odotan ja odotan

pilaaja

siis tapasin mieheni ja alle kuukauden päästä muutin hänen luo. Puolen vuoden päästä hän puhui kihlauksesta aina kännissä, ja sanoin että joo mut et selvinpäin se on tehtävä. Jossain vaiheessa pahastuin odottamiseen ja siihen et mies höpötti siitä kännissä. Sanoin etten halua puhu siitä kun se on kännissä. Sen jälkeen ei puhunut sanaakaan minulle asiasta vuoteen. Olin tosi maassa kun olin koko ajan odottanut ja tunsin todella pahaksi itseni kun ajattelin että pilasin jo kaiken.

puhuin hänelle enkä usko että hän ymmärsi kuitenkaan mitä hain takaa. On kulunut jo usea kuukausi ja mies pamautti et hän olisi halunnut viedä minut ravintolaan ja kosia. Olin ymmälläni miten hän sen tollai pamautti. Sen jälkeen mies vain oli ettei ookkaan tekemässä sitä. Ei sanonut muuta sen jälkeen kun et rakastaa ja lähti ulos. Minä jäin itkemään kotiin.

Tiedän ettei kihlaus ole sen ihmeellisempää kuin nyt elämä. Haluan sen silti sen lupauksen että me ollaan aina yhdessä ja se haluaa sitä myös. En tiedä mitä teen kun hän tulee kotiin minua itkettää vain ihan kamalasti.

En oikeasti tiedä mitä teen tunnen oloni vain niin rusennetulta.

5

670

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Michael Baracuuda

      Miksi parisuhde, seurusteleminen, avioliitto on kaikki kaikessa?

      Elämässä on muutakin kuin miehen naisen väliset lupaukset.

      • eräs nainen

        olen elänyt elämäni yksin lapsesta asti isä lähti ja äiti joi. Miesystävät vaihtuivat äidillä ja rahaa ei ollut. Väkivaltaa ja kaikkea mahdollista pahaa. Lapsuus on ollut hyvin epävakaa ja en ole voinut luottaa kehenkään. Nyt minulla on ensi kertaa elämässä ihminen vierellä jonka uskon oikeasti välittävän. Elämäni tuon ihmisen rinnalla on tasapainoista eikä tarvitse elää pelossa.
        Minä ainakin haluan vain kihlauksen sen tähden että saan oikeasti ravisteltua viimeisetkin pelot että olen taas yksin. Haluan vain lupauksesta kiinteän "todisteen" että hän on aina vieressä.

        Ihminen on loppujen lopuksi laumaeläin, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Elämä on paljon muutakin kuin ympäröivät ihmiset, mutta minä ainakin haluan olla mielummin jonkun kanssa kokemassa sen kaiken kuin yksin.


      • tykkäävät

        Aivan varmasti elämässä on muutakin kuin miehen ja naisen väliset lupaukset. Joillakin ne lupaukset vaan luovat turvallisuuden tunnetta ja lisäävät onnellisuutta, vaikka mitään ei tietenkään voi tässä elämässä mennä lopullisesti takaamaan. Minusta lupaukset ovat hienoja, kun vaan molemmat haluavat niitä. Jos eivät halua ja asia on toiselle ylitärkeä asia, niin sitten uutta kumppania etsimään. Ketään ei saisi painostaa, eikä pakottaa muuttamaan mielipidettään. On aivan älytöntä, että monet jättävät noin oleellisesti kysymykset käsittelemättä ennen kuin muuttavat yhteen. Seurusteluaikana olisi syytä käydä ainakin yhden kerran sellainen keskustelu läpi, että mitä kumpikin tulevaisuudeltaan haluaa. Kihlaus, naimisiinmeno ja lapset kannattaa käydä läpi, että kuinka paljon kumpikin niitä haluaa ja ovatko intressit yhdistettävissä. Toisen on älytöntä odotella kosintaa vuosia ja katkeroitua, kun asian olisi voinut selvittää heti alussa että meinaako toinen ikimaailmassa avioitua vai ei.


      • timantti...
        eräs nainen kirjoitti:

        olen elänyt elämäni yksin lapsesta asti isä lähti ja äiti joi. Miesystävät vaihtuivat äidillä ja rahaa ei ollut. Väkivaltaa ja kaikkea mahdollista pahaa. Lapsuus on ollut hyvin epävakaa ja en ole voinut luottaa kehenkään. Nyt minulla on ensi kertaa elämässä ihminen vierellä jonka uskon oikeasti välittävän. Elämäni tuon ihmisen rinnalla on tasapainoista eikä tarvitse elää pelossa.
        Minä ainakin haluan vain kihlauksen sen tähden että saan oikeasti ravisteltua viimeisetkin pelot että olen taas yksin. Haluan vain lupauksesta kiinteän "todisteen" että hän on aina vieressä.

        Ihminen on loppujen lopuksi laumaeläin, toiset enemmän ja toiset vähemmän. Elämä on paljon muutakin kuin ympäröivät ihmiset, mutta minä ainakin haluan olla mielummin jonkun kanssa kokemassa sen kaiken kuin yksin.

        Tiedäthän, että vaikka saisitkin kihlauksen saadaksesi "oikeasti ravisteltua viimeisetkin pelot että olen taas yksin", niin se ei tuo sinulle varmuutta mistään. Unohdetaan se, ettei kihlaus muuna kuin sopimuksena naimisiinmenosta ole kihlaus. Ja unohdetaan sekin, että koska kihlauksella ei ole virallista asemaa, sen voi purkaa koska hyvänsä. Unohdetaan vielä sekin, että sormus on toki konkreettinen esine, muttei ole mikään kihlauksen edellytys eikä merkkikään siitä välttämättä.

        Mutta sitä sinun ei kannata unohtaa, että varmuuden ja turvallisuuden tunteen itsellesi saat vain itsestäsi. Toinen voi vakuutella sinulle kuun taivaalta tai ihan mitä tahansa, mutta jos et itse usko häneen ja itseesi ja teidän suhteeseenne, niin ei hänen vakuuttelunsa asiaa miksikään muuta. Ja jos taas päätät uskoa itseesi ja teihin, niin se onnistuu ilman kihlaustakin.

        Ja siltikin, vaikka uskoisit itse, niin elämässä voi tulla pettymyksiä uudelleen samoissa asioissa, joihin on törmännyt ennenkin. Toinen voi jättää tai kuolla, jolloin hän ei enää olisi vierelläsi. Silloin, jos et opettele luottamaan itseesi, olisit taas "lähtöpisteessä". Eikä se ole järkevää, koska vain sinä voit määritellä, miltä elämä sinusta tuntuu. Hyvältä, jos haluat sen niin nähdä, toisessa tapauksessa pahalta. Opettele luottamaan itseesi ja siihen, että elämä kyllä kantaa. Pystyt sillä tavalla itsekin antamaan ihmissuhteessa paljon enemmän kuin ollessasi pelokas ja epäluuloinen. Hyvää jatkoa!


    • teidän suhteessanne

      Veikkaisin että te olette aika nuoria, kun touhu on noin lapsekasta. Tuo kännääminen pisti myös silmään, että kannattaako sellaisen miehen kanssa olla, joka ei pysty puhumaan hellistä tunteistaan muuta kuin humalassa tai tuolla lailla ovensuusta heitettynä?

      Koetko, että miehesi rakastaa sinua todella ja haluaa sinun olevan onnellinen? Ymmärrättekö te toistenne tunteita ja pyritte auttamaan toistanne silloin kun toinen on huonoissa fiiliksissä? Pystyttekö te puhumaan kaikista mahdollisista asioista, ei välttämättä heti, mutta sitten kun mielialat ovat tasoittuneet? Minusta kuulostaa, että nämä ehdot eivät teillä täyty ja silloin kannattaa harkita sitoutumisen mielekkyyttä. Parisuhteessa tulee väistämättä vaikeita tilanteita ja jos te olette heti suhteen alkumetreillä ihan lukossa, niin pelottaa se mitä tulee myöhemmin olemaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe