Tutkintapyyntö poliisista

Rikollinen?

Tein tutkintapyynnön poliisin toiminnasta viime marraskuussa.
Naapurikunnan syyttäjä tutki pyyntöni, mutta ei nähnyt pyynnössäni mitään, josta syyttää.
Mielenkiintoista tässä on, että syyttäjä ei kertaakaan ottanut yhteyttä minuun, joka poliiseista
ilmoituksen teki, vaan teki päätöksen vain poliisien kertomuksen perusteella.
Miten voi olla mahdollista, että sitä jota tutkitaan, uskotaan?
Sama jos menisin kaupasta ulos tavaraa maksamatta ja kertoisin, että en mitään vienyt !!!
Eli onko tutkintapyyntö tai rikosilmoitus eri asioita ?
Joutuuko syyttäjä tutkimaan pyyntöni tarkenpaan, jos teen rikosilmoituksen?
Onko myös rikosilmoitus ilmainen ?
Jos ei, niin joudun kärsimään muidenkin tapaan poliisin mielivallasta.

5

2207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • markku Ahdeoja

Tämän päivän Suomessa tapauksesi on valitettavan yleinen.

MInä ja pieni ryhmäni pyrimme auttamaan tällaisia tapauksia.

Voimme opastaa ja neuvoa, mutta emme voi taata onnistumista.

Jos lähtee taistelemaan, pitää varautua vuosien taisteluun ja jopa kymmenien tuhansien eurojen kuluihin.

Yksi keino toimia on julkisuus ja yhdistää voimat meidän kanssamme.

• Rikollinen?

Alkuperäisen viestin kertojana voin kertoa, että olen 41 -vuotias kolmen lapsen isä, joka joutui poliisin mielivallan kohteeksi hiljaisella kadulla 100 metrin päässä yöpymispaikkaa vain kävellessä kadulla. Lapset ovat saaneet kuulla uusia kommenttejani nähdessämme "poliiseja" ja takuulla opetan omat uudet näkemykseni lapsille. Kaikki nämä vuodet olen ollut sinisilmäinen viranomaisten toiminnasta. Nyt en ole enää. Vaimoni uskoo kyllä vielä kaiken, mitä viranomaiset kertovat. Espoossa ei kannata kävellä yksin yöllä, ei pahoinpitelyiden tai taskuvarkaiden takia, vaan poliisien !!!

• Virallinen Valvoja
        Rikollinen? kirjoitti:

Alkuperäisen viestin kertojana voin kertoa, että olen 41 -vuotias kolmen lapsen isä, joka joutui poliisin mielivallan kohteeksi hiljaisella kadulla 100 metrin päässä yöpymispaikkaa vain kävellessä kadulla. Lapset ovat saaneet kuulla uusia kommenttejani nähdessämme "poliiseja" ja takuulla opetan omat uudet näkemykseni lapsille. Kaikki nämä vuodet olen ollut sinisilmäinen viranomaisten toiminnasta. Nyt en ole enää. Vaimoni uskoo kyllä vielä kaiken, mitä viranomaiset kertovat. Espoossa ei kannata kävellä yksin yöllä, ei pahoinpitelyiden tai taskuvarkaiden takia, vaan poliisien !!!

Minäkin tunnen yhden 41-vuotiaan kolmen lapsen isän, joka on täysi mulkku.

Sinun järjenjuoksuasi mukaillen: Sinäkin olet siis täysi mulkku.

• propagandan
        Rikollinen? kirjoitti:

uhri kuin suurin osa suamalaisista, jotka uskovat poliisin rehellisyyteen ja oikeudenmukaisuuteen. Useimmat uskovat näin siihen saakka kuin itse törmäävät todellisuuteen. "On lottovoitto syntyä suomeen."," Suami on euroopan Japani." ja "Suamessa ei ole korruptiota.".Näitä valheitahan meille on tuputettu mediassa ja kansa uskoo.

• ei kuitenkaan poliisista

Kaksi asianomistajaa tekee tutkintapyynnön/rikosilmoituksen kolmesta henkilöstä.

Poliisi kutsuu ensin epäillyn n:ro 1 kuulusteluun.
      Seuraavaksi poliisi kutsuu asianomistajan n:ro 1 kuulusteluun.
      Sitten poliisi kutsuu epäillyn n:ro 2 kuulusteluun.

Asianomistaja n:ro 2 on yhteydessä poliisiin kun kuulustelukutsua ei tullut.
      Poliisi kertoi että asiasta ollaan miettimässä tutkinnan rajoittamista eli tutkinnan lopetusta, asianomistaja 2 hämmästelee moista ja keskusteltuaan tutkijan kanssa lähes tunnin puhelimessa saakin yllättäen kutsun kuulusteluun.

Kuulustelun jälkeen poliisi toimittaa esitutkintapöytäkirjan johon asianomistajat olivat älynneet pyytää mahdollisuutensa antaa loppulausunto.

Loppulausunnon toimittamisen jälkeen poliisi suoritti lisätutkintaa eli kuulusteli uudelleen asianomistajat 1 ja 2 sekä epäillyt 1, 2 ja alkuperäisen tutkintapyynnön/rikosilmoituksen epäillyn n:ro 3.

Sen jälkeen asia siirtyi syyttäjälle syyteharkintaa varten ja sen tuloksena syyttäjä jätti haastehakemuksen käräjäoikeuteen ja kaikkia alkuperäistä kolmea epäiltyä vastaan syytteet luetaan käräjäoikeudessa syksyllä.

Nihkeetä voi olla saada oikeutta tässä maassa, nyt tässä tilanteessa on hyvä puoli se että asia päättyy vasta lainvoimaiseen tuomioon. Sehän olisi voinut päättyä jo poliisin pöydälle....

Rikosilmoitusta ei kannata tehdä koska se saattaa tuoda itselle syytteen perättömästä ilmiannosta ja turvallisen tutkintapyynnön tekeminen johtaa usein mappi Ö:öhön eli tutkinnan keskeyttämiseen.

Rikosilmoitus kun johtaa aina poliisin toimenpiteisiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      93
      1702
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      229
      1420
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      87
      1321
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      995
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      864
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      809
    Aihe