Tällaisia nimiä....

Salli

Naurakaa jos huvittaa!

Aikamieli,Mielikkä,Montaja,
Aikio,Otava,Päivälapsi,
Arijoutsi,Päiviä,Sarijoutsi,
Auvo,Sotijalo,Talvi,
Hirvi,Tapatora,Tapo,
Hyväneuvo,Toiva,Toivakka,
Ihalempi,Toivottu,Torio,
Ihamuoto,Tornia,Unaja,
Ikopäivä,Untamo,Unti,
Ikäheimo,Unto,Utujoutsi,
Ikävalko,Valta,Valtari,
Ilakka,Valto,Vihas,
Ilma,Vihavaino,Vilho,
Ilmatoivia,Vilja,Viljakka,
Kalpa,Viljari,Viti
Kauko,Äijäpäivä,Äijö,
Kaukomieli,Aallotar,Antamo,
Kaukovalta,Hyvämieli,Rusko,
Keiho,Ilmari,Kyllikki,
Kekko,Vellamo,Viittu,
Kokko,Illu,Väinämö,
Kontio,Tapio,Sulho,
Kotarikko,Sulo,Tellervo,
Kultimo,Sampsa,Sampo,
Kultamies,Terhi,Kullervo,
Kukurtaja,Juhannus,Hannus,
Kylli,Räkänokka,Lintujahti,
Leino,Pappi,Pakana,
Leinikka,Risti,Rauha,
Lempiä,Suoma,Onni,
Lempo,Mainio,Oiva,
Maanavilja,Merkkitähti,Kuutamo,
Meripäivä,Kaino,Armas,
Mielikirja,Aatos,Aivo.

Kamalia nimiä, jotka otin nimikirjasta... Mielipiteitä?

9

620

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm

ihan mainioita suomalaisia nimiä.Kaikkia en kyllä lapsilleni kelpuuttaisi, mutta esim.Talvi,Valto,Vilja,Rusko,Sampsa,Sampo,Leino,Onni, Oiva ja Kuutamo voisivat tulla kysymykseen, jos nyt heti olisi tarvetta.

• Hopo hopo

yks mun kaveri kerto, et joku oli halunnu antaa lapselleen Pikku Myy, mt pappi ei ollu hyväksyny sitä. Mitä mieltä ootte?

• =o)
        Hopo hopo kirjoitti:

yks mun kaveri kerto, et joku oli halunnu antaa lapselleen Pikku Myy, mt pappi ei ollu hyväksyny sitä. Mitä mieltä ootte?

Nimenä My on tietääkseni ainakin Ruosin nimipäiväkalenterissa, mutta sitä en muista, onko se suomenruotsalaisessa kalenterissa.

Oon kuitenkin nähnyt kastetuissa yhden Myn. Nimi on yhdellä yyllä, mutta suomenkieliselle lapselle nimeen voi lisätä yhden yyn lisää.

"Hämärä" pappi =( -Jos se Myy olisi mennyt paremmin läpi papille ilman sitä Pikkua ??

• Aurora

...menisivät läpi nimiksi ainakaan Räkänokka, Lintujahti, Vihavaino, Äijäpäivä tai Pakana. Mistä ihmeen kirjasta sinä nämä löysit?

Suuri osa nimistä on kyllä ihan kivoja (no ei kaikki) suomalaisia nimiä, esimerkiksi Otava, Talvi, Auvo, Valto, Vilja, Ilmari, Kyllikki, Tapio, Sulo, Kauko, Tellervo, Sampo, Sampsa, Terhi, Rauha, Onni, Oiva, Aatos. Mikä tekee näistä niin kamalia?

• evian

on mielipiteensä, ei varmasti löydy KETÄÄN joka pitäisi kaikista mahdollisista nimistä.

Koska itse pidät esim. nimistä Ilmari, Sulo, Rauha ja Kyllikki, et arvatenkaan arvosta paljoa uusia "nykynimiä".

• Aurora
        evian kirjoitti:

on mielipiteensä, ei varmasti löydy KETÄÄN joka pitäisi kaikista mahdollisista nimistä.

Koska itse pidät esim. nimistä Ilmari, Sulo, Rauha ja Kyllikki, et arvatenkaan arvosta paljoa uusia "nykynimiä".

Totesinhan etteivät kaikki mainitsemani nimet ole suosikkejani (erityisesti ei Sulo tai Kyllikki, yöks), vaan että ovat enemmän tai vähemmän tavallisia suomalaisia nimiä.

• nimi

Kekko Kaihomieli -hänestä voisi tulla isona Geggolisko asiantuntija, joka kaihoisin mielin toivoo voivansa joskus matkustaa geggojen kotiseudulle.

Keiho Kukurtaja pojalle.

Tytölle nimeksi (ei listaltasi) olen suunnitellut

Helma Hilpas ja toiselle tytölle Lempi Miina.

Mitä pidätte??

• viirujapesonen

osa noista on sukunimiä ainakin. En ole tiennyt että etunimiäkin?

• Jani Ville Untamo

Hienoja muinassuomalaissii etunimmii! Soisin niihen palloovan käyttöön nykyaikanakkiik!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11175
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5318
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2246
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1664
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1256
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1066
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      102
      991
    Aihe