Kasvien nopea huonontuminen?

ayoomi

Mistä johtuu, kun mun kaksi XXL-kokoista miekkakasvia on menny todella nopeasti huonoon kuntoon, suurin osa lehtistä on muuttunu keltasen/ruskeeksi ja hauraaksi. Auringon valoa ne ei saa, loisteputkista kylläkin. Ne on ollu mulla tosi monta vuotta, aina menestyny hyvin, ja nyt sit yhtäkkiä? :O Olen pistänyt veteen TetraPlantin FloraPridea, mutta mitä muuta voin tehdä?

4

461

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoitsukki

Oletko käyttänyt pohjalannoitteita ollenkaan ? Onko partista ? Kuin vanhat loisteputket on ?
      Itse olen välillä nostanut miekkoja pois altaasta ja poistanut lehtiä, niin että jää vain pienemmät, juuriakin olen samalla pätkinyt, eli "uudistanut" kasvin, n. puolen välein, partiksen ruokahalusta riippuen olen tehnyt tiuhempaankin. Saattaa ryökäle pötkytellä lehdellä vaikka viherruokaa (kurkku/kesäkurpitsaa) on vieressä.

• ayoomi

Lositeputkia on 2, ja ne on ollu... vähän yli 4 vuotta. Partamonneja (eikä muitakaan vastaavia) löydy. Pohjalannoitetta en oo käyttänyt, vaan sitä mainitsemaani FloraPridea :D Ja oon myös tehnyt samanlailla kun sä, nostanut pois ja harventanu lehtiä, koska noi siis kasvaa todella nopeesti.

Mut olisko aika siis ostaa uudet loisteputket? sitä pohjalannoitetta?
        Miten sellasta muuten käytetään, ja missä muodoissa niitä myydään? :D

• hoitsukki
        ayoomi kirjoitti:

Lositeputkia on 2, ja ne on ollu... vähän yli 4 vuotta. Partamonneja (eikä muitakaan vastaavia) löydy. Pohjalannoitetta en oo käyttänyt, vaan sitä mainitsemaani FloraPridea :D Ja oon myös tehnyt samanlailla kun sä, nostanut pois ja harventanu lehtiä, koska noi siis kasvaa todella nopeesti.

Mut olisko aika siis ostaa uudet loisteputket? sitä pohjalannoitetta?
        Miten sellasta muuten käytetään, ja missä muodoissa niitä myydään? :D

Loisteputket kannattaa vaihtaa 1-2 vuoden välein, vähintään, menettävät tehoaan. Itse olen käyttänyt pääsäänöisesti jbl:n 7 pohjalannoitetta ja miekat rehottaa, partiksen herkkuttelusta huolimatta, myydään akvaarioliikkeissä, netistä esim. akvaarioon. fi tai tulipyrstöstä, saa myös pohjalannoitteita, itse tilasin viimeksi tetran tuotetta ja hyvin silläkin kasvaa.

• fish KING

Se voi olla osa syy, uusien vaihto... montako putkea; yksi kasviputki yksi 10000kelvinin akvaputki sekä ehkä sitten vielä jokin aquastar sävy.

Ravinteiden tarve kasvin kasvaessa tietenkin kasvaa samalla ... suosittelen hankkimaan kasvilannoitteet akvaariotekniikka. nettikaupasta, laatu tavaraa edullisesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa

Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site
      Maailman menoa
      223
      6699
    2. Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia

SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto
      Maailman menoa
      135
      5588
    3. Nyt tuli Suomen somaleista todella ikävää faktaa

sillä osa somalivanhemmista lähettää lapsiaan kotimaahansa kurinpitolaitoksiin, joissa heitä pahoinpidellään. Illan MOT
      Maailman menoa
      295
      3642
    4. Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi
      Maailman menoa
      128
      3510
    5. Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa

Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat
      Maailman menoa
      125
      2537
    6. Kommentti: oikeuslaitos korvattava SDP:n johdolla

Näkisin että Suomessa tuomiovalta pitäisi olla demareiden johtoportaalla. Koska porvarimedia säestettynä persujen kirku
      Maailman menoa
      4
      2190
    7. Sinä et halunnut sitoutua

Samalla tavalla kyin minä ja koen vihdoinkin että se on ihan ok. Sitoutuminen merkitsi meille erilaisia asioita, eikä ne
      Ikävä
      21
      2087
    8. Läppärit kahviloissa

Aika omituista nykyään, että mennään ”trendikkäästi” tekemään lämppärillä töitä kahviloihin ja viedään moneksi tunniksi
      Kahvilat
      59
      2031
    9. Persut pettävät ja valehtelevat aina

Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val
      Maailman menoa
      63
      1813
    10. Onko kaivattusi spesiaali?

Millä tavalla ja miten?
      Ikävä
      106
      1554
    Aihe