Tontin ostaminen

asiasta kiinnostunut

Hei!
Mietimme tontin ostoa Tunisiasta, aviomieheni on tunisialainen ja minä suomalainen. Pari hyvää onkin jo löytynyt, haluamme rakennuttaa siihen sitten talon.
Onko joku suomalainen ostanut Tunisiasta tonttia? Miten paperiasiat hoituu, jos vain mies lentää allekirjoittamaan kauppakirjan niin saako sen molempien nimelle, vai onko se sitten vain miehen? Oliko joku sääntö, että ulkomaalainen ei voi omistaa tonttia/maata Tunisiassa? Että se kuuluu aina tunisialaiselle puolisolle? Muistelen kuulleeni tuollaista.
Kaikki asiallinen tieto olisi tervetullutta! Kiitos!

3

271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soussesta

Meillä on talo soussessa mutta en muista enää yhtään miten talokauppakirjojen kanssa oli. Itse en kuitenkaan niitä ollut allekirjoittamassa. Asiasta on jo 17 vuotta aikaa joten laki on voinut muuttuakin vaan jotain pykäliä siihen ulkomaalaisen omistamiseen on olemassa.

Uteliaisuuttani kyselen mihin kaupunkiin olette rakentamassa ja muutatteko sitten tänne kokonaan vain loma-asunnoksi vain?

• Anneli32

Minuakin kiinnostaisi kaikki rakentamiseen liittyvä! Onko totta että jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei voi periä miestään? Vain lapset voi?

• suomitunisia
        Anneli32 kirjoitti:

Minuakin kiinnostaisi kaikki rakentamiseen liittyvä! Onko totta että jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei voi periä miestään? Vain lapset voi?

Muslimimies saa avioitua myös kristityn tai juutalaisen naisen kanssa, joilla on myös perimisoikeus. Jos vaimo on jotain muuta uskontoa tai ateisti, ei avioliittoa tulisi edes solmia tai se ei ole laillinen eikä myöskään ole perimisoikeutta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      47
      7715
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4273
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3745
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3210
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2906
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      68
      2632
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      64
      2508
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      57