Apua, passi vanhentunut!!

Piiiiiiiku

Olemme torstaina lähdössä Tallinnaan. Hain tänään pikapassia, mutta eivät satavarmasti luvanneet sitä vielä torstaiksi! Mitä teen, jollei passi ehdi? Osa on sitä mieltä, ettei passia yleensä enää kysytä, pistokokeita tekevät. "Ota vanha passi mukaan, kyllä sillä pääsee jos sattuvat kysymään.." Tosin sakko on 700e.. Mutta tarvitaanko passia esim hotelliin kirjautumiseen?? Vai riittääkö sinne ajokortti? Apua! =(

13

9549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passi?

Kunhan on kuvallinen henkilökortti, mitä varten passi?

• uusavuttomia
      • ...

Kuvallisen henkilökortin hinta nousi samaan passin hinnan kanssa, molemmat ovat nyt 48 euroa, eli kannattaa hakea passi, jos epäilee tarvitsevansa uusia matkustusasiakirjoja. Henkilökortin saa puolessatoista viikossa, ainakin meillä kesti heinäkuun alussa sen verran.

• Piiiiiku
        ... kirjoitti:

Kuvallisen henkilökortin hinta nousi samaan passin hinnan kanssa, molemmat ovat nyt 48 euroa, eli kannattaa hakea passi, jos epäilee tarvitsevansa uusia matkustusasiakirjoja. Henkilökortin saa puolessatoista viikossa, ainakin meillä kesti heinäkuun alussa sen verran.

No en kai mä täällä stressaisi jos mulla OLISI joku matkustusasiakirja?! Eli EI ole. Aikaa ei ole viikkoa, kuten kerroin. Kukaan ei vastannut kysymyksiini.

• suomenpäässä
        Piiiiiku kirjoitti:

No en kai mä täällä stressaisi jos mulla OLISI joku matkustusasiakirja?! Eli EI ole. Aikaa ei ole viikkoa, kuten kerroin. Kukaan ei vastannut kysymyksiini.

eli chek in issä, keväällä vielä kyelivät tosin nyt kesällä ei kukaan kyysynnyt missään vaiheessa.
        tallinkilla on myös chek automaatti en tiedä tarviiko, soita laivayhtiöllesi !!!

• passi oltava
        Piiiiiku kirjoitti:

...Kukaan ei vastannut kysymyksiini.....

Vastaus: älä mene matkalle, ellei sinulla ole oikeanlaista matkustusasiakirjaa.

• ...
        Piiiiiku kirjoitti:

Meiltä ei ole passeja katsottu kahdella viimeisimmällä matkalla, mutta ei voi luvata ettei passeja koskaan katsottaisi.

En muista hotelliin kirjautumisesta kuin sen, että vaikka varaus oli kolmelle, niin vain minä täytin sen majoituskortin. Tiedot oli tietty tullut matkatoimiston kautta sinne, en muista haluttiinko silloin nähdä passia.

Voitko nyt ymmärtää, ettemme voi antaa 100 % varmaa vastausta, vaikka mielellämme antaisimmekin.

• sitä kysele

mutta se on sitten tosiaan ikävää jos sattuu pistokokeeseen ja tietystihhän sattuu kun on kuitenkin epäilyttävän näköinen vaikkei itte tiedostaisikaan...

• Psygologinen ajattelija

Ihan samat ajatukset tuli mieleen.
        Voi alkaa joku hallittematon punoitus satamissa, alkaa vilkuilemaan niitä peili-ikkunoita, vaikkei haluaisikaan, sanoo sille huumekoiralle vahingossa, että älähän tuu musti kuolaamaan mun uutta laukkuani... Siinä vierellä menee rento tyyppi, pari kartsaa mallua läpinäkyvässä muovikassissa, niin kumpihan joutuu syynäykseen.

Samaten tallinnassa, jos esim. pyörtyy auringonpostoksesta, niin poliisi vie ensiapuun ja sen jälkeen voivat heittää paperittoman irtolaisen tyrmään, hienoa seuraa sitten jotkut valkovenäläiset puliukot.

No joo...

• kerron..

Ilman passia tai virallista henkilökorttia liikkuva Suomen kansalainen voi saada sakot Virossa
      Viron rajavartiosto muistuttaa, että vaikka Schengen-alueen laajenemisen myötä ovat rajatarkastukset Suomen ja Viron välillä poistuneet, tulee matkustajalla olla passi tai poliisin myöntämä henkilökortti mukanaan.

Kun liikutaan Schengenin säännöstöä soveltavasta maasta toiseen, matkustusasiakirjaa ei yleensä viranomaisen toimesta tarkasteta. Matkustajan on kuitenkin Schengenin sopimuksista huolimatta pidettävä mukanaan voimassa olevaa kussakin jäsenmaassa hyväksyttyä matkustusasiakirjaa (passia tai uudenmallista henkilökorttia). Seuraamukset tämän velvollisuuden rikkomisesta vaihtelevat maittain.

■Virossa voi rahasakon määrä olla korkeimmillaan 12 000 kruunua eli noin 770 euroa. Sakko määrätään tapauskohtaisesti, mutta suurin osa kuluvan vuoden tapauksista on selvitetty pikakäsittelyllä, jolloin rahasakon suuruus on maksimissaan 6000 kruunua eli n. 400 euroa. Keskimääräinen sakon suuruus on ollut noin 3000 kruunua eli n. 200 euroa.
      Tapausten määrä, joissa henkilö on matkustanut ulkomaille ilman henkilöllisyystodistusta, on kasvanut. Viron rajavartiosto on kuluvana vuonna ottanut kiinni 300 henkilöä, jotka ovat olleet Virossa ilman voimassaolevaa henkilöllisyystodistusta (passi tai henkilökortti). Matkustusasiakirjan voi joutua esittämään esimerkiksi poliisiviranomaisen pyytäessä matkustusasiakirjaa toiseen sopimusvaltioon saapumisen jälkeen.

Lisätietoja:

■Ilman passia voit saada sakot Virossa
      (Tiedote 17.11.2008/ Suomen suurlähetystö, Tallinna)
      ■Suomen kansalaisen matkustusasiakirjat

lähde
      Ulkoasiainministeriö

• Piiiiiku

Edellisen viestin faktat osasin itsekkin katsoa netistä, eikä sekään vastannut kysymykseeni..=)

Vastaanpa nyt itse; Reissu tehty, pikapassi ehti onneksi tulla. Jollei olisi ehtinyt, olisin hakenut Helsingistä väliaikaisen passin! Passin numero piti laittaa lomakkeeseen hotelliin kirjauduttaessa, muualla ei passia kyselty.

• vilhelmin
        Piiiiiku kirjoitti:

Edellisen viestin faktat osasin itsekkin katsoa netistä, eikä sekään vastannut kysymykseeni..=)

Vastaanpa nyt itse; Reissu tehty, pikapassi ehti onneksi tulla. Jollei olisi ehtinyt, olisin hakenut Helsingistä väliaikaisen passin! Passin numero piti laittaa lomakkeeseen hotelliin kirjauduttaessa, muualla ei passia kyselty.

Hyvä, että passi asiasi on nyt kunnossa ja matkakin sait tehtyä.
        Hotellin lomakkeessa kysytään tosiaan passin tai henk.kortin tietoja, mutta en ole vuosiin enää niitä laittanut eikä respa ole niitä myöskään pyytänyt.

• Psygologinen ajattelija
        Piiiiiku kirjoitti:

Todella harvinaista on, että kysyjä palaa reissun jälkeen asiaan! Ihan kymmenen pisteen arvoinen postaus.

Yleensähän ollaan vaan tietoa vailla, sekin erittäin yksipuoleisesti, niin eipä ole ihme, jos joku viitsii jonkun linkin sellaiseen laittaa.

Joskus ihmettelin, kun niitä viron muutamaa, hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvää kylpylää ei mainita ikinä, onhan siellä kuitenkin aina ollut ne 3-4 suomalaista samaan aikaan.

Samoin tallinnaan ruokapaikoissa...,

Nooh, onhan tämä tallinna-palsta melko asiallinen verrattuna joihinkin muihin S24:n matkailupalstoihin, mutta ei varsinainen "keskustelupalsta".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1384
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1188
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      901
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      776
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      762
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      101
      741
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60