Hei onko kukaan parantunut tästä "paskataudista" ?
Voiko parantua?
16
3399
Vastaukset
- kohvi_
Voi parantua hyvällä ruokavaliolla
- litolito
Millainen ruokavalio sinulla on?
- sairaus,
remissiossa toki voi olla mutta ei parane, ei koskaan.
- kontulib
Biposta ei parane.
Oireettomia jaksoja toki voi olla, ja sairauden saa yleensä haltuun lääkityksellä mikä valitettavasti kestää loppuelämän.- sanon minä
olin hoidossa jopa kahteen otteeseen kaksisuuntaisesta mielialahäiriösta joskin diagnoosit vaihteli burn outista bibolaarihäiriöön.
Sain lääkityksen ja 4 kertaa vuodessa psykiatrikäynnit.Jatkoin työssäni normaalisti ja viimein päätin lopettaa lääkityksen 5 vuotta sitten koska lääkkeet väsytti.Psykiatrini sanoi että lopeta vain, ongelmasi kuuluu perheneuvojalle eikä psykiatrille.
Ja ainakin toistaiseksi voin oikein hyvin, käyn työssä ja elän normaalia perhe-elämää,harrastan, vedän liikuntakursseja vapaa-aikanani ja pyöritän sivutoimista yritystoimintaa.Kannattaa itse nostaa kissa pöydälle jos lääkemäärä tuntuu vain lamauttavan eikä hoitavan ja kyseenalaistaa koko lääkitys. - virologi
sanon minä kirjoitti:
olin hoidossa jopa kahteen otteeseen kaksisuuntaisesta mielialahäiriösta joskin diagnoosit vaihteli burn outista bibolaarihäiriöön.
Sain lääkityksen ja 4 kertaa vuodessa psykiatrikäynnit.Jatkoin työssäni normaalisti ja viimein päätin lopettaa lääkityksen 5 vuotta sitten koska lääkkeet väsytti.Psykiatrini sanoi että lopeta vain, ongelmasi kuuluu perheneuvojalle eikä psykiatrille.
Ja ainakin toistaiseksi voin oikein hyvin, käyn työssä ja elän normaalia perhe-elämää,harrastan, vedän liikuntakursseja vapaa-aikanani ja pyöritän sivutoimista yritystoimintaa.Kannattaa itse nostaa kissa pöydälle jos lääkemäärä tuntuu vain lamauttavan eikä hoitavan ja kyseenalaistaa koko lääkitys.Todellinen bipolaarihäiriö johon ei juuri lääkkeet auta, mutta joka on yhtä helvettiä ilman lääkkeitä, johtuu virusinfektiosta. "Hulluutta" ei ole olemassa.
Jos tuohon virukseen keksittäisiin joskus parantavaa hoitoa, ei tarvittaisi mielialantasaajia ja antipsykootteja ynnä muuta humpuukkia.
- on mahdollista
Ystäväni (nyt 56 v. nainen) sairastui n. 12 v sitten. Alku oli todella hurjaa, hän alkoi käyttäytyä tosi lennokkaasti. Minä hänet lääkäriin sitten sain "narrattua". Diagnoosi tuli aika äkkiä ja lääkitys ja terapia alkoi. Pari vuotta meni sairauslomilla ja lääkitystä rukatessa. Nyt on kymmenkunta vuotta mennyt tosi hyvin, työkyky pysynyt ja tauti rauhallisena. 3 kk välein hän käy psykiatrilla kontrollissa. Joskus meinaa pikkuisen masennuksen puolelle mennä mutta ei pahasti. Maniavaiheet (jotka todella ovat jälkiseurauksiltaan pahempia kuin masennus) ovat pysyneet poissa! Tuntematon ihminen ei ikinä arvaisi ystäväni sairastavan yhtään mitään:) Itsekin hän tuntee olonsa hyväksi.
- krissetäti
Tästä taudista voi parantua niinkuin kaikista mielisairauksista. Oon itse parantunut, kovin tasaista ja tasapainoista on elämänmeno nykyään. Tunnen muitakin jotka ovat saaneet itsensä hyvin tasapainoon ja pärjäävät ilman lääkitystä.
- lääkehoito
Voi olla vähän vaikea olla ilman lääkitystä jos se syötetään kurkusta alas pakottamalla.
- Tuiskutuuli
Kun elämä on kunnossa ja kaikki hyvin, voi olla pitkiäkin oireettomia jaksoja, jopa ilman lääkitystä. Mutta sitten, kun jostakin syystä stressi iskee, sairaus aktivoituu.
- erkki45678
Mun mielestä tuo koko "sairaus" määritelmä on ihan sairas tässäKIN mielenterveyshäiriössä. Se on vaan sitä varten että saadaan nopeutettua "hoitamista", eli lääkettä kurkusta alas. Sen jälkeen ei ainakaan parane!
Niinku tässäkin ketjussa on monta esimerkkiä että voi parantua, vaikka jokut kivikovaan väittävät toista.
Noissa lääkkeissä on se ongelma että ne pienentää aivokapasiteettia, mistä aiheutuu sitten kaikenlaisia sivuvaikutuksia ja estää käytännössä luonnollisen paranemisen. Minä en usko diagnooseihin. - bipo4ever
Mä olen oireillut viisivuotiaasta lähtien. Dg:n sain 26-vuotiaana vaikka erinäisillä kutistajilla kävin koko lapsuus- ja nuoruusiän. Lääkityksen sain myös kun dg varmistui. Sairaus asettui nopeasti lääkityksellä ja raskauden ja imetyksen ajan olin lääkkeettä. Lääkkeetön kausi kesti aika tasan kaksi vuotta ja yhtäkkiä ilman ulkoista ärsykettä sairaus aktivoitui viime viikolla ja jouduin palaamaan lääkitykselle.
Jos ei muuta niin arvaamaton tää sairaus ainakin on. - biponpuoliso
Kyseisestä sairaudesta ei voi koskaan parantua, mutta iän ja vuosien myötä oireet voivat jäädä hyvin minimiin, jopa kokonaan pois :)
- roppenoppe
Jossain sitten taas luki, että iän myötä masennus ottaa vallan tässä sairaudessa. :(
- maanisdepressiivinen
Olen lähes parantunut kiitos JEESUKSELLE! Hän ei jätä työtään kesken minussa ja vie asian loppuun asti!
- Anonyymi
Mielisairaudesta paranee vain Jumalan sanan avulla. Ihmiselle kun saarnaa terveellistä Jumalan sanaa. Jumala on ankara ja vanhurskas hän vihaa syntisiä ja tuomitsee jokaisen väärähenkisten ikuisesti helvettiin. Sielunvihollinen huijaa monia väärissä hengellisyyksissä parantamalla sairauksia ym silmänkääntötenppuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.663102Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91831- 1111714
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241229- 1251009
- 93943
- 60934
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67926- 84839
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6835