Eli käyttääkö kukaan kyseistä lääkettä raskauden aikana? Jos käyttää kuinka usein ja minkälaisellä annostuksella. Itselläni 3,75 mg iltaisin unta antamaan. Tosin en käytä lääkettä joka ilta...
mirtazapin
12
1230
Vastaukset
- Juliett09
lopetin kyllä raskauden takia mirtazapinin käytön, mutta uskon että lääkärit lääkkeitä määrätessään tuntevat mahdolliset riskit.
Iloista odotusaikaa sulle =) - kenties?
Siis nyt en ihan ymmärrä miten annos on noin pieni, kun tablettien koot ovat 15/30/45 mg. Onkohan kysessä sinulla jokin muu lääke kuin mirtazapin? Kenties tsopikloni? Mirtazapiinillä on unettava vaikutus, mutta se kuuluu masennuslääkkeisiin ja siksi tulisi ottaa päivittäin.
- sinipii
Olet ihan oikeassa siinä, että mirtzapin kuuluu masennuslääkkeisiin, mutta pieninä annoksina käytettynä toimii myös nukahtamislääkkeenä. Tbl koko minulla on 15 mg eli pilkon sen neljään osaan. Hyvin toimii ainakin minulla.
- kuinka ....
murusiksi, ja vaikka se on depressiolääke niin sillä on eri indikaatioita. Unettomuuteen sitä EI oteta joka päivä=)
http://www.hus.fi/default.asp?path=1;28;824;2049;2265;2260;3437
Kai käytön turvallisuus on varmistettu tuolta?!
Mirta kuuluu Nassa-lääkkeisiin - vaihtele
kuinka .... kirjoitti:
murusiksi, ja vaikka se on depressiolääke niin sillä on eri indikaatioita. Unettomuuteen sitä EI oteta joka päivä=)
Mirta kuuluu Nassa-lääkkeisiinMirtazapiinin käyttöaihe on masennustilat. Se ei ole unilääke.
- Aiti vm 85,88
kuinka .... kirjoitti:
Mirta kuuluu Nassa-lääkkeisiinJuuri tänään unikeonpäivänä Tv yhdessä haastateltu professori kertoi, että masennuslääkettä käytetään pieninä annoksina unen laatua parantamaan.Eli ihan asiallista tietoa aloittajalta.
- LL................
vaihtele kirjoitti:
Mirtazapiinin käyttöaihe on masennustilat. Se ei ole unilääke.
käytetään matalalla annoksella myöskin indikaatiolla unettomuus. Kuten mm. Azonaa, Triptyliä, Klotprityliä, Doxalia jne.jne. Kyllä Nassa-lääk. voidaan käyttää ihan samalla tavalla indikaatiolla unettomuus kuin esim. trisykilisiä. Eri annostus tietenkin eri indikaatioihin.
Kyllä minä mielummin kirjoitan (nyt ei ole puheena raskaana oleva henkilö) esim. Ataraxia tahi mainittua Mirtaa unettomuuteen kuin bentzoja tai niiden kanssa samoihin aivoreseptoreihin vaikuttavia nukahtamislääkkeitä.
Ei täällä kukaan ole väittänytkään että Mirta olisi unilääke.
Ihan esimerkkinä, vähän OT; Lyrican pääindikaatio ei ole GAD, silti esim. itse olen huomannut sen auttavan ahdistuneisuudesta kärsiviä potilaita, Lyrica oli vain yksi esimerkki.
Samoin lähes kaikkien antidepr. _yksi_ indikaatio on kipukynnyksen nosto.
- lueppa..
Raskaus ja imetys
"Raskauden tai imetyksen aikana ei pidä käyttää mitään lääkkeitä kysymättä ensin neuvoa lääkäriltä tai apteekista. Jos olet raskaana tai harkitset raskautta, kysy lääkäriltä neuvoa.
Mirtazapin -tablettien käyttöä ei suositella imetysaikana, sillä lääkkeen vaikutuksesta imetettävään lapseen ei tiedetä."
LÄHDE
http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=14822&d=18656&i=ORION PHARMA_MIRTAZAPIN ORION_Mirtazapin Orion tabletti, suussa hajoava- sinipii
olen tietenkin soittanut ja varmistanut, että mirtazapiinia voi käyttää raskauden aikana. Sanoivat, että huoletta voin käyttää satunnaisesti, varsinkin, kun annos noin pieni eli 3,75 mg. Lääkkeen otan korkeintaan kerran viikossa, ettei väsymys pääse liian suureksi. Olisin vain halunnut kuulla, onko muita, jotka joutuvat käyttämään mirtazapiinia raskauden aikana. Kuinka usein ja minkälaisella annostuksella.
- sinipii
olen tietenkin soittanut ja varmistanut, että mirtazapiinia voi käyttää raskauden aikana. Sanoivat, että huoletta voin käyttää satunnaisesti, varsinkin, kun annos noin pieni eli 3,75 mg. Lääkkeen otan korkeintaan kerran viikossa, ettei väsymys pääse liian suureksi. Olisin vain halunnut kuulla, onko muita, jotka joutuvat käyttämään mirtazapiinia raskauden aikana. Kuinka usein ja minkälaisella annostuksella.
- odottava hoitaja
sinipii kirjoitti:
Itse käytin mirtazapiinia ja kun sain tietää olevani raskaana soitin heti lääkärille ja kysyin lääkkeen käytöstä.Lopetin kokonaan lääkkeen käytön ja olen tullut toimeen ilman mitään lääkitystä.Lekuri sanoi jos tarvitsen jotain niin sitten katsotaan uudestaan.Aluksi lopettamisesta tuli vähän masentunut olo mutta se meni ohi ja olen tyytyväinen etten ole tarvinnut tilallekkaan mitään. Uskon että vauvan kannalta on aina parempi mitä vähemmän lääkkeitä joutuu käyttämään.Tosin täytyy ottaa huomioon tietty äidinkin hyvinvointi.Mukavaa odotusaikaa =)
- Lumia81
odottava hoitaja kirjoitti:
Itse käytin mirtazapiinia ja kun sain tietää olevani raskaana soitin heti lääkärille ja kysyin lääkkeen käytöstä.Lopetin kokonaan lääkkeen käytön ja olen tullut toimeen ilman mitään lääkitystä.Lekuri sanoi jos tarvitsen jotain niin sitten katsotaan uudestaan.Aluksi lopettamisesta tuli vähän masentunut olo mutta se meni ohi ja olen tyytyväinen etten ole tarvinnut tilallekkaan mitään. Uskon että vauvan kannalta on aina parempi mitä vähemmän lääkkeitä joutuu käyttämään.Tosin täytyy ottaa huomioon tietty äidinkin hyvinvointi.Mukavaa odotusaikaa =)
Heippa!
Tämä on varmasti sinulle myöhäinen vastaus,mutta olen koko raskauden ajan syönyt unettomuuteen 15 mg mirtazapiinia jonka lisäksi myös käytössä opamox.Minulla siis paha unettomuus ollut monta vuotta. Soitin teratologiseen kun tulin raskaaksi ja sanoivat ,että turvallinen lääke sekä odottavalle ja imettävälle. Tottakai ilman lääkkeitä olisi ihanteellinen olla raskaana,mutta pakko on ihmisen nukkuakkin joskus. Joten älä stressaa sun annos on todella pieni ja tutkitusti tämä lääke on raskauden aikana turvallinen. Lääkäri oli sitä mieltä ,ettää ei voi käyttää,mutta ei ne lääkärit tiedä lääkkeistä kovinkaan paljon. Teratoliginen on luotettava mistä voi kysyä....että sellaista :)
Onnea odotukseen ja uneliaita öitä :):)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683219
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753087Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.682952On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662621Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442132- 611699
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251667Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181649- 351645
- 591576