Anoreksia tappoi tyttäreni

kaipaavaäiti

On sydäntä särkevää lukea tätä palstaa. Pyydän, hakekaa tyttö polot apua, ennen kuin on liian myöhäistä!

Vain 15-vuotias, ainoa tyttäreni menehtyi kuukausi sitten anoreksian ja bulimian aiheuttamiin komplikaatioihin. Hän oli ollut jo useasti nuoriso psykiatrian osastolla yritettyään itsemurhaa monta kertaa. Vastustin hänen osastohoitonsa lopettamista, mutta tyttäreni vannoi parantuneensa ja pääsi kotiin... Kuitenkin hän alkoi taas laihtua ja ilmeisesti oksentaa ruokansa. Lopulta hän päätyi sairaalaan sisätauti osastolle. Hän pyörtyili usein ja saattoi alkaa itkeä ihan yhtäkkiä. Pyyteli minulta anteeksi sitä miten hän pilaa elämäni ja itki lisää. Hän kieltäytyi syömästä ja repi nenämahaletkuja useasti irti.
Lopulta hän ei enää jaksanut, viimeisenä iltana kun hänet näin, en olisi ikinä uskonut, että seuraavana aamuna hän nukkuisi pois.
Hän kun oli kertonut haluavansa aloittaa uudelleen kuvataidekoulun syksyllä, hän puhui usein tulevaisuudestaan. On niin väärin, että tyttö jolla on koko elämä edessään, kuolee pois.

En tiedä miten selviäisin tästä. Koko perheemme on täysin hajalla, ja nuorempi tyttäreni ei voi ymmärtää, kuinka isosisko on poissa.

Haluan vain kertoa teille, jotka "kokeilette" syömishäiriötä, lopettakaa se ennen kuin vajoatte liian syvälle. Aiheutatte hirveää tuskaa lähimmäisillenne, ettekä edes ymmärrä, kuinka vaarallista toimintanne on. Tyttäreni oli normaalipainon ja alipainon rajalla, mutta kuoli silti. Oksentelu oli aiheuttanut neste-suolatasapainon häiriöitä, useita sydämen rytmihäiriöitä ja lopulta sydänkohtauksen.

Lepää rauhassa, pieni ilon enkelimme, urhea taistelijamme.

13

2530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jännää.

      "Vain 15-vuotias, AINOA tyttäreni menehtyi...."

      Ainoa? Onko tämä nyt tekaistu teksti, kun tuskin nyt äiti erehtyisi EDES tälläisessa tekstissä lastensa määrästä, sanoen että hänellä olisi vain 1 tytär, vaikka onkin 2?!?!

      "Koko perheemme on täysin hajalla, ja NUOREMPI TYTTÄRENI ei voi ymmärtää, kuinka ISOSISKO on poissa."

      Sairasta, jos tekaisit tämän tekstin päästäsi.. VAIKKA Yritit varmaan vain saada porukan lopettamaan syömishäiriö touhun, mutta ei se auta.

    • sinäkin sen

      sanoit juuri tuon että lähimmäiset siitä vielä enemmän kärsii! Näin hän se valittetavasti on. Paljonko oli painoa kun hän kuoli jos saa kysyy?


      Valvavasti voimia sinnulle ja nuoremmalle tyttärellesi!

      • silmiin

        pisti jotenkin heti tuo, et ensin viestissä oli et ainoa tyttäreni ja myöhemmin maininta kuitenkin toisestakin tyttärestä...
        Mut jos viesti todella oli aito, niin otan osaa minäkin.
        Tiedän itsekkin aiheuttavani jatkuvasti kärsimystä läheisilleni, vaikka kärsin itsekkin ja se tavallaan lisää myös omaa kärsimystäni..

        Paljon voimia!


    • tarkoitti...

      että hänen vanhempi siskonsa on jo muuttanut pois kotoa ja siksi tavallaan sanoi että ainoa tytär... Ja sanokaa miksi joku tulisi tänne kertomaan tämän hyvin surullisen tarinan ihan huvikseen..? Eli miksi ihmeessä joku keksisi tämän surullisen tarinan????????????????????

      Todellakin runsaasti voimia ja jaksamista sinulle ja perheellesi!

      • kkklklk

        Ei ole totta, toisen piti muka olla nuorempi.

        Sairasta, että ihmiset repii tällasta päästään! Hyi hitto


      • Jännää.

        Kyllä tässä taisi tekstissä se vanhempi sisko kuoli, kuten hyvin pystyy lukemaan.

        JA TODELLAKIN IHMISET HUVIKSEEN KIRJOITTELEVAT KESKUSTELUPALSTOILLE VAIKKA MITÄ!

        Kuten sanoin, tässä oli varmaan jokin TOIVOTON yritys saada ihmiset lopettamaan syömishäiriönsä, vaikkei se todellakaan toimi niin.


    • kans äiti

      jotenkin naurettavaa , että moni takertui tuohon lapsien lukumäärään. itse ajattelin tässä uus perheiden maassa , että, jospatämä nuorempi lapsi on miehen ed. liitosta. mutta asiasisältöhän se tärkein on. todella valitettavaa, että aletaan ruoka- asioilla värkkäämään. syömisen pitäisi olla ihan normaali asia elämässä. jaksamista sinulle äiti.

    • äiti itsekin

      kaipaavalle äidille vielä. mulla itellä ei ole ihan samoja kokemuksia ollu. ne ei liittyny syömisiin. mutta tytär murros iässä keksi kyllä kaikkea muuta.mun mielestä, jos syömisten kanssa alkaa mennä överiksi, pitäs siihen tulla heti toppi. syömis häiriöistä voi mun mielestä verrata alkoholismiin.yhtä vaikea irrottautua.

    • ^^^^

      Otan kamalasti osaa ja koita pärjäillä!

    • keksiä juttuja

      Henkilö laitetaan pakkohoitoon, jos repii nenä-maha-letkut irti. Näin se vaan menee, tiedän kokemuksesta. Olin vöihin sidottuna silloin. Alaikäisen vieressä on tällöin koko ajan henkilö. Ei missään sairaalassa anneta henkilön vain kuolla sen takia, että itse ei ymmärrä tilaansa.

    • 0...

      Otan osaa. Tuli tippa silmään ja viesti pisti ajattelemaan.

    • elleee

      turhaa takertuu joihiki yksityiskohtii. so what, jos o tekastu. pistää ainaki miettii o.O

    • Anonyymi

      Otan osaa suruusi. Minunkin tyttäreni kuoli anoreksiaan nyt tammikuussa. Ei voinut enää mitään. Ruoka ei enää imeytynyt ollenkaan. Hän sairasti 15 v joista viimeiset 5 v kohtalokkaat. Viimeiset kaksi vuotta olimme yhteydessä tekstiviestein. Hän ei halunnut minun näkevän todellista tilannettaan. Ei halunnut huolestuttaa. Viestit olivat rakkaudentäyteisiä. Tiesin että loppu on lähellä. Ikävää ei poista mikään. Jääkaapissa oli puuro aamuksi. Syöjä nukkui pois. Hän eli oman näköisen elämän. Yritän pahimman yli päätäajattelemalla niitä parempia aikoja. Hän eli loppuun asti anorektikkona. Siihen jotenkin tottui ja uskotteli itselleen että aina vaan kaiken kuntoisena mennään seuraavaan vuoteen. Ei menty enempää. Puoli elämää katosi ulottuvilta jo vuosia sitten. Oli hautajaiset ja kaunis muistotilaisuus. En itkenyt. Olin surrut jo etukäteen niin kauan. Olisitte käyneet silloin kun hän vielä eli. Hän todellakin eli anoreksian kanssa 15 vuotta. Lääkärit täysin konstittomia. Minä suren. Olen menettänyt anoreksialle omaisuuteni ja omankin terveyden. Viisi vuotta kaiken tuhoutumisesta. En koskaan selviytynytkään vaurioitta. Loppu tuli kaikelle tekemiselle. Elämäni on muistoja täynnä. Jäin tähän. Muutin kuusi kertaa viimeisten vuosien aikana. Nyt asun kerrostalokaksiossa vuokralla. Saan 1300 työkyvyttömyyseläkettä ja 313 asumistukea euroina. Velkaannuin laitoshuoltajan palkka kun ei riittänyt kahden aikuisen kuluihin. Myin asuntoni ja maksoin 33000 euron velat pois. Nyt yritän säästää kolme vuotta ostaakseni tämän vuokra-asunnon omaksi. Tarvitsen 50000 mistä olen säästänyt 29000. Muita suunnitelmia ei ole. Minulla on ikävä tyttöä mutta mikään ei tuo häntä takaisin niin kuin ei mitään muutakaan mitä on ollut. Painan pääni hiljaiseen rukoukseen. Hei tytär et kärsi enää. Minulla on sinua ikävä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe