Ei varsinaisesti tälle palstalle kuulu,mutta kun täällä entisöinnistä puhutaan niin ajattelin kokeilla...
Mulla on vanha pieni reki/kelkka,on ikäänkuin pienoismalli entisaikojen hevosten työreestä.Se on ikivanha,isäni papan tekemä ja on varmaan joskus ollut tervattu.Nyt se kuitenkin aikojen saatossa on täysin harmaantunut,niin sen käsittelystä ajattelin kysyä että millä aineella se kannattaisi käsitellä kosteutta,pääasiassa lunta kestäväksi?Ihan suoraan vaan tervata vai kannattaako jotain muuta laittaa alle?
Kiitokset jos joku sattuu tämän näkemään ja vastaamaan.Ei oikein ole keneltä kysyä asiasta.. :)
Pieni puinen reki
tervanahturi
1
903
Vastaukset
- puusepätär
Jos se reki on tervattu tosiaan,eikä maalattu,niin ymmärtäisin että riittää kun lika saadaan pois ja sitten vaan uusi kerros tervaa päälle..
En tosin ole mikään terva-asiantuntija,ihan vain maalaisjärjellä ajateltuna noin..;)
Pinttunytkin lika taas saadaan pois painepesurilla jos sellainen on saatavilla ja sitten voisi olla kevyt hionta paikallaan ..
Mahdolliset metalliosat olisi hyvä myös käsitellä,jos meinaan ruostetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503724
- 1053385
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342691Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262358- 201849
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51749- 1841712
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841437- 271357
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91178