Ajattelin tässä näitä lukemattomia negatiivisia juttuja Turusta lukiessani, että pitäähän täällä olla jotain positiivistakin. Itse en lukeudu turkulaisiin alkuasukkaisiin, eikä elo täällä aina ole kovin ruusuista, mutta poikkeuksia onneksi löytyy, jopa asiakaspalvelustakin!
Kertokaa siis niitä tapauksia, kun turkulainen asiakaspalvelu on yllättänyt ystävällisyydellään, ettei kaikki olisi vain negatiivista paatosta tästä kauniista kaupungista. Saako jossain liikkeessä/yrityksessä joka kerta hyvää ja ystävällistä palvelua?
Itselläni muistuu näin nopeasti mieleen pari tapausta: aika äskettäin kävin ostamassa Skanssin Marimekosta veljelleni häälahjaa, myyjän paketoidessa lahjaa katselin erittäin sivusilmällä erästä laukkua. Palasin parin viikon kuluttua ostamaan juuri tuon kyseisen laukun ja myyjä muisti minut ja kyseli joko häälahja löysi perille ja muita kuulumisia. Vaikka tuotteista en saanutkaan mitään alennuksia tai muuta, jäi tästä tapauksesta todella hyvä mieli!
Toinen tapaus oli kun puhelimeni hajosi, kiersin keskustan kännykkäliikkeitä ja kovin nyrpeästi ilmoitettiin korjauksen maksavan mansikoita ja kestävänkin ikuisuuden. Ystäväni suositteli pientä, keskustasta hieman syrjässä olevaa Radiotrimmeriä, jossa korjaus onnistui päivässä (kun tilattu varaosa oli saapunut) ja hintakin oli aika mitätön. Korjaaja oli mukava vaikkei paljon ylimääräisiä jutellut, mutta asiallinen ja osaava työ teki positiivisen vaikutuksen.
Liikkeitä joissa olen asioinut useasti ja aina saanut hyvää palvelua ovat Suomi-Soffa Maskussa ja Turun Tapetti ja Matto-sisustushalli Orikedolla.
Sitten vielä eräs esimerkki joka ei varsinaisesti ole asiakaspalvelua, mutta josta jatkuvasti purnataan tälläkin palstalla: tien antaminen jalankulkijoille. Itse pyrin pysähtymään jos näen henkilön seisovan suojatien reunassa. Kaikista parasta on kun ko. henkilö jollakin eleellä vinkkaa kiitoksen! Että kyllä tässä kaupungissakin osataan!
Mutta kertokaa te omia kokemuksianne, niitä varmasti on!
Hyvää asiakaspalvelua Turussa?
16
2440
Vastaukset
- *Täti-ihminen*
Lauantain miniristeily Aurajoella.
Vaalean poitsun rento, huumorintajuinen
ja aurinkoinen palvelu oli sellaista, joka
piristi risteilyllä olleita täti-ihmisiä :)
Löytyi p-huussi, tuhkis ja juotavat :D - iloinen asiakas
Minäkin olen muuttanut tänne muualta, enkä kovin montaa valittamisen aihetta kaupungista löydä. Selvästi kurjinta on ollut liikennekäyttäytyminen, joka on kamalaa tällaiselle pikkukaupunkilaiselle! Koitan itse pitää turvavälin ja huomioida muutenkin muut tielläliikkujat, mikä tuntuu nyppivän joitakin perskärpäsiä. Muuten Turku on kiva kaupunki ja ihmiset ovat olleet mukavia ja erittäin puheliaita.
Hyvää asiakaspalvelua on ollut monissa paikoissa, en millään muista kaikkia, mutta tässä osa:
-Vihannon valaisinliikkeessä minua palvellut naishenkilö oli oikein mukava ja rempseä
-Pulssissa ja Hammas-Pulssissa on aina hyvä palvelu
-Hansassa on pienen pieni korttikauppa (en muista nimeä), jossa on kiva poiketa korttikaupoille. Mukava myyjä!
-K-Raudan (Raisiossa, mutta kuitenkin...) maali- ja mattopuolen miesmyyjä jäi mieleen hyvällä palvelutaidolla
-Skanssin Polarn O. Pyret-liikkeen myyjä oli ihanan iloinen ja ystävällinen
-Siljan vakkarimyyjä hoitaa aina loistavasti kaikki matkajutut- nainen177
-Isosisko, aina avuliaita myyjiä auttamassa ja saa vain katsellakkin jos tahtoo.
-Silmäasema, Eerikinkatu 9, asiantuntevaa apua myynnissä ja silmälääkärillä.
-Pulssi ja Hammaspulssi, aina hyvä palvelu (myös pelkopotilailla)
-Novus, Raisio, tuulilasinkorjausliike, hyvä ja ystävällinen palvelu ja ennekaikkea nopea.
-Turun seudun työttömien info, vastaavat aina puhelimeen ja sähköposteihin nopeasti
-Yliop, kadun Aarikka, ystävällinen palvelu ja hienot paketti
-Anterior, Kaarina, ystävällinen palvelu, homma pelaa asiakkaan ehdoilla
-Intersport megastore, avuliaita myyjiä
-Sinooperi, Länsikeskus, välillä ahdas kauppa, mutta palelu pelaa
-Yliopiston ja Kupittaan apteekki, hyvä palvelu
-Autokorjaamo Lipposet, nopeaa ja hieman edullisempaa korjauspalvelua
-Haritun kotipizza, palvelu pelaa, tosin aika hintava paikka
-Kapteenska, hyvä palvelu ja iloinen myyjä
Löytyyhän näitä :)
- ystävällisiksi
kiitos maahanmuuttajien. On tosi kohteliasta porukkaa.
- kun vertaa suomalaisiin
yrmeisiin ,puhumattomiin kuskeihin
- turkulaisena
hämmästelen nykyisin jatkuvasti ystävällisiä maahanmuuttajabussikuskeja.
Viime viikolla mennessäni 61:llä Ilpoisiin en kuullut mitä bussikuski oikein matkustajille toivotteli.
Sitten kun itse ja pari muuta matkustajaa jäimme pois Ilpoisissa ennen päätepysäkkiä, höristelin korviani, koska arvasin, että jotakin sieltä huudetaan. No niin, hyvää päivänjatkoahan meille poistuessamme toivotettiin.
En tarkoita, että sellaista pitäisi tavaksi ottaa, mutta se oli vaan aika yllättävää ja osoitti miten eri tavalla nämä maahanmuuttajat ihan luonnostaan matkustajiin suhtautuvat.
He myös odottavat tarkemmin, että matkustaja pääsee paikalleen, ennenkuin auto lähtee liikkeelle.
Samoin autosta poistuessani luotan heihin paremmin siinä, etten jää oven rakoon tai (selkäsairaana) putoa kadulle. - yx pettynyt ja vihainen
Tänään bussi no 1 ei ottanut pysäkiltä kyytiin. Lähetin jo selväkielisen viestin asiasta liikennetoimistoon:
> Tänään ti 28.7 klo 16.47 olin pysäkillä 179 noustakseni bussiin no 1. Kun huomasin bussini tulevan näytin pysähtymismerkkiä ja nostin kassini maasta noustakseni bussiin. Mutta bussipa jatkoi matkaansa suoraan ja pysähtyi vasta punaisiin valoihin muutaman kymmenen metrin päässä pysäkiltä. Bussi vaikutti varsin tyhjältä. Kuljettajakin näytti katselevan pysäkille ohittaessaan sen. >Mielestäni kuljettaja toimi tässä tilanteessa täysin tietoisesti, siis teki tietoisen valinnan. En ole aikaisemmin aiheuttanut häiriöitä busseissa.
>Rohkenenkin kysyä: Voiko bussin kuljettaja poimia kyytiin ketä haluaa ja vastaavasti jättää pois, jos naama ei satu miellyttämään?
- AKTIA_PANKKI
tosi ystävällistä henkilökuntaa pankinjohtaja
- Korttelissa..
Melkein joka päivä kun menee Kuolleenmeren kosmetiikan ohi, niin saan hyvä asiakaspalvelu ja iloinen hymy.
Kiitos päivän piristysksestä!!!
- kyl niit on
Kyllä niitä on, mutta niihin törmää yllättäin. Suomella ei oikein ole asiakaspalvelun kulttuuria. Itse en kuitenkaan edes odota mitään asiakaspalvelulta täällä. Olen meinaan itsekin suomalainen asiakas, joka ei kiitä tai pyydä kohteliaasti.. ja harvoin muistaa hymyilläkään.
Lähinnä sitä kiinnittää huomiota, kun asikaspalvelu on poikkeuksellisen törkeää, huonoa tai harhaanjohtavaa. Hyvän asiakaspalvelun ollakseen niin hyvää, että sen muistaa, täytyy olla todella poikkeuksellisen hyvää.
Viimeksi olen saanut hyvää asiakaspalvelua Wiklundilta. - Rillipöllö
Turun Optillinen Liike Yliopistonkadulla Stockmania vastapäätä. Pienen pieni liike, mutta ahdettu täyteen osaavaa ja todella paneutuvaa asiakaspalvelua. Hyvät ja trendikkäät kehysvalikoimat ja kunnolliset tarjoukset.
Kannattaa antaa pienelle liikkeelle mahdollisuus ja kysyä tarjous. Ja jäädä kanta-asiakkaaksi, kuten itselleni kävi. - nounames
Hyvää asiakaspalvelua saa ravintolalaiva Vanhalta Rahtilaivalta. Baarimikko aina ystävällinen, iloinen ja asiantunteva. Ammattilainen.
Vastapainona voisi mainita Blancon. Tympeää, ala-arvoista ja hidasta palvelua. Amatöörejä. Ainoastaan turkulainen MTVfackräpkou-wannabetrendsetteri voi sietää em. kohtelua.- rossandra
Hyvää palvelua todellakin sain skanssin vilassa..ihana positiivinen myyjä! Jutteli iloisesti kuin vanha tuttu,piristi päivää :)
- hyvää kaikin tavoin
Kaffekupposen ja maukkaan leivoksen nauttii mielellään Naantalin Aurikoisen konditoriomyymälässä Aurakadulla ns Salama-Pohjolan talossa.Ystävällinen nuori neito myymässä ja mukavia jutustelmassa.
- kauppahallissa
Kauppahallin suklaakaupassa on kiva asioida, myyjä on mukava ja avulias. :)
- shoppaaja..
skanssissa on monessakin liikkeessä harvinaisen hyvä palvelu! ehkä rauhallinen ympäristö ja hansan pulsujen puuttuminen vaikuttaa asiaan tai sitten kauppakeskukseen on ssattumalta valikoitunut alansa mukavimpia.
erit. Selectedissä on ystävälliset ja avuliaat myyjät, jokaisena käyntinäni olen yllättynyt heistä positiivisesti, asiakas tuntee itsensä siellä tärkeäksi! Myös jack &jonesin pari myyjää ovat huippu tyyppejä! jatkakaa samaan tyyliin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733674Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k92001Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261333- 1341220
- 1011084
- 1091065
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701020Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6975- 60974
- 35886