Lihottaako Seronil?

Onneton:(

Lihottaako Seronil oikeasti ja miten? Oletteko itse huomanneet? Omia kokemuksianne Seronilista muutenkin?

9

4738

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käytetään

      mm. bulimian ja BED:n hoidossa, itsellä se on annoksella 80 mg/vrk tuohon BED:n

    • bdo

      Olen käyttänyt Seronilia joskus masennukseen, about vuoden verran. Alussa tuli sivuoireina paniikkeja mutta ne meni ohi. Masennus veti mut aivan toimettomaksi, pienikin asia tuntui suunnattomalta ponnistukselta. Koen että Seronilin käytön myötä aloin tulla toimintakykyiseksi ja söin sitä noin vuoden päivät. Mulla Seronil vähensi ruokahalua, toisaalta kun tulin puuhakkaammaksi en ollut vai koko ajan jääkaapilla. Lääke taisi alkaa tepsiä siinä kuukauden kuluttua ja sivuvaikuteksena tulleet paniikitkin hävisi silloin.

      Kun lopetin lääkkeen olin pitkän aikaa ilman ja seuraavaan masikseen söin mirtatzapiinia, joka tosiaan lisäsi ruokahalua. Söinkin sitä siksi että silloin masennus vei multa ruokahalun ja mirtatsa palautti. Lääkkeet vaikuttavat yksilöllisesti masennuksessa, luulisin, siksihän joskus joutuu kokeilemaan eri valmisteita , ennnen kuin sopiva löytyy. Monet masennuslääkkeet lisäävät ruokahalua mutta masennuslääke itsessään ei ketään lihota. Se ylimääräinen ruoka jota tungemme suuhun, ne kalorit lihottavat. Lääkkeessä ei ole kaloreita, sokeria tai rasvaa juuri nimeksikään. Masentunut ihminen on usein välinpitämätön ruokavalionsa suhteen, syö ajankulukseen tai lohdutukseen lääkkeeksi. Jos lääke sitten lisää ruokahalua alkaahan se naamataulu ja takapää kohta levitä. itsellä rauhottava lääkitys aiheuttaa suoranaista himoa herkuihin. Silloin täytyy vain ajatella järkevästi, että se on ny tää lääke joka vaikuttaa näin että tekis mieli vaan vetää ruokaa alas. Siinä täytyy vaan päättää että ei ala mässäilemään vaan keksii muuta tekemistä. Näin välttyy itse omalla käytöksellään lihomasta. Tai sitten voi nakerrella jotain porkkanatikkuja.

      • eimen!

        Niin kunpa se lisääntynyt "ruokahalu" olisikin lisääntynyttä halua syödä salaatteja tai jyrsiä jotain porkkanatikkuja ja sellerin varsia!! Ei, se on halua, jopa innostumista kaikkeen "HYVÄÄN": suklaata, karkkei, sipsei, pitsaa ihan surutta!! Siis YÖK! Kyllä mirtatsapiini masennukseen tehos mutta en nyt ihan näin kokonaan olis halunnut menettää itsekritiikkiä ja jopa itseinhoa ulkonäköni kohtaan (vaikkei siinä kai mitään vikaa ole), nyt vaan vedän riemurinnoin herkkuja lärviin! MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?! Ei tätä voi loputtomiin jatkaa! Himo herkutteluun on tajuton, vaikka ennen en koskaan mitään epäterveellistä suuhuni pistänyt, en edes sokeria kahviin!


      • Anonyymi
        eimen! kirjoitti:

        Niin kunpa se lisääntynyt "ruokahalu" olisikin lisääntynyttä halua syödä salaatteja tai jyrsiä jotain porkkanatikkuja ja sellerin varsia!! Ei, se on halua, jopa innostumista kaikkeen "HYVÄÄN": suklaata, karkkei, sipsei, pitsaa ihan surutta!! Siis YÖK! Kyllä mirtatsapiini masennukseen tehos mutta en nyt ihan näin kokonaan olis halunnut menettää itsekritiikkiä ja jopa itseinhoa ulkonäköni kohtaan (vaikkei siinä kai mitään vikaa ole), nyt vaan vedän riemurinnoin herkkuja lärviin! MITEN TÄSTÄ ETEENPÄIN?! Ei tätä voi loputtomiin jatkaa! Himo herkutteluun on tajuton, vaikka ennen en koskaan mitään epäterveellistä suuhuni pistänyt, en edes sokeria kahviin!

        Mun tytär haluaa ahmia,seronil ollut puol vuotta käytössä ja lisäksi kokee NS maniaa. Tai sellasta että haluis ostella ja puuhastella koko ajan jotain. Ostelu on ollut pakko vaan rajoittaa,koska emme ole rikkaita. Toimeen tulemme taloudellisesti suht ok mutta rikkaita ei olla.


    • ........................

      toisin kuin monet muut masis- ja psyykenlääkkeet. Itselläni menee 60mg bulimiaan, eli päinvastoin, hillitsee ruokahalua jonkun verran. Ja auttaa varsinkin sellasessa masiksessa, jossa haluaa vain nukkua ja syödä.

      • minä..-.-.-

        Lääkärini mukaan Seronil nimenomaan pyrkii normalisoimaan painoa, eli ylipainoisilla vähentää ruokahalua ja alipainoisilla lisää sitä. Itselläni on anoreksia ja masennus, tänään aloitin Seronilin, odotan vaan kauhulla kertyviä kiloja.
        Mutta loppujenlopuksihan siitä itse päättää lihooko vai ei.


      • Puhti hukassa
        minä..-.-.- kirjoitti:

        Lääkärini mukaan Seronil nimenomaan pyrkii normalisoimaan painoa, eli ylipainoisilla vähentää ruokahalua ja alipainoisilla lisää sitä. Itselläni on anoreksia ja masennus, tänään aloitin Seronilin, odotan vaan kauhulla kertyviä kiloja.
        Mutta loppujenlopuksihan siitä itse päättää lihooko vai ei.

        Toivottavasti näin on! Aloittelen parhaillaan Seronilia, minulla on juuri toisinpäin eli ylipainoa on päässyt kertymään kiitos BED:n sekä syömis-nukkumismasennuksen. Vielä mennään aloitusannoksilla, mutta toivon mukaan kohta päästään tuohon 60 mg:n bulimia/BED-annostukseen.

        Toivottavasti myös voin pian muuttaa nimimerkkini nykyisestä Seronilin ansiosta.


    • Anonyymi

      Omalla kohdallani Seronil lähinnä laihdutti. Ei ehkä suoranaisesti, mutta se lisäsi sitä aktiivista tekemistä, joka tietenkin kulutti kaloreita.

    • Anonyymi

      Seronil lihottaa ainakin mulla. Aloitin 2023 tammikuussa syömään niitä ja nyt olen lihonnut huomattavasti ja muodot hävinneet.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe