Kertokaahan ranskalaisen filologian pääaineesta valmistuneet, miten olette työllistyneet valmistumisen jälkeen. Pitääkö paikkansa kuulemani, että teitä on paljon työttöminä?
HY:n romaanisten kielten laitoksen sivuilla annettiin ymmärtää, että aineen kautta voi työllistyä moneenkin paikkaan. Olen tullut kokemuksen perusteella melkoisen skeptiseksi tiedekuntien mainoslauseille, joten mielelläni kuulisin ihan tosielämän tietoa.
Ranskalainen filologia
1
943
Vastaukset
- kohta FM
En ole vielä valmistunut. En myöskään opiskele ranskaa pääaineena, vaan erästä toista kieltä. Ranska minulla on kyllä sivuaineena. Tässä kohta valmistuvana on saanut huomata, että opinto-oppaiden suitsutukseen ei ole uskominen. Suurin osa tekee valmistuttuaan opettajan tai kääntäjän töitä. Jos nuo vaihtoehdot eivät kiinnosta, ovat työllistymisnäkymät aika heikot. Ihan sama, mitä kaikkea hienoa opinto-oppaassa lukee (matkailuala, hallinto, asiantuntijatehtävät ym.)
Paljon riippuu tietysti sivuaineista. Niitä kannattaakin valita rohkeasti ja tulevaisuutta silmällä pitäen (esim. kauppiksessa voi käsittääkseni suorittaa sivuaineopintoja, valtsikassa esim. EU-opintoja ym.)
HYY:n sivuilla pitäisi olla selvitys romanistien työllistymisestä. Olen ainakin itse joskus sellaiseen törmännyt.
Voithan valita jonkin muun aineen pääaineeksi ja ottaa myöhemmin ranskan (tai siis hakea sivuaineoikeutta) sivuaineeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 20111840
- 585559
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462877Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k192756- 432488
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut342063Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,471959Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131921- 381865
Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71777