http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1714351
Eli Ilta-Sanomien jutussa väitetään saksanpaimenkoiraa välillä schäferiksi ja välillä susikoiraksi. Eikö susikoira tarkoita suden ja koiran risteytystä? Mitä mieltä muuten yo tapauksesta?
Saksanpaimenkoira / susikoira
10
651
Vastaukset
- harmihomma
Kaksi ensimmäistä ovat virallisia ja susikoira taas kansan suussa vakiintunut. Minulle ei merkitystä.
Mitä tulee itse asiaan, todella ikävä tapaus. Ei hallinnassa olevia koiria on luvattoman paljon. Kun ne ovat lisäksi ymmärtämättömillä ja varomattomilla omistajilla, sattuu näitä valitettavia vahinkoja. Omistajan tulee varmistaa, ettei koira missään tilanteessa pääse säikyttelemään tai aiheuttamaan vahinkoa. Koiraahan ei saa pitää irti edes omassa pihassa ellei se ole aidattu. Saksanpaimenkoiria on aivan liikaa ja niitä on aivan väärillä omistajilla, kiitos etenkin pentutehtaiden. - RR667
No ei tarkoita! Tarkoittaa kansankielellä saksanpaimenkoiraa!
- tillintallintöks
susikoira = irlanninsusikoira
- TT5546
tillintallintöks kirjoitti:
susikoira = irlanninsusikoira
Oikeastiko höpöhöpö väität ettei susikoira tarkoita puhekielessä saksanpaimenkoiraa????
- ---,,,---
Koiran ja suden risteytys on KOIRASUSI
- .
Susikoira on sama asia kuin saksanpaimenkoira...
- yhdyssanapoliisi
Susikoira= Saksanpaimenkoira
Koirasusi= Koiran ja suden risteytys - ....ärsyyntynyt...
saksanpaimenkoira, sakemanni, seefferi= saksanpaimenkoira
susikoira joku aivan muu! En usko että yksikään puhdasrotusen sakemannin omistaja alentuu kutsumaan koiraansa susikoiraksi- sattuupa
tuo susikoira olemaan nykyisin myös aktiiisten harrastajien suussa yleinen leikkimielinen kutsumanimi. Rotu on niin hieno, ettei sitä yksi nimi huononna.
- .....
mielestäni koiran ja suden sekoitus on koirasusi. susikoira nimitys sakuille on tullut sen ulkonäön takia. Mutta yhtä paljon niissä on sutta kun kaikissa muissakin koirissa. ihmisten oma näkemys. Kyllä minäkin kutsun sakuja aina susikoiriksi :D turhaa pilkunnussintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951506Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231268- 501003
- 70940
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52863- 58853
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53840- 102814
- 82810
- 32745