Kasvien nopea huonontuminen?

ayoomi

Mistä johtuu, kun mun kaksi XXL-kokoista miekkakasvia on menny todella nopeasti huonoon kuntoon, suurin osa lehtistä on muuttunu keltasen/ruskeeksi ja hauraaksi. Auringon valoa ne ei saa, loisteputkista kylläkin. Ne on ollu mulla tosi monta vuotta, aina menestyny hyvin, ja nyt sit yhtäkkiä? :O Olen pistänyt veteen TetraPlantin FloraPridea, mutta mitä muuta voin tehdä?

4

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

      Oletko käyttänyt pohjalannoitteita ollenkaan ? Onko partista ? Kuin vanhat loisteputket on ?
      Itse olen välillä nostanut miekkoja pois altaasta ja poistanut lehtiä, niin että jää vain pienemmät, juuriakin olen samalla pätkinyt, eli "uudistanut" kasvin, n. puolen välein, partiksen ruokahalusta riippuen olen tehnyt tiuhempaankin. Saattaa ryökäle pötkytellä lehdellä vaikka viherruokaa (kurkku/kesäkurpitsaa) on vieressä.

      • ayoomi

        Lositeputkia on 2, ja ne on ollu... vähän yli 4 vuotta. Partamonneja (eikä muitakaan vastaavia) löydy. Pohjalannoitetta en oo käyttänyt, vaan sitä mainitsemaani FloraPridea :D Ja oon myös tehnyt samanlailla kun sä, nostanut pois ja harventanu lehtiä, koska noi siis kasvaa todella nopeesti.

        Mut olisko aika siis ostaa uudet loisteputket? sitä pohjalannoitetta?
        Miten sellasta muuten käytetään, ja missä muodoissa niitä myydään? :D


      • hoitsukki
        ayoomi kirjoitti:

        Lositeputkia on 2, ja ne on ollu... vähän yli 4 vuotta. Partamonneja (eikä muitakaan vastaavia) löydy. Pohjalannoitetta en oo käyttänyt, vaan sitä mainitsemaani FloraPridea :D Ja oon myös tehnyt samanlailla kun sä, nostanut pois ja harventanu lehtiä, koska noi siis kasvaa todella nopeesti.

        Mut olisko aika siis ostaa uudet loisteputket? sitä pohjalannoitetta?
        Miten sellasta muuten käytetään, ja missä muodoissa niitä myydään? :D

        Loisteputket kannattaa vaihtaa 1-2 vuoden välein, vähintään, menettävät tehoaan. Itse olen käyttänyt pääsäänöisesti jbl:n 7 pohjalannoitetta ja miekat rehottaa, partiksen herkkuttelusta huolimatta, myydään akvaarioliikkeissä, netistä esim. akvaarioon. fi tai tulipyrstöstä, saa myös pohjalannoitteita, itse tilasin viimeksi tetran tuotetta ja hyvin silläkin kasvaa.


    • fish KING

      Se voi olla osa syy, uusien vaihto... montako putkea; yksi kasviputki yksi 10000kelvinin akvaputki sekä ehkä sitten vielä jokin aquastar sävy.

      Ravinteiden tarve kasvin kasvaessa tietenkin kasvaa samalla ... suosittelen hankkimaan kasvilannoitteet akvaariotekniikka. nettikaupasta, laatu tavaraa edullisesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. 178
      1903
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      50
      1836
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1353
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1164
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1099
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1085
    Aihe