haluan tietää, alalle opiskelu kiinnostaisi, mutta haluaisinkin kerrankin kuulla realistisiä mielipiteitä työstä enkä mitään kärjistettyjä ääripäiden esimerkkejä!
luokanopettajan työ
3
1360
Vastaukset
- tuleva luokanopettaja
Mene kouluavustajaksi. Näin saat realistisen ja erittäin hyödyllisen kokemuksen siitä mitä on työskennellä koulumaailmassa lasten ja muiden opettajien yms. kanssa. Työmarkkinatuella puoleksi vuodeksi sinne töihin niin jo alkaa valjeta mitä luokanopettajan työ todellisuudessa ja käytännössä on. Lycka till!:)
- uuvuttavaa
ja palkitsematonta! Kaiken lisäksi huonosti palkattua.
- *Lellu*
Itse aloitin juuri kolmannen vuoden koulunkäynninohjaajana. Vielä eivät okl:än ovet auenneet joten yritän ensi vuonna uudestaan. Nyt kartutan osaamista vielä yhdellä työvuodella lasten parissa.
Riippuu niin paljon ihmisestä miten omaksuu koulun työpaikkana. Itse ajattelen että samaa kurin ja kasvattajan roolia pitää yllä niin opettaja kuin koulunkäynninohjaaja. Opettajalla on vain pitempi koulutus, parempi palkka ja se päävastuu lapsista ja oppimisesta.
Itselleni on ollut valtavasti hyötyä ohjaajan työstä. Ennen tätä en edes tiennyt olevani kiinnostunut opettajan urasta. Kuten aiemmin tuossa sanottiin työ on raskasta ja uuvuttavaa. Siihenkin pitää asennoitua ja homma ei todellakaan sovi heikkohermoisille :D Itse ajattelen että oma työni on onnistunut kun poika viimeisellä tunnilla väsyneenä ja viikonloppua jo odottaessa innostuukin yllättäen ompelemisesta ja työskentelee itsenäisesti ja keskittyneesti. Silloin tällöin pientä edistystä, välillä muutama askel taaksepäin mutta välillä tosiaan mennään suuriakin harppauksia eteenpäin. Sitä on mukava olla seuraamassa.
Jos haluat luokanopettajaksi, älä turhaan lähde opiskelemaan ennen kuin varmasti tiedät että pystyt siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379