kelloköynnös ei kuki vielä

koska

Koska kelloköynnös pitäisi puhjeta kukkaan? Mun köynnöksessä ei näy edes kukan nuppuja vielä, lehdet kyllä ihan hyväkasvuiset ja korkeutta jo yli 2 m....
Lannoittanut olen suht varovasti, kun jossain kerrottiin, että runsas lannoitus menee vain lehtiin.
"kukkimista odottava lounais-suomessa"

16

6179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhassa,

      kelloköynnös on myöhäinen kukkija. Minulla on ensimmäiset nuput ilmestyneet vasta äsken ja taimet olen laittanut kasvamaan maaliskuussa (kasvihuoneessa), joten hidaskasvuinen köynnös se todella on. Mutta jos syksy on leuto ja aurinkoinen voi se kukkia sitten taas marraskuulle asti.

      • täälläkään vielä. Viime vuonnakin kukki hyvin syksystä, mutta kukkikin sitten melkein talveen asti.


    • Ellimaarit

      Täällä Kymenlaaksossa ei ole kelloköynnöksessä vielä edes nuppuja, elokuulle menee, ennenkuin päästään ihailemaan upeita violetteja kelloja! Odotellaan vaan rauhassa.... runsasta kukintaa!

      • aina ehdi

        Meillä on käynyt monena vuonna ettei ehdi edes kukkimaan, vaikka on pieniä nuppuja. Tosi myöhäinen kukkija, joskus kun on kaunis ja myöhäinen syksy, niin silloin ehtii.


    • Näyttää sama ongelma olevan muillakin. Viime kesä oli se mikä oli,mutta tänä kesänä on minun mielestäni aurinko paistanut melko mukavasti,mutta ei nupun nuppua,vaikka olen suurennuslasilla tiiraillut. Köynnös peittää kohta koko terassin seinät,mutta eipä vain kuki. Sen voisi kuulemma viedä sisälle pakkasten tullen mutta meidän tapauksessa se ei onnistu. Näkisipä edes yhden kukan joskus.

    • Anonyymi

      Ei ole nuppuja minunkaan köynöksessä 🤔 , onkohan se kukkinut aiemmin , ostin torilta ja huomasin siinä muutaman kuihtuneet kukan ..

    • Anonyymi

      Köynnös on niin kaunis ja vehreä, ja hirmuinen kasvutahti, joten jos ei ehdi kukkia olen tähänkin ihan tyytyväinen. Parvekkeella kasvaa, ja siemenestä muutaman taimen sain kasvamaan. No odotellaan jos vaikka ilmestyisi nuppuja.... olen pari kertaa viikossa laittanut kastelulannoitetta, saa nähdä tykkääkö kukkia vai ei. Kohtalaista neuvoa tullut.

      Vihertävä Peukalo

    • Anonyymi

      Yksi kukka mun köynnöksessä havaittu sattumalta tänä aamuna!

      Vihertävä Peukalo

      • Anonyymi

        Mitä annoit lannoitteeksi ja minkälaisia määriä ?


    • Anonyymi

      Mun kelloköynnös alkoi kukkimaan juhannuksen aikoihin ja nuppuja on tällä hetkellä jo monta..isot liilan väriset kukat

    • Anonyymi

      Tampereella kelloköynnös kyllä kasvattanut lehtiä, mutta pärähti ihan violetiksi lehdet, eikä kukkanuppuja ole havaittavissa. Lannoittaminen ollut vähäistä, ellei satunnaista, lisäsin lannoitetta ja kuivattua nokkosta jauheena pikkasen, joten olisiko vielä toiveita, saada nähdä sinänsä kaunis violetti kelloköynnös kukkimaan !

    • Anonyymi

      Kukkimassa, pitäisi kai sanoa. Ensimmäinen kelloköynnökseni, joten toiveet korkealla, että tekisi vielä kukkasia tälle kesälle. Hieman huolettaa meksikolainen alkuperä, että onko herkkä kylmille öille, joita nyt on jo ollut, vaikkei nyt sentään mistään hallanvaarasta puhuta. Olisi kiva jos tekisi kellokukkia.

    • Anonyymi

      Tuo nokkosesta kuivatettu jauhe, on nimittäin aiemmin joillekin toisille kasveille, aiheuttanut kukintaa, joten siksi sitäkin vähän lannoitteena lisäsin.

    • Anonyymi

      Toiveet kelloköynnöksen suhteen enää vähäiset, ei ole häävin pitkäksi kasvaneet köynnökset ja on suoraan sanoen vähän nuupahtaneen näköinen, ei nupuista tietoakaan.

      Luultavasti lasittamattoman parvekkeen tuulisuus, on sen verran kylmää sille, ettei viihdy. Kastelin hyvin, kuten neuvottiin ja lannoitinkin, ehkä vielä lisää, muttei rehota eikä kuki.

    • Anonyymi

      Eka kesänä ei ehtinyt kukkia kun kylvin siemenet maaliskuulla mut nyt kukkii vaikka on jo lokakuu ja voi hyvin. Kylvin tammikuun lopulla.

    • Anonyymi

      Kannattaa ostaa isoina taimina niin ainakin e-Suomessaehtii kukkia kunnolla ja minulla lasitetulla parvekkeella paleltui vasta uutena vuotena muutama vuosi sitten. Kasvoi valtavan pitkäksi, monta haaraa yli 10m ja paljon kukkia.

      En tiedä viihtyisikö enää kun puu varjostaa paljon. Kärhökin kärsii ja taisi päästä välillä kuivumaan liikaa. Lähes kaikki lehdet kuivui, vain ikkunan lähellä oleva oksa teki kaksi kukkaa myöhään syksyllä kun puu oli tiputtanut lehtensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe