kelloköynnös ei kuki vielä

koska

Koska kelloköynnös pitäisi puhjeta kukkaan? Mun köynnöksessä ei näy edes kukan nuppuja vielä, lehdet kyllä ihan hyväkasvuiset ja korkeutta jo yli 2 m....
Lannoittanut olen suht varovasti, kun jossain kerrottiin, että runsas lannoitus menee vain lehtiin.
"kukkimista odottava lounais-suomessa"

8

771

Vastaukset

• kelloköynnös on myöhäinen kukkija. Minulla on ensimmäiset nuput ilmestyneet vasta äsken ja taimet olen laittanut kasvamaan maaliskuussa (kasvihuoneessa), joten hidaskasvuinen köynnös se todella on. Mutta jos syksy on leuto ja aurinkoinen voi se kukkia sitten taas marraskuulle asti.

• täälläkään vielä. Viime vuonnakin kukki hyvin syksystä, mutta kukkikin sitten melkein talveen asti.

• Täällä Kymenlaaksossa ei ole kelloköynnöksessä vielä edes nuppuja, elokuulle menee, ennenkuin päästään ihailemaan upeita violetteja kelloja! Odotellaan vaan rauhassa.... runsasta kukintaa!

• Meillä on käynyt monena vuonna ettei ehdi edes kukkimaan, vaikka on pieniä nuppuja. Tosi myöhäinen kukkija, joskus kun on kaunis ja myöhäinen syksy, niin silloin ehtii.

• Näyttää sama ongelma olevan muillakin. Viime kesä oli se mikä oli,mutta tänä kesänä on minun mielestäni aurinko paistanut melko mukavasti,mutta ei nupun nuppua,vaikka olen suurennuslasilla tiiraillut. Köynnös peittää kohta koko terassin seinät,mutta eipä vain kuki. Sen voisi kuulemma viedä sisälle pakkasten tullen mutta meidän tapauksessa se ei onnistu. Näkisipä edes yhden kukan joskus.

• Ei ole nuppuja minunkaan köynöksessä 🤔 , onkohan se kukkinut aiemmin , ostin torilta ja huomasin siinä muutaman kuihtuneet kukan ..

• Köynnös on niin kaunis ja vehreä, ja hirmuinen kasvutahti, joten jos ei ehdi kukkia olen tähänkin ihan tyytyväinen. Parvekkeella kasvaa, ja siemenestä muutaman taimen sain kasvamaan. No odotellaan jos vaikka ilmestyisi nuppuja.... olen pari kertaa viikossa laittanut kastelulannoitetta, saa nähdä tykkääkö kukkia vai ei. Kohtalaista neuvoa tullut.

Vihertävä Peukalo

• Yksi kukka mun köynnöksessä havaittu sattumalta tänä aamuna!

Vihertävä Peukalo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.