Onko kellään kokemusta/ideoita, miten paikannetaan n. 9 metrin syvyyteen uponnut perämoottori. Pohja on savea ja alue on noin 50 x 70 metriä.
uponnut moottori
12
1010
Vastaukset
- paikalliseen
sukellusseuraan, niin ne tulee pientäkorvausta (ehkä 50e) vastaan sen mielellään sukeltamaan..
tuo hinta on silloin, jos ei ne joudu kovin kauas lähteen ajeleen - Aksks
Ei oikeen muuta vaihtoehtoa ole kuin sukeltamalla. Kuinka iso moottori? Toisaalta jos kone vanha niin kannattaako ylipäätään nostaa, ei siitä välttämättä enää kalua saa.
- pekkapuuuu
Moi
Itse nostin viime viikolla motin tällaiselle virityksellä:
http://www.supermagnete.de/fin/R-60-06-30-N
Tuolla linkin sivustolla alempana on kuvia vedestä nostosta. Hyvin toimii. Tosin moottoriin tuli muutamia naarmuja kun tuo magneetti on todella voimakas. Kannataa laittaa tuo magneetti johonkin pehmustettuun pussiin noston ajaksi niin moottori säilyy parempama. Mutta tuota itse suosittelen nostoa varten.- pekkapuuu
vielä lisää. Tuolla magneetilla voi nostaa käytännössä noin 140 kiloa, vaikka tuossa mainoksessa onkin 120 kiloa. Joten kannattaa olla varovainen.
- mihin magneetti
pekkapuuu kirjoitti:
vielä lisää. Tuolla magneetilla voi nostaa käytännössä noin 140 kiloa, vaikka tuossa mainoksessa onkin 120 kiloa. Joten kannattaa olla varovainen.
Nosto lienee helppoa vaikka millä sen jälkeen kun moottori on löytynyt saven ja mudan seasta 50*70 m2 alueelta.
Toisaalta moottori painaa 100 kiloa ja magneetti saman. Saa olla kohtalainen voimamies nostajana. - mihin magneetti
mihin magneetti kirjoitti:
Nosto lienee helppoa vaikka millä sen jälkeen kun moottori on löytynyt saven ja mudan seasta 50*70 m2 alueelta.
Toisaalta moottori painaa 100 kiloa ja magneetti saman. Saa olla kohtalainen voimamies nostajana.Tarkistin linkin nyt vasta. Magneetti onkin tuollainen sormuksen kokoinen, mutta missähän kohtaa moottorissa on noinkin iso tasainen rautalevy pinnassa. 120 kilon voimaa ei kuperaan muoviin tai alumiiniin kohdistu. Taitaa taas olla myyntiheepojen juttuja.
- pekkapuui
mihin magneetti kirjoitti:
Tarkistin linkin nyt vasta. Magneetti onkin tuollainen sormuksen kokoinen, mutta missähän kohtaa moottorissa on noinkin iso tasainen rautalevy pinnassa. 120 kilon voimaa ei kuperaan muoviin tai alumiiniin kohdistu. Taitaa taas olla myyntiheepojen juttuja.
6 cm leveä neodym tuo yksilö. Nousee moottori kuin moottori tuolla kyllä. Aina kunnon motissa on sen verran terästä että kiinni tarttuu. Kokeile itse jos et usko.
- ja muovia
pekkapuui kirjoitti:
6 cm leveä neodym tuo yksilö. Nousee moottori kuin moottori tuolla kyllä. Aina kunnon motissa on sen verran terästä että kiinni tarttuu. Kokeile itse jos et usko.
niissä on, jos ei satu olemaan ruostumaton potkuri! Lohko toki on valurautaa, mutta päällä on moottorikoppa..
en nyt ulko muista oliko se automaattiruostumaton teräs, johon ottaa mangneetti ja silloin se ei tuohon ruostumattomaan potkuriin edes ota kiinni
- Kaikuluotain
Paljon olet valmis laittamaan rahaa kiinni koneen nostoon ?
Pari donaa ja meikä tulee viistokaikuluotaimella näyttämään sulle sen paikan ja sukellan sen ylös.- moottorin kadottanut
Kova on hinta - kyseessä on 10 hepan yamaha - taidan kokeilla tuota magneetti hommaa.
- myöhemmin
moottorin kadottanut kirjoitti:
Kova on hinta - kyseessä on 10 hepan yamaha - taidan kokeilla tuota magneetti hommaa.
miten sait magneetin tarttumaan tuohon jammuun, jännittää vähän.
- -Mika-
Pari viikkoa sitten putosi kaverin veneestä 3,3 heppanen Mercury 12 metrin syvyyteen. Pohja oli savea/kivikkoa/kalliota, mutta puolen tunnin naaraamisella se saatiin ylös. Perinteinen 4 piikkinen naara, joka on taivutettu 3-4 mm rautalangasta toimi noin pienen koneen naaraamisessa hyvin.
Metrin päässä naarasta oli kilon lisäpaino pitämässä vekotinta paremmin pohjassa, niin edestakaisin ajelu 5 heppasella tohatsulla oli sopiva naarausnopeus.
Eli: omatoimisuus kunniaan, mitäs sitä muille soittelemaan ennen kuin on itse ensin kokeiltu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374876- 823476
- 302943
- 612905
- 72689
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552260- 371742
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91680- 181671
- 161574