Imuriin laitettava marjanpuhdistin

Irkkuvirkku

Ostin Erä-tukusta imuriin laitettavan marjanpuhdistimen ja nyt pähkälen, miten sitä käytetään, ei ollut käyttöohjetta mukana? Kokeilin sitä ja ämpäriin tuli marjat roskineen, kurkistin imurin pussiin ja sielläkin oli myös marjoja. Oletan että olen laittanut väärään osaan imurin letkun, onko kukaan käyttänyt ko. laitetta?

23

11486

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjasouvari

      Imurilla marjojen puhdistus ( mustikat ja puolukat) on tärkeää säätää imuteho
      sellaiseksi,että marjat puhdistuu marjojen lehdistä. Puun neulaset ei yleensä
      mene imuriin, vaan ne on puhdistettava käsin. Marjatertut on hajoitettava käsin.
      Kourallinen marjoja menee hyvin,kun pudottaa ripotellen puhdistusputken suppi-
      loon. Kannattaa testata alkuun imuteho.Jos marjan lehtiä tippuu marjoen muka-
      na astiaan,niin imuteho on liian pieni.Uudemmissa imureissa yleensä riittää pienin
      säätöteho.Märkiin marjoihin voi jäädä joitakin lehtiä puhdistuksesta huolimatta.
      Onnea yritykselle

      • Irkkuvirkku

        Kiitos vastauksesta, kokeilen uudelleen ja kerron miten kävi, luulen että vika on minussa, ei laitteessa. Huomasin etta suppilossa on reikä, jonka voi vääntää kiinni ja/tai auki, kummin pitää olla?


    • öäy

      Tämä laite kuuluu sarjassa turhia kapistuksia, joutuu putsaamaan kumminkin käsin, koska laite ei tosiaankaan puhdista riittävän tehokkaasti.

      • Mikkei

        on vuosien kokemus po. laitteesta. Se imurin imuletkun pää kiinnitetään siihen pystyputken yläpäähän, ja marjat kaadetaan sivuputken yläpäässä olevaan suppiloon.Siinähän on kaksi eri kokoista sovitussuutinta siinä puhdistuslaitteessa. ja imutehon säätö ja syötössä ripottelu riittävän väljästi ettei putki tukkeudu siitä kapeimmasta kohdasta ovat keskeisimpiä tekenisisä seikkoja. Minun puhdistimeni imee kyllä suurimman osan neulaisistakin, mutta meulaset aiheuttavat heposti tukoksia putkeen tai imuriin. puhdistaa myös pintakosteat marjat. Vielä jää käsinkin hienopuhdistettavaa, mutta on huomattavasti helpompaa kuin ennen imuripuhdiststa. Imuriin kannattaa kehitellävaikkapa sukkahousuista kosteutta kestävä pussi, jonka voi helposti tyhjentää. Jos puhdistelee enemmän, niin kertakäyttöpussit tulevat kallikksi.


      • Mikkei kirjoitti:

        on vuosien kokemus po. laitteesta. Se imurin imuletkun pää kiinnitetään siihen pystyputken yläpäähän, ja marjat kaadetaan sivuputken yläpäässä olevaan suppiloon.Siinähän on kaksi eri kokoista sovitussuutinta siinä puhdistuslaitteessa. ja imutehon säätö ja syötössä ripottelu riittävän väljästi ettei putki tukkeudu siitä kapeimmasta kohdasta ovat keskeisimpiä tekenisisä seikkoja. Minun puhdistimeni imee kyllä suurimman osan neulaisistakin, mutta meulaset aiheuttavat heposti tukoksia putkeen tai imuriin. puhdistaa myös pintakosteat marjat. Vielä jää käsinkin hienopuhdistettavaa, mutta on huomattavasti helpompaa kuin ennen imuripuhdiststa. Imuriin kannattaa kehitellävaikkapa sukkahousuista kosteutta kestävä pussi, jonka voi helposti tyhjentää. Jos puhdistelee enemmän, niin kertakäyttöpussit tulevat kallikksi.

        Yhtä tyhjän kanssa koko vekotin, moneen kertaan saa siivota kaikki marjat. Ja jos on parikymmentä sankoa odottamassa, niin kyllä tulee äitiä ikävä.


      • keppolamai
        Mikkei kirjoitti:

        on vuosien kokemus po. laitteesta. Se imurin imuletkun pää kiinnitetään siihen pystyputken yläpäähän, ja marjat kaadetaan sivuputken yläpäässä olevaan suppiloon.Siinähän on kaksi eri kokoista sovitussuutinta siinä puhdistuslaitteessa. ja imutehon säätö ja syötössä ripottelu riittävän väljästi ettei putki tukkeudu siitä kapeimmasta kohdasta ovat keskeisimpiä tekenisisä seikkoja. Minun puhdistimeni imee kyllä suurimman osan neulaisistakin, mutta meulaset aiheuttavat heposti tukoksia putkeen tai imuriin. puhdistaa myös pintakosteat marjat. Vielä jää käsinkin hienopuhdistettavaa, mutta on huomattavasti helpompaa kuin ennen imuripuhdiststa. Imuriin kannattaa kehitellävaikkapa sukkahousuista kosteutta kestävä pussi, jonka voi helposti tyhjentää. Jos puhdistelee enemmän, niin kertakäyttöpussit tulevat kallikksi.

        Itse olen laittanut ns tuhkaimurisäiliön suppilolta tulevan letkun ja imurin väliin .Ei täyty imurin pussi vaan roskat jää peltipönttöön . Muutamia satoja kiloja puolukkaa on tullut puhdisteltua .Käsin täytyy vielä käydä marjat läpi vaikka melko puhtaaksi marjat saakin tällä systeemillä . Mustikat vaimo puhdistaa ihan käsipelillä muutamia satoja kiloja joka vuosi...


      • ...
        marja-liisa41 kirjoitti:

        Yhtä tyhjän kanssa koko vekotin, moneen kertaan saa siivota kaikki marjat. Ja jos on parikymmentä sankoa odottamassa, niin kyllä tulee äitiä ikävä.

        Onkohan sun kolemus vanhemmasta samanlaisesta laitteesta jolla puhallettiin imemisen sijaan.

        Tämä toimii tosi hyvin. Minä "imuroin" 50 litraa reilussa tunnissa jonka jälkeen käsityötä oli tosi vähän. Jopa kosteilla marjoilla. Käsinsiivous tapahtui pussituksen yhteydessä sitä hidastamatta.


      • kokemusta on

        Höpö höpö olen käyttänyt kyseistä laitetta lähes 20 vuotta ja samoin vaimoni.
        Laite on todella kätevä, kunhan vain säätää imutehot oikein.
        Jos se vetää muutaman marjan imuriin, niin sillä ei mitään merkitystä.
        Eikä se vedä kuin sellaisia jotka ovat varressa kiinni.
        Minusta muut laitteet ovat turhia.


      • hu.
        kokemusta on kirjoitti:

        Höpö höpö olen käyttänyt kyseistä laitetta lähes 20 vuotta ja samoin vaimoni.
        Laite on todella kätevä, kunhan vain säätää imutehot oikein.
        Jos se vetää muutaman marjan imuriin, niin sillä ei mitään merkitystä.
        Eikä se vedä kuin sellaisia jotka ovat varressa kiinni.
        Minusta muut laitteet ovat turhia.

        mutta puolukkaa voi puhdistaa vaikka vielä käsinkin joutuu.putsaamaan.


      • palonha
        Mikkei kirjoitti:

        on vuosien kokemus po. laitteesta. Se imurin imuletkun pää kiinnitetään siihen pystyputken yläpäähän, ja marjat kaadetaan sivuputken yläpäässä olevaan suppiloon.Siinähän on kaksi eri kokoista sovitussuutinta siinä puhdistuslaitteessa. ja imutehon säätö ja syötössä ripottelu riittävän väljästi ettei putki tukkeudu siitä kapeimmasta kohdasta ovat keskeisimpiä tekenisisä seikkoja. Minun puhdistimeni imee kyllä suurimman osan neulaisistakin, mutta meulaset aiheuttavat heposti tukoksia putkeen tai imuriin. puhdistaa myös pintakosteat marjat. Vielä jää käsinkin hienopuhdistettavaa, mutta on huomattavasti helpompaa kuin ennen imuripuhdiststa. Imuriin kannattaa kehitellävaikkapa sukkahousuista kosteutta kestävä pussi, jonka voi helposti tyhjentää. Jos puhdistelee enemmän, niin kertakäyttöpussit tulevat kallikksi.

        mistä saa kyseistälaitetta


      • luotu on lehtikin
        kokemusta on kirjoitti:

        Höpö höpö olen käyttänyt kyseistä laitetta lähes 20 vuotta ja samoin vaimoni.
        Laite on todella kätevä, kunhan vain säätää imutehot oikein.
        Jos se vetää muutaman marjan imuriin, niin sillä ei mitään merkitystä.
        Eikä se vedä kuin sellaisia jotka ovat varressa kiinni.
        Minusta muut laitteet ovat turhia.

        Juu, hyvin on mullakin toiminut, mutta marjat on hyvä ripotella juoksevana leveänä virtana, suppiloon,.. ja jos säätö kohdallaan, niin kyllä natsaa! Ja jos joku puolukan lehti jää, sekin on terveellistä, joko teenä, tai sellaisenaan.


    • heippam

      mistä tämmöisen koneen saa?
      Paljonko maksoi?
      mikä on sen oikea nimi imuri puhdistin?

      • Löytyy

    • pallen

      moi

    • Puolukkaaa

      marjan puhdistin ,ja on tosi hyvä laite.
      Vaatii opettelua .
      Ei enää käsin puhdistusta IKINÄ.

    • n400l puhdistanut

      Moi täysin paska laite (tänä vuonna kun marjojen laatu on huono) :) ei pysty poistamaan mätiä marjoja eikä myöskään raakoja marjoja..

    • Suosittelen

      Voi voi kun ei ole sellaista ihmelaitetta että putkesta vaan putkahtaisi puhtaat marjat.
      Ei ole kyllä suuri vaiva enää siivota niitä "imuroituja" marjoja. Suosittelen.

    • näin on näppylät

      Putsasin ämpärillisen mustikoita siinä ei mene kuin muutama minuutti, eli laite on tosi hyvä, jos nyt sellaisesta imurijutusta puhutaan.

      tää onjust sellainen ihmelaite, varsinkin jos on kuivat marjat niin ei tarvi muuta kuin tasaseen liruttaa läpi ja se on siinä.

      eli muutama minuutti ämpäriä kohti.

      joku ukko soitti jotain autoremontista ja puhu samaklka että on monta ämpäriä puolukkaa auton perällä sanoin ota ne mukaan putsataan samalla kun laitetaan autos kuntoon.

      ja niin tehtiin ja oli asiakas pikkasen tyytyväinen.

      • pussi pois

        Imurin pussi pitää heti tyhjätä ja jättää kuivumaan, sit sen voi laittaa uudestan seuraaville ämpäreille.


      • tuhkaimuri
        pussi pois kirjoitti:

        Imurin pussi pitää heti tyhjätä ja jättää kuivumaan, sit sen voi laittaa uudestan seuraaville ämpäreille.

        Tämmöinen väliin niin ei mene imurin pussiin roskia lainkaan.
        http://glanspower.fi/tuote/1302


    • HOLOPOL

      EN OSTAIS KONE PUHDISTETTUA MARJAA , SINNE JÄÄ PALJON HUONOJA MARJOJA YM PASKAA . VAIKKA MUUTAMA LEHTI LÄHTEE IHAN TURHA LAITE. , NÄHTY ON.

    • Anonyymi

      Todella hyvä laite kun osaa käyttää. Tsekkaus käsin ei vie enää paljoa aikaa....

    • Anonyymi

      Todella hyvä laite. Ensin on vain säädettävä imuteho sopivaksi. Se tapahtuu ripottelemalla marjoja ja roskia varovasti suppiloon. Teho on silloin oikea, kun marjat putoavat alas astiaan, mutta roskat menevät imuriin. Jos imuteho on liian suuri, myös marjoja menee imuriin. Puhdistus kannattaa tehdä heti kun tulee marjasta. Mehustuneet, tai märät marjat eivät puhdistu kovin hyvin. Ei liian paljon marjoja kerralla suppiloon. Marjojen on valuttava sopivaan tahtiin jolloin ei synny tukkeutumia ja roskille jää aikaa mennä imuilman mukana "vastavirtaan".

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      48
      821
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      721
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      677
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    9. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      653
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe