Sain tänään ihanan kortin, tervetuloa takaisin töihin, ja työvuorolista muumien Nipsu tarralla koristeltuna. Kyllä tuli iloinen mieli, jo tätä lomaa on tässä pideltykin. Millä mielellä itse menette lomien jälkeen töihin?
loma loppuu
28
498
Vastaukset
- mikä se loma
oli? Tuskin muistan. Neljäs viikko jo loman jälkeistä työtä meneillään. Vaan ei se mitään, kohti uutta lomaa ollaan menossa ja hyvä kun on töitä :)
Kyllä niin kiitollinen saa olla kun on työtä. Nyt lähden sinne toiseen työpaikkaan, sinne "vapaa-ehtoiseen työhön", tekemään voileipäkakkua kun eräällä herralla on tänään juhlapäivä. Ajattelin tehdä jonkin sinihomejuustoisen kun kaikki vieraat ovat homejuuston ystäviä.
- Täti Tuppukylästä
Mukava palata levänneenä töihin.
Kesää on vielä jäljellä, uutta lomaa odotellessa, jos Luoja suo.
Olen onnekas ja onnellinen, että saan olla vielä töissä.- sorvin ääreen
On mukava palata töihin ,kun työkaveritkin kaipailee.
Onhan ne hoidettavatkin mielessä ,kun on vuosia ollut samassa paikassa ja kiintymys on puolin ja toisin. sorvin ääreen kirjoitti:
On mukava palata töihin ,kun työkaveritkin kaipailee.
Onhan ne hoidettavatkin mielessä ,kun on vuosia ollut samassa paikassa ja kiintymys on puolin ja toisin.molemminpuolin minullakin, on vähän sellainen epätyypillinen työ, kun ollaan niin läheisiä...
......mitenkä tuttu sana, ai niin, sanoi mustilainen kun sanan kuuli, tuttu sana, kuulin kerran kun meikäläisiä tuvasta pois häädettiin... nyt TYÖ saatte lähteä ; )
Työintoa toivottaapi ; )
Joutenolosta nauttiva, Mandiihanaa mennä työhön, jossa sinua odotetaan ja jota odotat, mitäpä muuta immeinen oikkeestaan tarviaa, - no ehkä rakkauta :)
ihana tapa, toivottaa työtoveri töihin, varmasti mukavaa palatakkin:)
Minä vasta aloittelen lomaani, toinen lomapäivä menossa. Eka päivä meni ikkunoiden pesussa, tosin vaan ulkopuolelta ):
Ei muutko oikein mukavaa työrupeamaa kaikille töihin menijöille :)))- susa51
varmaan palata töihin, kun siellä on jo odoteltu.
Itse olen myös iloinen jos vaikka lomallakin, työpaikalta kuuluu vuoroista jotain.
Se ei häiritse, tunnen olevani odotettu takaisin.
Nykyään saa olla iloinen, että on työtä.
Äsken kuuntelin, että nuorisotyöttömyys on kurjalla tolalla.
Ihanaa silti, että lomaa on vielä tänä kesänä tulossa.
Kun vain ilmoja silloin pitelisi;) - Meriläinen
eilen toivottaa sulle hyvää lomaa mutta tuli menoja ja se unohtui.
Mutta nythän olet vasta toista päivää lomalla ja paras aika kesästä meneillään.
Aina jos itse saisin valita loma-ajan kohdan se olisi elokuu tai syyskuu. Mutta kiitollinen olen että on edes loma oli sitteen koska vaan ja vaikka minkälainen. Ja myöskin kiitollinen siitä että saan töihin palata.
Hyvin muistissa kun elämä oli pätkäelämää eikä voinut koskaan mitään suunnitella oli elettävä kädestä suuhun. Tulevaisuuttakaan ei tiedä kun noita lomautuksia tulossa.
Mutta tärkein: Nauti lomastasi oikein kunnolla ihmeessä se voisi olla mukavaa? kun se on omasta ajasta pois;(((
Omassa työyhteisössä varmasti joka iikka ottaisi tuollaisen toivotuksen kettuiluna ja kettuiluna se lähetettäisiinkin;)
Olisit vaan pessyt ne klasit molemmin puolin, saman tien. En minäkään pessyt mattoja (kahen perin pidettäviä) vain toiselta puolelta yhtenä päivänä. No joo, pikkasen eri asia kuitenkin.
Mutta katteeks käyp, loma vasta alussa;(Meriläinen kirjoitti:
eilen toivottaa sulle hyvää lomaa mutta tuli menoja ja se unohtui.
Mutta nythän olet vasta toista päivää lomalla ja paras aika kesästä meneillään.
Aina jos itse saisin valita loma-ajan kohdan se olisi elokuu tai syyskuu. Mutta kiitollinen olen että on edes loma oli sitteen koska vaan ja vaikka minkälainen. Ja myöskin kiitollinen siitä että saan töihin palata.
Hyvin muistissa kun elämä oli pätkäelämää eikä voinut koskaan mitään suunnitella oli elettävä kädestä suuhun. Tulevaisuuttakaan ei tiedä kun noita lomautuksia tulossa.
Mutta tärkein: Nauti lomastasi oikein kunnollaJoo, pätkätyöt on kyllä muistissa. Aina piti vain säästää, ja yhtään ei tiennyt tulevasta. Nyt on kaksi vuotta yksityisellä takana ja neljäksi vuodeksi on luvattu eteenpäin.
Se kortti oli vielä sellainen lasten juhliin kutsu kortti. Luki, että Kutsu, Tervetuloa ja sitten osoite ja kelloaika yms. mikä niissä synttärikutsukorteissa pruukaa olla. Tosi humoristillinen hassuine kuvineen, sitä on muutkin naureskelleet tänään.
Hauskaa lomaa sinulle.mies-vm56 kirjoitti:
ihmeessä se voisi olla mukavaa? kun se on omasta ajasta pois;(((
Omassa työyhteisössä varmasti joka iikka ottaisi tuollaisen toivotuksen kettuiluna ja kettuiluna se lähetettäisiinkin;)
Olisit vaan pessyt ne klasit molemmin puolin, saman tien. En minäkään pessyt mattoja (kahen perin pidettäviä) vain toiselta puolelta yhtenä päivänä. No joo, pikkasen eri asia kuitenkin.
Mutta katteeks käyp, loma vasta alussa;(No siellä sun työpaikalla ei vissiin ole sitä hyvää henkeä, meinaan jos kettuiluja olisi tervetulotoivotukset. Harmi jos ei ole toiveitakaan niihin eläkeputkiin. Mun mies on jo sellaisia alkanut miettiä ja etsiskelee tietoa sellaisesta, ja nihkeetä on Kelan informaatio. Eivät ole kuulema kuulleetkaan sellaista sanaa kuin eläkeputki, eivätkä lainkaan tiedä mitä se tarkoittaa. heh heh. No, liitosta oli jotain neuvoja saanut ja niitä sitten yrittää selvittää...
susa51 kirjoitti:
varmaan palata töihin, kun siellä on jo odoteltu.
Itse olen myös iloinen jos vaikka lomallakin, työpaikalta kuuluu vuoroista jotain.
Se ei häiritse, tunnen olevani odotettu takaisin.
Nykyään saa olla iloinen, että on työtä.
Äsken kuuntelin, että nuorisotyöttömyys on kurjalla tolalla.
Ihanaa silti, että lomaa on vielä tänä kesänä tulossa.
Kun vain ilmoja silloin pitelisi;)Mukava se on saada terveisiä mukavalta työpaikalta. Ja kyllä se tuo nuorten tulevaisuus huolettaa, todellakin.
miljoona kirjoitti:
No siellä sun työpaikalla ei vissiin ole sitä hyvää henkeä, meinaan jos kettuiluja olisi tervetulotoivotukset. Harmi jos ei ole toiveitakaan niihin eläkeputkiin. Mun mies on jo sellaisia alkanut miettiä ja etsiskelee tietoa sellaisesta, ja nihkeetä on Kelan informaatio. Eivät ole kuulema kuulleetkaan sellaista sanaa kuin eläkeputki, eivätkä lainkaan tiedä mitä se tarkoittaa. heh heh. No, liitosta oli jotain neuvoja saanut ja niitä sitten yrittää selvittää...
henki on hyvä, ainakin niin kauan kun puhutaan työntekijöiden keskinäisestä porukkahengestä. Mutta ei kai nyt kukaan tosissaan voi välittää kaverille tervetuloa lomalta viestiä, niin vastenmieliseen paikkaan;)
"Eläkeputkiin" lähti meiltäkin moni kun väkeä keväällä vähennettiin. Lähin, osa-aikaisella jo vuosia ollut mutta jo virallisessa eläkeiässä, työkaverikin sai kengän kuvan persauksille.
Itse en enään eläkeiässä olevana olisi edes jäänyt odottamaan sitä kenkää. Mutta vielä kymmenen vuotta;(mies-vm56 kirjoitti:
henki on hyvä, ainakin niin kauan kun puhutaan työntekijöiden keskinäisestä porukkahengestä. Mutta ei kai nyt kukaan tosissaan voi välittää kaverille tervetuloa lomalta viestiä, niin vastenmieliseen paikkaan;)
"Eläkeputkiin" lähti meiltäkin moni kun väkeä keväällä vähennettiin. Lähin, osa-aikaisella jo vuosia ollut mutta jo virallisessa eläkeiässä, työkaverikin sai kengän kuvan persauksille.
Itse en enään eläkeiässä olevana olisi edes jäänyt odottamaan sitä kenkää. Mutta vielä kymmenen vuotta;(Mun mies täyttää seuraavaksi 58 ja siksi sitä putkia kyseli, työssä toki on, mutta kun rakennusalalla heikompaa toi tulevaisuus niin siksi sitäkin miettii. Kun yrittäisi sitä suunnitella sitä tulevaisuuttansa. Ammattikoululaisten työhönopastajana hän on pärjännyt tässä raksaalan kurjimuksessa.
miljoona kirjoitti:
Mun mies täyttää seuraavaksi 58 ja siksi sitä putkia kyseli, työssä toki on, mutta kun rakennusalalla heikompaa toi tulevaisuus niin siksi sitäkin miettii. Kun yrittäisi sitä suunnitella sitä tulevaisuuttansa. Ammattikoululaisten työhönopastajana hän on pärjännyt tässä raksaalan kurjimuksessa.
eihän siellä raksa-alalla tällä kertaa taida niin hirmu hyvin mennä. Ja aika paljonhan se tulopuoli putkessa taitaa tippua, ja tietty sitten eläkkeessäkin. Mutta paljonhan riippuu lähtötilanteestakin, mikä sitten riittää itse kullekkin, eihän ne raksamiehet mitään pienituloisimpia ole kuitenkaan. Ja oma jaksaminen tietysti paljon vaikuttaa asiaan.
- 50-luvulla syntyneet
miljoona kirjoitti:
No siellä sun työpaikalla ei vissiin ole sitä hyvää henkeä, meinaan jos kettuiluja olisi tervetulotoivotukset. Harmi jos ei ole toiveitakaan niihin eläkeputkiin. Mun mies on jo sellaisia alkanut miettiä ja etsiskelee tietoa sellaisesta, ja nihkeetä on Kelan informaatio. Eivät ole kuulema kuulleetkaan sellaista sanaa kuin eläkeputki, eivätkä lainkaan tiedä mitä se tarkoittaa. heh heh. No, liitosta oli jotain neuvoja saanut ja niitä sitten yrittää selvittää...
Eipä sellaista eläkeputkea ole 50-luvulla syntyneille ja Kelalta on turha etsiä neuvoa.
Työttömyyden kautta on mahdollisuuksia miehelläsi. Liitto ja työkkäri on niitä paikkoja, joista voi saada tietoa, mutta netti paras :-).
- Meriläinen
ollut erittäin mielenkiintoinen loma kaikkineen.
Oikeasti mietin että vielä on viikko ennen kuin menen töihin ja tähän mennessä on ollut yllättäviä käänteitä.
Kun lähtee elämän virtaan eikä kiellä sitä kaikki on mahdollista.Kylläpäs saitkin oikein uteliaisuuteni heräämään. Mitähän yllättäviä käänteitä, ettei ihan romanssia...
viikko tämä viimeinen lomaviikko. Kaikki hyvä loppuu aikanaan ja kun lomasta on kyse, niin aivan ennen aikojaan;( Kummasti olisi vielä pitänyt lomaa seuraavan kesäloman alkuun asti, eikä olisi tehnyt tiukkaakaan.
- lomalla juhannuksesta
saakka ja kyllä on ollut kamalaa!
Kun ei ole mitään järkevää tekemistä...ja kun on "köyhä" ei voi matkaillakaan kun kaikki maksaa tolkuttomasti.
Mitä nyt yks viikonloppu poissa kotoa, monta sataa euroa tarvis olla rahaa.
Ei ole tuttuja, eikä ystäviä, joilla ois mökki...yhtä kärsimystä on olluty koko loma.
Onneks pääsen maanataina jo töihin.
Ensi vuodeksi jaan lomani niin, että olen joka perjantai lomalla...kaik joulun ym välipäivät...kaikki mitä suinkin voin, ettei vaan jäisi kesäksi noin paljoa.
Hirveetä! - RIMMIR
lomalla juhannuksesta kirjoitti:
saakka ja kyllä on ollut kamalaa!
Kun ei ole mitään järkevää tekemistä...ja kun on "köyhä" ei voi matkaillakaan kun kaikki maksaa tolkuttomasti.
Mitä nyt yks viikonloppu poissa kotoa, monta sataa euroa tarvis olla rahaa.
Ei ole tuttuja, eikä ystäviä, joilla ois mökki...yhtä kärsimystä on olluty koko loma.
Onneks pääsen maanataina jo töihin.
Ensi vuodeksi jaan lomani niin, että olen joka perjantai lomalla...kaik joulun ym välipäivät...kaikki mitä suinkin voin, ettei vaan jäisi kesäksi noin paljoa.
Hirveetä!Ja voihan sitä lomakassaa jo nyt alkaa kartuttamaan, panemalla säästöön euron päivässä. Panet rahat niin hyvään jemmaan siellä kotona ettet varmasti niihin koske. Ja käytät ne vain siihen lomaan.
Taikka jos kauppareissulla jää kolikoita lompsaan niin laitat ne kolikot lasipurkkiin niin seuraavana lomana onkin jo "ylimääräistä" lomarahaa.
- Sinimarjanen
lomalla ei ole ehtinyt pitkästymään, kun lyhyissä pätkissä lomani on olleet. Kaikella asioilla kuitenkin on aina puolensa. Muuten kyllä ihan hyvillä mielin menen. Näin vanhemmittain tuntuu siltä että lomaa ei kuitenkaan ole liikaa, että aina ihan hyvään tarpeeseen se on kun edessäkin päin vielä on:)
Hieno homma tuo tervetuliaiskortti sinulle. Täällä palstallakin kirjoituksistasi tulee hyvin esille elämän myönteisyys, positiivisuus ja hyvä tuulisuus. On ilo lukea kirjoituksiasi!Pätkissä lomat voisivat olla ihan kiva siitä minulla ei ole lainkaan kokemusta. Pätkätöistä sitävastoin ja kolmen kuukauden lomautuksista kesäisin, on kokemusta. Mutta ne kun eivät ole olleet oikeata lomaa, niin eipä niistä ole nauttinutkaan. Niitä päivärahoja odotellessa ei nauti "lomasta". Ja työsoppareita on saanut odotella ja odotella. Mutta selvitty on niistäkin koettelemuksista, heh heh
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865