Löytyykö määrittelemätöntä sidekudossairautta sairastavia tai sellaisia joilla diagnoosi aluksi määrittelemätön mutta tarkentunut myöhemmin? Miten asianne etenivät tutkimuksissa? Oletteko saaneet oikeat lääkkeet?Millaisia oireita teillä oli alussa, lämpöilyä,kovia kipuja? Minä olen yksi määrittelemätön ja tosi ankealta tuntuu kun ei selvyyttä tahdo tulla millään!
Sidekudossairaus
4
2302
Vastaukset
- Marsu32
Hei! Saman olen käynyt läpi. Diagnoosina kulki 4 vuotta määrittelemätön sidekudossairaus ss/sle. Aluksi järkyttävä päänsärky sekä kova kuume ja tumavasta-aineet taivaissa. Tämän vuoden aikana diagnoosiksi on varmistunut sjögren kuivasilmäisyyksineen.
- likkaneilikka
Miteä? Oletko saanut avun?n meinattiin ensin että olisi sle? Onko sinulla jotain lääkityst
- Marsu32
likkaneilikka kirjoitti:
Miteä? Oletko saanut avun?n meinattiin ensin että olisi sle? Onko sinulla jotain lääkityst
Minä laihduin kovasti, neurologisia oireita, perhosihottumaa kasvoissa, hilseilevää ihottumaa päänahassa sekä tumavasta-aineet korkealla. Näin on on myös kyllä edelleen, mutta diagnoosi sjögren, sle hylättiin alkuvuodesta. Mitään lääkitystä minulla ei ole, ainoastaan silmätippoja kuiviin silmiin.
- likkaneilikka
Minulla on määrittämätön sidekudossairaus joka alkoi vuonna -07 lämpöilyllä ja ihmeellisellä rintalastan takaisella kivulla ja yleisellä kipeän olon tunteella.8 kuukautta ravasin lääkäristä lääkäriin mitään selvyyttä saamatta kunnes kyllästyin ja menin yksityiselle.Sain todella ihanan ja ymmärtäväisen lääkärin joka aloitti sitten kortisoni tabletit ja oxiklorinin.Oxiklorinista en kuitenkaan saanut apua,aina kortisonia vähennettäessä oirreet palasivat.Niin aloitettiin metotreksaatti joka toi avun minulle mutta ongelmia oli jatkuvasti alhaisten leukosyyttien vuoksi(jouduin välillä pitämään parin viikon taukoja) Käytin sitä reilu vuoden ja kun lopettetiin niin oireeni pysyivät poissa viisi kuukautta kunnes taas puhkesi.Nyt odotan lääkäri aikaa joka on 20.8 kun pitäisi saada aloitettua taas lääkitys koska joudun isoilla kortisoniannoksia taas olemaan ja leukosyytit alhaiset,metotreksaatti ei tule kysymykseenkään.Odotan kun kuuta nousevaa tuota lääkäriaikaa jotta jotain apua saisin. Mitä lääkitystä sinulla on? Entä oireesi? Miten sinulla on edennyt asiat tutkimuksissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä831601Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2691531Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2661252Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1691252- 56857
- 65834
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em64827Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40811- 40797
Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤44771