oikaisupyynto

gallup1111

Heippa!

Kuinka moni aikoo laatia tai on jo tehnyt oikaisupyynnon taman vuoden paasykokeesta?

Itse laadin sellaisen, joten kiinnostaa kuinka moni muu lahti sille tielle... :)

73

3000

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tiedän asian

On paljon viisaampaa panostaa ennakkovalmistumiseen ja koetilanteeseen kuin ryhtyä jälkikäteiseen selittelyyn ja käräjöintiin, joihin käytetty aika on yli 99-prosenttisesti hukkaan heitettyä.

Lisäksi vaikka oikaisupyyntö sattuisi - jostakin ihmesyystä - menemään läpi, niin tällainen opiskelija kyllä muistetaan myös opintojen aikana. Tentit ja harjoitustyöt hänen osaltaan käydään erittäin tiheällä kammalla läpi, eikä tämä aina tuota opiskelijalle etua.

• Oik.yo

Nyt puhut kyllä tiukasti täyttä paskaa.

Tyylikäs veto olisi tiedekunnalta kostaa opiskelijalle oma virheensä. Sillä sitähän läpi mennyt oikaisupyyntö tarkoittaa - tarkastaja on alunperin tarkastanut pääsykokeen väärin.

Olet sitten suoraan tai oikaisulla sisään päässyt on tilanteesi proffien ja assistenttien silmissä täysin sama. 99% ei tiedä että olet päässyt oikaisupyynnöllä ja se viimeinen 1% ei välitä.

• olen ylpeä oikkareista

Hyvä provo :)

• vaatimus

Tokihan aina tulee panostaa täysillä siihen varsinaiseen koitokseen, mutta oikaisuvaatimuksen teko on jokaisen oikeus. Näin ollen tyhmähän se on, joka ei pidä oikeuksistaan kiinni.
        Kaikki vain reippaasti laatimaan oikaisuvaatimuksia, kohta on jo kiire.

Ihan mielenkiinnon vuoksi olisi kiva tietää, kuinka paljon valituksia tehdään hallinto-oikeudelle evätyistä oikaisuvaatimuksista ja paljonko ne mahtavat tuottaa tulosta?

• Huono juristi ei valita

Sehän on aivan juristin perushommaa valittaminen, jos asenteesi on tuo, ei ainakaan sinusta ole juristiksi. Hyvä juristi nimenomaan löytää asiassa kaikki mahdolliset näkökohdat ja mikäli arvostelussa on joku mennyt vikaan osoittaa näkemyksensä oikeaksi. Jos joku jostain muistaa opiskelujen aikana, niin itse ainakin kunnioitan sitkeyttä ja yritteliäisyyttä. Muuten tuskin sillä on mitään väliä miten siellä sisässä ollaan kunhan ollaan, aika säälittävää jos joku jaksaa opiskulutovereitaaan mittailla noin kriittisesti. Tervetuloa alkuperäinen vaan sisään valituksella tai jos huonosti käy niin ensi vuonna kokeella. Kannattaa kuitenkin vielä taistella!

• oikeuden puolesta

Nimimerkille "tiedän asian": Tottakai oikeusvaltiossa on tärkeätä, että virheelliset päätökset voidaan oikasta ja vääryttää kokeneet ihmkiset saavat oikeuttas. Hallinnossa ei läheskääna aina menetellä oikein. On inhimillistä olla erehtyväinen mutta väärät päätökset voivat johtua myös ammattitiaidottomuudesta tai huolimattomuudesta. Opiskelija joka saa oikaisupyynnön ansiosta opiskelija paikan on sen myös ansainnut. Emme halua suomesta korruptiomaata vaan demokratian, jossa on avoin hallinto

• gallup1111

hei haluisko joku vastata tohon alkuperaiseen kysymykseen ? :) olis kiva tietaa etta kuinka moni muu oikaisun tosiaan laatii...

pelottelu siita etta oikaisupyynnon tehneille tulee olemaan vaikeaa opiskella ei mennyt lapi! olet idiootti :D

• tein

Helsinki kyseessä siis.

• jenniiina-

En tuhlaisi aikaani. Oikaisupyynnöillä pääsee sisään ihan muutama per vuosi. Toisaalta se, että sellaiset ihmiset erottuvat joukosta ei kyllä pidä paikkaansa. Ei proffia voisi vähempää kiinnostaa... Suosittelisin kylläkin vaan suosiolla keskittymään kunnolla seuraavan vuoden pääsykokeisiin. 99 % tiedekunnalle tulevista vaatimuksista ovat täyttä katkeraa, tyhjänpäiväistä marinaa, joka tuhlaa tiedekunnan muutenkin aika vähäisiä resursseja. Kiitos siis tästä!

• itseoikonut

"En tuhlaisi aikaani. Oikaisupyynnöillä pääsee sisään ihan muutama per vuosi."

Ei sillä ole mitään väliä, kuinka monta pääsee tai ei pääse. Kysymys on siitä, että jos tarkistuksessa on tapahtunut virhe, niin siitä pitää ilman muuta valittaa. Pääsköön sitten sisään vaikka sata.

Mitä tulee tiedekunnan resursseihin, niin se on kyllä niin, että opiskelijavalintojen järjestäminen on osa tiedekunnan työntekijöiden työtä, josta heille myös maksetaan palkkaa. Katkerien marinoiden lukeminen on heidän työtään.

• Tilastoja lukekaa
        itseoikonut kirjoitti:

"En tuhlaisi aikaani. Oikaisupyynnöillä pääsee sisään ihan muutama per vuosi."

Ei sillä ole mitään väliä, kuinka monta pääsee tai ei pääse. Kysymys on siitä, että jos tarkistuksessa on tapahtunut virhe, niin siitä pitää ilman muuta valittaa. Pääsköön sitten sisään vaikka sata.

Mitä tulee tiedekunnan resursseihin, niin se on kyllä niin, että opiskelijavalintojen järjestäminen on osa tiedekunnan työntekijöiden työtä, josta heille myös maksetaan palkkaa. Katkerien marinoiden lukeminen on heidän työtään.

Pykälän mukaan sisään pääsi viime vuonna toistakymmentä tyyppiä. Ehdottomasti oikaisu vetämään!!!

• darkstar00
        Tilastoja lukekaa kirjoitti:

Pykälän mukaan sisään pääsi viime vuonna toistakymmentä tyyppiä. Ehdottomasti oikaisu vetämään!!!

No nyt olet kyllä saanut kaveri väärää infoa. Ei voi olla mahdollista että 10 5 sisäänotetuista on päässyt oikaisun kautta. Ei ne tarkastajat nyt NIIN huonoja ole. Ymmärrän että teitä harmittaa, mutta vähän realismia peliin hei...

• siis kaikki

niin helvetin kujalla! Sisään pääsee oikaisuvaatimuksella sellaset 8-16 hlöö vuosittain riippuen kysymysten aukoista yms. tekijöistä. Oikaisuvaatimus kannattaa tehdä AINA, jos on jäänyt 1-2pts rajasta.

Ja alkuperäseen viestiin: pykälän foorumit ovat hiukan paremmat tähän hommaan kun trolli-Suomi24

• lapaniina

Viime vuonna tein Helsinkiin oikaisupyynnön, jonka ansiosta pisteet nousi 42->43. Oli aika selvä tapaus kyllä.

• on
        lapaniina kirjoitti:

Viime vuonna tein Helsinkiin oikaisupyynnön, jonka ansiosta pisteet nousi 42->43. Oli aika selvä tapaus kyllä.

Kyllä muutes, vuotta 2006 lukuunottamatta, on vuosittain päässyt sellaiset 9 - 16 sisään oikaisun kautta. Tämän saa selville esim. tiedekuntaneuvoston pöytäkirjoja lukemalla.

Ja vielä ehtii oikaisua hakea.

• gallup1111
        on kirjoitti:

Kyllä muutes, vuotta 2006 lukuunottamatta, on vuosittain päässyt sellaiset 9 - 16 sisään oikaisun kautta. Tämän saa selville esim. tiedekuntaneuvoston pöytäkirjoja lukemalla.

Ja vielä ehtii oikaisua hakea.

tosi kiva kuulla etta vuosittain noin moni paasee sisalle oikaisupyynnolla :) nyt vain innolla odotan meneeko vaatimukseni lapi... omasta seka opettajani mielesta minulle olisi kuulunut 5 pistetta enemman kuin mita sain... noh toivossa on hyva elaa haahaa :D

• siis ...
        gallup1111 kirjoitti:

tosi kiva kuulla etta vuosittain noin moni paasee sisalle oikaisupyynnolla :) nyt vain innolla odotan meneeko vaatimukseni lapi... omasta seka opettajani mielesta minulle olisi kuulunut 5 pistetta enemman kuin mita sain... noh toivossa on hyva elaa haahaa :D

Jäit sä siis viiden pisteen päähän? No se ei kyllä ole ollut paljon - varsinkin kun eikös tänä vuonna ollut aika korkeat rajat!? Ja jos ei oikaisu mene läpi, niin koe sitten vuoden (ei siihen enää vuottakaan ole!! :) kyllä menee, jos nyt jo noin hyvin oot osannut!

Tsemppiä!! :)

• liiselotte
        siis ... kirjoitti:

Jäit sä siis viiden pisteen päähän? No se ei kyllä ole ollut paljon - varsinkin kun eikös tänä vuonna ollut aika korkeat rajat!? Ja jos ei oikaisu mene läpi, niin koe sitten vuoden (ei siihen enää vuottakaan ole!! :) kyllä menee, jos nyt jo noin hyvin oot osannut!

Tsemppiä!! :)

Siis sinulta puuttuu 5 pistettä? Se on jo aika paljon, mutta toisaalta senkin haaliminen voi olla täysin mahdollista - joskin haastavaa. Virheitä kun varmasti sattuu arvostelussa.

Jouduitko maksamaan paljonkin sille valmennuskurssimaikallesi? Tuli vain mieleen, että ehkä hän on kannustanut sinut oikaisuun ihan vain ylimääräisen money-moneyn vuoksi. Mutta älä masennu, tämä oli vain arvailua.

• kai ...
        liiselotte kirjoitti:

Siis sinulta puuttuu 5 pistettä? Se on jo aika paljon, mutta toisaalta senkin haaliminen voi olla täysin mahdollista - joskin haastavaa. Virheitä kun varmasti sattuu arvostelussa.

Jouduitko maksamaan paljonkin sille valmennuskurssimaikallesi? Tuli vain mieleen, että ehkä hän on kannustanut sinut oikaisuun ihan vain ylimääräisen money-moneyn vuoksi. Mutta älä masennu, tämä oli vain arvailua.

Ihmisiä ne on ne valmennuskurssimaikatkin ja epäilemättä niille raha kelpaa. Ja sitähän saa näppärästi tilaisuuden tullen just vaikkapa "myymällä opiskelupaikan" tuollai tavalla oikaisupyynnön muodossa. Jos näin oikeasti käy, niin onhan se toki pikkuisen härskiä.

• gallup11111
        liiselotte kirjoitti:

jain vain 2 pisteen paahan. en ois vaivautunu mitaan oikaisuvaatimusta laatimaan jos ois noin paljon uupunu pisteita.

mutta siis vaadin 5 lisapistetta, jolloin pisteeni nousisivat jopa 53 pisteeseen.. tosiaan tarviin vain 2p, en tiia ehka on ihan hyvat mahdollisuuset saada ees 2\5 :)

• ingastina

Tänään meni luukku kiinni: enää ei voi armoa anella...

• dd

Saavatko kaikki oikaisupyynnön tehneet kirjallisen perustelun hylkäämisensä/hyväksymisensä suhteen?

Itse ainakin todella toivon kirjallista perustelua sille, miksi en ole tietyistä tehtävistä tarpeeksi pisteitä saanut... Vaikuttaa lähinnä siltä, että joku ei ole ihan jaksanut keskittyä tehtävän arvosteluun...

Niin ja koska ne vastaukset yleensä tulevat??? Muutamaa päivää ennen opiskelun alkua?! Ohdear.

• dig påsvaras

Tietenkin sä saat vastauksen. Mitenkäs muuten kuvittelet, että voisit valittaa valintakoelautakunnan päätöksestä edelleen hallinto-oikeuteen, mikäli aiheellista. Ei se oikiskaan nyt ihan mielivaltainen paikka hallintopäätöksenteossaan ole; kyllä sieltä perusteltu päätös oikaisupyyntöön tulee - eikä mene kovin kauaa edes! ;)

• dd
        dig påsvaras kirjoitti:

Tietenkin sä saat vastauksen. Mitenkäs muuten kuvittelet, että voisit valittaa valintakoelautakunnan päätöksestä edelleen hallinto-oikeuteen, mikäli aiheellista. Ei se oikiskaan nyt ihan mielivaltainen paikka hallintopäätöksenteossaan ole; kyllä sieltä perusteltu päätös oikaisupyyntöön tulee - eikä mene kovin kauaa edes! ;)

Näin vähän itsekin arvelin, mutta tuosta porukasta ei koskaan ota selvää...

• elokuun lopulla

ainakin mulle silloin ku pääsin. posti kiersi vanhan osoitteen kautta niin se oli 20-jotain päivä elokuuta. muutama päivä, alle viikko muistaakseni, jäi aikaa valmistautua opintojen alkamiseen. oi sitä ilon päivää kun kirje saapui! muistan että kaikista kirjeessä olleista varjo-opinto-oppaista sun muista papereista huolimatta harppasin ekana perustelupapereiden loppuun varmistamaan että olin saanut puuttuvat pojot. menin aivan sekaisin kun sielä luki että hakija on hyväksytty opiskelemaan :D :D meni aika pitkään ennen kuin maltoin lukea ne itse perustelut puuttuvien pisteiden myöntämiselle :D eikä oikestaan ees kiinnostanut enää siinä vaiheessa..!

• -
        elokuun lopulla kirjoitti:

ainakin mulle silloin ku pääsin. posti kiersi vanhan osoitteen kautta niin se oli 20-jotain päivä elokuuta. muutama päivä, alle viikko muistaakseni, jäi aikaa valmistautua opintojen alkamiseen. oi sitä ilon päivää kun kirje saapui! muistan että kaikista kirjeessä olleista varjo-opinto-oppaista sun muista papereista huolimatta harppasin ekana perustelupapereiden loppuun varmistamaan että olin saanut puuttuvat pojot. menin aivan sekaisin kun sielä luki että hakija on hyväksytty opiskelemaan :D :D meni aika pitkään ennen kuin maltoin lukea ne itse perustelut puuttuvien pisteiden myöntämiselle :D eikä oikestaan ees kiinnostanut enää siinä vaiheessa..!

Sinä iiiiiiiiiiiiihana vastaaja puhuit puuttuvista pojoista, niin paljonko sinulle oikaisun myötä myönnettiin puuttuvia pisteitä? Olisi kiva tietää, sillä itseltäni uupuu muutama...

• paljastaa
        - kirjoitti:

Sinä iiiiiiiiiiiiihana vastaaja puhuit puuttuvista pojoista, niin paljonko sinulle oikaisun myötä myönnettiin puuttuvia pisteitä? Olisi kiva tietää, sillä itseltäni uupuu muutama...

Ilmaisu "puuttuvien pisteiden" ainakin kertoo, että kyseessä on ollut isompikin pistemäärän nousu kuin vain yhden pisteen lisäys, ehkäpä juuri "muutama".

• pojot
        - kirjoitti:

en valitettavasti enää muista tarkasti, mutta 1-2 pistettä uupui.
        toivon että saat pisteet kokoon ja paksun kirjeen postilaatikkoon!

• n

ite jäin tosiaan pisteen päähän ja laadin sen oikaisupyynnön.. hermostuttaa ku pitäs tällä vkolla ilmottauta avoimeen ja en tiedä millon oikikselta kuulee, itsekin aattelin kyllä että varmaan 20 pvä ->.. toinen vuos paskaduunissa ilman mitään älyllisiä virikkeitä ei ole vaihtoehto, mutta toisaalta en haluis maksaa parii sataa turhaan kursseista (niissähän on kyllä joku moneyback systeemi, mut ei palautus ainakaan 100% oo..), joten oon aika pihalla (ja suoraan sanottuna aika kyllästyny epävarmuuteen) et mitä tekisin.. muita joilla sama ongelma?

• dd

miten muuten pääsette eroon tästä hirveästä depressiosta? Itse olen koko ajan mieli maassa ja toljotan vain lasittunein silmin ikkunasta ulos. Voi *elvete sentään! Tällaistako elämäni on ensi kevääseen saakka?! Oikaisupyyntö tuskin muuttanee mitään... Arghhh!

• siit..

...aika auttaa, kyllä sä sen unohdat ja keskityt johonki rakentavaa nyt. Mutta kai sitä aikansa itsesäälin herkullisissa liemissä rypee (mä ainakin) ...

Tsemppiä! *silisili, pai-pai* :D

• n

ite oon nyt lomalla ja on aika kauheeta.. istun vaan himassa koko päivän ja en pysty tekemään mitään (siis yhtään mitään -en ees joka päivä saa vaatteit päälle, oon vaan pyamassa koko päivän ja tujotan telkkaria/konetta -vaikka se olis kiinni..) .. varmaan kauhein loma ikinä, mut kuvittelisin et sit ku saa sen vastauksen oikaisupyynnöstä, ihan sama kumpi tulee, niin helpottaa. Oon muutenki verranu tätä kokemusta näihin kuoleman käsittelyn eri vaiheisiin (denial, anger, barganing etc.) ja mä luulen et tää oikaisupyynnön odottaminen on vähän niinku ruumista ei olis viel löydetty -sitä on jo aika varma tuloksesta mut täytyy saada lopullinen päätös asiaan ennen ku voi alkaa se acceptance osuus.. hahaa..mun on varmaan koht pakko mennä ulos täält kämpästä ku rupee olee jutut tällä tasolla.. :S

• nykyisin juristi
        n kirjoitti:

ite oon nyt lomalla ja on aika kauheeta.. istun vaan himassa koko päivän ja en pysty tekemään mitään (siis yhtään mitään -en ees joka päivä saa vaatteit päälle, oon vaan pyamassa koko päivän ja tujotan telkkaria/konetta -vaikka se olis kiinni..) .. varmaan kauhein loma ikinä, mut kuvittelisin et sit ku saa sen vastauksen oikaisupyynnöstä, ihan sama kumpi tulee, niin helpottaa. Oon muutenki verranu tätä kokemusta näihin kuoleman käsittelyn eri vaiheisiin (denial, anger, barganing etc.) ja mä luulen et tää oikaisupyynnön odottaminen on vähän niinku ruumista ei olis viel löydetty -sitä on jo aika varma tuloksesta mut täytyy saada lopullinen päätös asiaan ennen ku voi alkaa se acceptance osuus.. hahaa..mun on varmaan koht pakko mennä ulos täält kämpästä ku rupee olee jutut tällä tasolla.. :S

Itsekään en todellakaan ekalla enkä tokallakaan kerralla päässyt sisälle, ja olihan se todella kauheaa. Ihan hirveä masis kaikin puolin. No itse sitten hätävarana opiskelin kauppaoppilaitoksessa, että jotain tekemistä oli, mutta ihan tuttuja fiiliksiä.

Mutta, en antanut periksi ja sittenpä ne ovet oikikseenkin avautuivat, ja nyt, "living the dream" eli ihan unelmaduunissa juristina.

Siis, kyllä se päivä vielä paistaa, ja mikä ei tapa niin se vahvistaa ja niin edelleen.

Tsemppiä siis kaikille sekä sisäänpäässeille (nyt se lukeminen vasta alkaa!) sekä tällä kierroksella kyydistä jääneille!

• H
        n kirjoitti:

Kyllä täälläkin päin on outo olo kevään puristuksen jälkeen pettymyksestä. Kamala olo. Helpottavaa että on selvästi muitakin keille tulosten tuleminen on ollut vaikea paikka, eikä vain paria päivää. Eläminen epävarmuudessa ahdistaa. Entä jos en ensi keväänä? TAI KOSKAAN pääse? Mitä pitäisi tehdä? Tuntuu että on jumissa omassa elämässään.. Postiivista kuitenkin mielestäni on se että tietää mitä unelmoi ja yrittää tavoitella sitä. Pyrkiminen on rankkaa. Eikä mielestäni se lukeminen, vaan henkinen jaksaminen uudestaan ja uudestaan.

• dd

Onko kukaan ollut yhteydessä tiedekuntaan viime aikoina, eli onko tietoa, koska päätökset oikaisupyyntöjen osalta ilmoitetaan ja kuinka monta oikaisupyyntöä tänä vuonna tehtiin? Itse yritin pari päivää sitten soitella, mutta kukaan ei vastannut... :( Taitaa koko kanslia olla lomatunnelmissa.

• oikaisupyyntöihin

Pääsikö joku oikaisupyynnöllä sisään?

• Maiske

Soitin valintakoekansliaan joskus heinäkuun puolella ja sieltä kerrottiin, että valitukset käsitellään 20.8. eli tänään ne on vasta käsitelty. Kertoivat myös, että tarkoituksena on, että oikaisulla hyväksyttävät pystyvät aloittamaan opintonsa samaan aikaan muiden aloittavien kanssa. Toivoisin päätöksen saapuvan alkuviikosta, helpottaisi tätä tuskaa.

• tulleet
        Maiske kirjoitti:

Soitin valintakoekansliaan joskus heinäkuun puolella ja sieltä kerrottiin, että valitukset käsitellään 20.8. eli tänään ne on vasta käsitelty. Kertoivat myös, että tarkoituksena on, että oikaisulla hyväksyttävät pystyvät aloittamaan opintonsa samaan aikaan muiden aloittavien kanssa. Toivoisin päätöksen saapuvan alkuviikosta, helpottaisi tätä tuskaa.

Tutulle soitettiin tänään kansliasta, että pääsi.

• dd
        tulleet kirjoitti:

Tutulle soitettiin tänään kansliasta, että pääsi.

Vaikea kuvitella, että kenellekään olisi vielä tänään soitettu, jos kerta kokous vasta tänään pidettiin. Luulisin, että soitot - jos sellaisia edes tehdään - tulevat huomenna hyväksytyille, ja kirjeet kaikille maanantaina. Veikkaus vain!

• n
        dd kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että kenellekään olisi vielä tänään soitettu, jos kerta kokous vasta tänään pidettiin. Luulisin, että soitot - jos sellaisia edes tehdään - tulevat huomenna hyväksytyille, ja kirjeet kaikille maanantaina. Veikkaus vain!

itselle soitettiin tänään kansliasta ~klo.14 että opiskelupaikka odottaa.. siel oli nähtävästi ollu todella paljon niitä valituksia ja oltiin aikataulusta jäljessä, siksi poikkeusmenettely.. Kirjeiden pitäs kuitenki tulla huomen/maanantaina.. ihan epätodellinen fiilis on...

• juuu-u
        n kirjoitti:

itselle soitettiin tänään kansliasta ~klo.14 että opiskelupaikka odottaa.. siel oli nähtävästi ollu todella paljon niitä valituksia ja oltiin aikataulusta jäljessä, siksi poikkeusmenettely.. Kirjeiden pitäs kuitenki tulla huomen/maanantaina.. ihan epätodellinen fiilis on...

Mikä poikkeusmenettely?! Ainahan ne valitukset on tähän aikaan elokuusta käsitelty? Itse kuulin tuosta kokouspäivästä 20.8 heinäkuussa, siis silloin kun kysyin valintakoepisteenikin!

Miten sieltä olisi jo klo 14 soitettu? Luulisi, että valitusten käsittelyyn hiukka kauemmin menisi... Ettet vain olisi joku trolli, joka yrittää riistää jo ennestään vähäiset yöuneni???

• n.
        juuu-u kirjoitti:

Mikä poikkeusmenettely?! Ainahan ne valitukset on tähän aikaan elokuusta käsitelty? Itse kuulin tuosta kokouspäivästä 20.8 heinäkuussa, siis silloin kun kysyin valintakoepisteenikin!

Miten sieltä olisi jo klo 14 soitettu? Luulisi, että valitusten käsittelyyn hiukka kauemmin menisi... Ettet vain olisi joku trolli, joka yrittää riistää jo ennestään vähäiset yöuneni???

Poikkeusmenettely siinä mielssä että soittivat, kun normaalisti tosiaan vaan tulee se kirje. Opiskeluhan alkaa tosiaan 31 pvä nii halusivat varmaan vaan antaa heads upin.. Käsitykseni mukaan kokous oli tänään 10.00 -> ja sen jälkeen soitettiin, mutta oikaisuvaatimuksia oli jo käyty läpi ennen sitä ja tossa kokouksessa sitten vaan tehtiin lopullisia päätöksiä. Ei tosiaan ole varmaa tietoa, muuta kuin se että tänään soitettiin ja ilmotettiin ja sen jälkeen soitin itse (opintosihteerille?) ja selvitin lisätietoja ilmottautumisesta etc. En tosiaan haluu kenenkään yöunia viedä, soita itse sinne huomenna ja kysy niin saat varman tiedon, tai käy katsomassa jos tulokset olis pistetty päärakennukseen esille. Ei ketään muuta joka olis saanu puhelun tänään (paitsi tää "tutulle soitettiin" joka saattaa yhtä hyvin olla joku meikäläisen tuttu :))?

• se tuttuni, joka pääsi
        n. kirjoitti:

Poikkeusmenettely siinä mielssä että soittivat, kun normaalisti tosiaan vaan tulee se kirje. Opiskeluhan alkaa tosiaan 31 pvä nii halusivat varmaan vaan antaa heads upin.. Käsitykseni mukaan kokous oli tänään 10.00 -> ja sen jälkeen soitettiin, mutta oikaisuvaatimuksia oli jo käyty läpi ennen sitä ja tossa kokouksessa sitten vaan tehtiin lopullisia päätöksiä. Ei tosiaan ole varmaa tietoa, muuta kuin se että tänään soitettiin ja ilmotettiin ja sen jälkeen soitin itse (opintosihteerille?) ja selvitin lisätietoja ilmottautumisesta etc. En tosiaan haluu kenenkään yöunia viedä, soita itse sinne huomenna ja kysy niin saat varman tiedon, tai käy katsomassa jos tulokset olis pistetty päärakennukseen esille. Ei ketään muuta joka olis saanu puhelun tänään (paitsi tää "tutulle soitettiin" joka saattaa yhtä hyvin olla joku meikäläisen tuttu :))?

Tämä tuttuni pääsi Turkuun eli ovat sitten sekä Helsingin että Turun puhelut tulleet tänään. Turussahan alkaa opinnot jo ensi maanantaina, niin hyvä, että soittivat. Yksi päivä enemmän aikaa järjestellä asioita. Onnea sinulle n.! Paljonko oli puuttuvia pisteitä sinulla?

Pakostihan ne päätökset on tehty jo aikaisemmin ja kokouksessa ne vaan hyväksytään ja virallistetaan. Siksi heti kokouksen jälkeen on voitu soittaa. Jaksamisia niille, jotka eivät saaneet valitustaan läpi. Toivottavasti ensi vuonna pääsette, kun nyt jäitte niin lähelle!

• n.
        se tuttuni, joka pääsi kirjoitti:

Tämä tuttuni pääsi Turkuun eli ovat sitten sekä Helsingin että Turun puhelut tulleet tänään. Turussahan alkaa opinnot jo ensi maanantaina, niin hyvä, että soittivat. Yksi päivä enemmän aikaa järjestellä asioita. Onnea sinulle n.! Paljonko oli puuttuvia pisteitä sinulla?

Pakostihan ne päätökset on tehty jo aikaisemmin ja kokouksessa ne vaan hyväksytään ja virallistetaan. Siksi heti kokouksen jälkeen on voitu soittaa. Jaksamisia niille, jotka eivät saaneet valitustaan läpi. Toivottavasti ensi vuonna pääsette, kun nyt jäitte niin lähelle!

hetken jo aattelin et oon kuvitellu koko puhelun, ku muutenki tuntu/tuntuu edelleen niin epätodelliselta.. pisteen päähän jäin ja taisin saada just sen yhen tarvittavan pisteen (hain yhteensä neljää). Ei ollu mikään selkeä päivänselvä virhe, en tosiaan tiedä mistä kohdasta se tuli (tietenkin omasta mielestä niistä kaikista kohista olisi voinu antaa lisäpisteitä), se selviää kai sitte ku kirje tulee..

• dd
        n. kirjoitti:

hetken jo aattelin et oon kuvitellu koko puhelun, ku muutenki tuntu/tuntuu edelleen niin epätodelliselta.. pisteen päähän jäin ja taisin saada just sen yhen tarvittavan pisteen (hain yhteensä neljää). Ei ollu mikään selkeä päivänselvä virhe, en tosiaan tiedä mistä kohdasta se tuli (tietenkin omasta mielestä niistä kaikista kohista olisi voinu antaa lisäpisteitä), se selviää kai sitte ku kirje tulee..

Ei pysty soittamaan kansliaan. En kestä oikaisupyyntöni tyrmäystä.... Arghhhh! En aio avata edes kirjettä ennen töihin lähtöä. Avaan sen vasta seuraavana vapaapäivänä, jotta voin murjottaa koko päivän peiton alla. Loppu vuoteni on pilalla.

• gallup1111
        dd kirjoitti:

Ei pysty soittamaan kansliaan. En kestä oikaisupyyntöni tyrmäystä.... Arghhhh! En aio avata edes kirjettä ennen töihin lähtöä. Avaan sen vasta seuraavana vapaapäivänä, jotta voin murjottaa koko päivän peiton alla. Loppu vuoteni on pilalla.

Mulle soitettiin kans eilen!!!! Oikaisuvaatimukseni meni läpi ja minut hyväksyttiin opiskelemaan tiedekuntaan!!!!! Olen niiiiiiiiin iloinen :D:D:D:D:D tämä on mahtava!!!!

kysyin opintosihteeriltä niin tänä vuonna helsinkiin pääsi 8 oikaisuvaatimuksella ja 1 itseoikaisulla..

No mutta nyt on ihan huippufiilis vaikka pitikin odottaa kuukausi pidempään tätä tietoa...

• n.
        gallup1111 kirjoitti:

Mulle soitettiin kans eilen!!!! Oikaisuvaatimukseni meni läpi ja minut hyväksyttiin opiskelemaan tiedekuntaan!!!!! Olen niiiiiiiiin iloinen :D:D:D:D:D tämä on mahtava!!!!

kysyin opintosihteeriltä niin tänä vuonna helsinkiin pääsi 8 oikaisuvaatimuksella ja 1 itseoikaisulla..

No mutta nyt on ihan huippufiilis vaikka pitikin odottaa kuukausi pidempään tätä tietoa...

Ei vitsi ku ihanaa kuulla et muitaki on päässy, eks oo ihan sairas fiilis? :D

Tosiaan toivon nyt vaan et pystyn alottaa samaan aikaan kaikkien muiden kaa ja kaikki sujuu muutenki hyvin (päässä on sellanen kauhukuva et ryhmäjaoissa tulee aina sellanen "ainii sit oli viel tää yks ylimääränen"-tilanne tai et puutun kaikilt listoilta) luulen meinaa et oon ainut ruotsinkielinen joka pääs oikasul sisään..

Mut tosiaan ihan sairasta tunteiden vuoristorataa on koko prosessi ollu ja tästähän se vasta alkaa! Ja tosiaan olla yks niist onnekkaasta 8:sta, aikamoinen lottovoitto.. :)

• "se, jonka tuttu pääsi"
        gallup1111 kirjoitti:

Onnea! Tiedätkö saitko juuri sen kaksi pistettä mitkä puuttuivat vai enemmänkin? Mikä on muuten itseoikaisu?

• gallup1111
        "se, jonka tuttu pääsi" kirjoitti:

Onnea! Tiedätkö saitko juuri sen kaksi pistettä mitkä puuttuivat vai enemmänkin? Mikä on muuten itseoikaisu?

luulen että sain just ne 2pojoa mut en oo ihan varma.. aivan sama :) mutta se kyllä kiinnostais että mistä ne tuli tai jäi siis alunperin saamatta.

itseoikaisu tarkoittaa et tiedekunta itse huomasi tehneensä virheen ja korjasi sen.. tänä vuonna ne oli laskenu jonkun pisteet väärin kuulemma.

nyt kun sai tiedon kuukauden myöhemmin ku muut niin oon viel enemmän pihalla että mitä tapahtuu kun lukukausi alkaa.. kun kaikki "tärkeät" paperit saapuvat postiluukustani vasta syyskuun alussa opintosihteerin mukaan.. saan varmaan opiskelijanumeron ym. opiskelijakortit myöhemmin kuin muut mikä ei helpota opintojen aloittamista mut kaippa mä pärjään silti :)

• ---
        gallup1111 kirjoitti:

luulen että sain just ne 2pojoa mut en oo ihan varma.. aivan sama :) mutta se kyllä kiinnostais että mistä ne tuli tai jäi siis alunperin saamatta.

itseoikaisu tarkoittaa et tiedekunta itse huomasi tehneensä virheen ja korjasi sen.. tänä vuonna ne oli laskenu jonkun pisteet väärin kuulemma.

nyt kun sai tiedon kuukauden myöhemmin ku muut niin oon viel enemmän pihalla että mitä tapahtuu kun lukukausi alkaa.. kun kaikki "tärkeät" paperit saapuvat postiluukustani vasta syyskuun alussa opintosihteerin mukaan.. saan varmaan opiskelijanumeron ym. opiskelijakortit myöhemmin kuin muut mikä ei helpota opintojen aloittamista mut kaippa mä pärjään silti :)

Miksi en usko tuota soitto-juttua? Syy: tuttu pääsi tiedekuntaan viime vuonna, ja hänelle ilmoitus tuli ihan vain kirjeenä. Miksi tädit vaivautuisivat soittamaan, kun kyse on valtion byrokratiastakin? Kysmys kysmys vain. Ja toisekseen eivät varmasti soita kokouspäivänä!!!!

• keksitty juttu
        --- kirjoitti:

Miksi en usko tuota soitto-juttua? Syy: tuttu pääsi tiedekuntaan viime vuonna, ja hänelle ilmoitus tuli ihan vain kirjeenä. Miksi tädit vaivautuisivat soittamaan, kun kyse on valtion byrokratiastakin? Kysmys kysmys vain. Ja toisekseen eivät varmasti soita kokouspäivänä!!!!

Ollaanpa sitä skeptisiä. Ei kolme henkilöä varmaankaan keksi samaa valhetta. Asiat voivat muuttua, ei kaikki ole samaa vuodesta toiseen. Ei siinä nyt niin kovin kova vaiva ole soittaa max. 10 henkilölle.

n. ja gallup1111: Millainen se soitto oli, miten ne aloitti? Varmaan olitte ihan puulla päähän lyötyjä! Ei ollutkaan mikään lehtimyyjä, kun vieraasta numerosta soitettiin :)

• miyah
        keksitty juttu kirjoitti:

Ollaanpa sitä skeptisiä. Ei kolme henkilöä varmaankaan keksi samaa valhetta. Asiat voivat muuttua, ei kaikki ole samaa vuodesta toiseen. Ei siinä nyt niin kovin kova vaiva ole soittaa max. 10 henkilölle.

n. ja gallup1111: Millainen se soitto oli, miten ne aloitti? Varmaan olitte ihan puulla päähän lyötyjä! Ei ollutkaan mikään lehtimyyjä, kun vieraasta numerosta soitettiin :)

kävikö mielessäsi, että sama henkilö voi kirjoittaa monella nimimerkillä???

Sitä paitsi se yksi tyyppi pääsi Turkuun vai ovatko nämä kaikki turkulaisia???!!!

• En uskomäkään.
        miyah kirjoitti:

kävikö mielessäsi, että sama henkilö voi kirjoittaa monella nimimerkillä???

Sitä paitsi se yksi tyyppi pääsi Turkuun vai ovatko nämä kaikki turkulaisia???!!!

Mistähän lähtien näin tärkeitä asioit aon alettu antaa tiedoksi puhelimitse? Tyyliin: "Hei, mutta te ja vain te olette juuri tänään päässeet oikikseen, veloituksetta!" Tää puhelinsoittotiedoksianto on kyllä vuoden paras provo jo. No sinänsä, asiahan ei mua edes koske, mutta oli pakko kommentoida.

• dimpis
        En uskomäkään. kirjoitti:

Mistähän lähtien näin tärkeitä asioit aon alettu antaa tiedoksi puhelimitse? Tyyliin: "Hei, mutta te ja vain te olette juuri tänään päässeet oikikseen, veloituksetta!" Tää puhelinsoittotiedoksianto on kyllä vuoden paras provo jo. No sinänsä, asiahan ei mua edes koske, mutta oli pakko kommentoida.

Pääsin itse muutama vuosi sitten oikaisupyynnön avulla Helsinkiin ja minulle soitettiin heti kun päätös oli tehty. Nähdäkseni kyse oli hyvästä palvelusta, ihan käytännön järjestelyjen vuoksi oli hyvä saada tieto opiskelupaikasta mahdollisimman nopeasti. Kirje tuli muistaakseni kahden päivän kuluttua soitosta.

• n.
        En uskomäkään. kirjoitti:

Siis mikä ihmisiä vaivaa, minkä ihmeen takia kukaan keksisi tällasta ja viel kolmella eri nimimerikillä kirkoittaisi aiheesta? Vainoharhasuudellakin on rajansa.

Selitän tän asian nyt omasta puolestani vielä kerran. Eli tosiaan Helsinkiin hain ruotsinkieliselle puolelle (eli ei ole vaan turkulainen juttu), pisteen päähän jäin ja to soitettiin n. klo. 14 kansliasta. Puhelu meni tyylin "hei täällä xx xxx HY:n oik.tiedekunnan kansliasta, oikaisupyyntösi on käsitelty ja meillä on iloisia uutisia, sait tarvittavan lisäpisteen, eli tervetuloa opiskelemaan" ja sen kysyin pariin kertaan että oliko ne nyt ihan varmoja/tosissaan, ja sitte sain sen opintosihteerin numeron jolle sitte soitin itse ja sain lisätietoja (puhelujen välissä oli kyllä ihan hysteerinen itkukohtaus :P). Osasin varautua puheluun ku eräs yli-innokas läheinen oli jo aamulla (n. klo.10) käyny yliopistolla tiedustelemassa ja sillon kokous oli just alkanut/alkamassa, ja sanoivat sieltä että soittavat sen jälkeen. Ja olivat tosiaan jo käyneet ne ainakin jossain määrin läpi, kokouksessa tehtiin varmaan vaan ne lopulliset päätökset.

Ja tosiaan ne kirjeet tulee kaikille ihan niinkuin normaalisti (varmaanki maanantaina), halusivat vaan puhelulla antaa muutaman lisäpäivän aikaa valmistautua, sekä mulle että itselleen. Siellä oli meinaa kauhee häslinki, meni monta puhelua ennen ku sain oikeen ihmisen puhelimeen ja kukaan siellä ei osannu sanoa esimerkiksi millon mun pitää vastaanottaa mun opiskelupaikka.. Joten kyllä täälläkin odotellaan sitä kirjettä ku kuuta nousevaa, jotta sais ees jotain konkreettista faktaa..

Oon todella pahoillani niiden puolesta joiden oikasupyyntö ei johda/johtanut haluttuihin tuloksiin (varmastihan sen tietää vasta sitte ku on mustaa valkosella, mutta tällä hetkellä näyttää siltä että vaan niille jotka sai opiskelupaikan soitettiin.. :(), jotain lohdutusta voisi saada siitä että tietää ainakin tehneensä ihan kaikkensa, näin ainakin yritin itse miettiä ku valmistauduin kieltävään vastaukseen.. Oikeesti kaduttaa että kirjotin koko puhelusta, en halunnut pahoittaa kenenkään mieltä ja aiheuttaa mitään hirveitä spekulaatioita, olin vaan niin äimän käkenä, enkä itsekään tahtonut uskoa koko juttua todeksi joten oli pakko kuulla että onko kukaan muu saanut sitä maagista puhelua.. Ja sen sain kuulla, ja se riittää mulle.

• gallup1111
        --- kirjoitti:

hahhahahhaaa no AIVAN SAMA mitä sä uskot tai et usko!!!! Ne nyt tosiaan vaan soitti sieltä oikeustieteellisen kansliasta kertoakseen että oikaisuvaatimukseni meni läpi. Sanoivat soittavansa siksi että papereiden lähettämisessä kuulemma kestää jonkun aikaa ja haluavat kuitenkin että me voimme aloittaa opinnot samaan aikaan kun kaikki muutkin.

Mitä jos soitat sinne itse ja kysyt onko totta että olette soittaneet sisään päässeille. Sitten voisit lakata syyttämästä meitä valehtelijoiksi. Mutta tosiaan edelleen aivan sama mitä sinä uskot, mä pääsin sisään ja olen onnellinen :)

• prissy princess
        gallup1111 kirjoitti:

hahhahahhaaa no AIVAN SAMA mitä sä uskot tai et usko!!!! Ne nyt tosiaan vaan soitti sieltä oikeustieteellisen kansliasta kertoakseen että oikaisuvaatimukseni meni läpi. Sanoivat soittavansa siksi että papereiden lähettämisessä kuulemma kestää jonkun aikaa ja haluavat kuitenkin että me voimme aloittaa opinnot samaan aikaan kun kaikki muutkin.

Mitä jos soitat sinne itse ja kysyt onko totta että olette soittaneet sisään päässeille. Sitten voisit lakata syyttämästä meitä valehtelijoiksi. Mutta tosiaan edelleen aivan sama mitä sinä uskot, mä pääsin sisään ja olen onnellinen :)

Paras provo tämä puhelin-juttu aikoihin! :D LOL

Katsokaa tiedekunnan sivuilta niin jo huomaatte, että oikaisupyyntöjä ei suinkaan käsitellä vain yhdessä kokouksessa. Esimerkiksi

vuonna 2008 kokoukset olivat 11.8., 20.8 ja 25.8.
        vuonna 2007 kokoukset olivat 14.8 ja 21.8
        vuonna 2006 kokoukset olivat 11.8, 18.8 ja 25.8
        vuonna 2005 kokoukset olivat 11.8, 29.8 ja 30.8
        jne. jne.
        Toisin sanoen minään vuonna kaikkia oikaisupyyntöjä ei ole kuitattu yhdellä kokouksella eikä niinkään aikaisin kuin 20. elokuuta!!!

Tiedekunnan pöytäkirjat löytyvät osoitteesta:
        http://www.helsinki.fi/oik/tdk/palvelut_ja_hallinto/tiedekuntaneuvoston_poytakirjat.htm

Katsokaa itse, jos silmät vaikka aukeaisivat.

Voi toki olla, että ruotsinkielisten oikaisut on jo käsitelty ja tulokset ilmoitettu, sillä onhan ruotsinkielisiä hakijoita huomattavasti vähemmän.

Mutta EN TODELLAKAAN usko, että jo nyt voitaisiin antaa tilastoja kaikkien suomenkielisten kokelaiden osalta, eli siitä kuinka moni on valittu itseoikaisulla ja kuinka moni oikaisupyynnöllä, vaikka ketjun aloittaja ihQu gallup1111 niin uskottelikin: "kysyin opintosihteeriltä niin tänä vuonna helsinkiin pääsi 8 oikaisuvaatimuksella ja 1 itseoikaisulla..."Kuten huomasitte Helsingin oikiksen kokouksia pidetään useana päivänä ja tämän vuoden kokousrumba alkoi ilmeisesti vasta 20. päivä, joten odotella saa niin vastauksia kuin tilastojakin.

Aika ripeäksi olisi yliopiston byrokratia muuttunut, jos kaikki oikaisupyynnöt - sekä suomen- että ruotsinkielisten (!) - voitaisiin käsitellä yhtenä päivänä ja vielä samassa kokouksessakin !!

Mutta lycka till vaan sullekin gallup1111, ehkä sullekin joskus ovet aukeavat! ;D

XOXO
        prissy princess

• antakaamunkaikkikestää
        prissy princess kirjoitti:

Paras provo tämä puhelin-juttu aikoihin! :D LOL

Katsokaa tiedekunnan sivuilta niin jo huomaatte, että oikaisupyyntöjä ei suinkaan käsitellä vain yhdessä kokouksessa. Esimerkiksi

vuonna 2008 kokoukset olivat 11.8., 20.8 ja 25.8.
        vuonna 2007 kokoukset olivat 14.8 ja 21.8
        vuonna 2006 kokoukset olivat 11.8, 18.8 ja 25.8
        vuonna 2005 kokoukset olivat 11.8, 29.8 ja 30.8
        jne. jne.
        Toisin sanoen minään vuonna kaikkia oikaisupyyntöjä ei ole kuitattu yhdellä kokouksella eikä niinkään aikaisin kuin 20. elokuuta!!!

Tiedekunnan pöytäkirjat löytyvät osoitteesta:
        http://www.helsinki.fi/oik/tdk/palvelut_ja_hallinto/tiedekuntaneuvoston_poytakirjat.htm

Katsokaa itse, jos silmät vaikka aukeaisivat.

Voi toki olla, että ruotsinkielisten oikaisut on jo käsitelty ja tulokset ilmoitettu, sillä onhan ruotsinkielisiä hakijoita huomattavasti vähemmän.

Mutta EN TODELLAKAAN usko, että jo nyt voitaisiin antaa tilastoja kaikkien suomenkielisten kokelaiden osalta, eli siitä kuinka moni on valittu itseoikaisulla ja kuinka moni oikaisupyynnöllä, vaikka ketjun aloittaja ihQu gallup1111 niin uskottelikin: "kysyin opintosihteeriltä niin tänä vuonna helsinkiin pääsi 8 oikaisuvaatimuksella ja 1 itseoikaisulla..."Kuten huomasitte Helsingin oikiksen kokouksia pidetään useana päivänä ja tämän vuoden kokousrumba alkoi ilmeisesti vasta 20. päivä, joten odotella saa niin vastauksia kuin tilastojakin.

Aika ripeäksi olisi yliopiston byrokratia muuttunut, jos kaikki oikaisupyynnöt - sekä suomen- että ruotsinkielisten (!) - voitaisiin käsitellä yhtenä päivänä ja vielä samassa kokouksessakin !!

Mutta lycka till vaan sullekin gallup1111, ehkä sullekin joskus ovet aukeavat! ;D

XOXO
        prissy princess

"Kirjeiden pitäs kuitenki tulla huomen/maanantaina.. "

Meikäläisen laatikossa ei ole kolissut mikään muu kuin tyhjä, joten olisi ihan kiva tietää mistä tämäkin pikku fakta oli napattu...

Siis for real, kyllähän sen järkikin sanoo, ettei kaikkia oikaisuja yhdessä kokouksessa käsitellä! Onkohan se vaan niin, että ensiksi 20.8 käsiteltiin ruotsinkielisten oikaisut ja suomenkielisten paperit ovat par'aikaa/ ovat vasta menossa lautakunnan kokoukseen???

• ----
        antakaamunkaikkikestää kirjoitti:

"Kirjeiden pitäs kuitenki tulla huomen/maanantaina.. "

Meikäläisen laatikossa ei ole kolissut mikään muu kuin tyhjä, joten olisi ihan kiva tietää mistä tämäkin pikku fakta oli napattu...

Siis for real, kyllähän sen järkikin sanoo, ettei kaikkia oikaisuja yhdessä kokouksessa käsitellä! Onkohan se vaan niin, että ensiksi 20.8 käsiteltiin ruotsinkielisten oikaisut ja suomenkielisten paperit ovat par'aikaa/ ovat vasta menossa lautakunnan kokoukseen???

Lähetetäänkö sekä hyväksytyille että hylätyille kirjeet samaan aikaan???

Hiukka tässä saattaa joutua odottelemaan...

• en tiedä...
        ---- kirjoitti:

Lähetetäänkö sekä hyväksytyille että hylätyille kirjeet samaan aikaan???

Hiukka tässä saattaa joutua odottelemaan...

... En tiedä, milloin kirjeet tulevat, mutta itselläni ei ainakaan ole kuulunut vielä yhtään mitään. Ja juu, EN USKO, että nyt jossain yhdessä kokouksessa olisi sitten asiasta päätetty KAIKKIEN osalta ainakaan ja sitten alettu soitella. Joskus taisi olla kyllä tällainen "soittokierros", mutta kaiketikin kyse oli tuolloin todella kiireellisestä tilanteesta; tyyliin yhtä arkipäivää ennen opintojen alkua päätetty.

Voi toki olla sinänsä mahdollista, että ruotsinkieliset oikaisut onkin jo käsitelty; voi olla myös yksittäinen (!) suomenkielinenkin käsitelty. Mutta jos ne kaikki on jo ok eli käsitelty ja ratkaistu, niin missäs päätös viipyy??

• ----
        en tiedä... kirjoitti:

... En tiedä, milloin kirjeet tulevat, mutta itselläni ei ainakaan ole kuulunut vielä yhtään mitään. Ja juu, EN USKO, että nyt jossain yhdessä kokouksessa olisi sitten asiasta päätetty KAIKKIEN osalta ainakaan ja sitten alettu soitella. Joskus taisi olla kyllä tällainen "soittokierros", mutta kaiketikin kyse oli tuolloin todella kiireellisestä tilanteesta; tyyliin yhtä arkipäivää ennen opintojen alkua päätetty.

Voi toki olla sinänsä mahdollista, että ruotsinkieliset oikaisut onkin jo käsitelty; voi olla myös yksittäinen (!) suomenkielinenkin käsitelty. Mutta jos ne kaikki on jo ok eli käsitelty ja ratkaistu, niin missäs päätös viipyy??

...ja jälleen kerran tyhjää kolisi.

• valittamalla
        ---- kirjoitti:

...ja jälleen kerran tyhjää kolisi.

sisäänpäässeille on mennyt jo tieto perille. Ja tämä on varma tieto.

• kymmenen
        valittamalla kirjoitti:

sisäänpäässeille on mennyt jo tieto perille. Ja tämä on varma tieto.

oli päässyt.

• 20plus9

Entä tänä vuonna?? Milloinkohan tieto tulee??

• skjsogudjiogj dog

Kokous oli keskiviikkona, sen jälkeen soitettu niille joiden oikeusupyyntö tuotti toivotun tuloksen.

• corpusiuriscivilis

Itseoikaisun - tässä tapauksessa koepapereiden hukkumisen - jälkeen tutulle soitettiin koetuloksesta ja sisäänpääsystä. Näin muutamia vuosia sitten. Luultavasti sama toimi oikaisupyyntöjenkin osalta. Luulisi sen järjenkin sanovan, että mikäli opintojen alkamiseen on pari viikkoa, niin pyrklijälle ilmoitetaan mahdollisemman ripeästi opiskelupaikasta.

• eivoitietääetukäteen

Miten tuo oikaisupyyntö tehdään??? Haluaisin jo nyt olla valmistunut, jos tarve tulee sellainen "keittää kokoon". Kuka käsittelee oikaisupyynnöt Helsingin oikisessa???? Voiko kaavakkeen tulostaa jostain? Vai pitääkö se hakea kansliasta?

• kansleri1368

Kansliasta pitää hakea joku lappunen.

• -----?------

Moni on sanonut, että tekee sen periaatteesta. Täytyy viedä asiaan ns. loppuun.

• ---?---

Heeei! Varastit mun nickin :)

• sexy_kekkis

Saako kokeessa puolikkaita pisteitä, vai onko 1 piste per vaadittua asia tai ei pistettä ollenkaan?

• entinen_tarkastaja

Pisteitä annetaa 0,25 pisteen tarkkuudella.

• 02rjf

Joten liikkumavaraa on.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33