Siis, miehes työttömänä nyt väliaikaisesti, itse kotihoidontuella ja sossusta 100-200e/kk saatu toimeentulotukea.
Toinen syntymässä alkuvuodesta, edellisen äippäpakkauksesta kaikki tallessa, eli rahana ennemmin ottaisin avustuksen, saisi uudelle tulokkaalle vaatetta sillä summalla,
Kyselisinkin, katsooko sossu tuon tuloksi? Eli siis että tuolloin ei saisi toim.tulotukea kuukaudelat jollon äitiysavustus maksettaisiin??
Vai ohitetaanko tämä "tulo" siis äitiysavustus summa?? Ja lasketaan ihan normisti tulot?
Äitiysavustus rahana?
5
1040
Vastaukset
- raha ku rahat
Kaikki merkkinen tilkiotteessa on tuloa sossussa. Ota pakkaus ja myy tavarat käteisellä jollekin. Muuten et hyödy rahasta latiakaan.
- Lasketa
Äitiysavustusta, 140€, ei lasketa sossussa tuloksi.
- rahana.
ja tää on vaan mun mielipiteeni, itse päätät mitä teet. tuolla rahalla et saa juur mitään. äitiyspakkaukset tuotteet on laadukkaita, laita vaikka netin kautta tai muun kirpparin myyntiin, saat itse valita mitä pidät ja mitä myyt. erityisesti haalarit ja makuupussit on haluttua kamaa. mulle riitti oikeastaan pelkkä äitiyspakkaus , en ostellut vauvalle kuin sopivamman kokoisen haalarin, ap haalari oli sopiva heinäkuussa! jäi käyttämättä.
- ..tulona..
..ystäväni kohdalla.
Ystäväni sai toisen lapsen vuoden alussa.Samantapainen tilanne kuin teillä.
Vaatteita oli tarpeeksi,hiukan ylimääräisiäkin, joten ystäväni otti rahana.
Kysyin ensin että katsotaanko se tulona, ja sanottiin että "ei luultavasti".
Ystäväni luotti tuohon, ja yllätys, tämä otettiinkin tulona.Ystäväni on katunut
sitä kun ei vain ottanut pakkausta.Olisi hyötynyt PALJON enemmän ku olisi sitte myynyt sen pakkauksen vaikka heti uutena pois.
Kaikkien oma päätöshän sen on että kumpanako sen ottaa, mutta suosittelen pakkausta!- mammaliin
äitiysavustuksen voi valita joko pakkauksena tai verottomana 140e rahasumman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vuonna 2026 jää entistä vähemmän rahaa käteen palkansaajille
Työttömyysvakuutusmaksu nousee 0,3 prosenttia. Työeläkemaksu nousee 7,15 prosentista 7,3 prosenttiin. Työmarkkinajärjest1137097Suomen kansa puhunut: Purra huonoimpia ministereitä
Kouluarvosanalla 6–, eli samaa tasoa mitä Purran oikeakin koulutodistus. Epäpätevyys on tullut huomattua Suomen talouden4945251Mitä aiot tehdä uudenvuoden aattona
Mitä olet suunnitellut tekeväsi uudenvuoden aattona ja aiotko ensi vuonna tehdä jotain muutoksia tai uudenvuoden lupauks1463230Joulun ruokajonoissa entistä enemmän avuntarvitsijoita - Mitä ajatuksia tämä herättää?
Räppärit Mikael Gabriel, VilleGalle ja Jare Brand jakoivat ruokaa ja pehmeitäkin paketteja vähävaraisille jouluaattoa ed2152621Marin sitä, Marin tätä, yhyy yhyy, persut jaksaa vollottaa
On nuo persut kyllä surkeaa porukkaa. Edelleen itkevät jonkun Marinin perään, vaikka itse ovat tuhonneet Suomen kansan t362302Pituuden mittaaminen
Ihmisen pituuden mittaaminen ja puolikkaat senttimetrit. Kuuluuko ne puolikkaatkin sentit tai millit teistä ilmoittaa m431272En tiedä enää
Pitäiskö mun koittaa vältellä sua vai mitä? Oon välillä ollut hieman mustasukkainen, myönnän. En ymmärrä miksi en saa su771232Muistattekos kuinka persujen Salainen Akentti kävi Putinin leirillä
Hakemassa jamesbondimaista vakoiluoppia paikan päällä Venäjällä? Siitä ei edes Suomea suojeleva viranomainen saanut puhu111159Varsinainen vetonaula tämä Pyhäjärven keskustelupalsta
Lisää kummasti muuttohaluja, kun lukee tätä foorumia. Tosin väärään suuntaan. Marraskuuhun mennessä tämä vähäinenkin vä681138- 1111133