Sattuipa silmääni eräs palstan keskustelu. Eihän täällä tällainen tavallinen kuolevainen enää uskalla suutaan avata, mutta lukea vielä sentään tohtii, jos viitsii juurikaan avata >> luukkuja >>.
Peräti mielenkiintoinen seikka sikäli on ollut, että silloin kun ennen palstauudistusta jätin koko hela palstan, jätti samantien eräät perässänälvijätkin tämän. Taas kun tulin takaisin, aloittaen profetiapalstalta; alkoi sama herjakampanja, mutta eri puskanimimerkein, mitä selvimmin kuitenkin samat asialla. Samat olivat >>laulut heillä>>; erään ENTISEN tuttavani sanoja lainatakseni.
Menin Jeesus nimeä kantavalle palstallekin, ja siellä minut herjattiin maan rakoon. Tulin tänne sitten takaisin, ja sain sieltä nuo puskabasillit perässäni ilkkumaan, ja sitä jatkui kunnes taas täältäkin jäin pois. Nyt näyttää kummasti hiljenneen tuon/heidän kirjoitteluintonsakin. Taisi olla operaatio >>savustus >> : siis että meikäläinen piti saada hinnalla millä hyvänsä täältä pois, ja siinä onnistuttiin. Kuka JÄRKEVÄ ihminen jaksaa kirjoitella palstalle, jossa ei ole kuin nimettömien epärehellisten puskahuutajien herjan kohteena? En minä ainakaan.
Muutama puskahuutaja on ylen aktiivisesti käyttänyt koko kekseliäisyytensä siihen, että saisi yhden ihmisen huonoon valoon. Minulle se on yksi hailee, koska en täällä alusta alkaenkaan ole suosiota kalastellut, puhun aina sen, minkä oikeaksi näen. Myös kritiikin suhteen. Semper Fidelis veisteli tuossa alussa mainitsemassani aloituksessa mm. näin:
>>>>>>Itse olen yrittänyt olla mukana evankeliumin valon tuomisessa palstalle,
mutta ns. piruntorjuntaankin on osallistuttu - oletko siitä vihainen minulle?>>>>>>>>
Kun aloittaja (En minä, vaan tuntematon) ihmetteli palstan tilaa. Ihmettelen minäkin. Ja mikä oikeus eräillä on luulla itseään muita kuolevaisia paremmiksi, jopa piruiksi toisia siteeraten? Onko Semper Fidelis (Täydellinenkö nimimerkkiä myöten, vai?) ja palstan mielistelyjoukot joitain enkeleitä, ja me muut piruja, jotka on palstalta torjuttu?
Semperille kysymys, koska hän noita auliisti itsekin esittää muille. Oletko täydellinen muka itse, vaikka sanot esim. kirosanoista vihjaillen, ja jopa kettualoitusketjussa jonkin kysymyksesi juuri minulle osoittaen? Aika kummallista sekin.
En ymmärrä yleensäkään palstalla joittenkin tapaa VIHJAILLA, mutta suoraan ei sanota. Se vasta ilkeyttä vaatii, eikä ole ollenkaan miehinen tapa. Hameväki on perinteisesti ollut juoruväkeä, mutta harmi kyllä, nykyään siihen sortuvat miehetkin. Taas kaikki naiset eivät ole juorukelloja, mutta ihmettelen palstan huonoa, vihjailevaa henkeä, ja sitä, että ihmisiä panetellaan täysin aiheetta, pitäytyen esim. kerrottuihin valheisiin.
Tiedän faktaa monesta asiasta, mitä tässä on mahdoton käydä puimaan, mutta lienee paikallaan vaatia Semperiltä selitystä, toitottaahan hän Jumalan totuutta muka rakkaudessa. Nimeä pirut, siihen kai >> armoitetut >> osaavat suorankin vastauksen kerrankin elämässään antaa. En pidä vihjailuista, en palstalla enkä muuallakaan! Siispä suoraan kysymykseen suora vastaus. Ketkä ovat saaneet armon kantaa nimeä palstan pirut? Oliko näissä karkoituspuuhissa talkoovoimat, vai aivanko yksin toimitte?
Toivon myös ettei palstan kiintoherjaajat aloita valitusvirttään, veisuut ovat ohi. Kiitän myös niitä kirjoittelijoita, joitten kanssa on voitu kommunikoida ilman tappelua, vaikka ei olla samaa mieltä oltukaan. Onneksi heitäkin sentään on ollut. Parempaa palstaa ja yhä uudistuvaa myös rekisteröinnin suhteen toivova, Pikakirjoittaja.
Pirunkarkoitus, mitä se on?
33
373
Vastaukset
"Kun provosoidaan, ei pidä provosoitua."
Presidentti Koivisto on asioita tarkoin fundeeraava mies. Hänen sanotaan
lausuneen jossain yhteydessä yllä olevat sanat, joiden viisauden monet
ovat tunnustaneet.
Sinulle on sanottava ystävällisesti mutta päättäväisesti: olet provosoija,
haastat riitaa; jostain syystä se on sinun jokapäiväistä 'leipääsi'.
Tämän sanon sinulle ilman mielistelyä ja mikä tärkeää, provosoitumatta tippaakaan siihen syytöshenkeen, jota sinä avauksessasi tuot.
Yritetään muistaa, että palsta on Raamattu-palsta, ei Riitely-palsta.
PS.
Ns. piruntorjunnan ei tarvitse tarkoittaa ketään ihmistä. Tarkoitan sillä
vihollisen syyttävää ja herjaavaa henkeä, joka yrittää mitätöidä Jumalan
armon, totuuden ja rakkauden - "kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen
tarvitaan, Hänen tuntemisensa kautta". 2.Piet. 1:3
"Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan,
vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan,
tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan,
pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu,
voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja
kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä." Ef. 6:12,13- Punnitsin
Hyvän muistutuksen annoit viestissäsi kaikille täällä kirjoitteleville. Pysytään vain raamattu aiheessa ja Jumalan armossa ja rakkaudessa kaikkia kohtaan. Ystävällisyyttä ja ymmärrystä tässä kovien arvojen maailmassa yhä edelleen tarvitaan. Jumala sua ja pikakirjoittajaa siunatkoon, että kaikki epäilykset toisen hyvästä tahdosta toista kohtaan saisivat väistyä.
- Punnitsin
Otsikko herätti kiinnostuksen, mutta sitten tuli pieni pettymys, kun kyse olikin keskinäisten välien selvittelystä.
Mutta kunhat olette välinne selvittäneet, niin olisi mielenkiintoista keskustella tuosta otsikkosi aiheesta raamatun valossa ja hengessä. "Mitä raamattu sanoo pirujen karkoittamisesta?"
Ja niinkuin itsekin sanoit, niin herjakampanjat eivät sitä ole, eikä vihjailu. Enkä myöskään ole saanut sellaista kuvaa, että Semper olisi vihjaillut sinusta siihen sävyyn.
Toivoisin kyllä sydämestäni, että täällä keskusteltaisiin aiheesta raamattu, eikä kirjoittelevista henkilöistä."Toivoisin kyllä sydämestäni, että täällä keskusteltaisiin aiheesta raamattu, eikä kirjoittelevista henkilöistä".
--
Minuakin kiinnostaa itse aihe; taistelu pahaa vastaan.
Sember ottikin hyvän Raamatun paikan esille Ef. kirjeestä.
Vaikeutena taistelussamme on se, ettemme näe vihollistamme, koska vihollisemme ei ole ”verta ja lihaa”.
Taistelu on kuitenkin todellista.
Nämä ”oudot” voimat ei saa kuitenkaan lamaannuttaa meitä. Saatanan juonet on paljastettava ja käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan niitä vastaan.
On kyse elämästä ja kuolemasta.
Paavali käyttää koko ajan sotilassanastoa kuvaamaan tätä sotaa.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun (Ef.6:13).
Auta, oi Jeesus, suo katseesi loistaa
juonia kiusaajan paljastaen,
kun sanan selvän se tahtoisi poistaa
kulkien vaatteissa valkeuden.
Suo, että henget mä ain erottaisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin,
voittaisin valheen ja voimasi saisin”.
(virsi 385:5).
--
Paavali luettelee Kristuksen sotilaan varustuksen (Ef.6:10-20).
Onko tämä varustus kunnossa meillä itse kullakin?- Punnitsin
Tapio522 kirjoitti:
"Toivoisin kyllä sydämestäni, että täällä keskusteltaisiin aiheesta raamattu, eikä kirjoittelevista henkilöistä".
--
Vaikeutena taistelussamme on se, ettemme näe vihollistamme, koska vihollisemme ei ole ”verta ja lihaa”.
Nämä ”oudot” voimat ei saa kuitenkaan lamaannuttaa meitä. Saatanan juonet on paljastettava ja käytävä puollustus- ja hyökkäyssotaan niitä vastaan.
Kristuksen seurakunta on uuden liiton kuninkaallinen papisto, joka pukee ylleen Jumalan koko sota-asun (Ef.6:13).
--
Onko tämä varustus kunnossa meillä itse kullakin?"Onko tämä varustus kunnossa meillä itse kullakin?"
Hyvä kysymys.
"voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä."
Hyökkäykset ei aina välttämättä tule toisen ihmisen kautta. Paha kiusaa meitä varmasti enemmän oman mielemme kautta. Herättämällä vaikkapa epäluuloja toisia kohtaan, että tuolla toisella on pahat mielessä minua vastaan. Jos noita epäluuloja vastaan ei ole Jumalan antamia sota varustuksia, niin paha voi saada aikaan paljon vahinkoja ihmisten välille. Uskon varustuksiin kuuluu siis se, että me uskomme lähimmäisistämme hyvää kaikessa, emmekä anna "pirun" tulla väliin kuiskuttelemaan omia vihjailujaan toisen tarkoitusperistä. Ja vaikka toisen tarkoitusperät olisivatkit pahat, niin siihenkin meillä on varustus, jonka voimme pukea päällemme: "Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni. " Jos me riipumme kiinni hyvässä, niin pahan on väistyttävä: "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä. "
Mielenuudistuminen on meidän itsemme vastuulla. Ja Jumala antaa meille siihen voiman kun me todella tajuamme, että Hänen taivaallinen leipänsä on todella henkeämme ravitsevaa ja kasvattavaa.
Ja vielä lopuksi haluan sanoa. Pikakirjoittaja. Toivon, ettet ota kirjoitustani pelkästään itseesi tähdättynä "nuolena". Näiden asioiden kanssa painii varmasti monet muutkin ihmiset. Minä itsekin siihen joukkoon kuuluvana. Täällä lentelee monenlaisia nuolia suunnattuna toisten uskoon, mutta koetetaan edes pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa. Pahan lentäessä meidän niskaan, ei sen muisteleminen paljonkaan auta. Vain hyvän heittäminen takaisin, sen sieltä omasta niskasta voi irrottaa. Mutta tämän sinä varmasti tiedätkin ilman minun viisastelujani. - Pikakirjoittaja
Punnitsin kirjoitti:
"Onko tämä varustus kunnossa meillä itse kullakin?"
Hyvä kysymys.
"voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä."
Hyökkäykset ei aina välttämättä tule toisen ihmisen kautta. Paha kiusaa meitä varmasti enemmän oman mielemme kautta. Herättämällä vaikkapa epäluuloja toisia kohtaan, että tuolla toisella on pahat mielessä minua vastaan. Jos noita epäluuloja vastaan ei ole Jumalan antamia sota varustuksia, niin paha voi saada aikaan paljon vahinkoja ihmisten välille. Uskon varustuksiin kuuluu siis se, että me uskomme lähimmäisistämme hyvää kaikessa, emmekä anna "pirun" tulla väliin kuiskuttelemaan omia vihjailujaan toisen tarkoitusperistä. Ja vaikka toisen tarkoitusperät olisivatkit pahat, niin siihenkin meillä on varustus, jonka voimme pukea päällemme: "Olkoon rakkaus vilpitön, kammokaa pahaa, riippukaa hyvässä kiinni. " Jos me riipumme kiinni hyvässä, niin pahan on väistyttävä: "Älä anna pahan itseäsi voittaa, vaan voita sinä paha hyvällä. "
Mielenuudistuminen on meidän itsemme vastuulla. Ja Jumala antaa meille siihen voiman kun me todella tajuamme, että Hänen taivaallinen leipänsä on todella henkeämme ravitsevaa ja kasvattavaa.
Ja vielä lopuksi haluan sanoa. Pikakirjoittaja. Toivon, ettet ota kirjoitustani pelkästään itseesi tähdättynä "nuolena". Näiden asioiden kanssa painii varmasti monet muutkin ihmiset. Minä itsekin siihen joukkoon kuuluvana. Täällä lentelee monenlaisia nuolia suunnattuna toisten uskoon, mutta koetetaan edes pyrkiä rauhaan kaikkien kanssa. Pahan lentäessä meidän niskaan, ei sen muisteleminen paljonkaan auta. Vain hyvän heittäminen takaisin, sen sieltä omasta niskasta voi irrottaa. Mutta tämän sinä varmasti tiedätkin ilman minun viisastelujani.Tapiolle vai minulle? Ja mitä yrität sanoa? Vastaan, kunhan nyt ensin yksilöit, mitä kenellekin kirjoitat.
Mitä heittämiseen tulee, olen kylvänyt hyvää ja puhdasta evankeliumia, mutta saatana joukkoineen ottaa aina herneet nenäänsä, ja siitä alkaa hirveä polemiikki. Raamattua kun väännetään kuin pirut ikään, nytkin sen suoraan sanon, koska tämä piru-aihe muutenkin puhuttaa.
Kun sitten USKALLAN SANOA, MITEN OIKEA TULKINTA ON, johan alkaa herjat lentää ja loka silmille. Se on karu totuus, ja sen ovat muutkin rehelliset huomanneet. Palstalla käydään yleensä HEIDÄN KIMPPUUNSA, JOIDEN KIELI EI VED VITOSEN KATKOA. En ole läheskään joka palstan kirjoittajan haukkuma, AINA SAMA KÖÖRI KIMPUSSA, kumma kyllä. MistäKÖHÄN SE JOHTUU? Olisiko vaikka niin, että sanani KOLAHTAVAT, JA ÄLÄHDYS KUULUU TÄNNE ASTI:) - Punnitsin
Pikakirjoittaja kirjoitti:
Tapiolle vai minulle? Ja mitä yrität sanoa? Vastaan, kunhan nyt ensin yksilöit, mitä kenellekin kirjoitat.
Mitä heittämiseen tulee, olen kylvänyt hyvää ja puhdasta evankeliumia, mutta saatana joukkoineen ottaa aina herneet nenäänsä, ja siitä alkaa hirveä polemiikki. Raamattua kun väännetään kuin pirut ikään, nytkin sen suoraan sanon, koska tämä piru-aihe muutenkin puhuttaa.
Kun sitten USKALLAN SANOA, MITEN OIKEA TULKINTA ON, johan alkaa herjat lentää ja loka silmille. Se on karu totuus, ja sen ovat muutkin rehelliset huomanneet. Palstalla käydään yleensä HEIDÄN KIMPPUUNSA, JOIDEN KIELI EI VED VITOSEN KATKOA. En ole läheskään joka palstan kirjoittajan haukkuma, AINA SAMA KÖÖRI KIMPUSSA, kumma kyllä. MistäKÖHÄN SE JOHTUU? Olisiko vaikka niin, että sanani KOLAHTAVAT, JA ÄLÄHDYS KUULUU TÄNNE ASTI:)Yleisesti kirjoitin kaikille, myös itselleni. Lopussa halusin vain erikseen mainita sinulle, etten halua vihjailla aiheellani mitenkään erityisemmin sinun suuntaasi. Haluan vain tässä nyt vielä erikseen mainita, että kyllä tuota "pahan" poistamista ja kitkemistä varmasti meistä jokaisesta löytyy ihan omastakin takaa. Ja mieluummin ainakin itse haluan keskittyä siihen kuin toisista löytyvään pahaan.
Ja oikeasti jos vaan keskityttäisiin täällä keskustelemaan raamatusta, niin sekin olisi jo aika iso suoja kaikenlaisille pahoille luuloille toisiamme kohtaan. Mutta ei se oikein tunnu onnistuvan, niin kauan kun täällä halutaan julistaa totuutta. Ja eri totuuksia täältä on löytynyt jo iso korillinen. - Ved.2
Tapio522 kirjoitti:
"Toivoisin kyllä sydämestäni, että täällä keskusteltaisiin aiheesta raamattu, eikä kirjoittelevista henkilöistä".
--
--
Onko tämä varustus kunnossa meillä itse kullakin?Tässä keskusteluryppäässä on havaittava, em. keskustelijoiden: Semper, Tapio522, Punnitsin, on erittäin rakentavat ja täsmälliset Raamatun paikat ja hyvä tahto. On totuutta, suorasanaisuutta ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä pitää uskonkilpeä yllä. Sanan miekkaakaan unohtamatta. Mutta sen käyttö on vaikeaa, koska se usein kohdistuu toiseen, aiheestakin.
Kyllä me näemme toisinaan myös vihollisen ruumiillistuvan ihmisessä, valitettavasti. On myönnettävä että täydellinen sotavarustus on erittäin vaikea ylläpitää. Omalla kohdalla on jatkuvasti tarkkailtava, että onko kaikki kunnossa?
toisen on aina helpompi huomata toisen heikko kohta.
On kuitenkin rakkautta ojentaa kovillakin termeillä lähimmäistä. Raamattu antaa siihen kylläkin aika karskit teesit. Niistä ei ole täällä puoliakaan käytetty, vaikka muutamasta on jo keskusteltu. Persoonaan kohdistuneet luonnehdinnat herättävät usein raivoa. Rakkauttakin on usein vaikea tarjoilla, jos siitä saa pakit.
Se katsotaan mielistelyksi tai jollain tavalla maailmalliseksi, ei ainakaan uskota sen aitouteen. Olisiko kätkeydyttävä vanhurskauden haarniskaan? sillä siitäkään ei kärsi paljoa ääntä pitää.
Olisiko alttiuden ja varovaisuuden näppäinsormet nykyistä sotavarustusta... - Punnitsin
Ved.2 kirjoitti:
Tässä keskusteluryppäässä on havaittava, em. keskustelijoiden: Semper, Tapio522, Punnitsin, on erittäin rakentavat ja täsmälliset Raamatun paikat ja hyvä tahto. On totuutta, suorasanaisuutta ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä pitää uskonkilpeä yllä. Sanan miekkaakaan unohtamatta. Mutta sen käyttö on vaikeaa, koska se usein kohdistuu toiseen, aiheestakin.
Kyllä me näemme toisinaan myös vihollisen ruumiillistuvan ihmisessä, valitettavasti. On myönnettävä että täydellinen sotavarustus on erittäin vaikea ylläpitää. Omalla kohdalla on jatkuvasti tarkkailtava, että onko kaikki kunnossa?
On kuitenkin rakkautta ojentaa kovillakin termeillä lähimmäistä. Raamattu antaa siihen kylläkin aika karskit teesit. Niistä ei ole täällä puoliakaan käytetty, vaikka muutamasta on jo keskusteltu. Persoonaan kohdistuneet luonnehdinnat herättävät usein raivoa. Rakkauttakin on usein vaikea tarjoilla, jos siitä saa pakit.
Se katsotaan mielistelyksi tai jollain tavalla maailmalliseksi, ei ainakaan uskota sen aitouteen. Olisiko kätkeydyttävä vanhurskauden haarniskaan? sillä siitäkään ei kärsi paljoa ääntä pitää.
Olisiko alttiuden ja varovaisuuden näppäinsormet nykyistä sotavarustusta...Asiallista ja hyvää tekstiä kirjoitit sinäkin. Tekee itsenikin mieli vielä vähän kirjoittaa sotavarustuksista.
Entisaikojen haarniskoja ei itse edes OIKEIN kunnolla pystynyt pukemaan päälleen ilman toisten apua. Sama kaava toimii myös raamatun sotavarustuksen pukemisessa. Kyllä siinä tarvitaan tarkkasilmäisten ja kokemuksessa taitavaksi tulleiden uskovien apua. Yksin tässä taistelussa on aika vaikea pysyä pystyssä. Vaatii aikamoista nöyryyttä joskus myöntää itselleen, että ihan oikeassahan tuo toinen oli minun suhteeni. Toinen toisiammehan meidän tulisi kaikin tavoin palvella rakkaudessa, että varustukset olisivat kunnossa ja voisimme elää rauhassa kaikkien kanssa varsinkin uskovien. Voihan se sotilaastakin joskus tuntua nololta, että on unohtanut kypäränsä jonnekin mättäälle ja sota toveri iskee sen hänen päähänsä sanoen: "Matojen ruuaksiko sulla on kiire!"
Aika vakavasta asiasta tässä kuitenkin on kyse. Ja turhat loukkaantumiset kannattaa heittää pois mielestään, jos joku nuhtelee meitä meidän pahoista ajatuksistamme toisia ihmisiä kohtaan. Olisi aina parasta että nuo pahat ajatukset saataisiin pois mielistä ja sydämistä, ettei tarvitsisi ihmistä alkaa karttamaan tai että joutuisimme itse kartetuiksi. - Pikakirjoittaja
Ved.2 kirjoitti:
Tässä keskusteluryppäässä on havaittava, em. keskustelijoiden: Semper, Tapio522, Punnitsin, on erittäin rakentavat ja täsmälliset Raamatun paikat ja hyvä tahto. On totuutta, suorasanaisuutta ja ennenkaikkea kärsivällisyyttä pitää uskonkilpeä yllä. Sanan miekkaakaan unohtamatta. Mutta sen käyttö on vaikeaa, koska se usein kohdistuu toiseen, aiheestakin.
Olisiko alttiuden ja varovaisuuden näppäinsormet nykyistä sotavarustusta...Sallikaa mun hohottaa! Lipeväkielet vauhdissa, ja peittelevät jälkiään: En minä, mutta kun tuo toinen. Ottakaa nyt vaikka lapio aluksi, ja yrittäkää kaivaa niitä enimpiä hirsiä silmistänne, ennenkuin alatte sellaisille, jotka OVAT TEITÄ MILJOONA VALOVUOTTA EDEMPÄNÄ, neuvoa!
Elämäni kestää kenen tahansa edessä, ja sen vain sanon, että tuollaiset ihmiset, jotka eivät edes puhu totta missään asiassa, eivät varmasti osaa elää oikein vaikka muka suut ruvella siitä paasaavatkin. - sähköp.
Punnitsin kirjoitti:
Yleisesti kirjoitin kaikille, myös itselleni. Lopussa halusin vain erikseen mainita sinulle, etten halua vihjailla aiheellani mitenkään erityisemmin sinun suuntaasi. Haluan vain tässä nyt vielä erikseen mainita, että kyllä tuota "pahan" poistamista ja kitkemistä varmasti meistä jokaisesta löytyy ihan omastakin takaa. Ja mieluummin ainakin itse haluan keskittyä siihen kuin toisista löytyvään pahaan.
Ja oikeasti jos vaan keskityttäisiin täällä keskustelemaan raamatusta, niin sekin olisi jo aika iso suoja kaikenlaisille pahoille luuloille toisiamme kohtaan. Mutta ei se oikein tunnu onnistuvan, niin kauan kun täällä halutaan julistaa totuutta. Ja eri totuuksia täältä on löytynyt jo iso korillinen.Jokaiseen seurakuntaan on annettu pisara totuutta.
Herra ravistelee seurakuntia, puut puhdistuu. - sören
Tapiolle vai minulle? Ja mitä yrität sanoa? Vastaan, kunhan nyt ensin yksilöit, mitä kenellekin kirjoitat.
Kun sitten USKALLAN SANOA, MITEN OIKEA TULKINTA ON, johan alkaa herjat lentää ja loka silmille. Se on karu totuus, ja sen ovat muutkin rehelliset huomanneet. Palstalla käydään yleensä HEIDÄN KIMPPUUNSA, JOIDEN KIELI EI VED VITOSEN KATKOA. En ole läheskään joka palstan kirjoittajan haukkuma, AINA SAMA KÖÖRI KIMPUSSA, kumma kyllä. MistäKÖHÄN SE JOHTUU? Olisiko vaikka niin, että sanani KOLAHTAVAT, JA ÄLÄHDYS KUULUU TÄNNE ASTI:)kun sinun sanojasi kommentoidaan, että sinulla on todella ärsyttävä tapa esiintyä totuuden torvena.
No miltäs sinusta nyt tuntuu, kun sait näin paljon vastauksia? Eikö tunnukin hyvältä. Ja nyt voit sitten vastailla, että taas ne roikkuvat perässä. Jos kerran joku ärsyttää sinua, mikset anna asian olla. Sinä haluat huomiota: tätä mieltä minä olen. Huomaa, minä olen tätä mieltä. Totuus on tietysti toinen, eikö niin, sellainen vain kaltaisesi rehellinen suora ihminen tietää. Ja ajatteles, ihan vielä nimimerkillä kirjoitin tämänkin, en edes puskista huutele.
Muuten. Ei sinun tulkintasi ole aina oikea, jos sitä mitataan Raamatulla. Ja jos sitä taas mitataan jollain muulla, niin kerro millä. Hengellä vai? Kenen Hengellä sinun vai sunin vai naapurin penan.
Olisin tietysti voinut olla vastaamatta. Mutta kun tyylisi on niin tavattoman ärsyttävä, niin liha joka minussa asuu pisti vastaamaan. Provosoidun sinun rehellisyys totuus väitteistäsi. Mitään henkilökohtaista minulla ei sinua vastaa ole, kuka lienetkin.
ps. saat minussa samankaltaisen reaktion kuin armik aikanaan. No jaa, annoinhan sinulle mukavan tunteen kun sait lukea taas vastauksen aloitukseesi. - Pikakirjoittaja
sören kirjoitti:
kun sinun sanojasi kommentoidaan, että sinulla on todella ärsyttävä tapa esiintyä totuuden torvena.
No miltäs sinusta nyt tuntuu, kun sait näin paljon vastauksia? Eikö tunnukin hyvältä. Ja nyt voit sitten vastailla, että taas ne roikkuvat perässä. Jos kerran joku ärsyttää sinua, mikset anna asian olla. Sinä haluat huomiota: tätä mieltä minä olen. Huomaa, minä olen tätä mieltä. Totuus on tietysti toinen, eikö niin, sellainen vain kaltaisesi rehellinen suora ihminen tietää. Ja ajatteles, ihan vielä nimimerkillä kirjoitin tämänkin, en edes puskista huutele.
Muuten. Ei sinun tulkintasi ole aina oikea, jos sitä mitataan Raamatulla. Ja jos sitä taas mitataan jollain muulla, niin kerro millä. Hengellä vai? Kenen Hengellä sinun vai sunin vai naapurin penan.
Olisin tietysti voinut olla vastaamatta. Mutta kun tyylisi on niin tavattoman ärsyttävä, niin liha joka minussa asuu pisti vastaamaan. Provosoidun sinun rehellisyys totuus väitteistäsi. Mitään henkilökohtaista minulla ei sinua vastaa ole, kuka lienetkin.
ps. saat minussa samankaltaisen reaktion kuin armik aikanaan. No jaa, annoinhan sinulle mukavan tunteen kun sait lukea taas vastauksen aloitukseesi.koska aloituksesi poistettiin kertaalleen, missä kohteena olin minä, sekä pari muuta, joista nytkin mainitsit. Miksi sinua ärsyttää kirjoitukseni? Eihän sinun ole pakko lukea niitä.
Vastailin silloinkin sinulle täysin rauhallisesti ja maltillisesti, aivan hyvällä tarkoituksella, vaikka aloituksesi ei ollutkaan asiallinen. Eräs asia unohtui minulta silloin: Ei nimittäin kannata edes yrittää rakentaa rauhaa ihmisen kanssa, joka on mennyt väsämään moisen aloituksen. Niin se vain on. Saanko kysyä: Oletko kenties tullut ajatelleeksi, että täällä moni on kanssani myös samaa mieltä, eikä riitele, eikä edes pidä minua ärsyttävänä.
Olen vahva ihminen, ja se saa eräissä ihmisissä aikaan tuon reaktion, koska en alistu esimerkiksi uskonnollisen propagandan manipulaatioitten mukaiseen hissutteluun. Saan olla uskossa aivan ilman mitään seurapiirejä, ja koska en tunne itseäni vangituksi, vaan voin elää täysin vapaana JUMALAN MIELENMUKAISTA ELÄMÄÄ, SE SAA MINUT VAHVAKSI KERTOMAAN SIITÄ MUILLEKIN.
Sinäkin voit vapauttaa energiasi täysin erilaiseen elämään ESIMERKIKSI vailla kyttäämistä, mitä minä kirjoitan. Etsi niitä kirjoituksia, mistä rakennut, jos minun kirjoitukseni ärsyttävät. Niiden tarkoituskin on hieman TUULETTAA HOMEHTUNEITA AJATUSMALLEJA USKOVAISUUDESTA, koska USKOVAISUUSKIN VOI OLLA YKSI SUURIMMISTA EKSYTYKSISTÄ. ÄLÄ LUE, JOS PELKÄÄT NIITÄ.
Ei uskossa oloa tarvitse toitottaa torvisoittokunnan kera, vallan muuta se on. Kumma juttu muuten, että en tule yhtään vakuuttuneeksi noitten kaunokielten vilpittömyydestä, vaikka enkelin kielin muka julistetaan SUURTA LÄHIMMÄISEN RAKKAUTTA, mielestäni se on enemmän lähimmäisen hakkausta Raamatulla, mutta. Hyvää ja kaunista illanjatkoa, sekä rakentumista NÄISTÄKIN SANOISTA.
Ja vielä: Sanot: >>>>Miltäs sinusta nyt tuntuu, kun sait näin paljon vastauksia.>>>> Voi, voi sendäs, hellanlettas! En MINÄ vastauksia itke, enkä välitä, vaikka en saisi YHTÄÄN VASTAUSTA. Kirjoittaminen on pääasia, enkä KALASTELE SUOSIOTA, siksi en lipo ketään enkä mairittele, Suomalaiset sanovat >> nuoleskele>> ketään. Minulle ei ole tärkeää mikään tuollainen.
Ei varmaankaan olekaan minun mielipiteeni ainoa oikea, jos nyky-Raamatunkäännöksillä mitataan. Mutta ihmisarvo, inhimillisyys ja oikea asenne mitä tulee elämään, löytyy eikä sitä voi oppia Raamatusta. SE ANNETAAN HEILLE, JOILLA ON ALTIS JA NÖYRÄ, SÄRJETTY HENKI SEKÄ KYKY OTTAA VASTAAN, MITÄ JUMALA ILMOITTAA. - sören
koska aloituksesi poistettiin kertaalleen, missä kohteena olin minä, sekä pari muuta, joista nytkin mainitsit. Miksi sinua ärsyttää kirjoitukseni? Eihän sinun ole pakko lukea niitä.
Vastailin silloinkin sinulle täysin rauhallisesti ja maltillisesti, aivan hyvällä tarkoituksella, vaikka aloituksesi ei ollutkaan asiallinen. Eräs asia unohtui minulta silloin: Ei nimittäin kannata edes yrittää rakentaa rauhaa ihmisen kanssa, joka on mennyt väsämään moisen aloituksen. Niin se vain on. Saanko kysyä: Oletko kenties tullut ajatelleeksi, että täällä moni on kanssani myös samaa mieltä, eikä riitele, eikä edes pidä minua ärsyttävänä.
Olen vahva ihminen, ja se saa eräissä ihmisissä aikaan tuon reaktion, koska en alistu esimerkiksi uskonnollisen propagandan manipulaatioitten mukaiseen hissutteluun. Saan olla uskossa aivan ilman mitään seurapiirejä, ja koska en tunne itseäni vangituksi, vaan voin elää täysin vapaana JUMALAN MIELENMUKAISTA ELÄMÄÄ, SE SAA MINUT VAHVAKSI KERTOMAAN SIITÄ MUILLEKIN.
Sinäkin voit vapauttaa energiasi täysin erilaiseen elämään ESIMERKIKSI vailla kyttäämistä, mitä minä kirjoitan. Etsi niitä kirjoituksia, mistä rakennut, jos minun kirjoitukseni ärsyttävät. Niiden tarkoituskin on hieman TUULETTAA HOMEHTUNEITA AJATUSMALLEJA USKOVAISUUDESTA, koska USKOVAISUUSKIN VOI OLLA YKSI SUURIMMISTA EKSYTYKSISTÄ. ÄLÄ LUE, JOS PELKÄÄT NIITÄ.
Ei uskossa oloa tarvitse toitottaa torvisoittokunnan kera, vallan muuta se on. Kumma juttu muuten, että en tule yhtään vakuuttuneeksi noitten kaunokielten vilpittömyydestä, vaikka enkelin kielin muka julistetaan SUURTA LÄHIMMÄISEN RAKKAUTTA, mielestäni se on enemmän lähimmäisen hakkausta Raamatulla, mutta. Hyvää ja kaunista illanjatkoa, sekä rakentumista NÄISTÄKIN SANOISTA.
Ja vielä: Sanot: >>>>Miltäs sinusta nyt tuntuu, kun sait näin paljon vastauksia.>>>> Voi, voi sendäs, hellanlettas! En MINÄ vastauksia itke, enkä välitä, vaikka en saisi YHTÄÄN VASTAUSTA. Kirjoittaminen on pääasia, enkä KALASTELE SUOSIOTA, siksi en lipo ketään enkä mairittele, Suomalaiset sanovat >> nuoleskele>> ketään. Minulle ei ole tärkeää mikään tuollainen.
Ei varmaankaan olekaan minun mielipiteeni ainoa oikea, jos nyky-Raamatunkäännöksillä mitataan. Mutta ihmisarvo, inhimillisyys ja oikea asenne mitä tulee elämään, löytyy eikä sitä voi oppia Raamatusta. SE ANNETAAN HEILLE, JOILLA ON ALTIS JA NÖYRÄ, SÄRJETTY HENKI SEKÄ KYKY OTTAA VASTAAN, MITÄ JUMALA ILMOITTAA.tulihan se sieltä, suora avoin ja rehellinen totuus. Minua siis kismittää kun aloitukseni poistettiin ja reaktioni johtuu siitä, että olet vahva ihminen.
- Pikakirjoittaja
sören kirjoitti:
tulihan se sieltä, suora avoin ja rehellinen totuus. Minua siis kismittää kun aloitukseni poistettiin ja reaktioni johtuu siitä, että olet vahva ihminen.
>>>>>>Sinua kismittää
Kirjoittanut: Pikakirjoittaja / Tänään / klo 21:32
koska aloituksesi poistettiin kertaalleen, missä kohteena olin minä, sekä pari muuta, joista nytkin mainitsit. Miksi sinua ärsyttää kirjoitukseni? Eihän sinun ole pakko lukea niitä. >>>>>>>>
Tästä jatkoin kertoen mm. että olen vahva ihminen, ja PALJON MUUTAKIN KIRJOITIN. Täällä on herjaajilla kumma tapa POIMIA LAUSE SIELTÄ, LAUSE TÄÄLTÄ, JOTTA SAATAISIIN MAHDOLLISIMMAN IRVOKAS KUVA TOISEN VASTAUKSESTA.
Lukekaa nyt koko SISÄLTÖ, eikä tuossa alemmuuskompleksissa irroitettuja irrallisia lauseita tai sanoja, hyvänen aika! Sitäpaitsi, muistapas mitä itse taannoin sanoit: Pikakirjoittajakin se luulee jotain olevansa, vaikka ei MITÄÄN OLE, eikös se näin mennyt, osapuilleen;) - Kirjoittele itsesi kanss
Sallikaa mun hohottaa! Lipeväkielet vauhdissa, ja peittelevät jälkiään: En minä, mutta kun tuo toinen. Ottakaa nyt vaikka lapio aluksi, ja yrittäkää kaivaa niitä enimpiä hirsiä silmistänne, ennenkuin alatte sellaisille, jotka OVAT TEITÄ MILJOONA VALOVUOTTA EDEMPÄNÄ, neuvoa!
Elämäni kestää kenen tahansa edessä, ja sen vain sanon, että tuollaiset ihmiset, jotka eivät edes puhu totta missään asiassa, eivät varmasti osaa elää oikein vaikka muka suut ruvella siitä paasaavatkin.tolkuissas, vai mikä ufokirjoitus sinulta taas tuli. Näkee, ettei sinulla ainakaan uskonasioissa ole minkäänvaltakunnan käsitystä. Älä sotkeudu ketjuihin, joissa osataan KESKUSTELLA! Sinulla ei sitä taitoa näytä vaan olevan. Eikä käytöstapoja. Opettele deds ALKEELLISIMMAT käytöstavat, vai joko on liian myöhäistä?
- Pikakirjoittaja
Tuo on silkkaa taikauskoa, ja heikkoa uskoa. Elää elämää ja elää sitä niin hyvin ja vilpittömästi kuin osaa, niin ei tarvitse mitään pahankarkoitusrituaaleja. Minuun ainakaan ei paha saa otetta, vaikka missä kuljen, tai minkälaisten ihmisten kanssa juttelen. Olen aina sama, oma itseni, enkä apinoi toisten tekemisiä. Miksi uskovilla voi olla noin taikauskoinen meininki, että paha voi tarttua muka?
- Pikakirjoittaja
Kirjoittele itsesi kanss kirjoitti:
tolkuissas, vai mikä ufokirjoitus sinulta taas tuli. Näkee, ettei sinulla ainakaan uskonasioissa ole minkäänvaltakunnan käsitystä. Älä sotkeudu ketjuihin, joissa osataan KESKUSTELLA! Sinulla ei sitä taitoa näytä vaan olevan. Eikä käytöstapoja. Opettele deds ALKEELLISIMMAT käytöstavat, vai joko on liian myöhäistä?
Kirjoitat:
>>>>>>>>>Oletko aivan
Kirjoittanut: Kirjoittele itsesi kanss / 29.7.09 / klo 02:35
tolkuissas, vai mikä ufokirjoitus sinulta taas tuli. Näkee, ettei sinulla ainakaan uskonasioissa ole minkäänvaltakunnan käsitystä. Älä sotkeudu ketjuihin, joissa osataan KESKUSTELLA! Sinulla ei sitä taitoa näytä vaan olevan. Eikä käytöstapoja. Opettele deds ALKEELLISIMMAT käytöstavat, vai joko on liian myöhäistä?>>>>>>>>>>>
Mitä ufokeskusteluja minä muka olen käynyt, sano se! Lukuunottamatta herjallani heittämääni juttua joskus, ja jos sen vakavasti otat, olet kyllä pihalla itse! Onko sinulla kenties itselläsi tuodaksesi tänne kirjoituksia rehellisellä nimimerkillä eikä aina vaihdellen puskista, ja olisiko niissä sisältöä muuta kuin ikuinen toisen haukkuminen. Mitä keskustelua edustaa tuokin kannanottosi? Ei niin mitään! Et keskustele edes aiheesta pirunkarkoitus, joka oli otsiko, etkä Raamatusta, vain ja ainoastaan henkilöstä, jota et tiedä etkä tunne kuin tämän palstan kirjoitusten verran.
Mene matkoihisi! Jumala sinutkin vielä >> hoitelee>>; eikä sinulla tosiaankaan ole EDES ALKEELLISIMPIAKAAN KÄYTÖSTAPOJA. Minulla kyllä löytyy niitä, osaan käyttäytyä vaikka kuninkaan linnoissa, koska hyvät tavat ovat otsalohkossa, tosin en viitsi TUHLATA niitä houkkain seurassa, koska >>älä tyhmälle osoita armoa, ei tuo ojentune, mikäli häntä siunailet>>, sanoo ikivanha sananparsikin, jonka keksin juuri.
- "korkeat veisut" Ved.2
heti mieleen juolahda, kun noita vuodatuksia lukee." Luulevaisuus on mätä luissa", tulee paremminkin mieleen Raamatusta. Raamatun ei tarvitse olla lyömäase, mutta kuritusta se kuitenkin korostaa. Riitelynhaluinen ihminen saa toraa kyllä aikaiseksi.
Vanha sanonta yksinkertaisesti ohjeisti paatuneita pahanilkisiä ihmisiä kohtaan suhtauduttavan seuraavasti: "Jos ei hyvällä, niin pahalla." Kristillisessä suhtautumisessa sana käskee sotimaan hyvällä pahaa vastaan? Mikä on se hyvä, mikä rauhoittaa kiihtyneen mielen? Lisäksi, "joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee". "Poistakaa paha keskuudestanne." Joskus se olisi tehtävä vaan konkreettisesti.
PK:lle ohje: Jospa vain karttaisit niitä "muita" pahoja, ilkeitä ihmisiä, jotka eivät täytä sinun vaatimuksiasi kirjoittelun suhteen! - Pikakirjoittaja
vedättäjän muodossa. Oli mitä ilmeisimmin käynyt TAAS tonkimassa kirjoituksiani, koska siteerasi sujuvasti tekstiäni, jonka eilen kirjoitin eräälle toiselle palstalle:
>>>> Usko ei ole TIEDON VÄÄRTI uusi
Kirjoittanut: Pikakirjoittaja / Eilen / klo 20:08
ja luulevaisuuskin on vain mätä luissa.>>>>
Tuossapa oli alkuperäinen. Kumma tyyli apinoida toisen tekstejä. Mitä siihen tulee, että >> poistakaa keskuudestanne se, joka on paha>>, on totta Ved.2 kohdalla: YLLÄPITO ON KIITETTÄVÄSTI POISTELLUT HÄNEN HERJATEKSTEJÄÄN. Kiitos siitä ylläpidolle:)
Tuo >> Sunin apuri >> on mitä ilmeisimmin takertunut omaan häijyyn verkoonsa, ja kyllä se totuus vielä muillekin VALKENEE.
Semper Fidelis on poliitikkouskova, täytyy sanoa suoraan, koska hän minua haukkui provosoijaksi. OLEN TOTUUDENPUHUJA, JA TOTUUDENPUHUJISTA EI PIDETÄ. Semper kiertelee HANKALAT kysymykset kuin poliitikko ikään, ilmankos Koivistoa ja Kekkosta pitää kiskoa tännekin. Eikö RAAMATTU RIITÄ INNOITTAJAKSI, PITÄÄKÖ POLIITIKOT TUODA MUKAAN?
Vastaus kysymykseen SUORAAN, JOS RIITTÄÄ KANEETTIA: NIMITTELETKÖ IHMISIÄ PIRUIKSI, VAI MITÄ TARKOITTI PIRUJAHTI? Osaat kyllä lipevät vastaukset, ja nyt kun koet olevasi suosiossa, ja tukijoukkojen ympäröimänä, lipevyytesi saa erään voimaan pahoin. Mitä ved 2 kommenttiin poistakaa paha, tulee, niin se vain on harmi, kun PAHAT ALKAVAT POISTELLA HYVIÄ, ja surkeat nimimerkkiä vaihtavat puskiaiset haukkuvat rehellisiä kirjoittelijoita. Tämä palsta ei ved kyllä ketään rehellistä puoleensa, se on RAAKA TOTUUS.
Epärehelliset tänne jäävät, ja KAIKKEIN PIRULLISIMMAT. Et se siitä pirujahdista. Minulla on tuttavia, jotka eivät USKALLA TULLA EDES TÄNNE KESKUSTELEMAAN, KOSKA PELKÄÄVÄT TÄTÄ KAMMOTTAVAA FOORUMIA, JOSSA IHMISILLE SANOTAAN AIVAN MITÄ TAHANSA RAADOLLISTA, EIKÄ EDES HENGELLISET PALSTAT OLE MUUTA KUIN MUKA JUMALAN NIMISSÄ IHMISTEN HERJAAMISTA. MUTTA ANTAKAAS OLLA.
OIKEUS VOITTAA, JA LAKI SE ON PUSKISSA NOTKUJILLEKIN.- Pikakirjoittaja
Täällä jotkut menevät vedättäjän halpaan kuin ei mitään, mutta itse tiedän miten asiat ovat mm. Sunin ja hänen vedättäjäksi itseään kutsuvan ystävänsä suhteen; ovathan he parivaljakkona saaneet vedätykseensä monet täälläkin. Ei tarvitse paljoa älykkyysosamäärää, lukeakseen, mitä nämä huseeraajat ajavat takaa.
Varoitin aikanaan Sunista, ja hänen metodeistaan. Ihmettelen ved 2 tyyliä joka sättii aina muita, ja muka tietää toisista, mutta peittelee jälkiään kuin kissa jätöksiään. En tunne ihmistä, joka tuon surkean nimimerkin takana on, mutta sen verran olen hänen >>hengen suolloksiaan>> täällä lukenut, että läpi paistaa. Sitäpaitsi jos Sunin kanssa kaveeraa, niinkuin hän leuhkii; on mitä ilmeisimmin takana kööri, joka pelkää jotain, ja se joku olen minä. En ymmärrä miksi muuten noin kiire ajaa palstalta pois?
Mitä asialliseen RAAMATTUKESKUSTELUUN TULEE, SITÄ OLEN PERÄÄNKUULUTTANUT KOKO AJAN!
MONTAKO ALOITUSTA ON TEHTY VIIME VIIKKOINA ESIMERKIKSI HAUKKUMALLA NIMIMERKKI PIKAKIRJOITTAJAA? KYSYNPÄHÄN VAIN. JA MITEN PIRUJAHTI SIVUAA RAAMATTUA, KOSKA SIITÄ KESKUSTELLAAN VIHJAILLEN!
SITÄKIN KYSYIN, MUTTA EIPÄ TULLUT ASIALLISTA VASTAUSTA, EIKÄ NIMIÄ, VAAN TAAS MENTIIN HENKILÖSPEKULOINTIIN VAIKKA OMAT EIVÄT KESTÄ PÄIVÄNVALOA. ON AIVAN PAIKALLAAN, ETTÄ TÄÄLLÄ JOKU PITÄÄ JÖÖTÄ, KOSKA ERÄÄT HENKILÖT LUULEVAT SAVUSTAVANSA ULOS HEIDÄT, JOILLA ON ERI NÄKEMYS RAAMATUSTA JA MYÖS EI- FARISEALAINEN ELI OIKEA REHELLINEN ASENNE IHMISIIN. - sähköp.
Täällä jotkut menevät vedättäjän halpaan kuin ei mitään, mutta itse tiedän miten asiat ovat mm. Sunin ja hänen vedättäjäksi itseään kutsuvan ystävänsä suhteen; ovathan he parivaljakkona saaneet vedätykseensä monet täälläkin. Ei tarvitse paljoa älykkyysosamäärää, lukeakseen, mitä nämä huseeraajat ajavat takaa.
Varoitin aikanaan Sunista, ja hänen metodeistaan. Ihmettelen ved 2 tyyliä joka sättii aina muita, ja muka tietää toisista, mutta peittelee jälkiään kuin kissa jätöksiään. En tunne ihmistä, joka tuon surkean nimimerkin takana on, mutta sen verran olen hänen >>hengen suolloksiaan>> täällä lukenut, että läpi paistaa. Sitäpaitsi jos Sunin kanssa kaveeraa, niinkuin hän leuhkii; on mitä ilmeisimmin takana kööri, joka pelkää jotain, ja se joku olen minä. En ymmärrä miksi muuten noin kiire ajaa palstalta pois?
Mitä asialliseen RAAMATTUKESKUSTELUUN TULEE, SITÄ OLEN PERÄÄNKUULUTTANUT KOKO AJAN!
MONTAKO ALOITUSTA ON TEHTY VIIME VIIKKOINA ESIMERKIKSI HAUKKUMALLA NIMIMERKKI PIKAKIRJOITTAJAA? KYSYNPÄHÄN VAIN. JA MITEN PIRUJAHTI SIVUAA RAAMATTUA, KOSKA SIITÄ KESKUSTELLAAN VIHJAILLEN!
SITÄKIN KYSYIN, MUTTA EIPÄ TULLUT ASIALLISTA VASTAUSTA, EIKÄ NIMIÄ, VAAN TAAS MENTIIN HENKILÖSPEKULOINTIIN VAIKKA OMAT EIVÄT KESTÄ PÄIVÄNVALOA. ON AIVAN PAIKALLAAN, ETTÄ TÄÄLLÄ JOKU PITÄÄ JÖÖTÄ, KOSKA ERÄÄT HENKILÖT LUULEVAT SAVUSTAVANSA ULOS HEIDÄT, JOILLA ON ERI NÄKEMYS RAAMATUSTA JA MYÖS EI- FARISEALAINEN ELI OIKEA REHELLINEN ASENNE IHMISIIN.Laitoin Raamattu koneeseen haun Piru*
Ja vastaus=
Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1992 tekstistä.
Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
Löytyi 6 jaetta Biblia 1776 tekstistä.
Matt. 4:24
Ja sanoma kuului hänestä kaikkeen Syrian maahan. Ja he toivat hänen tykönsä kaikkinaisia sairaita, moninaisilla taudeilla ja kivuilla vaivatuita ja piruilta riivatuita, ja kuutaudillisia ja halvatuita; ja hän paransi ne.
Matt. 8:16
Mutta kuin ehtoo tuli, niin he toivat hänen tykönsä monta pirulta riivattua; ja hän ajoi ulos sanalla henget, ja teki kaikkinaisia sairaita terveeksi;
Matt. 8:28
Ja kuin hän tuli sille puolelle merta, Gerasalaisten maakuntaan, niin häntä vastaan juoksi kaksi pirulta riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet, ja olivat sangen hirmuiset, niin ettei kenkään taitanut sitä tietä vaeltaa.
Matt. 8:33
Mutta paimenet pakenivat ja menivät kaupunkiin ja ilmoittivat kaikki, ja kuinka pirulta riivatuille oli tapahtunut.
Matt. 9:32
Kuin nämät olivat menneet ulos, katso, niin he toivat mykän ja pirulta riivatun ihmisen hänen eteensä.
Matt. 12:22
Silloin tuotiin hänen tykönsä pirulta riivattu, sokia ja mykkä; ja hän paransi hänen, niin että sokia ja mykkä sekä puhui että näki. - Pikakirjoittaja
sähköp. kirjoitti:
Laitoin Raamattu koneeseen haun Piru*
Ja vastaus=
Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1992 tekstistä.
Haulla ei löytynyt yhtään jaetta Raamattu 1933/38 tekstistä.
Löytyi 6 jaetta Biblia 1776 tekstistä.
Matt. 4:24
Ja sanoma kuului hänestä kaikkeen Syrian maahan. Ja he toivat hänen tykönsä kaikkinaisia sairaita, moninaisilla taudeilla ja kivuilla vaivatuita ja piruilta riivatuita, ja kuutaudillisia ja halvatuita; ja hän paransi ne.
Matt. 8:16
Mutta kuin ehtoo tuli, niin he toivat hänen tykönsä monta pirulta riivattua; ja hän ajoi ulos sanalla henget, ja teki kaikkinaisia sairaita terveeksi;
Matt. 8:28
Ja kuin hän tuli sille puolelle merta, Gerasalaisten maakuntaan, niin häntä vastaan juoksi kaksi pirulta riivattua, jotka olivat haudoista lähteneet, ja olivat sangen hirmuiset, niin ettei kenkään taitanut sitä tietä vaeltaa.
Matt. 8:33
Mutta paimenet pakenivat ja menivät kaupunkiin ja ilmoittivat kaikki, ja kuinka pirulta riivatuille oli tapahtunut.
Matt. 9:32
Kuin nämät olivat menneet ulos, katso, niin he toivat mykän ja pirulta riivatun ihmisen hänen eteensä.
Matt. 12:22
Silloin tuotiin hänen tykönsä pirulta riivattu, sokia ja mykkä; ja hän paransi hänen, niin että sokia ja mykkä sekä puhui että näki.näköjään ja uusi nimimerkki muka peitteenään, mutta ei se minua ainakaan petä. Valheihmiset kulkevat valheellisin peitenimin. Kävit myös profetiapalstalla heittelemässä saastaasi, sinä yksi palstan räikeimmistä valehtelijoista.
- Pikakirjoittaja
sairaudentuntoa, niin pitää roikkua perässäni, mutta laki se sinullekin vielä löytyy, kun aika on täynnä. Voit muuten hinata hikiset Raamatunlauseesi mukanasi, älä minulle niitä suolla. Ei sinua nimimerkkien vaihtelu pelasta, eikä tee yhtään uskottavammaksi. Nauraahan sinulle naurismaan aidatkin. Mene vain takaisin Jeesus- palstalle runoilemaan hölmöjä houreitasi; mutta älä minun perässäni notku. Vaikka tuskin sielläkään kukaan viitsii juttujasi enää todesta ottaa.
- Pikakirjoittaja
Suomi kaksikymmentäneljäpalstalle perkeleen kiusattavaksi.
Ja kun PK oli kirjoittanut muutaman kuukauden, hänen pinnansa lopulta paloi. Silloin kiusaaja tuli hänen luokseen ja sanoi hänelle: Jos olet Jumalan oma, käske noitten foorumin puskajussien painua helvettiin, senhän he ovat ansainneet.
Muta PK vastasi ja sanoi: Ei PK elä ainoastaan puskajussien kommenteista, vaan joka ainoasta Sanasta, joka JUMALAN SUUSTA LÄHTEE. Silloin perkele vei Pikakirjoittajan profetiapalstalle, sangen hurjia näkyjä arvostelemaan. Mitä kummaa? Näyt olivat profeettahoukkien omia keksimiä!
Silloin perkele sanoi: Jos olet Jumalan oma, kumarra näitten näkyin edessä ja tule kätten kohottelemien rukousten edessä uskoon, mitä sinulle tarjotaan! Pää alas, nyt heti! Mutta Pikakirjoittaja vetäisi perkelettä suoraan sen rumaan kuonoon, ja sanoi: Kirjoitettu on, Hän antaa enkeleillensä käskyn varjella sinua, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi, etkä joutuisi ihmisten saaliiksi.
Taas perkele otti ja patisti Pikakirjoittajaa kirjoittamaan suosiollisia lauseita että saisi osakkeitaan korkeammalle fariseuksien silmissä. Mutta kuinkas sitten kävikään? Eihän PK, itsepäisenä TIETYSTIKÄÄN, totellut, vaan sanoi: MINÄ TOTTELEN HERRAA JUMALAA, JA HÄNTÄ AINOATA PALVELEMAN. Amen.
Sitten tuo piru, josta tämä ketjukin kertoo, otti ja jätti Pikakirjoittajan ajaksi. Mutta mitä ilmeisimmin se VAANII, ja huomenna on taas uudet rumat juonet mietittynä valmiiksi. Hyvää yötä, itsekullekin säädylle.- palstallesi
samoinkuin vastauksille!
- Pikakirjoittaja
palstallesi kirjoitti:
samoinkuin vastauksille!
Mutta minä vain nauran kun vitsaus tulee kuin tulva; ja hänestä ei jää jäljelle edes kaksoiskysymysmerkkiä:)
>> Mutta PAHAT IHMISET menevät YHÄ PITEMMÄLLE PAHUUDESSA, eksyttäen ja eksyen. >>
- Pikakirjoittaja
Hieno homma! Eniro on poistanut viimeisimmät herjat!
Tokkopa sellaisen enää (eilen 07.46)
Moni karttaa (eilen 09.07)
Tää vain tiedoksi sille, joka yrittää epätoivoissaan rustata joka palstalla turhaakin turhempia Pikakirjoittajan mustaamisen yrittämis tekstejään: Ei kannata enää, poistetaan aina kuitenkin. Joku raja sitä on herjaamisellakin oltava.
Kyllä nyt Jumala oikein hellii minua:)
Kiitos, rakas Jumala!- tuollainen
ei ne uudestikastetuista kotikonstein poistu, kun ovat kerran palanneet entiseen luolaansa
- tuhat ja yksi
pitämään loitolla kaikenlaisen Raamattuun viittaavat keskustelijat, olemattoman PIRUn karkoituskampanjassanne ja TS on omalta osaltaan SAATANAN karkoituskampanjaa vetänyt monet vuodet.
Mainitset jotta se Piru sai jalat alleen ,olen kuullut jotta tuolla mielikuvitus olennolla on sorkka ja kavio ei suinkaan jalat!? - Pikakirjoittaja
tuhat ja yksi kirjoitti:
pitämään loitolla kaikenlaisen Raamattuun viittaavat keskustelijat, olemattoman PIRUn karkoituskampanjassanne ja TS on omalta osaltaan SAATANAN karkoituskampanjaa vetänyt monet vuodet.
Mainitset jotta se Piru sai jalat alleen ,olen kuullut jotta tuolla mielikuvitus olennolla on sorkka ja kavio ei suinkaan jalat!?jalat ne on, ja kovasti ihmisen näköisiä ovat, lisäksi. No, huumoria hiukan.
- tuhat ja yksi
jalat ne on, ja kovasti ihmisen näköisiä ovat, lisäksi. No, huumoria hiukan.
Katsoskun tuo Saatana on täällä tutummaksi tullut ja sen päämaja on Uuden Testamentin alkuaikoina ollut Bergamonissa niin ainakin siellä kirjoitetaan ja nykyään tuo on tuhottu ( n, 300 ajast aikaa )ja sen alttari on Berliinissä turistien ihailtavana.
Pikku PIRUT onkin enemmän Suomalaista perua kuullemma Mikael Agrikola sen on kirjalliseen muotoon pistänyt.
Oikeita Pikkipiruja ovat villit vekarat kun ne pistää hyrskyn myrskyn.
Saatana taas tekee varmaankin suurempia ja pahempiatekoja - oon ajatellut jotta se iski aivoinfarktilla Saulus Tarsolaistakin Damaskontiellä ,kun Fariseuksesta tuli kilpailevan uskon kannattaja hetkessä niin jotain on täytynyt aivoissa tuhoutua.
Jos tunteista viha ja kosto häviää ja auttajiinsa luottamus ja usko ja rakkaus syntyy voihan siitä ,vahvemman ja vääryyden ja Farisealaisuudella hallinnasta luopua joku toinenkin ja viisastakin silloin lie ollut kun Rooma tuhosi koko Farisealaisuuden kokonaan niihin aikoihin.
Saattaisi se T.S. kin lähteä johonkin Nasaretilaisten kelkkaan jos hänelle kiistaton ykkösmiehen paikka olisi tarjolla , mutta kun ei oo kun ei hänen sanomaansa ihmiset voi uskoa . Mutta Saulus pääsi luomaan "uutta uskontoa " nykyään vain vanhoja soppia hämmennellään ja keskustellaan salakaadosta vai luvanko kanssa tuo luu on tuohon tullut!
TAISTELU PAHAA VASTAAN
Ef.6:10-20
---
Perimmältään kristillinen elämä on hengellistä taistelua ”Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa” (10).
Tässä taistelussa sota-asulla on tärkeä merkitys kestääksemme ”perkeleen kavala juonet” (12).
Vastustajamme on siis kavala, viisas ja voimakas, jolla on halussaan koko maailma ja sen lisäksi myös ”ilmatila”. Meidän on myös taisteltava ”pahuuden henkiolentoja vastaan”, jotka ovat ” taivaan avaruuksissa” (12).
--
Kristuksen sotilaalla on (Ef.6:10-20):
1) Kupeet TOTUUTEEN VYÖTETTYNÄ.
Näin hän voi esteettä liikkua. Vyö antaa varmuutta ja TOTUUS on hänen lanteittensa side (Jes. 11:5).
2) VANHURSKAUDEN HAARNISKAA.
Vanhurskaus ei ole meistä itsestämme lähtöisin, vaan lahjaksi saatua Kristuksen vanhurskautta. Se on täydellistä ja peittää kaikki minun puutteeni.
(KASTE:Gal.3:27, 1.Kor.6:11!)
3)Alttiuden KENGÄT.
Paavalilla on tässä mielessään Jesajan sana (Jes52:7):
”Kuinka suloiset ovat vuorilla ilosanoman tuojan jalat, hänen, joka julistaa rauhaa, ilmoittaa hyvän sanoman, joka julistaa pelastusta...!"
Alttius viedä evankeliumia eteenpäin syntyy siitä, että on ensin itse saanut vastaanottaa evankeliumin syntien anteeksiantamuksesta ja saanut näin rauhan Jumalan kanssa.
4)USKON KILPI.
Kilpi suojaa minua. Se tarkoittaa USKOA KRISTUKSEEN, jolla voi suojautua ”pahan palavilta nuolilta” (16).
(Palavat nuolet olivat sen ajan pelätyimpiä aseita).
Usko suojaa meitä omantunnon syytöksiltä sekä kiusauksilta.
5) PELASTUKSEN KYPÄRÄ.
Kysymys on taas siitä, mitä Kristus on tehnyt puolestani.
6) HENGEN MIEKKA.
Tämä tarkoittaa Jumalan Sanaa.
Vapahtajammekin turvautui Jumalan Sanaan torjuessaan perkeleen kavalat ehdotukset (Luuk.4:1-13).
Samoin meidänkin ainut turvamme ja paras aseemme on luja tukeutuminen Jumalan Sanaan.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1022272
- 1291428
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231420Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau311394- 681243
Introverttinä osastolla
Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s3391087- 89995
Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?
Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?56944- 122821
- 82806