Kertokaahan ranskalaisen filologian pääaineesta valmistuneet, miten olette työllistyneet valmistumisen jälkeen. Pitääkö paikkansa kuulemani, että teitä on paljon työttöminä?
HY:n romaanisten kielten laitoksen sivuilla annettiin ymmärtää, että aineen kautta voi työllistyä moneenkin paikkaan. Olen tullut kokemuksen perusteella melkoisen skeptiseksi tiedekuntien mainoslauseille, joten mielelläni kuulisin ihan tosielämän tietoa.
Ranskalainen filologia
1
898
Vastaukset
- kohta FM
En ole vielä valmistunut. En myöskään opiskele ranskaa pääaineena, vaan erästä toista kieltä. Ranska minulla on kyllä sivuaineena. Tässä kohta valmistuvana on saanut huomata, että opinto-oppaiden suitsutukseen ei ole uskominen. Suurin osa tekee valmistuttuaan opettajan tai kääntäjän töitä. Jos nuo vaihtoehdot eivät kiinnosta, ovat työllistymisnäkymät aika heikot. Ihan sama, mitä kaikkea hienoa opinto-oppaassa lukee (matkailuala, hallinto, asiantuntijatehtävät ym.)
Paljon riippuu tietysti sivuaineista. Niitä kannattaakin valita rohkeasti ja tulevaisuutta silmällä pitäen (esim. kauppiksessa voi käsittääkseni suorittaa sivuaineopintoja, valtsikassa esim. EU-opintoja ym.)
HYY:n sivuilla pitäisi olla selvitys romanistien työllistymisestä. Olen ainakin itse joskus sellaiseen törmännyt.
Voithan valita jonkin muun aineen pääaineeksi ja ottaa myöhemmin ranskan (tai siis hakea sivuaineoikeutta) sivuaineeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066