikunta on paljon enemmän kuin harrastus...se on elämäntapa...ollut sitä jo lapsesta asti...ja tulee aina olemaan.
Treenaan lähes päivittäin..usein jopa kaksikin kertaa päivässä.
En voisi (enkä edes halua) kuvitella elämää ilman liikuntaa...- liikkuja.
paljon terveellisempi riippuvuus kun moni muu.
Jos ihmiset tietäisi kun hyvä olo tulee liikunnasta, ne liikkuisi enemmän. liikkuja. kirjoitti:
paljon terveellisempi riippuvuus kun moni muu.
Jos ihmiset tietäisi kun hyvä olo tulee liikunnasta, ne liikkuisi enemmän.Vaikka ei se liikunta vielä yksin paljoa tee...mutta siihen kun yhdistää terveelliset elämäntavat (ruokavalio, lepo, jne..), ni johan alkaa tapahtua! ;)
Suurin osa ihmisistä on vaan sen verta laiskoja ja heikkotahtoisia etteivät saa otettua itseään niskasta kiinni...- laiskoja tai
TheOne kirjoitti:
Vaikka ei se liikunta vielä yksin paljoa tee...mutta siihen kun yhdistää terveelliset elämäntavat (ruokavalio, lepo, jne..), ni johan alkaa tapahtua! ;)
Suurin osa ihmisistä on vaan sen verta laiskoja ja heikkotahtoisia etteivät saa otettua itseään niskasta kiinni...heikkotahtoisia, vaan esim. minulla koululiikunta on aiheuttanut syvän inhon lähes kaikkea liikuntaa kohtaan. Onneksi en ole taipuvainen lihomaan ja hyötyliikun aika paljon.
Eikä se ajanpuutekaan aina ole tekosyy, esim. itse olen yrittäjä, työpäivät 12 tuntisia, niin eipä enää sellaisen päivän jälkeen jaksa lähteä, eikä mikään paikka olisi aukikaan. laiskoja tai kirjoitti:
heikkotahtoisia, vaan esim. minulla koululiikunta on aiheuttanut syvän inhon lähes kaikkea liikuntaa kohtaan. Onneksi en ole taipuvainen lihomaan ja hyötyliikun aika paljon.
Eikä se ajanpuutekaan aina ole tekosyy, esim. itse olen yrittäjä, työpäivät 12 tuntisia, niin eipä enää sellaisen päivän jälkeen jaksa lähteä, eikä mikään paikka olisi aukikaan...noin 10 tuntisia päiviä..usein myös vkonloppuna...silti ehdin reenaamaan....eli toi ajanpuute on pelkkä tekosyy!
Ja itse käyn salilla joka on auki 24/7...pois turhat tekosyyt. Eikä se sali nyt ole mikään ainoa liikuntamahdollisuus...liikkua voi vaikka kotonaan.
Ja hei..ihan oikeesti syyttää jotain vuosien takaista koululiikuntaa...järki käteen..
Ylipäätään liikuntakulttuurin(kuten elämänarvojen muutenkin) tulee lähteä KOTOA eikä koulusta. Turha syyttää kouluja...
Ja se että ei liho, ei tarkoita etteikö olis huonossa kunnossa...- olet oikeassa
TheOne kirjoitti:
..noin 10 tuntisia päiviä..usein myös vkonloppuna...silti ehdin reenaamaan....eli toi ajanpuute on pelkkä tekosyy!
Ja itse käyn salilla joka on auki 24/7...pois turhat tekosyyt. Eikä se sali nyt ole mikään ainoa liikuntamahdollisuus...liikkua voi vaikka kotonaan.
Ja hei..ihan oikeesti syyttää jotain vuosien takaista koululiikuntaa...järki käteen..
Ylipäätään liikuntakulttuurin(kuten elämänarvojen muutenkin) tulee lähteä KOTOA eikä koulusta. Turha syyttää kouluja...
Ja se että ei liho, ei tarkoita etteikö olis huonossa kunnossa...Mutta se nyt vaan ei ole kansalaisvelvollisuus.
Enkä ole huonossa kunnossa, sillä enhän jaksaisi pitkiä työpäiviä ilman vapaapäiviä. Viimeksi oli 1 vapaapäivä 5 viikkoa sitten.
Ei ole tekosyy jos on töissä päivittäin 10-14 tuntia, ei enää illalla kympin maissa tee mieli salille. Jos liikun, niin ulkoilen aina kun se on mahdollista. Siis käyn kävelyllä, marjassa, sienessä jne. Ja tietty pyöräilen ja kävelen työ- ja kauppamatkat.
Mutta on kunnioitettavaa, että sinä jaksat ja tykkäät. Minä en. TheOne kirjoitti:
..noin 10 tuntisia päiviä..usein myös vkonloppuna...silti ehdin reenaamaan....eli toi ajanpuute on pelkkä tekosyy!
Ja se että ei liho, ei tarkoita etteikö olis huonossa kunnossa....
Meistä hoitaa esim. omat lapsensa itse mahdollisimman pitkälle. Silloin ei olla lasten valveillaoloaikaa töissä/treeneissä 24/7 kuten tuo sun tyylis näkyy olevan.
.
- liikkuja.
Lähden tästä lenkille ja toivotan teille hyvää viikonloppua. Pitäkää huolta kehoistanne ja keho pitää huolen teistä.
- pyöreitä
tein päätöksen, että herään joka aamu joogaamaan ja se lupaus on pitänyt. Vaikka puoli viideltä olisi kuinka pöhnäinen olo, tiedän olevan pakko suorittaa liikkeet ja pian pöhnä on muuttunut nautinnoksi.
Työni on niin täyttä arkiliikuntaa, että siinä saa jo ylitettyä suositukset, mutta mieleni tekisi kyllä alkaa juoksemaan pitkän tauon jälkeen.
- sirpamaikkarilta
Mutta kyllä siitä liikunnasta tosiaan tulee hyvä olo.
....
- zisel
harrastan.
pyöräilyä. Ei ole autoa käytössä, joten tuleehan siinä hyötyliikuntaa päivittäin.
..olen ikiliikkuja.. ja salilla ei tartte tänä kesänä käydä kun rakennan joka kolmaspäivä 60 metristä rantapengertä luonnonkivistä.
...keu...keu..- Jazuli
..kävelyy sekä nykysin hölkkää yksin ja kaksin taikka kolmisin koiruueen keralla..=o)
..myöskii polkupyöräilyy about kerta viikos..sillain kepeesti alottelen jahka kunto kohenee nii enempi sitte..meille myöskii kohaa vinni valmistuu tehhää iha oma kuntoiluhuone..sinne tulee hankittuu sitte kuntokeskus..=o)
..semmosen näin kaverilla nii tahon meillekkii...eikä tars mennä mihkää kilsojen päähä saleille hikoamaa ko vaoipi kotsaskii tehhä..
=o7
..hmm..meil on nyrkkeilysäkki mikä myöskii siirtyy varastosta sisätiloihin sitte..jotta monemoista hiljallee ominta ettien..=o) .
Hyötyliikuntaa mahdollisimman paljon kaikissa eri muodoissa. Missään esim. salilla en kylläkään käy, eikä tarvikkaan. Joillekkin riittää hyötyliikuntakin :D (ja sittenkin on nivelet paskana)
.Lähinnä hyötyliikuntaa, liikun kävellen kaikkialle. Talven jälkeen on muu liikunta jäänyt vähemmälle, sitä ennen kuntopyörää/lenkkeilyä/käsipainoja tuli harrastettua säännöllisesti.
En tällä hetkellä harrasta. Loppui se ilo ainakin toistaiseksi.
Käyn salilla rautaa nostelemassa kun siihen nyt oon ihan mega-innostunut ja siinä ohella käyn body balancessa, pyöräilen, lenkkeilen.. Jotain ainakin tulee tehtyä lähes päivittäin :)
Tanssi on tietenkin tärkeimpiä liikuntamuotojani, aerobista ja lihaksia harjottavaa liikuntaa - tuntien jälkeen on lisäksi venyttelyä ja vatsalihasliikkeitä. Mielelläni myös ulkoilen/kävelen paljon ja silloin tällöin käyn uimassa. Stepperillä pyrin steppailemaan säännöllisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu6583443Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu1002718Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all211721Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä771602Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔511555- 801530
Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101510Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan
Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut3621471- 281359
Haluatko tietää totuuden?
Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun901253