Tontin ostaminen

asiasta kiinnostunut

Hei!
Mietimme tontin ostoa Tunisiasta, aviomieheni on tunisialainen ja minä suomalainen. Pari hyvää onkin jo löytynyt, haluamme rakennuttaa siihen sitten talon.
Onko joku suomalainen ostanut Tunisiasta tonttia? Miten paperiasiat hoituu, jos vain mies lentää allekirjoittamaan kauppakirjan niin saako sen molempien nimelle, vai onko se sitten vain miehen? Oliko joku sääntö, että ulkomaalainen ei voi omistaa tonttia/maata Tunisiassa? Että se kuuluu aina tunisialaiselle puolisolle? Muistelen kuulleeni tuollaista.
Kaikki asiallinen tieto olisi tervetullutta! Kiitos!

3

216

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • soussesta

      Meillä on talo soussessa mutta en muista enää yhtään miten talokauppakirjojen kanssa oli. Itse en kuitenkaan niitä ollut allekirjoittamassa. Asiasta on jo 17 vuotta aikaa joten laki on voinut muuttuakin vaan jotain pykäliä siihen ulkomaalaisen omistamiseen on olemassa.

      Uteliaisuuttani kyselen mihin kaupunkiin olette rakentamassa ja muutatteko sitten tänne kokonaan vain loma-asunnoksi vain?

      • Anneli32

        Minuakin kiinnostaisi kaikki rakentamiseen liittyvä! Onko totta että jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei voi periä miestään? Vain lapset voi?


      • suomitunisia
        Anneli32 kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi kaikki rakentamiseen liittyvä! Onko totta että jos vaimo ei ole muslimi niin hän ei voi periä miestään? Vain lapset voi?

        Muslimimies saa avioitua myös kristityn tai juutalaisen naisen kanssa, joilla on myös perimisoikeus. Jos vaimo on jotain muuta uskontoa tai ateisti, ei avioliittoa tulisi edes solmia tai se ei ole laillinen eikä myöskään ole perimisoikeutta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1295
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      659
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe