Hei kaikki allergiset ja mukana tsemppaavat kanssaeläjät :)
Kun olette saaneet allergiatesteistä positiivisia (??) reaktioita esim. tietyille ruoka-aineille ja ne on merkattu täysin vältettäviksi, niin oletteko uskaltaneet kokeilla niitä sen jälkeen?? Sattaa kuulostaa hassulta, mutta.. sain itse tuomion esim. herneestä ja manteleista ja erittäin sairasta kyllä, mieli tekee juuri näitä ruoka-aineita aivan älyttömästi!! Nyt mietin, uskaltaisinko kokeilla, vieläkö vältettävyys pitää..
jotenkin sitten kuitenkin nolottaa idea siitä, että soittelee ambulanssia kun "nää mun koti-kokeilut meni vähä pärssiilleen".. Kun tässä on vielä tämäkin puoli, että tuntuu olevan olemassa ihmisiä, jotka on brick testeissä saanut ns. vääriäkin tuloksia.. eli vältellä loppuikä vai kokeilla?
Ruoka-aineiden "koti-kokeilu"
tyhmääkö?
1
265
Vastaukset
- shokki uhkaa
Manteli on yksi usein anafylaktisia shokkeja aiheuttavista aineista. Itse en suostuisi pistämään mantelia suuhuni edes silloin kun olisin valmiina teho-osaston sängyllä. Siihen shokkiin kun kuitenkin voi kuolla. Manteliallergia tuskin poistuu sinusta koskaan.
Herne ei ole ihan niin vakava.
Väärät positiiviset ovat huomattavasti harvinaisempia kuin väärät negatiiviset!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446