Onko tulkeille (ranska, ruotsi, suomi, mahd. englanti) kysyntää tulevaisuudessa? Onko paremmat työllistymismahdollisuudet kielten opettajalle? Miten palkat eroaa?
Tulkki & kielten opettaja
3
571
Vastaukset
- minäkin...
Näihin kysymyksiin haluisin itsekin vastauksia, olisi hyvä tietää mihin päin kannattaa suuntautua. Itse kääntäminen ei niinkään kiinnosta, mutta onko kieltenopettajilla töitä?
- Kääntäjäopiskelija
Tulkeille ja kääntäjille kyllä löytyy töitä tulevaisuudessakin, palkat vaan ei ainakaan kääntäjillä päätä huimaa, tulkeista en osaa sanoa kun en ole tulkkauksesta niinkään kiinnostunut. (Palkka riippuu myös siitä, minkälaisia tekstejä kääntää - vaatimustaso.) Kieltenopettajat taas... no, jos ikäluokat pienenevät ja kaikki lukee vaan englantia, niin siitä voi jo päätellä jotakin.
- statique
Tuo ikäluokkien pienentyminen on aika lailla eilispäivän legendaa. Valtaosa kieltenopettajista opettaa 13-19 -vuotiaita, eli oheisesta linkistä näkyy aika pitkälle kuinka ikäluokat "pienentyvät"...
http://www.stat.fi/til/synt/2008/synt_2008_2009-04-22_tie_001_fi.html
Lasten määrä kasvaa jatkuvasti, kielivalikoima muuttuu mutta kielten opetuksen tarve pysyy. Tulkkien ja kääntäjien tarve tulee erittäin pitkällä aikavälillä vähentymään erilaisten käännösohjelmistojen myötä mutta ei suinkaan poistu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066