FINNAIR BOEING 757

\___ ___/

eli siis matka olis varattuna epsanjaan costa del soliin ja
lentomatka malagaan taittuisi finnairin boeing 757 koneella... eli kertokaahan kyseisesta koneesta !

41

4426

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • douxe

      Moi

      Kone on varsin pieni 3 3 paikkainen. Tosin lentosi on lyhyt joten ei tuottane ongelmaa. Hyvää matkaa

      • 757bojo

        no et paljoa mistään tiedä jos boeing 757 on muka "varsin pieni".


      • on vähän...
        757bojo kirjoitti:

        no et paljoa mistään tiedä jos boeing 757 on muka "varsin pieni".

        Kone on melko suuri mutta liian täyteen ahdattu joten tilaa on vähän. Ehkä sitä tarkoitettiin "varsin pienellä".


      • näin on
        757bojo kirjoitti:

        no et paljoa mistään tiedä jos boeing 757 on muka "varsin pieni".

        "pieni" kun vertaa esim. 767 tai 747:aan ja mahtuu täyteen sullottuna n. 220 istuinta. Tunnelma on katossa tuossa vaiheessa eli olet kuin silli purkissa.
        Mutta perille pääsee tuollakin ja voit vain kuvitella tunnelmaa kun sama kone lentää myös esim. Thaimaahan, hah hah.


      • Ahdistunut
        näin on kirjoitti:

        "pieni" kun vertaa esim. 767 tai 747:aan ja mahtuu täyteen sullottuna n. 220 istuinta. Tunnelma on katossa tuossa vaiheessa eli olet kuin silli purkissa.
        Mutta perille pääsee tuollakin ja voit vain kuvitella tunnelmaa kun sama kone lentää myös esim. Thaimaahan, hah hah.

        Totta, eihän siellä liikaa tilaa ole, mutta yhtälö jossa yksi tekijä on suuri pekkiväli ja toinen halpa lippuhinta ei kyllä toteudu. Ko. konetyyppi on valjastettu charterliikenteeseen ja silloihan leinee tarkoitus päästä kauas halvalla. Joka paikkaan pääsee myös riittävällä jalkatilalla varustetuissa koneissa, mutta lompakko kyllä kevenee eri tahtia. Joten sehän on valintakysymys. Olen istunut ko. konetyypin kyydissä lähemmäs 300 tuntia. Perille on päästy joka kerran, ei nyt ihan niin mukavasti kuin businesluokan tuoleissa (niistäkin on kokemusta), mutta eipä ollut kallistakaan.


      • Volvo85
        näin on kirjoitti:

        "pieni" kun vertaa esim. 767 tai 747:aan ja mahtuu täyteen sullottuna n. 220 istuinta. Tunnelma on katossa tuossa vaiheessa eli olet kuin silli purkissa.
        Mutta perille pääsee tuollakin ja voit vain kuvitella tunnelmaa kun sama kone lentää myös esim. Thaimaahan, hah hah.

        B757 ei voi verrata edes B767/B747, koska 757 on kapearunko kone ( 3 3 penkit), B767 ( 2 3 2) ja b747 ( 3 4 3)


        Finnairin B757 koneet aika ahtaita, koska kyseisellä koneella lennetään lomalentoja, penkkejä sullottu enemmän, mitä esim BAn ( British Airwaysin) B757-200 koneessa on.
        Samanlainen kone, kuin esim. B737 tai A319/20/21, mutta pidempi, ja isommat polttoainesäiliöt, ja sen takia niillä voidaan lentää mannertenvälisiä lentoja.


      • 7+20
        Volvo85 kirjoitti:

        B757 ei voi verrata edes B767/B747, koska 757 on kapearunko kone ( 3 3 penkit), B767 ( 2 3 2) ja b747 ( 3 4 3)


        Finnairin B757 koneet aika ahtaita, koska kyseisellä koneella lennetään lomalentoja, penkkejä sullottu enemmän, mitä esim BAn ( British Airwaysin) B757-200 koneessa on.
        Samanlainen kone, kuin esim. B737 tai A319/20/21, mutta pidempi, ja isommat polttoainesäiliöt, ja sen takia niillä voidaan lentää mannertenvälisiä lentoja.

        BA luopui omista B757 koneistaan jo vuosia sitten. Finnairikin luopuu tänä vuonna.


      • Spede181

        757 on valitatevasti finskin suurin kapearunkoinen kone.Kone tyyppi on luotettavampia mitä maailmasta löytyy kunnon jenkki rassi!Maksimi lentoaika on 8-9 tuntia joten silä kerkiää jenkeihin asti.Koneen tilalle tulee a321e joka on pienenpi ja jobka lentomatka ei riitä esim.kanarian saarille ilman lisäpolttoainetankkia.


      • Fireliner
        Spede181 kirjoitti:

        757 on valitatevasti finskin suurin kapearunkoinen kone.Kone tyyppi on luotettavampia mitä maailmasta löytyy kunnon jenkki rassi!Maksimi lentoaika on 8-9 tuntia joten silä kerkiää jenkeihin asti.Koneen tilalle tulee a321e joka on pienenpi ja jobka lentomatka ei riitä esim.kanarian saarille ilman lisäpolttoainetankkia.

        Jos sulla on harrikka niitä pitää olla kaksi-toinen kojaamolla koko ajan. Jos sulla on jenkkiauto, sama juttu. Liikennekoneissa sama juttu. Airbussit pesee ameriikan romut sata nolla.


      • Spede181
        Fireliner kirjoitti:

        Jos sulla on harrikka niitä pitää olla kaksi-toinen kojaamolla koko ajan. Jos sulla on jenkkiauto, sama juttu. Liikennekoneissa sama juttu. Airbussit pesee ameriikan romut sata nolla.

        Meillä pojan kaa chevy ja kaks mešeä.mersuihon tehdään monin verroin enemmän remonttia kuin chevyyn molemmilla ajetaan noin 40tuhatta vuodessa.kun ei ooo kokemusta lentokoneista eikä autoista näköjään sulla ei kannata haukkua yhtään jenkkien tekosia.757 on kuitenki maailman turvallisempia konemalleja 737 ohella.


    • Monta matkaa

      Ehkä sen nelisen tuntia Aurinkorannikolle siinä sillipurkissa vielä kestää, mutta esim. Kanarialle lentäminen sillä kapistuksella matka-ajan ollessa tuulesta riippuen 6-6,5 tuntia on kyllä täyttä tuskaa. Kapea käytävä, karmeat vessajonot joiden keskellä henkilökunta yrittää työntää kärryjään. Ahtaat istumapaikat ja jos eteen sattuu joku mulkvisti, joka kääntää istuimensa selkänojan lepoasentoon, siinähän sitten istut polvet suussa. Kertakaikkiaan epämiellyttävä konetyyppi.

      • lennokkki

        Pitääkö se sillipurkilla mennä kun reittilennollakin pääsee?!


      • aölsdjfölaj

      • reittileinnoilla...
        lennokkki kirjoitti:

        Pitääkö se sillipurkilla mennä kun reittilennollakin pääsee?!

        Finnair käyttää 757 myös joihinkin reittikohteisiin. Tämän hetken tilannetta en tosin tiedä, mutta ainakin viime kesänä ainakin Rooman reittilennot lennettiin 757:lla.


      • myydä reittilentoja
        reittileinnoilla... kirjoitti:

        Finnair käyttää 757 myös joihinkin reittikohteisiin. Tämän hetken tilannetta en tosin tiedä, mutta ainakin viime kesänä ainakin Rooman reittilennot lennettiin 757:lla.

        karjavankkurikoneeseen niinkuin finski tekee, ainakin viime kesänä juuri Roomaan


      • lisätuumat?
        aölsdjfölaj kirjoitti:

        Ei se ole konetyypistä kiinni, vaan siitä, että lomalentoihin käytettävä kone on ahdettu penkkejä täyteen. Normireittikoneiden istuinväli turistiluokassa on n. 31-32 tuumaa, lomalentokonffissa olevan 757:n 28-29 tuumaa (Finnairilla). Vertailun vuoksi vaikka British Airwaysillä on 757:n turistiluokassa istuinväli 32 tuumaa.

        http://www.seatguru.com/airlines/Finnair/Finnair_Boeing_757-200.php#

        http://www.seatguru.com/airlines/British_Airways/British_Airways_Boeing_757.php

        Ja syy tähän on yksinkertainen; jokainen käytettävissä oleva lisätuuma maksaa rahaa ja siksi lomalentojen koneisiin ahdetaan maximimäärä istuimia.
        Kääntäen asia on niin, että valmismatkat olisivat paljon kalliimpia jos tilaa olisi enemmän. No, meikä olisi kyllä valmis maksamaan siitä ilosta. Ja maksaakin, koska menen reittilennolla.


      • meille ei
        lisätuumat? kirjoitti:

        Ja syy tähän on yksinkertainen; jokainen käytettävissä oleva lisätuuma maksaa rahaa ja siksi lomalentojen koneisiin ahdetaan maximimäärä istuimia.
        Kääntäen asia on niin, että valmismatkat olisivat paljon kalliimpia jos tilaa olisi enemmän. No, meikä olisi kyllä valmis maksamaan siitä ilosta. Ja maksaakin, koska menen reittilennolla.

        että karjautossa on lehmälle tarkat mitat että kunnolla mahtuu niin miksi sitten ihmiselle ei ole lentokoneessa samaa mahdollisuutta. Jos tilaa on 20 tuumaa nojasta nojaan niin ei siihen mahdu kyllä ainakaan mukavasti. Kokeile säätää auton penkki konelaudasta 28 tuumaan niin tiedät miltä tuntuu.


      • CowMadness
        meille ei kirjoitti:

        että karjautossa on lehmälle tarkat mitat että kunnolla mahtuu niin miksi sitten ihmiselle ei ole lentokoneessa samaa mahdollisuutta. Jos tilaa on 20 tuumaa nojasta nojaan niin ei siihen mahdu kyllä ainakaan mukavasti. Kokeile säätää auton penkki konelaudasta 28 tuumaan niin tiedät miltä tuntuu.

        Lehmä ei ymmärrä eikä pysty itse valitsemaan mihin karja-autoon nousee. Ihminen puolestaan voi vertailla etukäteen ja valita, millä välineellä matkustaa.

        Ihan kivahan se tosin olisi, jos penkkitiheydelle säädettäisiin - mukavuus ja terveyssyistä - minimirajat joita kaikkien lentoyhtiöiden olisi noudatettava (esim. 30 tuumaa).


      • varsinkin kun
        CowMadness kirjoitti:

        Lehmä ei ymmärrä eikä pysty itse valitsemaan mihin karja-autoon nousee. Ihminen puolestaan voi vertailla etukäteen ja valita, millä välineellä matkustaa.

        Ihan kivahan se tosin olisi, jos penkkitiheydelle säädettäisiin - mukavuus ja terveyssyistä - minimirajat joita kaikkien lentoyhtiöiden olisi noudatettava (esim. 30 tuumaa).

        matkustaja voi vaikuttaa millä yhtiöllä lentää ja varsinkin kun tässä pääasissa on kysymys lomalennoista. Jos Finnair lentää Phukettiin 757 niin sillä se silloin lentää ja esim. Oulusta ei muuten pääse kuin tuolla koneella.


      • Pakettimatkat = No way!
        varsinkin kun kirjoitti:

        matkustaja voi vaikuttaa millä yhtiöllä lentää ja varsinkin kun tässä pääasissa on kysymys lomalennoista. Jos Finnair lentää Phukettiin 757 niin sillä se silloin lentää ja esim. Oulusta ei muuten pääse kuin tuolla koneella.

        Tuo on matkatoimistojen valmismatkojen ongelma. Vaihtoehtokin on, se vain vaatii enemmän omaa työtä matkan eteen ja ehkä hieman isompaa rahallista satsausta. Lennot voi hoitaa reittilennoin, jolloin mukavuus on paljon parempi, sekä hotellit yms. voi varata itsekin. Silloin pääsee muutenkin vaikuttamaan itse enemmän loman sisältöön ja aikatauluihin.


      • esim. thaimaa
        Pakettimatkat = No way! kirjoitti:

        Tuo on matkatoimistojen valmismatkojen ongelma. Vaihtoehtokin on, se vain vaatii enemmän omaa työtä matkan eteen ja ehkä hieman isompaa rahallista satsausta. Lennot voi hoitaa reittilennoin, jolloin mukavuus on paljon parempi, sekä hotellit yms. voi varata itsekin. Silloin pääsee muutenkin vaikuttamaan itse enemmän loman sisältöön ja aikatauluihin.

        Ostin eilen netistä matkan Bangkok´iin.
        Lennot HEL-CPH-BKK-CPH-HEL
        Lentoyhtiö SAS ja luokkana Business luokka fixed,eli vaikka business luokka niin lippuja ei voi muutella oston jälkeen.
        Hinta 1750€ koko homma.
        Netistä hyvä hotelli ja Business Suite, hintaan 80€/vrk.

        Mielestäni ei ollenkaan paha hinta, perillä olen 8 päivää.
        Kannattaako matkustaa valmismatkoilla kun noin halvalla kerran saa kunnon matkan ja samalla kertyy bonus pisteitä.


      • matkailiija

        Millonkohan olet viimeksi lentänyt Finnairin Boeing 757 kanarialle, jos lentosi kesti 6-6.5 tuntia. Liioittelua!!! Itse lensin tänä vuonna reilussa 5 tunnissa kumpaankin suuntaan Jyväskylästä. Ja aiemmin on joskun mennyt jopa vähän alle 5 tuntiin´, mutta silloin tuulet on ollut kohallaan. Ja kuulutuksissa suositeltiin, että ei kerättäisi kauheita jonoja käytäville vessoihin, ja se toimi mielestäni erittäin hyvin. Itse en pitäisi konetta mitenkään ahtaana jos vertaa tui flyn koneeseen samaan konetyyppiin. Lensin sillä ennen tuota finnairin lentoa ja mielestäni finnairin kone oli se tilavampi ja mukavampi, henkilökunta on todella asiallista ja mukavaa finnairilla. Ei mitään valittamista.


      • 40 vuotta lentänyt
        matkailiija kirjoitti:

        Millonkohan olet viimeksi lentänyt Finnairin Boeing 757 kanarialle, jos lentosi kesti 6-6.5 tuntia. Liioittelua!!! Itse lensin tänä vuonna reilussa 5 tunnissa kumpaankin suuntaan Jyväskylästä. Ja aiemmin on joskun mennyt jopa vähän alle 5 tuntiin´, mutta silloin tuulet on ollut kohallaan. Ja kuulutuksissa suositeltiin, että ei kerättäisi kauheita jonoja käytäville vessoihin, ja se toimi mielestäni erittäin hyvin. Itse en pitäisi konetta mitenkään ahtaana jos vertaa tui flyn koneeseen samaan konetyyppiin. Lensin sillä ennen tuota finnairin lentoa ja mielestäni finnairin kone oli se tilavampi ja mukavampi, henkilökunta on todella asiallista ja mukavaa finnairilla. Ei mitään valittamista.

        Matka Helsingistä Kanarialle kestää vähintään 6 tuntia ja muualta Suomesta vastaavasti kauemmin. Tämän voi todeta esimerkiksi Finnairin sivuilta (www.lomalennot.fi) tai minkä tahansa matkatoimiston (Aurinkomatkat, Finnmatkat, Tjäreborg) esitteistä ja nettisivuilta.

        Ja vessajonoista. Pitäisikö sitten kusta housuun, jos jonoon ei saa mennä?


      • tietäjiä
        matkailiija kirjoitti:

        Millonkohan olet viimeksi lentänyt Finnairin Boeing 757 kanarialle, jos lentosi kesti 6-6.5 tuntia. Liioittelua!!! Itse lensin tänä vuonna reilussa 5 tunnissa kumpaankin suuntaan Jyväskylästä. Ja aiemmin on joskun mennyt jopa vähän alle 5 tuntiin´, mutta silloin tuulet on ollut kohallaan. Ja kuulutuksissa suositeltiin, että ei kerättäisi kauheita jonoja käytäville vessoihin, ja se toimi mielestäni erittäin hyvin. Itse en pitäisi konetta mitenkään ahtaana jos vertaa tui flyn koneeseen samaan konetyyppiin. Lensin sillä ennen tuota finnairin lentoa ja mielestäni finnairin kone oli se tilavampi ja mukavampi, henkilökunta on todella asiallista ja mukavaa finnairilla. Ei mitään valittamista.

        Finnairin bojo 757 on ladattu maksimimäärällä jakkaroita = 227 kappaletta. Eli puhut näistä tui tui koneista täyttä paskaa. Finnairilla kone siis AHTAIMMILLAAN.

        Jyväskylästä esim teneriffalle on noin 4800 kilsaa ja koneen matkavauhti on 870km/h. Eli ei täsmää nyt yhtälöt.... 5 tuntia on unelmaa....Siis tuolla koneella.


      • tarkoitit
        tietäjiä kirjoitti:

        Finnairin bojo 757 on ladattu maksimimäärällä jakkaroita = 227 kappaletta. Eli puhut näistä tui tui koneista täyttä paskaa. Finnairilla kone siis AHTAIMMILLAAN.

        Jyväskylästä esim teneriffalle on noin 4800 kilsaa ja koneen matkavauhti on 870km/h. Eli ei täsmää nyt yhtälöt.... 5 tuntia on unelmaa....Siis tuolla koneella.

        Finnairin 757 koneessa mainitsemasi 227 paikkaa
        TuiFlyNordicin 757 koneessa 235 paikkaa

        Jos Finnair oli se kaikkein ahtain niin missä ne Tui:n matkustajat istuu? Ymmärsitkö erotuksen, siis vessassa vai toistensa sylissä?

        Se vasta ahdasta onkin!


      • ,.,,..
        tarkoitit kirjoitti:

        Finnairin 757 koneessa mainitsemasi 227 paikkaa
        TuiFlyNordicin 757 koneessa 235 paikkaa

        Jos Finnair oli se kaikkein ahtain niin missä ne Tui:n matkustajat istuu? Ymmärsitkö erotuksen, siis vessassa vai toistensa sylissä?

        Se vasta ahdasta onkin!

        että, kuskillas on hyvä olla ja reissun jälkeen rasittuneena pääsee lepäämään samoin niillä kärryjen työntelijöillä niillä vasta rankkaa onkin , turhaa siinä urputat jos pohkeesta verisuoni paukahtaa niin oma on häpees. ;D


      • enää
        reittileinnoilla... kirjoitti:

        Finnair käyttää 757 myös joihinkin reittikohteisiin. Tämän hetken tilannetta en tosin tiedä, mutta ainakin viime kesänä ainakin Rooman reittilennot lennettiin 757:lla.

        Turha rupsutella. Ei ole reittiliikenteen käytössä päivittäisillä reiteillä.


      • spede181
        lennokkki kirjoitti:

        Pitääkö se sillipurkilla mennä kun reittilennollakin pääsee?!

        Riippuu tietenkin missä luokassa matkustat reittilenolla.Ainakin lufthansan 747 turistiluokka on melkein yhtä ahdas kuin finskin 757 !


    • naljake

      mielenkiintoinen kone kyllä on..elikkä purtilossa on lennon aikana elokuvia (loistavia!) ja palvelu pelittää! kannattaa myös muistaa ostaa kuulokkeet jotta voit kuunnella musiikkia. ne ovatkin erittäin hyvää laatukamaa. muista myös käydä vessassa ja nauti matkasta!

    • matkailija--

      on kaperunkoinen, mutta suht. pitkä lentokone. Finnairin koneissa on 227 paikkaa yhdessä luokassa 3 3 istuinjärjestelyllä. Istuinvälissä ei siis ole hurraamista. Se on muistaakseni 28 tuumaa ja on n. 4 tuumaa lyhyempi kuin yleisesti reittikoneissa. Kyllä siinä aivan hyvin aurinkorannikolle jaksaa istua, jopa Kanarialle. Mutta sen pitemmille matkoille en mukavuussyistä voi Finnairin B757 suositella. Itse konetyyppi on kyllä luotettava ja sillä voidaan lentää esim. Helsingistä Pohjois-Amerikkaan asti ilman välilaskua. Lisätietoja löytyy parhaiten Finskin sivuilta.

      • ei ehkä paha

        Rahankipee yhtiö ahnehtii matkustajien kustannuksella. Mutta voisko asiaa ajatella näin.
        Yksi penkirivi pois. 6 lippua jää myymättä. 5 penkiriviä harvennetaan pitkäkoipisille 6 tuumaa
        kutakin. Nämä väljänpaikan 30 matkustajaa maksaisi ilosta noin 50 e lisää eli kattaisi nuo myymättömät
        6 paikkaa.


      • "turisti"
        ei ehkä paha kirjoitti:

        Rahankipee yhtiö ahnehtii matkustajien kustannuksella. Mutta voisko asiaa ajatella näin.
        Yksi penkirivi pois. 6 lippua jää myymättä. 5 penkiriviä harvennetaan pitkäkoipisille 6 tuumaa
        kutakin. Nämä väljänpaikan 30 matkustajaa maksaisi ilosta noin 50 e lisää eli kattaisi nuo myymättömät
        6 paikkaa.

        idea sinänsä. Kyllä varmasti monet olisivat valmiita maksamaan lisätilasta esim. Kanarialle ja erityisesti kauemmas lennettäessä. Välimeren maihin ei taas niinkään kun lento on melko lyhyt. Nythän on jo Kanarian ja kaukoidän lennoilla A330 koneissa mahdollisuus comfort (business) luokkaan.. niin kauan kuin sitä lystiä sitten kestää. A321ER koneiden saavuttua palattaneen entiseen ainakin Kanarian lennoilla. Mutta toivotaan nyt ainakin ettei uusin A321ER koneisiin tule extra istuinrivejä..


      • aika lentää
        "turisti" kirjoitti:

        idea sinänsä. Kyllä varmasti monet olisivat valmiita maksamaan lisätilasta esim. Kanarialle ja erityisesti kauemmas lennettäessä. Välimeren maihin ei taas niinkään kun lento on melko lyhyt. Nythän on jo Kanarian ja kaukoidän lennoilla A330 koneissa mahdollisuus comfort (business) luokkaan.. niin kauan kuin sitä lystiä sitten kestää. A321ER koneiden saavuttua palattaneen entiseen ainakin Kanarian lennoilla. Mutta toivotaan nyt ainakin ettei uusin A321ER koneisiin tule extra istuinrivejä..

        Miksi Finnair ei panosta matkustusluokkiin? Comfort-EconomyExtra-Economy (A330) ja EconomyExtra-Economy (tuleva A321ER) sisustus olisi ratkaisu jatkuvaan narinaan lomalentojen epämukavuudesta. Muilta lentoyhtiöiltä tuttu EconomyExtra (premium) olisi hinnaltaan comfortin ja economyn väliin sijoittuva matkustusluokka, jossa olisi pidempi istuinväli ja jotain pientä extraa. Kysyntää varmasti olisi.
        Aika on ajanut Finnairin lomalentojen ohitse joten palvelua ja imagoa olisi jo korkea aika parantaa. MIkäli Finnairia ei kiinnosta lomalentojen kehittäminen niin eikö sitten ole parempi jättää lomalennot kokonaan muille yhtiöille? ..mihin muuten ollaankin viime vuosina menty.


    • ...

      Vanha aihe mutta pakko sanoa että hyvä kone se on. Tullut monta kertaa lennettyä ko. konetyypillä. Harmi vaan että poistuu laivastosta...

      • älykäsreetu

        Milloinkas ne marsuhäkit poistuu?
        Kahtena talvena saatii nauttia isosta Airbussista AM:n lennoilla.


    • eqewqqweqweqew

      Hyvä kone todellakin, kunnolla tehoa.

      Typerykset jotka ovat aina mukavuuden perään vain valittavat. Itse istuisin vaikka rahtikoneessa lattialla kunhan vain perille pääsee ehjänä.

      • 757shittiä

        Jenkkipaskaa, täydellistä jenkkipaskaa. Bussit on eri planeetalta.


    • Skutsku

      Oon iteki lentäny kyseisellä koneella viidesti Kreikkaa ja voin sanoo et on melko pieni mut kuitenki mukava.

    • arttu4

      olen lentäjä ja tykkään boeingista oikein hyvää matkaa

      • sfses

        Aloitus on tehty 2009, matka on varmaan jo tehty.


      • Kohta käytössä
        sfses kirjoitti:

        Aloitus on tehty 2009, matka on varmaan jo tehty.

        Ja muutaman kuukauden päästä uudet ERt käytössä, joten aika lopettaa poru.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olet toisen kanssa

      ...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain
      Ikävä
      224
      1576
    2. Näytit taas lihoneen.

      Tynnyri se vaan kasvaa.
      Ikävä
      30
      1426
    3. Kuka teistä on paras nainen

      A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊
      Ikävä
      61
      1279
    4. Immu otti pataan

      Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      73
      1270
    5. Onko jotain mistä

      Olet huolissasi kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      78
      1204
    6. Osaako joku selittää tätä

      Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?
      Ikävä
      76
      1189
    7. Jos me joskus nähtäisiin

      niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi
      Ikävä
      103
      1173
    8. Koska vietät

      Yhteisen yön kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      54
      1008
    9. Lesken uusi

      Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans
      Puolanka
      18
      992
    10. Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"

      Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per
      Lieksa
      179
      883
    Aihe