Ammatti taitoisen laitoshuoltajan riteerit:
Sinun pitää kyetä siivoamaan kaikenlaisissa tiloissa, sinun täytyy tietää kaikki siivousmenetelmät ja siivousmenetelmä valitaan aina tilan mukaan. Menetelmiä on useita tässä muutama: puuhintä, pesu, höyrypuhdistus, tahranpoisto, desifiktio,vahaus,ölyäminen, tekstiilipintojen suojaus, kristallisointi ym ym
Puhtaustaso määräytyy sen mukaan, millaista puhtautta alueen toiminta vaatii, kun tilojen siivous on toteutettu perustoiminnan vaatimusen mukaisesti tuloksena on:
Puhdas ja turvallinen työympäristö
Työssään hyvin jaksavat työtekijät
Kokonaistaloudellisesti kannattava siivous.
Ergonomia siivoustyössä on erittäin tärkeää, jos fyysinen toimintakyky on heikko ei jaksa siivota kokopäivää vaan väsyy, raskas työ ei ylläpidä yksin hyvää fyysistä kuntoa lisäksi tarvitaan rentouttavaa vapaa ajan liikuntaa.
siivous ammattina
10
1041
Vastaukset
- repesin täysin
vai on nämä "ammattitaitoisen laitoshuoltajan riteerit"....
puuhintä, desifiktio ja ölyäminen....
En halua mitenkään arvostella kirjoitustaitoasi, mutta tää vaan osu mun nauruhermoon... - no jus ja joo
mitä helskuttia tääkin taas oli ???
- ei kukaan
Ole ajatellut mut kun on pakko,, Siis kutsumustyö???Alinta kastia joo kutsukaa vaan
- olen.
ei ollut kutsumustyö. ei sellaista ollut minulla. tämä työ on tuntunut todella hyvältä. tykkään tosi paljon.
- Teknostella
Aikamoinen siivousteknikko on palstalle asti pärjännyt, onneksi ei ole tullut kyseistä tutkintoa hankittua :)
Huomenna pääsee taas desin fiktioimaan tiloja! Tarvii kuitenkin olla ölyämättä, ettei asiakas suutu.
JL- kysyyyyyyyyyyyyyy
mitä teet kun alat Desinfektioimaan ?
- rupee,
Alalle ei ole mitän arvostusta
- Oppia!!
Hei siivousteknikko! unohdit tärkeän asian nimeltä ASEPTIIKKA! On myös tärkeimpiä laitoshuoltajan asioita mitä pitää muistaa! Ja siivousmenetelmiin pitää ottaa huomioon myös LIAN LAATU! Mikäs teknikko sä oot kun noita et huomioi? Terveisin: Laitoshuoltajaopiskelija
- laitoshuoltaja
Puolet noista alkuperäisen luettelemista menetelmistä ei edes ollut puhdistusmenetelmiä vaan suojausmenetelmiä. Okei... Alkuperäisessä viestissähän toki puhuttiin siivousmenetelmistä ja laitoshuoltajan tulee tunnistaa sekä puhdistus- , että suojausmenetelmät, mutta ehkäpä ne olisi hyvä kuitenkin erotella.
Hyvän laitoshuoltajan kriteereihinhän toki kuuluu paljon muutakin. Ainakin minun mielestäni :) - vkosiivous
Lian laatu, sen mukaan valitaan siivousmenetelmä. Tai luulisi, että valitaan. Kyllä vaan se usko froteeseen on lujassa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1135253
- 675054
- 914124
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753610Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603208- 432801
- 152297
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️521924- 401800
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371628