vinkkejä, kitinää ja vuodatusta

Kampyla

Only for U My friend.

Parhaat Alanya uskovaiset. Älkää vetäkö herneitä nenään tai menettäkö yöunianne. Alanyalaiset kyllä rakastaa lompakkoanne mielipiteistäni huolimatta. Tämä on vain minun mielipiteeni, eikä se tarkoita että kaikkien pitää yhtyä siihen.

Koska aina uusia neitsyitä janoaa tietoa paikasta, kannan korteni kekoon.

Asiaan. Paikka on muuttunut ja muuttuu koko ajan suuntaan jonka kanssa en halua enää olla tekemisissä. Nähty. Kaikki liittyy tavalla tai toisella rahaan. Turkkilaiset on kovia kauppamiehiä ja sitä kautta se on sinänsä ihan ymmärrettävää, mutta ei tee siitä matkaajalle yhtään siedettävämpää.

Alanyaan valuu sesonkiaikaan kymmeniätuhansia ihmisiä ympäri Turkkia tarkoituksenaan tehdä vain ja ainoastaan rahaa. Niille on aivan yks hailee mitä turisti ajattelee heistä tahi paikasta. Tili on tehtävä turistiaikaan ja piste. Aina tulee uusia koneita täynnä uunoja paksuine lompakkoineen. Vai tuleeko? No tulee niitä silti. Kun kyselee turisteilta vaivihkaa provosoimatta miten on mennyt, voi todeta että yhä useampi on tyytymätön asioiden tilaan. Niille jotka ei sitä vielä hiffannut kerrottakoon, että nyt puhutaan siitä kun mennään 25m:n kadun alapuolelle. Missään ei voi kulkea rauhassa.

Alanyassa on toistatuhatta ravintolaa joissa pitäisi väkisin syödä tai juoda jos vaan ohi kulkee. Se kun ei käy vastaukseksi että ei pysty syömään tahi juomaan joka paikassa. Härskeimmät huutelee nykyään perään kun ei jää jutulle vaan kulkee tyynesti ohi no thanksineen. Kaikille kun ei vaan voi jäädä jutteleen. Ja sitäpaitsi kaikki juttelu tähtää sinun lompakkosi keventämiseen. Ravintoloista puheen ollen. Mitä löytyy alanyalaisen ravintolan lautaselta? Melkein joka paikassa samanlailla aseteltu kauhassa muotoiltu riisikakku, vähän ranskalaisia ja muotoiltuja vihanneksia. Sen lautasenhan vois vaikka teettää alihankintana kun se on niin samanlainen useimmissa paikoissa. Ruoka on pääsääntöisesti suht hyvää ja hinnat juomineen noin puolet suomen hinnoista.

Alanyassa on lukematon määrä kojuja missä myydään kaikkee piraattituotetta maan ja taivaan väliltä. Turkissa kun tuo rekisteröity tavaramerkki on vähän löysä käsite. Okei. Tapahtuu sitä muuallakin esim. bulgariassa, mutta sekin krääsä tulee Turkista. Olis muuten kiva tietää moniko nettipiratismin vastustajista kulkee doltse kappanoissaan ja björn borgeissaan. Laatu vaihtelee täysin paskasta suht hyvään. Alanyassa on myös paljon kiinteitä liikkeitä ja muutama ostoskeskus. Esim. vaateliikkeistä tekee ihan hyviä löytöjä ja tavara on yleensä melko edullista ja erilaista kun kadunvarsikojuissa missä kaikki myy samaa tavaraa. Ostoskeskuksissa taas hinnat ja laatu nouse huomattavasti

Basaarialue on käsite sinänsä. Kun sinne menee on se tietoinen valinta. Siellä sen pamputuksen ja vääntämisen ja kääntämisen sietää, koska se on pelin henki. Turisti=kävelevä lompakko=open target. Kaikki valehtelee ja kusettaa minkä kerkiää. Härski saa- ja pitääkin olla, koska kauppias ottaa kuitenkin omansa. Ota huomioon kuitenkin se, että jos tarjoat hinnan jostain tuotteesta on se kauppiaan silmissä ostolupaus. Basaareilla kauppias on just niin törkeäkäytöksinen kun sitä huvittaa, mutta turistin tulisi käyttäytyä asiallisesti. Heidän mielestä. Perkeleitä tulee suomeksi perään helpostikkin.

Liikennekulttuuri on nykyään vähän parempaa, mutta silti vaarallista. Jalankulkijan pitää olla kokoajan erittäin tarkkana ja valoissa kannattaa katsoa vääräänkin suuntaan, sillä sieltäkin voi tulla vaikka skootteri ilman valoja ja tosi lujaa. Skoottereilla ajellaan joka paikassa ja oikeastaan ilman mitään sääntöjä. Jopa kauppahallissa tuli skootteri vastaan n.30kmh. Siis oikeesti... Jos ajat taxilla ota taxin numero ovesta muistiin jos tulee ongelmia. Bussilla ja dolmuksilla pääsee joka paikkaan ja ne on lähes ilmasia. Pitää vaan hiffata meneekö itään vai länteen.

Käsidesi, maitohappobakteerit, ripulilääkkeet yms. on syytä olla mukana. Älä juo vesijohtovettä, äläkä usko että jääpalat on tehty jokapaikassa pullovedestä. Hampaatkin kannattaa kuiteskin pestä pullovedellä. Jätä majoneesit väliin varsinkin jos pullo on lämpimässä. Juo pullovettä vähintään 3-4 litraa päivässä. Jos et juo niin sekin tekee vatsaongelmia. Paikallisten hygienia ja erillainen bakteerikanta tekee sen, että jonkinasteisia vatsavaivoja mahd. tulee. Turkki on erittäin saastainen maa. Se kannattaa pitää aina mielessä. Kävele pikkasen pois pääkadulta ja tiedät mitä tarkoitan.

Rahanvaihtaminen tulee suorittaa aina hotellin ulkopuolella huomattavan kurssieron vuoksi. Kilpailun takia kurssit ulkopuolella melko samanlaisia. Vaihda rahat toimistossa missä lukee no comission. Pyydä kuitti ja laske rahat. Yleensä tulee oikein muttei aina koska semmonen pieni kusetus nyt vaan kuuluu niitten kulttuuriin. Ja nyt kaikki Alanya uskovaiset sekos kun niitä ei ole ikinä kusetettu...

Visat ja elektronit käy, mutta järki päässä.

Mene, näe ja koe. Ei mun paikka enaa nykysellään...

37

2456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaiken

muun paitsi tuon ruokajutun. Söimme erittäin edullista(Alle 5e/annos) ja erittäin herkullista ruokaa paikalllisten omissa ruokapaikoissa. Nam! Siitä huolimatta never again to Turkey.

• piija

Näin se menee, mutta kun tuntee pelin säännöt voi mennä uudelleenkin. Ei enään mun suosikkilistalla. Mut never say never again.

• kokenut *

missä tahansa maassa, paikka mikä on niin sanottu turistirysä
      täyttää kaikki äsken mainutut esimerkit
      turkki on maa siinä missä muutkin
      ei hernettä nenään

• maailman meno

on.
      Parahin Kampyla. Luulitko joskus itse, että turistia jossakin rakastetaan muun kuin rahan takia?
      Onko joku parempi maailma olemassa ja jos on, niin missä?

Mutta asiallisesti ottaen, Alanyassa kaikki nuo mainitsemasi epäkohdat ovat vielä pientä ja sievää verrattuna maailman rosvopaikkoihin ja slummeihin.

Turkin kohteissa tarjotaan mahdollisuus lomanviettoon sellaiselle suomalaiselle, jolla ei ole varaa kotimaiseen matkailuun.
      Käyhän toki Turkissa myös varakkaita.

• niinpä niin

En tiedä mitä yrität sanoa,mitään uuttahan tässä ei ole, nämä samat löpinät ja läpinät saa täälltä lukea mistä tahansa. JOS sinulla on oikeasti jotakin UUTTA niin kerro ihmeessä. Jokainenhan meistä tietää joka on joskus käynyt missä tahansa lomakohteessa että homma on sama jokapaikassa.IHAN JOKAPAIKASSA.Olen itse matkustanut ainakin kahdessakymmenessä eri maassa ja jokapaikassa se on sama juttu.Kaikissa näissä paikoissa matkailu on se ELINKEINO, lyhyessä turistien kansoittamassa jassa on saatava elanto koko vuodeksi.Heillä ei ole samanlaista sosiaaliturvaa kun meikäläisillä. He tekevät työtään ja näiden kauppiaiden ja ravintoloiden "sisäänheittäjien" takana on aina omistaja joka todella pitää piiskan ojossa, jos et yritä jokaista ohikulkevaa sisään lennät itse ulos.Työtä on kuitenkin tehtävä ja kaikki joilla on työtä ovat kiitollisia siitä.En minäkään tykkää tuosta mutta ymmärrän heitä.Sille joka napisee Turkin kaupanteosta ja tavoista kehoitan menemään esim.Tunisiaan. Meneppä ihan vertailun vuoksi....
      Tottakai se on niin, jos olet kiinnostunut jostakin tavarasta ja tarjoat hinnan ja myyjä hyväksyy, tietysti sen ostat, niinhän teet täälläkin. Sinähän kusetat jos et osta vaikka toista arvostelet kusetuksesta.
      Mielipiteitä on monia ja onneksi näin on, olisi kamalaa jos me kaikki matkustelevaiset kansalaiset asettuisimme samaan paikkaan.Itse pidän Turkista ja varsinkin Alanyasta. Ohi pääsee näistä kauppiaista ja tervehdykseen voi vastata kauniisti tai olla vastaamatta.Enemmän minua risoo suomessa puhelimitse tehtävä kaupustelu kuin lomapaikassani suora kaupustelu tms.
      Alanyassa raha kannattaa mieluummin vaihtaa pääpostissa.Paras kurssi.
      Piraattia joo löytyy ja paljon, sinä itse päätät ostatko mitään, ostatko piraattia vai jotakin muuta.Miksi kitiset?
      Härkiys on tyhmyyttä ostoksilla.Oletko sitä suomessa ja hyväksytkö ulkomaalaisilta suomessa härskin käytöksen jos olet asiakaspalvelussa.Ehkä itse olen saanut niin turkissa kuin muuallakin asiallisen käytöksen koska suhtaudu heihin kuten toivon heidän suhtautuvan minuun.Koskaan en ole joutunut minkään törkeyksien ohteeksi.Turkissa nykyisin laitetaan jopa liike kiinni poliisien toimesta jos kaupankäynti on oikeesti hyökkäävää, ensin määräajaksi ja sit kokonaan jos ei vieläkään homma pelaa.
      Ruoka on jokapaikassa hyvää, tai ainakin minulla on ollut ja olen syönyt lukemattomat kerrat Turkissa.Ihan sama juttu jos menen suomessa ravintolaan, jotka luokittelee itsensä tasokkaiksi niissä maksan alkusalaatista n.5-6€ pääruoka (liha) n.20€ siinä jälkiruoka 7-9€. Vähintään, juomat lisäksi. Annokset olemattomia. Alanyassa saman satsin saat n.8 €.Jälkiruokahan siellä yleensä trajotaan, sitä ei tarvi tilata.Suomessahan huoltoasemilla syö parempaa ruokaa kuin jossakin ravintolassa.
      Ihmiset on ystävällisiä ja jos TUTUSTUT paikalliseen väestöön ja keskustelet OIKEESTI heidän kanssaan saat paljon sellaista tietoutta kaikesta jota et ikinä arvostelevana turistina osaisi kuvitellakkaan. Hyvää ja huonoa.
      Minä en vetänyt hernettä mihinkään kirjoituksesi johdosta, eikä varmaan moni muukaa, sehän on VAIN SINUN MIELIPIDE ja kukaan ei varmaan välitä menetkö sinä sinne vai et, varmaan on parempikin kun sellainen henkilö joka ei johonkin maahan tai paikkaan halua on todellakin menemättä. Miks ihmeessä siitä pitää kaikille ilmoittaa.Ketä kiinnostaa??????????????????Paljon parempihan se onkin kun jokapaikassa saataisiin nuo vinkujat kitkettyä pois, kaikki katsoisivat paikan jossa viihtyy.
      Suosittelen sinulle seuraavaksi jo mainitsemaani Tunisiaa, Egyptiä, Bulgariaa, Romaniaa, Marokkoa ja jopa Espanjaa.
      Aurinkoisia lomapäiviä sinulle mihin ikinä sitten menetkin, nauti lomastasi jätä kiristävä pipo kotiin. Kirjoitteleppa vinkkejä sitten kun sinulla ihan oikeesti niitä on.

• Taas menossa

Matkailu avartaa, niinhän sitä sanotaan ja tekstisi on parasta luettavaa taas vähään aikaan tällä "kanavalla" ja toivottavasti moni lukee sen ajatuksen kanssa.

En voi olla lainaamatta tekstistäsi kohtaa.....koska suhtaudun heihin kuten toivon heidän suhtautuvan minuun...siitä se hyvä loma alkaa, kun asettuu toisen asemaan ja miettii miten/mitä itse tekisi samassa tilanteessa.

Vielä tuosta ensimmäisestä kirjoitelmasta.....Käsidesi, maitohappobakteerit, ripulilääkkeet, Turkki on erittäin saastainen maa...
        En tuota saastaisuutta allekirjoittaisi, sillä eripuolilla Turkkia matkanneena emme ole onnistuneet saamaan minkäänlaisia vatsanväänteitä sen suurempaa/enempää hygieniaa noudattamalla, kuin täällä Suomessa. Nuo maitohappobakteerit saivat vatsan meillä jostain syystä "elämöimään" joten vuosia sitten ne jo unohdettiin. Toki, jos lämpötila huitelee 40 asteessa on riski olemassa joka paikassa. Kraanavedellä hedelmät, vihannekset ja hampaat on hoideltu ja aina on luotettu jääpaloihin. No, hyvä tuuri on käynyt.

Vielä tuosta WC-kulttuurista sen verran..sitä ei ole meillä Suomessa, ainakaan Tampereella kauppakeskuksissa, huoltoasemilla, ym. Jokainen niissä käynyt varmaankin tietää mitä tarkoitan tuolla kulttuurilla. Turkissa se on olemassa ja yleensä ravintoloiden ja hotellien WC:t ovat puhtaita, ei papereita ja muuta tavaraa lattioilla, tuoksu puhdas.

En voi olla myöskään mainitsematta Alanyan kahviloita...ihania leivoksia, pikkuleipiä, erilaisia leivonnaisia, pöytiin tarjoiltuina, lusikka/haarukka paperissa, kauniit astiat, hyvä palvelu. Tämäkin kulttuuri on Suomesta tyystin katoamassa, meillä on korvapuusti, dallaspulla, kroissant ja rasvaiset munkit. Pöydän saat siivota lähtiessäsi sillä toithan ne tullessasi. Toki pari "ketjua" tarjoaa tällä hetkellä kahvin kanssa mansikkaleivoksia reippaaseen ylihintaan.

Kateeksi käy myös Microksen lihatiskiä katsellessa, kun vertaa meidän pakattuihin lihapaketteihin. On kanaa ja lammasta monin eri tavoin tarjolla. Entäs Feta-juusto tiski...

Vähän taisi tämä teksti välillä eksyä aiheesta..
        No, me olemme menossa taas syksyllä Alanyaan lataamaan "pattereita" talven varalle. Kaksi viikkoa shoppailua, hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä ja eiköhän ole varma aurinkokin tarjolla.

Maukkaita elämyksiä jokaiselle missä lomailettekin.
        Elämän todellinen salaisuus piilee kauneuden etsinnässä - Oscar Wilde.

• todellakin
        Taas menossa kirjoitti:

Matkailu avartaa, niinhän sitä sanotaan ja tekstisi on parasta luettavaa taas vähään aikaan tällä "kanavalla" ja toivottavasti moni lukee sen ajatuksen kanssa.

En voi olla lainaamatta tekstistäsi kohtaa.....koska suhtaudun heihin kuten toivon heidän suhtautuvan minuun...siitä se hyvä loma alkaa, kun asettuu toisen asemaan ja miettii miten/mitä itse tekisi samassa tilanteessa.

Vielä tuosta ensimmäisestä kirjoitelmasta.....Käsidesi, maitohappobakteerit, ripulilääkkeet, Turkki on erittäin saastainen maa...
        En tuota saastaisuutta allekirjoittaisi, sillä eripuolilla Turkkia matkanneena emme ole onnistuneet saamaan minkäänlaisia vatsanväänteitä sen suurempaa/enempää hygieniaa noudattamalla, kuin täällä Suomessa. Nuo maitohappobakteerit saivat vatsan meillä jostain syystä "elämöimään" joten vuosia sitten ne jo unohdettiin. Toki, jos lämpötila huitelee 40 asteessa on riski olemassa joka paikassa. Kraanavedellä hedelmät, vihannekset ja hampaat on hoideltu ja aina on luotettu jääpaloihin. No, hyvä tuuri on käynyt.

Vielä tuosta WC-kulttuurista sen verran..sitä ei ole meillä Suomessa, ainakaan Tampereella kauppakeskuksissa, huoltoasemilla, ym. Jokainen niissä käynyt varmaankin tietää mitä tarkoitan tuolla kulttuurilla. Turkissa se on olemassa ja yleensä ravintoloiden ja hotellien WC:t ovat puhtaita, ei papereita ja muuta tavaraa lattioilla, tuoksu puhdas.

En voi olla myöskään mainitsematta Alanyan kahviloita...ihania leivoksia, pikkuleipiä, erilaisia leivonnaisia, pöytiin tarjoiltuina, lusikka/haarukka paperissa, kauniit astiat, hyvä palvelu. Tämäkin kulttuuri on Suomesta tyystin katoamassa, meillä on korvapuusti, dallaspulla, kroissant ja rasvaiset munkit. Pöydän saat siivota lähtiessäsi sillä toithan ne tullessasi. Toki pari "ketjua" tarjoaa tällä hetkellä kahvin kanssa mansikkaleivoksia reippaaseen ylihintaan.

Kateeksi käy myös Microksen lihatiskiä katsellessa, kun vertaa meidän pakattuihin lihapaketteihin. On kanaa ja lammasta monin eri tavoin tarjolla. Entäs Feta-juusto tiski...

Vähän taisi tämä teksti välillä eksyä aiheesta..
        No, me olemme menossa taas syksyllä Alanyaan lataamaan "pattereita" talven varalle. Kaksi viikkoa shoppailua, hyvää ruokaa ja mukavia ihmisiä ja eiköhän ole varma aurinkokin tarjolla.

Maukkaita elämyksiä jokaiselle missä lomailettekin.
        Elämän todellinen salaisuus piilee kauneuden etsinnässä - Oscar Wilde.

Aivan sama kuttu, kraanavedellä on pesty hampaat ja hedelmät. Kaikkee on syöty. Hygieniataso on todellakin korkealla,Ei siellä ole varaa yhdenkään ravintolan menettää asiakkaitaan epäsiisteyden takia. Todellakin siellä on nykyisin niin ihania kahviloita ja leivoksia. Niin ja se vessajuttu, meneppäs suomessa kysymään jostakin saanko käydä vessassa (jos et ole asiakkaana)sanotaan heti että joo mut se maksaa euron, Alanyassa saat varmaan mennä eikä maksa mitään. En ymmärrä tuota kamalaa ennakkoluuloisuutta ja yleistä halveksuntaa Turkkia kohtaan,Meillä olisi niin paljon opittavaa.
        Lämpimällä pitää todella juoda paljon ja syödä myös suolaista jotta elimistö pysyy tasapainossa ja mahdottoman hyvä nestetasapainon ylläpitäjä on se jugurttijuoma AYTUR. Ihanaa lomaa Sinulle.

• vetänyt

hernettä? Et niin, meni koko hernepussi.

Aina on teitä Turkki-kritiikille allergisia, jotka ette voi sietää mielipiteitä, jotka poikkeavat omistanne. Sellaisella tyylillä on muuten saatu paljon pahaa aikaan. ihan maailmanlaajuisestikin.

Ja kyl kyl, me viihdymme lomillamme Turkin tasokkaissa hotelleissa, ensi vuonna valitsemme Siden. Vaikka aloittaja ei tykännytkään, ei se minun rauhaani järkytä, mielestäni tänne voi kirjoittaa, vaikkei kohteesta pidäkään.

Ehkä sinun on aika höllentää pantaa ja ponnaria. Mutta toisaalta, jos murheistasi suurimpia ovat tänne vääriä kirjoittelevat turistit niin lucky you!

• Ei kirjoittele
        vetänyt kirjoitti:

Aina on teitä Turkki-kritiikille allergisia, jotka ette voi sietää mielipiteitä, jotka poikkeavat omistanne. Sellaisella tyylillä on muuten saatu paljon pahaa aikaan. ihan maailmanlaajuisestikin.

Ja kyl kyl, me viihdymme lomillamme Turkin tasokkaissa hotelleissa, ensi vuonna valitsemme Siden. Vaikka aloittaja ei tykännytkään, ei se minun rauhaani järkytä, mielestäni tänne voi kirjoittaa, vaikkei kohteesta pidäkään.

Ehkä sinun on aika höllentää pantaa ja ponnaria. Mutta toisaalta, jos murheistasi suurimpia ovat tänne vääriä kirjoittelevat turistit niin lucky you!

Tuossa aiemmin nimimerkki JUST NÄIN kirjoitti tuosta ennakkoluulosta ja halveksunnasta Turkkia kohtaan, niin täysin tottahan se on, kun näitä lomalaisten kertomuksia tällä saitilla lueskelee. Välistä tuntuu, että ovatko kaikki ihan tosissaan asialla vai piruuttaan tänne kirjoittelevat. Enpä kutsuisi itseänikään MINKÄÄN MAAN osalta allergiseksi, mutta minulle ei olekaan tärkein kriteeri ruoan hinta ravintoloissa/hinnat kaupoissa tai basaareissa, eikä liioin vaatteiden laatu, sillä ostan sen mikä tuntuu hyvältä ja syön mahdollisimman monessa eri ravintolassa erilaisia makuelämyksiä etsiessäni.

Jos olette Kreikan matkaajia ja olette lukeneet heidän kanavansa keskusteluja niin kyllä siellä meno on ihan toinen, mielipiteitä vaihdetaan kovasti laidasta laitaan, mutta kokonaan eri sävyssä. Negatiivista palautetta löytyy mutta heistä ei tehdä väärinkirjoittajia, kirjoitelmissa on jostain syystä ihan eri sointu.

Kaikilla on oikeus mielipiteeseen...

• juuri näin
        vetänyt kirjoitti:

En vetänyt, enkä vedä herneitä tälläisten kirjoitusten takia MUTTA onhan kai oikeus kertoa myös se POSITIIVINEN puoli maasta kuin maasta. MIKSI yleensä pitää ensin keksiä ja kertoa mitä huonoa on ????Mietippä sitä. Kyllä minullakin on joka ainoasta maata kerrottavana (reilu 30 maata)myös jotakin mistä en pitänyt mutta ajatukseni elämästä on yleensäkin se, ettei tarvi kuulutella maailmalle kaikkea mistä MINÄ en pitänyt.Turkki on mennyt todella vauhdilla eteenpäin sillä aikaa kun olen siellä matkustanut (n. 10V). Turkissa ja varsinkin siellä Alanyassa voin todellakin rentoutua ja lomailla,nyt kun on niin paljon jo tuttua ei tarvi kuluttaa lomaa siihen että yrittää ehtiä katsoa kaiken. Voi ottaa rennommin ja mennä sinne mihin mieli tekee tai vaan löhöillä. Mennessäni uuteen paikkaan tai paikkaan jossa olen käynyt vain muutaman kerran on paha tapa "ahmia" paikallista kulttuuria ja nähtävyyksiä jne. jolloin on miltei väsyneempi kuin tullessa.SIIS en ole allerginen kirjoitteluista turkille , espanjalle, kreikalle, italialle maltalle, marokolle, egyptille tai yleensäkään millekkään muulle maalle jossa olen käynyt tässä vain muutamia mainiteksani. Minulla nimenomaan on se ponnari ja pipo ehkä vähän turhankin löysällä MINÄHÄN EN KIRJOITA TOISISTA HALVENTAVAAN SÄVYYN. Katsoisinkin että jokaisen negatiiviseen sävyyn kirjoittavan, koskee kirjoitus sitten turkkia tai mitä muuta tahansa olisi ensin katsottava vähän enemmän maailmaa ja muodostettava sen jälkeen mielipiteensä.Aika supppea käsitys jos ainut ulkomaanmatka on ainoastaan kohdistunut turkkiin ja siellä kun asiat ei ole samallalailla kun omassa suomalaisessa kylässä.On minullakin jostakin maasta ajatus että tuskin sinne palaan mutta en ole kertaakaan siitä kirjoittanut, enkä kirjoittele.Joillekkin tutuille olen maininnut että MINÄ EN PITÄNYT SIITÄ KOHTEESTA MUTTA VARMAAN MONI AJATTELEE TOISIN.
        Vielä JOS voisit tarkistaa näkemystäsi siitä KUMMALLA on saatu enemmän pahaa aikaan positiivisella vai negatiivisella näkemyksellä asioihin!
        Toivotan sinulle aurinkoista mieltä ja avartavaa elämänkatsomusta.
        Miksi muuten tämä asia Sinua nyppii, jos Sinä et ole viestin alkukirjoittaja?????????
        Niin ja hotelleista-tasokkaista tai ei. Kyllä minäkin yritän tarkistaa tason mihin hotellin menen , mutta sijainti on minulla se pääasia jos nyt ei aivan yhdentähden hotsku ole. Ei silti olen minä ollut hotellissa jossa vesi tuli sateella sisään - katosta.Oisin saanut vaihtaa huonetta mut ei se mua haitannut kun ei koko ajan satanut, hotskun puolesta ne kävi tyhjentämässä ämpärin:)
        Tämä oli ns. tasokas hotelli olevinaan esitteiden mukaan ja jossakin muualla kuin siellä parjatussa Alanyassa.Jossakin olen joutunut tosin vaihtamaan hotelliakin, mutta syynä oli se että vaikka hotelli oli aivan uusi ja olimme ensimmäisiä asiakkaita siellä oli sijainti niin kaukana jotta vaihdoin tasoltaan huokeampaan mutta sijainniltaan parempaan.Sellaista sattuu, mutta nämä on niitä asioita joita ei katsella se kiristävä pipo mutta ei myöskään ne ruusunpunaiset aurinkolasit päässä. TÄMÄ ON ELÄMÄÄ ja luojankiitos sitä on suomen rajojenkin ulkopuolella ja jokaisella löytyy se oma paikka jostakin- lomaillakkin.

• ::66::

20 vuotta turkissa käyneenä olen huomannut mutta niinhän se on että maassa maan tavalla ! Mutta kyllä olen humannut että nykypäivänä samat tavat on joka paikassa missä turisti käy ei tarvi mennä kun tallinnaan kyllä pääsee rahapussistaan äkkiä eroon ostamatta edes mitään ! En ole 50 vuoden aikana ja paljon matkustaneena huomannut maata jossa turistia ei yritettäs vähän kusettaa .Mutta silmät auki ja valpaana voi kyllä mennä ihan mihin vaan . Mukavaa ja rentouttavaa matkailua vauvasta vaariin !

• Kampyla

Ei tässä ollut tarkoitus aloittaa mitään pyhää sotaa Alanyaa vastaan ja näyttää siltä ettei tästä semmoista tulekkaan. Hyvä niin. Kuten joku, joka mahdollisesti luki koko kirjoitelmani, saattoi kiinnittää huomiota kahteen pointtiin. Neitsyeille, sekä mene, näe ja koe...muodosta oma mielipide.

Okei. Myönnetään. Jos ajatellaan neitsyitä, niin kirjoitukseni sävy oli ehkä turhan negatiivinen. Pahoitteluni. Toisaalta on hyvä miettiä mihin päänsä työntää jo etukäteen. Kaikille kaikki ei sovi. Tarkkaavaisemmat osasivat ehkä havaita, ettei viimeisin matkani ko. paikkaat suinkaan ollut emsimmäinen.

Kyllä. Olet varsin oikeassa. Miksi sitten itse työnsin pääni sinne, jos en paikasta pidä? Ensi koksketukseni Alanya nimiseen kylään oli jo 1995. Sen jälkeen 2 viikon reissuja yht. 5 kertaa. Paljon on vuosien saatossa muuttunut. Välillä parempaan ja välillä huonompaan. Halusin antaa ko. paikalle vielä mahdollisuuden. Viimeisin paluu oli 25.7. Eli näkemystä ja kokemusta pidemmältä ajalta kuin monella kommentoijalla tod.näk. Itse en enää paikasta välitä. Mutta mitä sitten. Sillä on väliä miten itse asian koet.

Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa niille, jotka paikkaan vuosi toisensa jälkeen palaa. Onhan se loistavaa, että on löytynyt itselle sopiva lomanviettopaikka johon on mukava aina palata ja tietää mitä saa.

Aloitusviestistäni vielä sen verran, että vaikkakin se oli HIVENEN tunnekuohun vallassa kyhätty, pidättäytykää omasta adrenaliiniryöpystä ja lukekaa viestini uudelleen. Positiivisetkin asiat on käännetty negatiiviseksi osassa vastauksista.
        Mm. en missään kohtaa väittänyt, että ruoka Turkissa on huonoa. Päinvastoin. Oli siellä muutakin, mutta ei nyt jaksa ruveta vääntään.

Yksi asia on kuitenkin mistä en peräänny. Tässä osiossa ilmaisen syvän inhoni ko. maan jätteidenkierrätysasioita kohtaan. Jos olet uskossasi sokea, hyppää tämä osio ylitse. Turkki on likainen maa. Käytin ilmaisua saastainen ja se on omastakin mielestäni rumasti sanottu. Ihmetyttää ne Turkin kävijät jotka omaavat parin vuosikymmenen kokemuksen maasta ja silti päästää tommosia sammakoita suustaan että tosi siistiä on. Aloitusviestissäni en puhunut yhdestäkään hotellin tai ravintolan vessasta tai muustakaan vastaavasta tilasta. Niissä asioissa huikeata kehitystä on kyllä tapahtunut, mutta silti järkyttäviä eroja esiintyy.

Jos makaat hotellin uima-altaalla tai rannalla 2 viikkoa ja käyt satunnaisesti pääkadulla ja basaareilla et ehkä tule kiinnttäneeksi asiaan huomiota mikä on oikeasti meininki. Mikäs siinä. Semmostahan sen loman tulee ollakin.

Jos nyt joku kuitenkin miettii näitä likaisuusasioita, niin katsokaa miten jätteidenkierrätys on järjestetty. Missä roskikset sijaitsee ja missä kunnossa roskapiste on...missä kunnossa hotellien ja ravintoloiden (mihin näkee) roskapiste on. Näillä asioilla ON välillisesti merkitystä mm. niille jotka työskentelevät elintarviketeollisuudessa ( itse en). Ulosteperäisten tartuntatautien riski Turkissa on erittäin suuri. Nyt 100 ihmistä kertoo ettei ikinä ole tapahtunut mitään. Toisaalta samanverran vois kirjoittaa että on. Itsellä osumia 3/6. Älkää nyt kirjoittako että semmostahan se lämpösissä maissa on. Kyse on hygieniasta eikä mistään muusta silloin kun puhutaan ulosteperäisistä tartuntataudeista. Eiks vaan. Tiedän. Sattuu sitä muuallakin.

Ja vielä vähän. Koska äskeisen kirjoitettuani on todennäköistä, että saan kaikkien vihat niskoilleni sanon vielä nopeesti seuraavaa. Neitsyt. Kun koneesi laskeutuu Antalyaan. Matka Alanyaan kestää n. 1h 45min. Voi kestää kauemminkin jos/kun pysähdytään ennalta sovitulle huoltsikalle, jossa kaikki maksaa 4 x enemmän kuin normaalisti. Katsele bussisi ikkunoista ulos. Katso molemmille puolille jos näet. Okei. Siellä pitäisi näkyä yhtenäinen roskavana aina Alanyaan asti. Ne on paikallisten heittämiä. Niitä ei tosin näe jos on matkustanut Turkissa kymmeniä vuosia. Jos matkatoimiston retkiltä jää aikaa, suosittelen retkeä paikallisten oikeille asuinalueille...

Enivei. Osa täällä arvostelee sitä, että miksi täällä esitän yhtään mitään mielipiteitä mistään asiasta koskien Turkkia tai Alanyaa. Ei ketään kiinnosta. Sekö vain kiinnostaa ihmisiä, että positiivinen palaute on ainoaa oikeata palautetta, joka ikäänkuin vahvistaa oikean ostopäätöksen lomakohteesta? Tulee hyvä fiilis ja huojennus.

Seppo Räty aikanaan tokas, että Saksa on paska maa. Itse olen eri mieltä. Mitä Turkkiin tulee en ole koskaan niin sanonut. Sanon vain, että se ei enää nykysellään ole minun paikkani. Jos se ei sovi jonkun maailmankatsomukseen olen aidosti pahoillani.

• sanaa27

Luin ainoastaan aloitusviestin. Ja asiat olivat suurinpiirtein siinä oikein. Tai sekin riippuu näkökannasta. Olen kuullut niin monen ''tietävän'' suusta nuo asiat. Kannattaa lähteä avoiminmielin. Turkissa, Alanyassa on niin erilainen kulttuuri kuin Suomessa. Siellä on totuttu käyttäytymään miten käyttäytyvät. Mutta oletko koskaan oikeasta katsonut tarkasti sitä elämää?

Siellä on ihmisiä myös jotka välittävät oikeasti ja ovat kiinnostuneita sinusta ihmisenä eikä vain mistä maasta olet tai paljon sinulla on rahaa.
        Ihmiset välittävät siellä toisistaan enemmän kuin Suomessa.
        Olen käynyt Alanyassa 13 kertaa. Enkä kertaakaan ole nähnyt masentunutta tai syrjäänvetäytyvää ihmistä. Suomessa jokainen ihminen valittaa jossai vaiheessa miten vaikeaa heillä on. Ja Suomalaisista tälläkin hetkellä noin 20%:a on masentuneita. Alanyassa monet ihmiset tekevät 18 tuntista työpäivää, seitsemän kertaa viikossa. Ja muu aika menee nukkumiseen. Ja he eivät valita? Jos suomalainen laitettaisiin sinne edes viikoksi töihin, varsinkin niillä palkoilla, tulisi heti sen jälkee takaisin Suomeen. Tuskin kestäisi edes viikkoa.
        Ja ruoka. Se on hyvää, terveellisempää kuin Suomessa ja paljon halvempaa.
        ...Lista jatkuisin vaikka kuinka pitkään osan suomalaisten käsityksistä ja yleistyksistä.

Elämä on vain väärin. Miksi meillä on näin hyvä olla täällä ja kaikki valittavat kuinka surkea elämä on ja maailmassa on niin monta paikkaa missä on köyhyys, nälänhätä, sairaudet, sodat, yms. ja he eivät valita niin paljoa kuin suomalaiset?

Herätkää ihmiset. Alanya, Turkki on erilainen paikka. Jos ette hyväksy erilaisuutta, pysykää Suomessa !

• kampyla
        sanaa27 kirjoitti:

Luin ainoastaan aloitusviestin. Ja asiat olivat suurinpiirtein siinä oikein. Tai sekin riippuu näkökannasta. Olen kuullut niin monen ''tietävän'' suusta nuo asiat. Kannattaa lähteä avoiminmielin. Turkissa, Alanyassa on niin erilainen kulttuuri kuin Suomessa. Siellä on totuttu käyttäytymään miten käyttäytyvät. Mutta oletko koskaan oikeasta katsonut tarkasti sitä elämää?

Siellä on ihmisiä myös jotka välittävät oikeasti ja ovat kiinnostuneita sinusta ihmisenä eikä vain mistä maasta olet tai paljon sinulla on rahaa.
        Olen käynyt Alanyassa 13 kertaa. Enkä kertaakaan ole nähnyt masentunutta tai syrjäänvetäytyvää ihmistä. Suomessa jokainen ihminen valittaa jossai vaiheessa miten vaikeaa heillä on. Ja Suomalaisista tälläkin hetkellä noin 20%:a on masentuneita. Alanyassa monet ihmiset tekevät 18 tuntista työpäivää, seitsemän kertaa viikossa. Ja muu aika menee nukkumiseen. Ja he eivät valita? Jos suomalainen laitettaisiin sinne edes viikoksi töihin, varsinkin niillä palkoilla, tulisi heti sen jälkee takaisin Suomeen. Tuskin kestäisi edes viikkoa.
        ...Lista jatkuisin vaikka kuinka pitkään osan suomalaisten käsityksistä ja yleistyksistä.

Elämä on vain väärin. Miksi meillä on näin hyvä olla täällä ja kaikki valittavat kuinka surkea elämä on ja maailmassa on niin monta paikkaa missä on köyhyys, nälänhätä, sairaudet, sodat, yms. ja he eivät valita niin paljoa kuin suomalaiset?

Herätkää ihmiset. Alanya, Turkki on erilainen paikka. Jos ette hyväksy erilaisuutta, pysykää Suomessa !

Viimeisin hotelli jossa oltiin, kiinnitin huomiota siihen, että samat henkilöt ovat aina töissä. Viimeisenä iltana(2vkoa) kysyin kahdelta eri työntekijältä miten ne jaksaa tommosta. Molemmilla samankaltainen vastaus. Ei tää kestä kun 6-7 kk, mutta olispa jo ohi...eli hattua nostan, mutta sääliks käy.

• yli 10 v reissuja
        kampyla kirjoitti:

Viimeisin hotelli jossa oltiin, kiinnitin huomiota siihen, että samat henkilöt ovat aina töissä. Viimeisenä iltana(2vkoa) kysyin kahdelta eri työntekijältä miten ne jaksaa tommosta. Molemmilla samankaltainen vastaus. Ei tää kestä kun 6-7 kk, mutta olispa jo ohi...eli hattua nostan, mutta sääliks käy.

Meillä jää kesäkuun reissu viimeiseksi Alanyaan, yli 10 vuotta olemme siellä käyneet kaksi-kolme kertaa vuodessa 3-4 viikon matkoja ja nyt tuntui siltä että ei enää, tuntemukset ihan samat kuin tämän ketjun aloittajalla.

• kutakin
        yli 10 v reissuja kirjoitti:

Meillä jää kesäkuun reissu viimeiseksi Alanyaan, yli 10 vuotta olemme siellä käyneet kaksi-kolme kertaa vuodessa 3-4 viikon matkoja ja nyt tuntui siltä että ei enää, tuntemukset ihan samat kuin tämän ketjun aloittajalla.

Kyllä se on ihan oikea aika jo katsoa muutakin.Minä pidän Alanyasta ja käyn siellä kerran vuodessa tai joskus voi jäädä vuosi väliin mutta maykustan toki paljon muuallakin siis muissa maissa.Siinä sen eron huomaa kun kulkee muuallakin. Silti pidän Alanyasta.Viestin aloittaja nyt jostakin syystä mesuaa noiden roskapönttöjen kanssa. Siellähän roskaautot kulkee illalla hyvin myöhaan.Joka päivä. Minun mielestäni siellä roskapöntöt todellakin tyhjennetään usein mutta onhan se valtava määrä jätettä mitä turistkautena tulee ja turistit sotkee todella paljon myös.Kyllä varmaan jokainen joka siellä useamman kerran käy liikkuu muuallakin kuin hotelli-ranta-keskusta.Minä ainakin tunnen Alanyan ja ympäristöt paremmin kuin omat taskuni. Onhan siellä jossakin etäänpänä ei niin siistiä" mutta niin on monessa paikassa ja pihassa täällä meillkin ja joka ainoassa maassa ja lomakohteessa.Kurja jos joku on saanut noin USEIN jotakin pöpöjä niinkuin aloittaja.Pitäisköhän tuota käsihygieniaansa tarkistaa. Kosteuspyyhkeitä ja käsidesiä vaan kaupungille mukaan kaikissa turistien kansoittamissa ja kuumissa kohteissa.Ihanaa kun tuo ei ole omalle kohdalle osunut edes siellä "saastaisessa" kohteessa.
        Se on NIIN IHANAA todellakin kun siellä ihmiset ovat niin tyytyväisiä ja aitoja eikä tälläsiä joka roskapussin perään valittajia kun täällä suomessa jossa lapseni sai ruokamyrkytyksen tänä kesänä siitä käsihygieniasta huolimatta ja ns, siististä ruokapaikasta.Turkissa ei ole tullut koskaan eikä kyllä muuallakaan tämä oli ensimmäinen.
        Mut ihan oikein et kattoo jotakin muutakin paikkaa ja maata ei sitä saakkaan jämähtää mihinkään eikä ainakaan jos ei tykkää.

• Turismi elättää
        kampyla kirjoitti:

Ihan sama meninikin kaikkialla muuallakin, Alpeilla tavella, Lapissa, Hangossa kesällä, sesonkin on lyhyt ja silloin on taottava kun rauta on kuumaa. Kaveri oli aikoinaan Levillä yhden talven hommissa, illat/yöt baarimikkona, päivät huoneita siivoamassa jne.. Eli aivan turha jeesustella kun osataan sitä täälläkin.

• saimi5
        Kampyla kirjoitti:

Ei tässä ollut tarkoitus aloittaa mitään pyhää sotaa Alanyaa vastaan ja näyttää siltä ettei tästä semmoista tulekkaan. Hyvä niin. Kuten joku, joka mahdollisesti luki koko kirjoitelmani, saattoi kiinnittää huomiota kahteen pointtiin. Neitsyeille, sekä mene, näe ja koe...muodosta oma mielipide.

Okei. Myönnetään. Jos ajatellaan neitsyitä, niin kirjoitukseni sävy oli ehkä turhan negatiivinen. Pahoitteluni. Toisaalta on hyvä miettiä mihin päänsä työntää jo etukäteen. Kaikille kaikki ei sovi. Tarkkaavaisemmat osasivat ehkä havaita, ettei viimeisin matkani ko. paikkaat suinkaan ollut emsimmäinen.

Kyllä. Olet varsin oikeassa. Miksi sitten itse työnsin pääni sinne, jos en paikasta pidä? Ensi koksketukseni Alanya nimiseen kylään oli jo 1995. Sen jälkeen 2 viikon reissuja yht. 5 kertaa. Paljon on vuosien saatossa muuttunut. Välillä parempaan ja välillä huonompaan. Halusin antaa ko. paikalle vielä mahdollisuuden. Viimeisin paluu oli 25.7. Eli näkemystä ja kokemusta pidemmältä ajalta kuin monella kommentoijalla tod.näk. Itse en enää paikasta välitä. Mutta mitä sitten. Sillä on väliä miten itse asian koet.

Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa niille, jotka paikkaan vuosi toisensa jälkeen palaa. Onhan se loistavaa, että on löytynyt itselle sopiva lomanviettopaikka johon on mukava aina palata ja tietää mitä saa.

Aloitusviestistäni vielä sen verran, että vaikkakin se oli HIVENEN tunnekuohun vallassa kyhätty, pidättäytykää omasta adrenaliiniryöpystä ja lukekaa viestini uudelleen. Positiivisetkin asiat on käännetty negatiiviseksi osassa vastauksista.
        Mm. en missään kohtaa väittänyt, että ruoka Turkissa on huonoa. Päinvastoin. Oli siellä muutakin, mutta ei nyt jaksa ruveta vääntään.

Yksi asia on kuitenkin mistä en peräänny. Tässä osiossa ilmaisen syvän inhoni ko. maan jätteidenkierrätysasioita kohtaan. Jos olet uskossasi sokea, hyppää tämä osio ylitse. Turkki on likainen maa. Käytin ilmaisua saastainen ja se on omastakin mielestäni rumasti sanottu. Ihmetyttää ne Turkin kävijät jotka omaavat parin vuosikymmenen kokemuksen maasta ja silti päästää tommosia sammakoita suustaan että tosi siistiä on. Aloitusviestissäni en puhunut yhdestäkään hotellin tai ravintolan vessasta tai muustakaan vastaavasta tilasta. Niissä asioissa huikeata kehitystä on kyllä tapahtunut, mutta silti järkyttäviä eroja esiintyy.

Jos makaat hotellin uima-altaalla tai rannalla 2 viikkoa ja käyt satunnaisesti pääkadulla ja basaareilla et ehkä tule kiinnttäneeksi asiaan huomiota mikä on oikeasti meininki. Mikäs siinä. Semmostahan sen loman tulee ollakin.

Jos nyt joku kuitenkin miettii näitä likaisuusasioita, niin katsokaa miten jätteidenkierrätys on järjestetty. Missä roskikset sijaitsee ja missä kunnossa roskapiste on...missä kunnossa hotellien ja ravintoloiden (mihin näkee) roskapiste on. Näillä asioilla ON välillisesti merkitystä mm. niille jotka työskentelevät elintarviketeollisuudessa ( itse en). Ulosteperäisten tartuntatautien riski Turkissa on erittäin suuri. Nyt 100 ihmistä kertoo ettei ikinä ole tapahtunut mitään. Toisaalta samanverran vois kirjoittaa että on. Itsellä osumia 3/6. Älkää nyt kirjoittako että semmostahan se lämpösissä maissa on. Kyse on hygieniasta eikä mistään muusta silloin kun puhutaan ulosteperäisistä tartuntataudeista. Eiks vaan. Tiedän. Sattuu sitä muuallakin.

Ja vielä vähän. Koska äskeisen kirjoitettuani on todennäköistä, että saan kaikkien vihat niskoilleni sanon vielä nopeesti seuraavaa. Neitsyt. Kun koneesi laskeutuu Antalyaan. Matka Alanyaan kestää n. 1h 45min. Voi kestää kauemminkin jos/kun pysähdytään ennalta sovitulle huoltsikalle, jossa kaikki maksaa 4 x enemmän kuin normaalisti. Katsele bussisi ikkunoista ulos. Katso molemmille puolille jos näet. Okei. Siellä pitäisi näkyä yhtenäinen roskavana aina Alanyaan asti. Ne on paikallisten heittämiä. Niitä ei tosin näe jos on matkustanut Turkissa kymmeniä vuosia. Jos matkatoimiston retkiltä jää aikaa, suosittelen retkeä paikallisten oikeille asuinalueille...

Enivei. Osa täällä arvostelee sitä, että miksi täällä esitän yhtään mitään mielipiteitä mistään asiasta koskien Turkkia tai Alanyaa. Ei ketään kiinnosta. Sekö vain kiinnostaa ihmisiä, että positiivinen palaute on ainoaa oikeata palautetta, joka ikäänkuin vahvistaa oikean ostopäätöksen lomakohteesta? Tulee hyvä fiilis ja huojennus.

Seppo Räty aikanaan tokas, että Saksa on paska maa. Itse olen eri mieltä. Mitä Turkkiin tulee en ole koskaan niin sanonut. Sanon vain, että se ei enää nykysellään ole minun paikkani. Jos se ei sovi jonkun maailmankatsomukseen olen aidosti pahoillani.

Suht paljon maailmalla matkustaneena sanoisin, että kyllä Helsingissä ihmiset ovat jokseenkin sikoja ja välinpitämättömia tuon roskaamisen suhteen. Tupakan tumpit heitellään ihan surutta kaduille. Tupakkalain myötä ravintoloiden edustat ovat aivan järkyttävän näköisiä. Ja kaikki muukin roska jätetään kaduille ja puistoihin. Kuseksitaan mihin sattuu.

Helsinki jää puhtaudessaan kauas tääkse esim. Nykiin tai vaikka Bangokiin verrattuna roskaisuudessaan. Välillä hävettää olla suomalainen.

• kadut ovat
        saimi5 kirjoitti:

Suht paljon maailmalla matkustaneena sanoisin, että kyllä Helsingissä ihmiset ovat jokseenkin sikoja ja välinpitämättömia tuon roskaamisen suhteen. Tupakan tumpit heitellään ihan surutta kaduille. Tupakkalain myötä ravintoloiden edustat ovat aivan järkyttävän näköisiä. Ja kaikki muukin roska jätetään kaduille ja puistoihin. Kuseksitaan mihin sattuu.

Helsinki jää puhtaudessaan kauas tääkse esim. Nykiin tai vaikka Bangokiin verrattuna roskaisuudessaan. Välillä hävettää olla suomalainen.

.. todellakin siistejä hesaan verrattuna.. ainakin bkk keskustan kadut. siellä saa sakkoja jos heittää tupakantumpin väärään paikkaan.. osassa paikkoja röökaaminen kokonaan kiellettyy.

• Mieltä
        saimi5 kirjoitti:

Poimin tekstin tuolta aiemmasta kirjoitelmasta, joka on syytä lukea uudestaan....

""Siellä on ihmisiä myös jotka välittävät oikeasti ja ovat kiinnostuneita sinusta ihmisenä eikä vain mistä maasta olet tai paljon sinulla on rahaa.
        Suomessa jokainen ihminen valittaa jossain vaiheessa miten vaikeaa heillä on. Ja Suomalaisista tälläkin hetkellä noin 20%:a on masentuneita. Alanyassa monet ihmiset tekevät 18 tuntista työpäivää, seitsemän kertaa viikossa. Ja muu aika menee nukkumiseen. Ja he eivät valita? Jos suomalainen laitettaisiin sinne edes viikoksi töihin, varsinkin niillä palkoilla, tulisi heti sen jälkeen takaisin Suomeen. Tuskin kestäisi edes viikkoa.
        ...Lista jatkuisin vaikka kuinka pitkään osan suomalaisten käsityksistä ja yleistyksistä""

Pakko mainita vielä Alanyan hedelmä- ja vihannestarjonta, mikä valikoima ja maku ja vielä nuo kaikki lammasruoat, ehdottomasti kannattaa kokeilla.

Alanyassa on tapahtunut huomattavaa kehitystä vuodesta 1991.
        Rantabulevardia on jatkettu vuosi vuodelta, rantabömbeleitä rakennettu lisää, istutuksia on lisätty, kauppiaat saavat sakkoja yli-innokkaasta kaupustelusta. Ravintoloiden hygienia on korkealla, joten varmastikin opetusta ja ohjausta annetaan henkilökunnalle, ennen kuin lomakausi alkaa.

Jos olette kiinnittäneet huomiota sellaiseen asiaan, kuin lasten puhtaus ja vaatetus. Valkoinen on valkoista ja päivän ruokalistaa et lasten kasvoista pysty lukemaan. Pyykkiä pestään usein ja tiedän, turkkilainen koti on tosi siisti, vaikkakin talon ulkopuoli roskineen muuta antaisi ymmärtää.
        Kannattaa vuokrata auto ja pistäytyä koulussa tai myös matkanjärjestäjät tekevät niihin vierailuja, suosittelen, kannattaa tutustua turkkilaiseen koulumaailmaan...

• rimppa
        saimi5 kirjoitti:

olen samaa mieltä asiasta, suomessakin voi matkustaessaan nähdä roskaamista ja teidenvarsilla olevia roskiksiahan on jouduttu poistamaan jo sen takia että niiden ympäristö vaikuttaa yleiseltä kaatopaikalta, sillä erotuksella että yleisellä kaatopaikalla on siistimpää. Siis aivan järkyttävää tämä meidän maan roskaaminen on turistien silmille.En tiedä mikä siinä on kun jos jolu asia täkkii jossakin maassa niin nostetaan tälläsiä asioita heti esille ja kirjoitellaan palstat väärällään kuinka MINÄ EN mene koskaan enää sinne ja sinne ja on se niin likasta ja tautista ja niin monta kertaa siellä olen saanut sen ja sen pöpön.Miks ihmeessä siel on sit kuitenkin käynyt kerta toisensa jälkeen. Voihan sitä ihan vaan hissukseen lopettaa ja vaihtaa kohdetta ja VASTATA JOS JOKU KYSYY mutta asiallisesti mitä mieltä on. Luuleeko tälläisten viestien alullepanija että Hän nyt lopettaa kerralla koko matkailun ko. kohteeseen tai jopa maahan- Todellakin pitäis nyt ensin tutkia tätä omaa suloista suomen maata ja tätä sikailua, Suomessa kun on joku tapahtuma jossakin päin maata (siis enemmän kansaa paikalla) on järkyttävää katsoa sitä roskien määrää joka kaduilla on, samoin rikottuja pulloja ja muuta tuhotyötä. Ensiksi pitäisi kulkea täällä suomessa silloin kun täällä on jotakin jossakin ja verrata sitten mihin tahansa maahan jossa on kymmniätuhansia turisteja kaudessa - mikähän ero on siisteydellä. Me suomalaiset se roskaaminen ja sikailu osataan .Ihan huomata todellakin että täällä on joitakin jotka oikeasti on matkustaneet jossakin-myös suomessa ja nähneet maailmaa. Eikä välttämättä tarvi mennä täälläkään kuin kaupungin keskustan ulkopuolelle jossakin kun on aivan järkyttävän näköisiä pihoja ja roskikset pursuaa.

• kätinäsi
        Kampyla kirjoitti:

jauhaa samaa nyt, miten voit kuvitella että kukaan muu joka tätä kommentoi ei ole kulkenut maaseudulla tms, ja todellakin se hygienia jos sinä todellakin voit osoittaa että jostakin ruokapaikasta saat sen sinunhan on velvollisuus suorastaan ilmoittaa siitä niin siellä kuin suomessa tai missä muualla tahansa. se ei ketään auta että ilmoitat täällä saaneesi joka toisella kerralla jotakin bakteereita.Oma lomailuni ei Turkissa niinkuin muuallakaan maailmassa todellakaan keskity mihinkään ranta ja hotelli akselille.Tiedän varmaan omien matkojeni perusteella paljon enemmän mutta missän en ole nähnyt esim, niin puhtaita lapsia. En niin kauniisti käyttäytyviä koululaisia. On siellä paljon kehittämisen varaakin, on on. On siellä näitä jotka yrittää pettää, on on.MUTTA niitähän on tääälläkin ja niitähän on joka hemmetin paikassa. kieroutuneita ihmisiä.Itse en esim. mene ko. paikkaan jos jossakin yritetään pettää en täällä enkä siellä tai missään.Niin ja annan palautteen ko. paikassa ko. henkilölle HETI ja niin että varmaan sen ymmärtää eikä toista kertaa minuun sitä yritä. se on paljon parempi vaihtoehto.

• pk77

Ehkä ihan hyvä vaihtaakin välillä paikkaa :) Uusia kokemuksia :)

• Turkissa
        Turismi elättää kirjoitti:

Ihan sama meninikin kaikkialla muuallakin, Alpeilla tavella, Lapissa, Hangossa kesällä, sesonkin on lyhyt ja silloin on taottava kun rauta on kuumaa. Kaveri oli aikoinaan Levillä yhden talven hommissa, illat/yöt baarimikkona, päivät huoneita siivoamassa jne.. Eli aivan turha jeesustella kun osataan sitä täälläkin.

niin paljon muitakin kohteita kuin Alanya/Marmaris!
        Hyvät ihmiset käykää välillä niissäkin! : )
        Tiedän monta kivaa paikkaa, erilaista kuin nuo kaksi, ok ok ei suoria lentoja! : )

• kommentoin
        Kampyla kirjoitti:

puuttumatta mitenkään nimenomaan Alanyan asioihin.

Jos olet sokea uskossasi, jätä viesti lukematta;)

"Yksi asia on kuitenkin mistä en peräänny. Tässä osiossa ilmaisen syvän inhoni ko. maan jätteidenkierrätysasioita kohtaan. Jos olet uskossasi sokea, hyppää tämä osio ylitse. Turkki on likainen maa. Käytin ilmaisua saastainen ja se on omastakin mielestäni rumasti sanottu. Ihmetyttää ne Turkin kävijät jotka omaavat parin vuosikymmenen kokemuksen maasta ja silti päästää tommosia sammakoita suustaan että tosi siistiä on. "

Ei Turkissa juuri mitään kierrätetä. Saatat nähdä romun, sanomalehtien ja pahvin kerääjiä kulkemassa kärryineen. He ovat ainoita kierrätykseen perehtyneitä.
        Esim. biojätteitä ei kukaan hyödynnä millään tavalla.

Maan siisteydestä sanoisin, että oikeassa ovat ne jotka likaiseksi väittävät ja ihan yhtä oikeassa ne, jotka siistiksi sanovat. Kun liikkuma-alueet ovat useimmilla varsin rajallisia, useista matkoista huolimatta, se näkemys muodostuu varsin pienestä osasta maata ja vähillä tiedoilla. Kuinka moni arvioinnissaan on huomioinut maan mittasuhteet ja ihmismäärät? Tuskinpa monikaan. Väitän totuudeksi sitä, että siisteys vaihtelee hyvin rankasti alueittain ja ihmisistähän se riippuu. Koko maata saastaiseksi väittävä on ihan yhtä pahasti väärillä jäljillä kuin on siistiksi väittäväkin. Kaikkea löytyy.
        Väitteeni ei perustu lukuisiin Turkin matkoihin. Ei niitä ole monia, mutta muutama pidempi reisu on tullut tehtyä. Pisin muutaman vuoden mittainen.

• pppppppppppp
        kommentoin kirjoitti:

"Yksi asia on kuitenkin mistä en peräänny. Tässä osiossa ilmaisen syvän inhoni ko. maan jätteidenkierrätysasioita kohtaan. Jos olet uskossasi sokea, hyppää tämä osio ylitse. Turkki on likainen maa. Käytin ilmaisua saastainen ja se on omastakin mielestäni rumasti sanottu. Ihmetyttää ne Turkin kävijät jotka omaavat parin vuosikymmenen kokemuksen maasta ja silti päästää tommosia sammakoita suustaan että tosi siistiä on. "

Ei Turkissa juuri mitään kierrätetä. Saatat nähdä romun, sanomalehtien ja pahvin kerääjiä kulkemassa kärryineen. He ovat ainoita kierrätykseen perehtyneitä.

Maan siisteydestä sanoisin, että oikeassa ovat ne jotka likaiseksi väittävät ja ihan yhtä oikeassa ne, jotka siistiksi sanovat. Kun liikkuma-alueet ovat useimmilla varsin rajallisia, useista matkoista huolimatta, se näkemys muodostuu varsin pienestä osasta maata ja vähillä tiedoilla. Kuinka moni arvioinnissaan on huomioinut maan mittasuhteet ja ihmismäärät? Tuskinpa monikaan. Väitän totuudeksi sitä, että siisteys vaihtelee hyvin rankasti alueittain ja ihmisistähän se riippuu. Koko maata saastaiseksi väittävä on ihan yhtä pahasti väärillä jäljillä kuin on siistiksi väittäväkin. Kaikkea löytyy.
        Väitteeni ei perustu lukuisiin Turkin matkoihin. Ei niitä ole monia, mutta muutama pidempi reisu on tullut tehtyä. Pisin muutaman vuoden mittainen.

eiköhän tämä asia ja keskustelu riitä, jokaisella on omat käsityksensä ja jos on matkustellut ja kulkenut pääkadun ulkopuolella jossakin muuallakin kuin turkissa tietää ihan hyvin mikä on kierrätys missäkin. ei yhtään mitään. ei edes EU maissa voida puhua kierrätyksestä ja jätehuollosta. Itse yllätyin jossakin päin kreikkaa miten voidaan toimia niin holtittomasti. Joka puolella toivottavasti mennään eteenpäin asioissa ja kehitetään kierrätystäkin (myös meillä täällä) se kuitenkaan ei ole aivan yksinkertaista ja hetkessä tehtävä asia. Aivan mahdottoman hyvältä tuntuu siellä turkissakin kun ne paapat menee niiden kärryjensä kanssa ja kerää meidän turistien jätteitä kierrätykseen, ennenkuin roska-auto hakee ne kaatopaikalle. Mikä mahtava oivallus heiltä kerätä rahaa ja säästää luontoa, kyllä se siitä pikkuhiljaa kehittyy. Ihmettelen myös sitä miten he voivat olla vaatteiltaan niin puhtaita kun tekeevät tuollaista työtä. Avoimin mielin maailmalle - jätään ne otsarypyt kotiin ja kunnioitetaan paikallisia ihmisiä ja sitä että me suomalaiset ryppyotsat arvostelijat (jotka kaikkki omasta mielestä osataan ja ollaan kaikessa niin hyviä ja esimerkillisiä) saamme mennä sotkemaan heidän maahansa ja he vuodesta toiseen jaksavat meidän kitinöitä kuunnella.

• sinullekin
        pppppppppppp kirjoitti:

eiköhän tämä asia ja keskustelu riitä, jokaisella on omat käsityksensä ja jos on matkustellut ja kulkenut pääkadun ulkopuolella jossakin muuallakin kuin turkissa tietää ihan hyvin mikä on kierrätys missäkin. ei yhtään mitään. ei edes EU maissa voida puhua kierrätyksestä ja jätehuollosta. Itse yllätyin jossakin päin kreikkaa miten voidaan toimia niin holtittomasti. Joka puolella toivottavasti mennään eteenpäin asioissa ja kehitetään kierrätystäkin (myös meillä täällä) se kuitenkaan ei ole aivan yksinkertaista ja hetkessä tehtävä asia. Aivan mahdottoman hyvältä tuntuu siellä turkissakin kun ne paapat menee niiden kärryjensä kanssa ja kerää meidän turistien jätteitä kierrätykseen, ennenkuin roska-auto hakee ne kaatopaikalle. Mikä mahtava oivallus heiltä kerätä rahaa ja säästää luontoa, kyllä se siitä pikkuhiljaa kehittyy. Ihmettelen myös sitä miten he voivat olla vaatteiltaan niin puhtaita kun tekeevät tuollaista työtä. Avoimin mielin maailmalle - jätään ne otsarypyt kotiin ja kunnioitetaan paikallisia ihmisiä ja sitä että me suomalaiset ryppyotsat arvostelijat (jotka kaikkki omasta mielestä osataan ja ollaan kaikessa niin hyviä ja esimerkillisiä) saamme mennä sotkemaan heidän maahansa ja he vuodesta toiseen jaksavat meidän kitinöitä kuunnella.

"Mikä mahtava oivallus heiltä kerätä rahaa ja säästää luontoa, kyllä se siitä pikkuhiljaa kehittyy."

Se on kuule nälkä ja työttömyys, joka pistää köyhät tekemään tuota hommaa. Ei siinä sen kummempaa oivallusta kierrätyksestä ole tapahtunut. Eikä se liity turismiinkaan millään tavalla.

• Meikämanne

Allekirjoitan täysin aloittajan esiin tuomat asiat. Pidin itsekin ennen Turkin matkailusta ja olen käynyt siellä monia kertoja vuosien kuluessa mutta nyt riitti. Ihmisten ystävällisyys on täysin näennäistä ja huijaaminen toinen luonto.

Joku tuolla mainitsi monia mielestään hyviä asioita Alanyasta, kuten ruoka, sen terveellisyys ja halpa hinta. Hyvän maun ja terveellisyyden myönnän mutta halpa hinta, kenelle? Ei ainakaan paikallisille.

• matkailla
        Meikämanne kirjoitti:

Allekirjoitan täysin aloittajan esiin tuomat asiat. Pidin itsekin ennen Turkin matkailusta ja olen käynyt siellä monia kertoja vuosien kuluessa mutta nyt riitti. Ihmisten ystävällisyys on täysin näennäistä ja huijaaminen toinen luonto.

Joku tuolla mainitsi monia mielestään hyviä asioita Alanyasta, kuten ruoka, sen terveellisyys ja halpa hinta. Hyvän maun ja terveellisyyden myönnän mutta halpa hinta, kenelle? Ei ainakaan paikallisille.

muualla jos on jo Turkissa tarpeeksi monta kertaa käynyt.
        Mutta sinun perustelut ovat suorastaan hassuja.
        Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi käsittää, että turismista elävät tekevät työtään ensisijaisesti rahan takia. Kaikkialla maailmassa.
        Kun rahalla saa hyvän ja ystävällisen palvelun niin mitä ihmeen aitoutta sinä vielä haikailet.

Jos tunnemme murhetta paikallisten elintasosta niin parhaiten heitä autamme käyttämällä mahdollisimman paljon paikallisten palveluksia ja maksamalla niistä.

• jts
        sanaa27 kirjoitti:

"Mutta oletko koskaan oikeasta katsonut tarkasti sitä elämää? "
        "Olen käynyt Alanyassa 13 kertaa. Enkä kertaakaan ole nähnyt masentunutta tai syrjäänvetäytyvää ihmistä."

Kyselet muiden "tarkasti" katsomisia ja kerrot, että 13 kerran jälkeen et ole nähnyt masentuneita. Mistäköhän olet katsonut?
        Montako kertaa pitäisi käydä, että näkisit?

Jos lukisit paikallisia lehtiä (netistä löytyy), niin voisit päivittäin "nähdä" näitä masentuneita jotka hyppivät alas ikkunoista, katoilta ja parvekkeilta (mm. tänään Alanyassa eräs eläkkeellä oleva insinööri hyppäsi 8. kerroksesta - naimisissa, 3 lapsen isä), ampuvat itsensä (eilen 13-vuotias tyttö Kalasnikovilla) tai tekivät muuten itsemurhan (intihar)
        Voit olla varma siitä että kyllä siellä niitä masentuneita riittää, ja lisää tulee mm. tupakkalain myötä (tarkoitan kahvilan/baarin pitäjiä, en niinkään asiakkaita).

Jos siellä on viikon lomalla paikallisen 6-12 kk:n palkka taskussa, niin saattaahan se vähän erilaiselta näyttää ja tuntua, kuin niistä jotka sieltä sen leipänsä repivät tekemällä "työtä vuorotta".

• hudödasr
        jts kirjoitti:

"Mutta oletko koskaan oikeasta katsonut tarkasti sitä elämää? "
        "Olen käynyt Alanyassa 13 kertaa. Enkä kertaakaan ole nähnyt masentunutta tai syrjäänvetäytyvää ihmistä."

Kyselet muiden "tarkasti" katsomisia ja kerrot, että 13 kerran jälkeen et ole nähnyt masentuneita. Mistäköhän olet katsonut?
        Montako kertaa pitäisi käydä, että näkisit?

Jos lukisit paikallisia lehtiä (netistä löytyy), niin voisit päivittäin "nähdä" näitä masentuneita jotka hyppivät alas ikkunoista, katoilta ja parvekkeilta (mm. tänään Alanyassa eräs eläkkeellä oleva insinööri hyppäsi 8. kerroksesta - naimisissa, 3 lapsen isä), ampuvat itsensä (eilen 13-vuotias tyttö Kalasnikovilla) tai tekivät muuten itsemurhan (intihar)
        Voit olla varma siitä että kyllä siellä niitä masentuneita riittää, ja lisää tulee mm. tupakkalain myötä (tarkoitan kahvilan/baarin pitäjiä, en niinkään asiakkaita).

Jos siellä on viikon lomalla paikallisen 6-12 kk:n palkka taskussa, niin saattaahan se vähän erilaiselta näyttää ja tuntua, kuin niistä jotka sieltä sen leipänsä repivät tekemällä "työtä vuorotta".

muutama fakta turkissa kun asuu pitkään:

- turistikohde on turisteja varten, pieni häivähdys normaalielämästä, turkkilainen vieraanvaraisuus on sielläkin mutta usein takana piilee jotain muuta kun puhutaan maasta missä suuri osa ihmisistä taistelee paikastaan auringossa (=leivästä) joka päivä

- eurooppa ja muut länsimaat tukevat turkin eu jäsenyyttä väärin perustein kun ei hahmoteta koko todellisuutta

- idässä käydään ed. jonkinlaista sotaa mitä mm. usa rahoittaa

- turkkilaiset ovat hygieenisia mutta monien elinolot eivät tietenkään ns. länkkärien vaatimaa tasoa, täällä normiskansa ja keskiluokka tarkoittavat eri asiaa kun suomessa puhumattakaan erittäin varakkaista joita mm. suomessa ei näe. erot kansanrivien välillä ovat valtavat ja lomalaisten vaikea erottaa totuus

- jos et puhu kieltä et voi paljoa maasta ymmärtää

- loma elämän tuntemus ja maan tuntemus ovat kaksi eri asiaa

- 20 vuotta maasta ei tee länsimaalaisesta turkkilaista eikä sitä täällä odotetakaan. tervemenoa ankarasta itään ja miksei vaikka pohjoiseen. turkki on iso maa ja täynnä vaikka mitä hyvää ja huonoa.

- turkkilaiset ovat vanhaa kulttuurikansaa ja se näkyy ja kuuluu. hatunnosto heille siitä. järki peliin ja nauttikaa lomasta sen suuria juttuja miettimättä.

• Meikämanne
        matkailla kirjoitti:

muualla jos on jo Turkissa tarpeeksi monta kertaa käynyt.
        Mutta sinun perustelut ovat suorastaan hassuja.
        Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi käsittää, että turismista elävät tekevät työtään ensisijaisesti rahan takia. Kaikkialla maailmassa.
        Kun rahalla saa hyvän ja ystävällisen palvelun niin mitä ihmeen aitoutta sinä vielä haikailet.

Jos tunnemme murhetta paikallisten elintasosta niin parhaiten heitä autamme käyttämällä mahdollisimman paljon paikallisten palveluksia ja maksamalla niistä.

En mä sieltä mitään aitoutta haikaile. Tarkoitin, että sen näennäisen ystävällisyyden takaa paljastuu aina yritys huijata; antaa väärin takaisin rahasta, lisätä laskuun olemattomia ostoksia, onhan noita. Mitäpä minulla ystävällisyyttä ja hyvää palvelua vastaan olisi, mutta jos se tarkoittaa kieroa yritystä erottaa minut matkakassastani, en sellaista tahdo. Tosin, kuten taisin todetakin, en aio enää sinne mennä.

• Mie vaan
        hudödasr kirjoitti:

muutama fakta turkissa kun asuu pitkään:

- turistikohde on turisteja varten, pieni häivähdys normaalielämästä, turkkilainen vieraanvaraisuus on sielläkin mutta usein takana piilee jotain muuta kun puhutaan maasta missä suuri osa ihmisistä taistelee paikastaan auringossa (=leivästä) joka päivä

- eurooppa ja muut länsimaat tukevat turkin eu jäsenyyttä väärin perustein kun ei hahmoteta koko todellisuutta

- idässä käydään ed. jonkinlaista sotaa mitä mm. usa rahoittaa

- turkkilaiset ovat hygieenisia mutta monien elinolot eivät tietenkään ns. länkkärien vaatimaa tasoa, täällä normiskansa ja keskiluokka tarkoittavat eri asiaa kun suomessa puhumattakaan erittäin varakkaista joita mm. suomessa ei näe. erot kansanrivien välillä ovat valtavat ja lomalaisten vaikea erottaa totuus

- jos et puhu kieltä et voi paljoa maasta ymmärtää

- loma elämän tuntemus ja maan tuntemus ovat kaksi eri asiaa

- 20 vuotta maasta ei tee länsimaalaisesta turkkilaista eikä sitä täällä odotetakaan. tervemenoa ankarasta itään ja miksei vaikka pohjoiseen. turkki on iso maa ja täynnä vaikka mitä hyvää ja huonoa.

- turkkilaiset ovat vanhaa kulttuurikansaa ja se näkyy ja kuuluu. hatunnosto heille siitä. järki peliin ja nauttikaa lomasta sen suuria juttuja miettimättä.

Olin heinä-elokuun vaihteessa Alanyassa ja koska olin odottanut ruoalta paljon, niin jouduin todella pettymään. Mielestäni ruoka oli muutamaa ruokapaikkaa lukuunottamatta hyvin mautonta. Jota kovasti ihmettelin, koska olen noin 10v sitten käynyt viimeksi Turkissa ja mieleeni on nimenomaan jäänyt maukas ja loistava ruoka.. En tiedä liekkö vain ollut tällä kertaa huonoa tuuria vai mitä.. Lomatuliaiseksi sain kaikenlisäksi kampylobakteerin..

Aurinkoa ja lämpöä tosin riitti! Ja edullinenhan paikka Turkki on, jos vertaa vaikkapa Kreikkaan.

• Mie kans
        Mie vaan kirjoitti:

Olin heinä-elokuun vaihteessa Alanyassa ja koska olin odottanut ruoalta paljon, niin jouduin todella pettymään. Mielestäni ruoka oli muutamaa ruokapaikkaa lukuunottamatta hyvin mautonta. Jota kovasti ihmettelin, koska olen noin 10v sitten käynyt viimeksi Turkissa ja mieleeni on nimenomaan jäänyt maukas ja loistava ruoka.. En tiedä liekkö vain ollut tällä kertaa huonoa tuuria vai mitä.. Lomatuliaiseksi sain kaikenlisäksi kampylobakteerin..

Aurinkoa ja lämpöä tosin riitti! Ja edullinenhan paikka Turkki on, jos vertaa vaikkapa Kreikkaan.

Kirjoituksesi olisi voinut olla minun kirjoittamani : ) Allekirjoitan täysin kaiken! Meillä myös tuliaisina kampylobakteeri. Taitaa olla melko yleinen tuliainen sieltä.

• Olla 18 tuntia
        Mieltä kirjoitti:

Poimin tekstin tuolta aiemmasta kirjoitelmasta, joka on syytä lukea uudestaan....

""Siellä on ihmisiä myös jotka välittävät oikeasti ja ovat kiinnostuneita sinusta ihmisenä eikä vain mistä maasta olet tai paljon sinulla on rahaa.
        Suomessa jokainen ihminen valittaa jossain vaiheessa miten vaikeaa heillä on. Ja Suomalaisista tälläkin hetkellä noin 20%:a on masentuneita. Alanyassa monet ihmiset tekevät 18 tuntista työpäivää, seitsemän kertaa viikossa. Ja muu aika menee nukkumiseen. Ja he eivät valita? Jos suomalainen laitettaisiin sinne edes viikoksi töihin, varsinkin niillä palkoilla, tulisi heti sen jälkeen takaisin Suomeen. Tuskin kestäisi edes viikkoa.
        ...Lista jatkuisin vaikka kuinka pitkään osan suomalaisten käsityksistä ja yleistyksistä""

Pakko mainita vielä Alanyan hedelmä- ja vihannestarjonta, mikä valikoima ja maku ja vielä nuo kaikki lammasruoat, ehdottomasti kannattaa kokeilla.

Alanyassa on tapahtunut huomattavaa kehitystä vuodesta 1991.
        Rantabulevardia on jatkettu vuosi vuodelta, rantabömbeleitä rakennettu lisää, istutuksia on lisätty, kauppiaat saavat sakkoja yli-innokkaasta kaupustelusta. Ravintoloiden hygienia on korkealla, joten varmastikin opetusta ja ohjausta annetaan henkilökunnalle, ennen kuin lomakausi alkaa.

Jos olette kiinnittäneet huomiota sellaiseen asiaan, kuin lasten puhtaus ja vaatetus. Valkoinen on valkoista ja päivän ruokalistaa et lasten kasvoista pysty lukemaan. Pyykkiä pestään usein ja tiedän, turkkilainen koti on tosi siisti, vaikkakin talon ulkopuoli roskineen muuta antaisi ymmärtää.
        Kannattaa vuokrata auto ja pistäytyä koulussa tai myös matkanjärjestäjät tekevät niihin vierailuja, suosittelen, kannattaa tutustua turkkilaiseen koulumaailmaan...

Eiköhän se ole niin että Turkkilaiset viettää 18 tuntia työpaikallaan tekemättä mitään eiköhän ravintolat ja kaupat ole suurimman osan ilman asiakkaita.Suomessa yksi tekee sen mitä Turkissa viisi . Suomessa on ammattiliitot osana hoitaa asiansa .

• tatteli
        kommentoin kirjoitti:

juuri alanyasta kuudetta kertaa.Ainakin minun tuttuni ravintolassa töitä tehdään täysillä aamuyhdeksästä kolmeen yöllä, on asiakkaita tai ei , välissä tosin 2-3 tunnin siesta, jos kerkii. Joka ilta henkilökunta esiintyy ja hoitaa myös asiakkaat., tosin joka ravintolassa ei toimittu näin.Kierrätysastioita oli ainakin kleopatra rannalla, muualla en asiaa seurannut. Olen ollut siellä myös talvella, jolloin ei turisteja ole paljon , kannattaa mennä silloin jos haluaa vain shoppailla , tosi halpaa , kausitavara vaihtuu.Hyviä ja huonoja puolia toki löytyy joka maasta , mutta kannattaa mennä avoimin mielin tai sit on parempi pysyä kotona.

• vain 2 käyntiä

Antalyassa viihdyin ensimmäisellä kerralla mutta toisena paikkana oli Kemer. Paikka oli sinäänsä ihan mukava mutta myyjissä huomasi selkeän eron Antalyan myyjiin verrattuna.
      Suoranaista haistattelua tuli kun käveli joidenkin kojujen ohi. Turkki alkoi paljonkin muistuttaa Egyptiä ja ei todellakaan tarvitse enää Alanyaa kokeilla. Turistit ne ovat ne jotka maiden kunnian tuhoaa se on täysi tosi.

Turkissa alkaa olla liikaa turismia ja se alkaa näkymään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      154
      2505
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2352
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      97
      1009
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      61
      764
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      273
      701
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      680
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      658
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe