Morjes kaikille!
Voisiko jo tänä kesänä pohjoisessa käyneet infota meitä etelän ihmisiä jotka olemme vielä lähtötelineissä kohti lappia että miltä hyttys-/paarmatilanne näyttää.
Onko pahin vielä päällä vai joko alkaa helpottaan, ja miltä alueelta havaintoja on tullut tehtyä?
Itse lähdössä parin viikon kuluttua Kevolle, paremminkin Guiville pitäis kavuta eli Kevon räkkä itseäni enemmän kiinnostaa mutta kertokaahan tilannetta muistakin paikoista, lukijoita menossa varmasti muuallekkin. Kiitos paljon!
Lisään itse kommentin jahka retkeltä palaan...
Räkkä 2009
4
911
Vastaukset
- ole ollukaan
kyllä te etelän ihmiset ootte herkkiä, nyt ei ole räkkää ollu tänäkesänä, voipi etelän puuteripeput tulla tallustamaan aivan huoleti.
- Lappilainen koillisesta
Ei kysyjä kirjoittanut mitään sellaista joka oikeuttaisi vittuilun. Itse Lapissa asuvana en ole tavannut tuon sortin asennoitumista selvään kysymykseen.
Samanlailla ne sääsket ja muut häiritsevät pohjoisen asukkaitakin, toisia enemmän, toisia vähemmän.
Räkkä vaihtelee ja erikoisesti kosteikoista ja ojien varsilta löytyy kaikkea kiusaksi asti. Kannattaa ottaa yhteyttä matkakohteen asukkaisiin, esim. matkailu yrityksiin, kuntien infoissakin voi joku olla perillä asiasta.
Varman päälle kun pelaa niin yöpakkasten tultua alkaa tilanne rauhoittua.
- maria....
Pari viikkoa sitten oltiin Kevon reitillä ja 22.7. saatiin reissu päätökseen. Räkkää ei ollut oikeastaan ollenkaan, vaikka bussikuski siitä vähän varotteli. Reissu oli todella onnistunut; maisemat upeat, aurinko paistoi ja hyttysiä ei näkyny (=
Oulangan kansallispuistossa heinäkuun puolessa välissä
hyttysiä oli vain vähän eli ei mitään hätää.
Lemmenjoella samoihin aikoihin ollut kaveri sanoi samaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus33966Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va872032Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J50846- 47764
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?184728Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va34728Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35712Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119705- 35664
Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?
Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97127648