Ei varsinaisesti tälle palstalle kuulu,mutta kun täällä entisöinnistä puhutaan niin ajattelin kokeilla...
Mulla on vanha pieni reki/kelkka,on ikäänkuin pienoismalli entisaikojen hevosten työreestä.Se on ikivanha,isäni papan tekemä ja on varmaan joskus ollut tervattu.Nyt se kuitenkin aikojen saatossa on täysin harmaantunut,niin sen käsittelystä ajattelin kysyä että millä aineella se kannattaisi käsitellä kosteutta,pääasiassa lunta kestäväksi?Ihan suoraan vaan tervata vai kannattaako jotain muuta laittaa alle?
Kiitokset jos joku sattuu tämän näkemään ja vastaamaan.Ei oikein ole keneltä kysyä asiasta.. :)
Pieni puinen reki
tervanahturi
1
998
Vastaukset
- puusepätär
Jos se reki on tervattu tosiaan,eikä maalattu,niin ymmärtäisin että riittää kun lika saadaan pois ja sitten vaan uusi kerros tervaa päälle..
En tosin ole mikään terva-asiantuntija,ihan vain maalaisjärjellä ajateltuna noin..;)
Pinttunytkin lika taas saadaan pois painepesurilla jos sellainen on saatavilla ja sitten voisi olla kevyt hionta paikallaan ..
Mahdolliset metalliosat olisi hyvä myös käsitellä,jos meinaan ruostetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."502202Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1972029- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78889Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki47868Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933845- 61746